Naučte se tvořit newslettery správně

Naučte se tvořit newslettery správně

Chcete dostat nějakou informaci ke svým zákazníkům? Jednou z nejjednodušších a nejefektivnějších cest je zaslání newsletteru. Na první pohled se může zdát, že na tom nic není. Napíšete pár řádků, zadáte adresy a kliknete na tlačítko odeslat. I posílání newsletterů má však svá pravidla. Pojďme si je v tomto textu rozebrat.

Komu e-maily posílat?

Newslettery byste měli posílat pouze svým zákazníkům nebo kontaktům, od kterých máte souhlas. Ten se dá získat hned několika způsoby. Nejjednodušší je registrace skrz webový formulář. Ideální volba je vložení zaškrtávacího políčka, kde si zákazník sám určí, zda sdělení o novinkách chce nebo nechce dostávat. Vy pak navíc můžete doložit, kdy se daný kontakt zaregistroval.

Souhlas můžete dostat i v rámci obchodního styku, kdy si zákazník sám e-mail vyžádá.

Další možností je pak registrace v prodejně, vyplněním ankety, zaslání nějakého materiálu výměnnou za kontakt, založení zákaznické karty a podobně.

Co by měly newslettery obsahovat?

Tři základní věci – kdo je odesílatelem, informace o tom, že jde o obchodní sdělení a odhlašovací odkaz. Pokud vám některá z těchto částí ve vašich hromadných e-mailových zprávách chybí, co nejdříve ji doplňte.

Příjemce e-mailu by vždy měl vědět, kdo mu e-mail zasílá. Ideální je vložit do newsletteru i logo vaší firmy. Čtenář tak odesílatele rychle identifikuje a sdělení si se společností snadno spojí.

Podle zákona je nutné do obchodního sdělení vkládat odhlašovací odkaz, díky kterému příjemce zasílání newsletterů snadno zruší.

Zákon také nařizuje, aby text obsahoval informaci, že jde o obchodní sdělení. Tuto skutečnost můžete vložit už do předmětu. Často se využívá zkratka OS.

Technické aspekty

Doručit stovky až tisíce mailů není tak jednoduché jako běžné dopisování přes e-mail s jednou osobou. Proto jsou pro tyto účely určené různé služby od poskytovatelů, které doručení newsletterů zajistí. Předejdete tak mnohým rizikům.

Bez využití těchto služeb se totiž může stát, že e-maily do poštovních schránek příjemcům nedorazí, skončí ve spamu, firemní pošta se dostane na blacklist nebo bude rozesílka velmi pomalá. Proto je daleko efektivnější zaplatit si službu, která je k rozesílání newsletterů určená.

Kromě vyšší rychlosti získáte i další výhody, jako jsou statistiky a vyhodnocení kampaní, automatizovanou rozesílku, správu kampaní odkudkoliv, napojení na informační systém či e-shop, automatické odhlašování, analýzu vrácených zpráv a další.

Zabezpečení a důvěryhodnost zpráv                   

Aby vaše e-maily nekončily ve spamu, je třeba provést nastavení, které by mělo zajistit bezpečné doručení e-mailu adresátovi.

Důvěryhodnost Vašich zpráv v první řadě zvýšíte pomocí technologie DKIM (DomainKeys Identified Mail), která též napomáhá odhalení podvržených zpráv. Každý odeslaný e-mail je digitálně podepsán. Server příjemce poté ověří, zdali je tento podpis platný pomocí ověření klíče v DNS.

Dalším vhodným nástrojem je SPF záznam, který definuje seznam serverů, které lze využít pro odeslání e-mailových zprávy z dané domény. Server příjemce pak poštu z jiných zdrojů nepřijímá vůbec, nebo ji označí jako nedůvěryhodnou.

Do třetice doporučujeme aktivovat DMARC. Jedná se o technologii (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance), která spojuje a doplňuje SPF a DKIM. Přebírá informace z ověření SPF a DKIM a vyhodnocuje, zda název domény v hlavičce „From“ je opravdu odesílací doménou a není podvržená. Pokud alespoň jedna metoda uspěje, e-mail byl skutečně odeslán z uvedené domény.

K rozesílce newsletterů využívejte e-mailovou adresu na vlastní doméně. Registrace u CZECHIA.COM je jednoduchá a investované peníze se brzy vrátí. Ke každé doméně získáte zcela zdarma možnost aktivace výše zmíněných technologií. Podrobnosti k nastavení naleznete na napoveda.czechia.com.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět