
Být obchodníkem vždy obnášelo určitá rizika. Musíte si klást spoustu otázek, např. zda bude poptávka po vašem zboží dostatečná, nebo jestli se vyplatí zřízení vlastního e-shopu. Jak vlastně správně vyhodnotit, jestli váš e-shop vydělává nebo prodělává? Odpověď naleznete u nás v inPage.
Vyvinuli jsme nový nástroj Statistiky e-shopu, díky kterému během okamžiku zjistíte jak na tom váš e-shop je. Na jednom místě budete mít veškeré informace, které jsou pro vás podstatné:
• Jak se mému e-shopu daří?
• Jaký mám za tento měsíc zisk?
• Kolik se prodalo daného zboží?
• Počet návštěvníků e-shopu.
Zkrátka budete mít přehled všech dat, která jsou pro vás podstatná a poslouží vám ke zvýšení vašeho obratu.
Díky statistikám se také snadno dozvíte, jak je váš e-shop pro zákazníka zajímavý, o jaké produkty je největší zájem a kolik peněz je ochoten utratit. Můžete tak se svým e-shopem lépe pracovat a zefektivnit jeho provoz. Pomůže vám to i s lepším cílením reklamy a snížením nákladů na ni.
Zobrazit si můžete dva typy statistik – statistiku objednávek a statistiku produktů. Pojďme se na obě varianty podívat trochu podrobněji.
Statistika objednávek
Zde naleznete veškeré informace o objednávkách a jejich hodnotě za vybrané časové období. Zobrazí se vám graf s počtem objednávek, časovým rozmezím a hodnota objednávek.
Můžete si vyfiltrovat i podrobnější data, jako konkrétní rok, měsíc a stav objednávky. Tím zjistíte poměr, mezi objednanými produkty a těmi, které byly reálně uhrazeny.
V další části přehledu najdete tabulku s podrobným rozpisem všech objednávek a celkových částek za vybrané období.
Statistika produktů
Tento přehled vám ukáže informace o 10 nejprodávanějších produktech. Opět zde můžete filtrovat produkty dle časového období a stavu objednávky.
Tato statistika vám pomůže lépe naplánovat skladbu produktů vašeho e-shopu, protože se dostanete k informacím jako který produkt se v daném časovém období nejlépe prodával, anebo o jaké další produkty mají Vaši zákazníci zájem
Potřebujete ještě podrobnější přehled?
Pokud je vaše odpověď na tuto otázku ano, doporučujeme využít službu Google Analytics a to konkrétně funkci Měření elektronického obchodu.
S touto službou sbíráte a analyzujete data o nákupech a objednávkách ve vašem e-shopu. Tím sledujete vaše zákazníky, co a jak v e-shopu kupují. Služba poskytuje informace o provedených objednávkách, hodnotě objednávky, konverzní poměry e-shopu a mnoho dalších užitečných dat.
Aktivaci měření elektronického obchodu provedete v administraci webových stránek v sekci /Služby/ pod položkou Google Analytcs, kde si povolíte možnost Měření elektronického obchodu.
Podrobnější informace k nastavení této služby se dočtete v našem článku Google Analytics – měření elektronického obchodu