Zpětné odkazy za pár korun 1.část

6. listopadu 2015

V tomto článku se dozvíte podrobný postup, jak získat kvalitní zpětné odkazy s co nejmenšími náklady. Zjistíte, k čemu jsou vlastně zpětné odkazy dobré a jak na ně. Vzhledem k rozsáhlosti tématu a podrobnému popisu je článek rozdělen do tří částí. V rámci každé části si můžete také nechat poslat bonusový materiál. Ten obsahuje další dodatečné zdroje informací, další nástroje nebo rozepsané postupy.

Obsah článku:

  1. Co jsou to zpětné odkazy
  2. Budování zpětných odkazů pomocí expirujících domén
  3. Kde najdu vhodné expirující domény
  4. Jak zjistím jejich hodnotu
  5. Jak vyberu tu nejlepší expirovanou doménu
  6. Objednávka domény
  7. Příprava mikro stránky
  8. Sledování výsledků

 

1. Co jsou to zpětné odkazy

Možná nejste internetoví mágové, ale pokud provozujete e-shop nebo stránky, tak jste už na pojem zpětné odkazy určitě narazili. Ptáte se, proč bych to měl vůbec řešit? V krátkosti nastíním, co se pod pojmem zpětné odkazy skrývá.

Představte si situaci, kdy máte nějaký e-shop nebo stránky, kde potřebujete návštěvníky. V klasickém případě řešíte určitě hlavně prodej, nebo jak zvýšit návštěvnost. V obou případech vám půjde o to, abyste byli co nejlépe umístěni v bezplatném vyhledávání. Tím se zvýší neplacená návštěvnost a také konverze e-shopu.

Vyhledávače pro hodnocení webu využívají složité algoritmy, které berou v potaz různé oblasti daného webu. Když je pak spojí dohromady, určí pořadí, podle kterého se budou zobrazovat. Mezi jedny z hlavních kritérií, podle kterých daný web hodnotí, patří i kvalitní a relevantní zpětné odkazy.

Relevantní a kvalitní zpětné odkazy = vyšší návštěvnost a lepší výsledky ve vyhledávání. Přesný postup, jak je získat zdarma, představíme dále.

backlinksZpětný odkaz pro vyhledávač znamená to, že nějaká jiná stránka bere vaši stránku jako zajímavou nebo přínosnou, a proto na ni odkazuje. Při hodnocení hodnoty zpětného odkazu bere v potaz také kvalitu webu, který na vás odkazuje a zda je web tematicky příbuzný.

Vyhledávač následně předá část hodnoty odkazujícího webu vaší stránce nebo e-shopu. Jak potom z logiky věci vyplývá, čím větší hodnotu vaše stránka či e-shopu získá pomocí zpětných odkazů, tím lépe dopadne při umístění ve vyhledávání.

Tip:

Pro další informace o zpětných odkazech si můžete přečíst článek – Proč je dobré mít kvalitní odkazové portfolio webu.

 

2. Budování zpětných odkazů pomocí expirujících domén

Způsobů, jak vytvářet kvalitní zpětné odkazy, je relativně hodně. Některé jsou staršího data a některé vznikly nedávno s použitím nových možností, které nabízí internet. Ten, který představím, patří k těm starším, ale stále velmi dobře funkčním. Jak se říká „v jednoduchosti je síla“ a to je přesně případ tohoto postupu.

Základní teze zní:

Proč bych měl složitě vytvářet jednotlivé kvalitní zpětné odkazy, když už to někdo jiný udělal za mě.

expireV tomto okamžiku se dostáváme k pojmu expirující domény. Expirující doména je taková, o kterou již její majitel nemá zájem a nechává ji automaticky zrušit po uplynutí doby expirace. V našem případě je pro nás zajímavé to, že doména, která bude končit, má již v některých případech vybudované kvalitní zpětné odkazy a také svou historii.

Můžeme si tedy jednoduše vybrat nějakou tematickou doménu, která má kvalitní zpětné odkazy, a tu následně nasměrovat na svůj e-shop či web, aby svou hodnotu předala vám. Zní to jednoduše a opravdu tomu tak je.

Tímto způsobem můžete získat v ceně registrace jedné domény zároveň i desítky či stovky zpětných odkazů.

Zní to dobře? Dále se v našem článku dozvíte přesný postup, jak to celé realizovat. Takže zůstaňte s námi, ať si ušetříte práci se zpětnými odkazy.

3. Kde najdu vhodné expirující domény

V tomto příkladu se budeme bavit pouze o CZ doménách, které jsou pro nás asi nejdůležitější. Sehnat kvalitní a hlavně aktuální seznam expirujících CZ domén není zcela jednoduché. Nicméně CZECHIA.COM, jako jeden z prvních registrátorů CZ domén a jako jeden z mála registrátorů, tento seznam vystavuje na svých stránkách.

Konkrétně se jedná o stránku: https://www.czechia.com/uvolnovane-domeny/ , kde je denně aktualizovaný seznam expirujících nebo také uvolňovaných CZ domén.

I v případě tohoto seznamu se však může stát, že daná doména již bude např. prodloužena majitelem, tj. nedá se registrovat. Aktualizace tohoto seznamu neprobíhá nepřetržitě, takže je třeba s tím počítat.

Máme tedy seznam expirujících domén a teď jak s ním dále pracovat, abychom vybrali ty nejvhodnější kandidáty a zjistili, jestli stojí za to.

V další části článku se podíváme na:

  • Jak zjistit hodnotu expirované domény
  • Relevantnost domény
  • Její zpětné odkazy
  • Jakým způsobem provést objednávku expirované domény

Pokračování článku: https://www.interval.cz/clanky/zpetne-odkazy-za-par-korun-2-cast/

Martin Dřímal

Již několik let se věnuji on-line marketingu se zaměřením na zlepšování výkonu e-shopů pro inShop.cz. Optimalizace pro vyhledávače, marketingové kampaně až po obsahový marketing.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

6 komentářů

  1. Mythageros

    Lis 10, 2015 v 5:32

    Super! Kdy bude další díl?
    Jinak v PDF bonusu nefunguje odkaz Trendy pro tvorbu zpětných odkazů v roce 2015

    Odpovědět
  2. TomL

    Pro 28, 2015 v 6:57

    Možná se Vám bude hodit, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na http://www.evidator.cz

    Odpovědět
  3. Wolferine

    Dub 18, 2017 v 19:12

    Bylo by dobre kdyby tu byl primo odkaz na pokracovani:)

    Odpovědět
  4. Petra

    Lis 26, 2017 v 23:17

    Děkuji za tipy na vašich stránkách. Využívám pro naši stránku pro pořádání dětských táborů:tabory-morava.cz

    Odpovědět
  5. Wolferine

    Led 27, 2020 v 14:07

    tak koukam odkaz na dalsi cast uz tu je, super:)

    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *