MailChimp

top-email-marketing-service-mailchimp-logoK celosvětově rozšířenému systému pro hromadné odesílání pošty nesporně patří MailChimp. Nabízí velké množství připravených šablon pro e-maily i propracované řešení editace a nastavování e-mailových kampaní.

V bezplatném režimu můžete posílat až na 2 tisíce kontaktů, ovšem na úkor pokročilejších funkcí. Drobnou nevýhodou je nedostupnost české jazykové mutace.

Systém nabízí několik možností importu z txt, csv či dalších aplikací. V našem případě nebylo možné použít čistý Excel, který je třeba uložit v jiném formátu nebo překopírovat přes schránku.

MailChimp je velmi dobrý v práci s kontakty, segmentováním a nastavením různých pravidel. Např. každý vytvořený seznam má svou privátní e-mailovou adresu.

Automatizované e-maily – skvělá možnost, jak pracovat detailně s vašimi klienty pomocí časově či podmínkově nastavených e-mailových zpráv.

Webové formuláře – pomocí systému MailChimp jednoduše vytvoříte formulář pro přihlášení k odběru novinek na svou stránku. Máte možnost vytvořit samostatné pop-up okno, klasický formulář do e-mailu či na webové stránky, na FB stránky nebo využít aplikace pro iOS a Android.

Nedílnou součástí je možnost využití API, který můžete řešit importy i exporty nejen kontaktů ale také dalších informací do vašeho CRM systému.

Velkou výhodou systému MailChimp je obrovská nabídka připravených šablon dle různého zaměření. K dispozici cca 328 šablon, včetně náhledu na PC i mobilu.

Drobnou nevýhodou při práci se šablonami je nutnost uložit i šablonu, kterou nechcete použít, a teprve posléze ji můžete zrušit.

Vytvořit si můžete také vlastní šablony či upravit dostupné pomocí online editoru v blokovém stylu. K dispozici kromě běžných obrázků a textu také video obsah.

Máte již vše připraveno a chcete odeslat? Nejdříve bude třeba autorizovat e-mail, ze kterého chcete odesílat. Následně si můžete zvolit z běžné textové nebo html kampaně, vyzkoušet A/B testování nebo využijte RSS z vašeho feedu pro odesílání nových informací z webu.

2

Systém MailChimp je propojen s Google Analytics a nabízí i další možnosti trackování e-mailů. Většina zajímavých možností je dostupná jen v placeném režimu. V bezplatném režimu však můžete např. automaticky vystavit nový tweet nebo příspěvek na FB, prověřit použité video v e-mailu a nechat je upravit.

Před odesláním využijte nástroj na kontrolu zpětných odkazů nebo placenou funkci inbox inspection, která vám ukáže, jak e-mail vypadá v různých prohlížečích, e-mailových klientech či různých operačních systémech.

Po odeslání máte k dispozici pokročilé reporty a díky propojení s GA můžete přesně sledovat cestu příjemce na vašem webu. Z těchto informací můžete dále vylepšit formu svého e-mailu.

Platit v systému můžete buď podle počtu použitých kontaktů, nebo za přesné množství odesílaných e-mailů.

Zajímavé vlastnosti:

  • Zdarma pro 2000 kontaktů
  • Dobrá práce s kontakty
  • Automatizované e-maily
  • Velký výběr šablon
  • Pokročilé možnosti kampaní včetně A/B testování
  • Napojení na GA i sociální sítě
  • Přehledné statistiky

Podrobnosti k systému najdete na stránce: http://mailchimp.com/

Ceny

Počet kontaktů Měsíční cena Cena za e-mail Počet e-mailů Jednorázová cena Cena za e-mail
1000 zdarma 0 1000 741 0,741
5000 1235 0,247 5000 2470 0,494
15000 2223 0,1482 15000 3705 0,247

Ceny bez DPH, ve střední verzi Grow Business u nejvyšší +199 USD/měsíc jinak stejné.

Žádný příspěvek v diskuzi

Odpovědět