Jak a proč automatizovat e-mailové kampaně?

Jak a proč automatizovat e-mailové kampaně?

0

Automatizované e-mailové kampaně jsou formou e-mail marketingu založenou na samočinném rozesílání předem připravených zpráv stávajícím i potenciálním zákazníkům. Využívá se k udržování vztahů se zákazníky a zvyšování prodeje. Víte, proč je automatizace v e-mailingu důležitá?

zdroj: freepik.com

Automatizace v e-mailovém marketingu znamená vytváření sérií zpráv, které se spustí na základě nějaké akce či události. Jedná se o předem připravené e-maily, které se samovolně rozesílají v určitém časovém období. Mezi její hlavní výhody patří lepší zapojení a loajalita zákazníků, získávání zpětné vazby a efektivní propagace vašeho obsahu.

K čemu je to dobré?

Automatizované e-mailové kampaně jsou například účinnou metodou propagace obsahu (článků, firemních zpravodajů nebo doporučení produktů). Jejich cílem je dostat své sdělení ve správnou chvíli těm správným lidem.

Automatizace hraje klíčovou roli v budování důvěry. Své zákazníky byste měli dobře znát a rozumět jejich potřebám. Jedině v takovém případě dokážete dvé kampaně automatizovat tak, aby přinášely užitek vám i příjemcům.

E-mailové kampaně jsou také vhodné pro přesné podchycení jednotlivých fází nákupní cesty zákazníka. Zajišťují, že potenciální zákazníci v různých fázích prodejního trychtýře dostanou správný obsah ve správný čas.

Hlavní výhody automatizované e-mailové kampaně:

Při správné implementaci nabízejí automatizované kampaně nespočet benefitů malým i velkým firmám. Podívejte se na ty klíčové:

1. Automatizace

Jak už název kampaně napovídá, automatizace je z podstaty její největší benefit. Nejen že jí šetříte čas, ale jste současně v neustálém kontaktu se zákazníky, aniž byste museli každou zprávu posílat na jednotlivý kontakt ze seznamu ručně.

2. Lepší zapojení a loajalita zákazníků

Automatizované e-mailové kampaně vám umožňují dostat relevantní obsah ve správnou dobu těm správným lidem. Navíc proto, že kampaň lze spouštět na základě konkrétních akcí zákazníka, je snazší získat jeho odezvu. Pomocí personalizace a zasílání relevantního obsahu vysegmentované cílové skupině si snadno udržíte společný kontakt.

3. Péče o potenciální zákazníky

Díky konzistentnímu zasílání relevantního obsahu získáte nové zákazníky. Efektivní automatizované kampaně vám umožní navázat kontakt s potenciálními zákazníky během celé jejich nákupní cesty a nakonec je přesvědčit, aby skutečně nakoupili.

Příklady využití automatizované kampaně

Mezi nejčastěji používané automatizace patří uvítací „welcome“ kampaně, opuštěný košík a propagační kampaň.

Welcome e-mail – uvítací zpráva

Hlavním cílem uvítací zprávy je se potenciálnímu zákazníkovi představit. Měli byste mu nabídnout hodnotný obsah a zanechat v něm dobrý dojem. Snažte se svého nového zákazníka ihned zaujmout, například tím, že mu zašlete návrhy na užitečné návody a blogy, nebo uvítací slevu na vaše produkty.

Opuštěný košík

Návštěvníci vašeho e-shopu si mohou přidat předměty do košíku, ale nedokončit nákup. Může to být třeba proto, že přišli na nepředpokládaný poplatek za dopravu, nebo nebyli spokojeni s přívětivostí vašeho webu a nákupním procesem, nebo jeho zabezpečením. Mohlo je ale taky jednoduše něco před zaplacením vyrušit, nebo se jednoduše rozhodli nechat nákup na později.

Pomocí automatizovaných a personalizovaných e-mailů byste měli dokázat zákazníka povzbudit k tomu, aby svůj nákup dokončil.

Propagační kampaň

Spotřebitelé mají rádi výhodné nabídky a slevy. Toho můžete využít prostřednictvím propagační kampaně. Propagační kampaň zahrnuje např. sérii e-mailů obsahujících nabídky produktů, akční nabídky nebo výprodej.

Pro navýšení konverzí se dobře využívají např. limitované nabídky a slevy. Ty jsou ovšem efektivní pouze tehdy, pošlete-li je zákazníkům ve správnou chvíli v jejich nákupním procesu. Kampaň by měla být jasná, specifická a musí zahrnovat tzv. Call to Action tlačítko.

Dejte svým zákazníkům najevo, jaké výhody jste si pro ně připravili, nastavte pocit urgentnosti limitovanou dobou v čase, přidejte jednoduchou možnost nákupu na pár kliknutí a sklízejte úspěchy.

Newsletter

Newsletter je jeden z nejčastějších nástrojů e-mailového marketingu. Pomáhá při budování komunity, připomíná zajímavosti a tipy z vašeho oboru, či nabízí slevy a mimořádné akce na vaše služby. Důležité je, aby v něm vždy byly jen užitečné informace. Jedině tak si zákazník odběr newsletteru neodhlásí a vy můžete plnit své marketingové cíle.

Newsletter lze zautomatizovat např. při prvním „uvítacím“ standardizovaném mailu, nebo v případě, že máte sérii věnovanou jednomu konkrétnímu tématu, či představování nového produktu.

Systémy pro e-mail marketing

Pro rozesílání e-mailových kampaní se používá specializovaný mailer. Zpravidla se jedná o aplikaci hostovanou na serveru (nejčastěji v cloudu), nebo o aplikaci, kterou si nainstalujete sami na svůj server. Existují také řešení přímo v redakčních systémech, například v podobě speciálních pluginů pro WordPress.

Cloud Newsletter ZONER

Cloud Newsletter od společnosti ZONER je poštovní SMTP server určený pro rychlé zasílání hromadných e-mailů vašim zákazníkům. Disponuje individuálním SMTP serverem s IPv4, zabezpečením pomocí DKIM, statistikami odeslaných zpráv a neomezeným limitem počtu uživatelských účtů.

Cloud Newsletter můžete využít ve dvou variantách. Základní varianta Standard je určena pro ty z vás, kteří odesílají běžné e-mailové kampaně typu newsletteru na své zákazníky. Pokročilejší varianta Premium je určena zákazníkům, kteří pravidelně odesílají velké množství e-mailů a potřebují individuální nastavení SMTP serveru s pokročilejšími funkcemi.

STANDARD Cloud Newsletter pořídíte za 539 Kč měsíčně. PREMIUM Cloud Newsletter pak za 1 089 Kč měsíčně.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět