
V tomto článku se dozvíte podrobný postup, jak získat kvalitní zpětné odkazy s co nejmenšími náklady. Zjistíte, k čemu jsou vlastně zpětné odkazy dobré a jak na ně. Vzhledem k rozsáhlosti tématu a podrobnému popisu je článek rozdělen do tří částí. V rámci každé části si můžete také nechat poslat bonusový materiál. Ten obsahuje další dodatečné zdroje informací, další nástroje nebo rozepsané postupy.
Obsah článku:
- Co jsou to zpětné odkazy
- Budování zpětných odkazů pomocí expirujících domén
- Kde najdu vhodné expirující domény
- Jak zjistím jejich hodnotu
- Jak vyberu tu nejlepší expirovanou doménu
- Objednávka domény
- Příprava mikro stránky
- Sledování výsledků
1. Co jsou to zpětné odkazy
Možná nejste internetoví mágové, ale pokud provozujete e-shop nebo stránky, tak jste už na pojem zpětné odkazy určitě narazili. Ptáte se, proč bych to měl vůbec řešit? V krátkosti nastíním, co se pod pojmem zpětné odkazy skrývá.
Představte si situaci, kdy máte nějaký e-shop nebo stránky, kde potřebujete návštěvníky. V klasickém případě řešíte určitě hlavně prodej, nebo jak zvýšit návštěvnost. V obou případech vám půjde o to, abyste byli co nejlépe umístěni v bezplatném vyhledávání. Tím se zvýší neplacená návštěvnost a také konverze e-shopu.
Vyhledávače pro hodnocení webu využívají složité algoritmy, které berou v potaz různé oblasti daného webu. Když je pak spojí dohromady, určí pořadí, podle kterého se budou zobrazovat. Mezi jedny z hlavních kritérií, podle kterých daný web hodnotí, patří i kvalitní a relevantní zpětné odkazy.
Relevantní a kvalitní zpětné odkazy = vyšší návštěvnost a lepší výsledky ve vyhledávání. Přesný postup, jak je získat zdarma, představíme dále.
Zpětný odkaz pro vyhledávač znamená to, že nějaká jiná stránka bere vaši stránku jako zajímavou nebo přínosnou, a proto na ni odkazuje. Při hodnocení hodnoty zpětného odkazu bere v potaz také kvalitu webu, který na vás odkazuje a zda je web tematicky příbuzný.
Vyhledávač následně předá část hodnoty odkazujícího webu vaší stránce nebo e-shopu. Jak potom z logiky věci vyplývá, čím větší hodnotu vaše stránka či e-shopu získá pomocí zpětných odkazů, tím lépe dopadne při umístění ve vyhledávání.
Tip:
Pro další informace o zpětných odkazech si můžete přečíst článek – Proč je dobré mít kvalitní odkazové portfolio webu. |
2. Budování zpětných odkazů pomocí expirujících domén
Způsobů, jak vytvářet kvalitní zpětné odkazy, je relativně hodně. Některé jsou staršího data a některé vznikly nedávno s použitím nových možností, které nabízí internet. Ten, který představím, patří k těm starším, ale stále velmi dobře funkčním. Jak se říká „v jednoduchosti je síla“ a to je přesně případ tohoto postupu.
Základní teze zní:
Proč bych měl složitě vytvářet jednotlivé kvalitní zpětné odkazy, když už to někdo jiný udělal za mě.
V tomto okamžiku se dostáváme k pojmu expirující domény. Expirující doména je taková, o kterou již její majitel nemá zájem a nechává ji automaticky zrušit po uplynutí doby expirace. V našem případě je pro nás zajímavé to, že doména, která bude končit, má již v některých případech vybudované kvalitní zpětné odkazy a také svou historii.
Můžeme si tedy jednoduše vybrat nějakou tematickou doménu, která má kvalitní zpětné odkazy, a tu následně nasměrovat na svůj e-shop či web, aby svou hodnotu předala vám. Zní to jednoduše a opravdu tomu tak je.
Tímto způsobem můžete získat v ceně registrace jedné domény zároveň i desítky či stovky zpětných odkazů. |
Zní to dobře? Dále se v našem článku dozvíte přesný postup, jak to celé realizovat. Takže zůstaňte s námi, ať si ušetříte práci se zpětnými odkazy.
3. Kde najdu vhodné expirující domény
V tomto příkladu se budeme bavit pouze o CZ doménách, které jsou pro nás asi nejdůležitější. Sehnat kvalitní a hlavně aktuální seznam expirujících CZ domén není zcela jednoduché. Nicméně CZECHIA.COM, jako jeden z prvních registrátorů CZ domén a jako jeden z mála registrátorů, tento seznam vystavuje na svých stránkách.
Konkrétně se jedná o stránku: https://www.czechia.com/uvolnovane-domeny/ , kde je denně aktualizovaný seznam expirujících nebo také uvolňovaných CZ domén.
I v případě tohoto seznamu se však může stát, že daná doména již bude např. prodloužena majitelem, tj. nedá se registrovat. Aktualizace tohoto seznamu neprobíhá nepřetržitě, takže je třeba s tím počítat.
Máme tedy seznam expirujících domén a teď jak s ním dále pracovat, abychom vybrali ty nejvhodnější kandidáty a zjistili, jestli stojí za to.
V další části článku se podíváme na:
- Jak zjistit hodnotu expirované domény
- Relevantnost domény
- Její zpětné odkazy
- Jakým způsobem provést objednávku expirované domény
Pokračování článku: https://www.interval.cz/clanky/zpetne-odkazy-za-par-korun-2-cast/
Mythageros
Lis 10, 2015 v 5:32Super! Kdy bude další díl?
Jinak v PDF bonusu nefunguje odkaz Trendy pro tvorbu zpětných odkazů v roce 2015
Martin Dřímal
Lis 10, 2015 v 7:39Předně díky za info o chybce, správný odkaz je:http://bit.ly/1SeunMp.
Další pokračování bude vždy v pátek.
TomL
Pro 28, 2015 v 6:57Možná se Vám bude hodit, tak přidávám tip na aplikaci, která slouží k evidenci a online kontrole skutečného umístění zpětných odkazů. Můžete zdarma vyzkoušet na http://www.evidator.cz
Wolferine
Dub 18, 2017 v 19:12Bylo by dobre kdyby tu byl primo odkaz na pokracovani:)
Petra
Lis 26, 2017 v 23:17Děkuji za tipy na vašich stránkách. Využívám pro naši stránku pro pořádání dětských táborů:tabory-morava.cz
Wolferine
Led 27, 2020 v 14:07tak koukam odkaz na dalsi cast uz tu je, super:)