Zpětné odkazy za pár korun – a je to komplet!

20. listopadu 2015

Vítejte u poslední části našeho článku – Zpětné odkazy za pár korun.

V předchozích částech jsme si již řekli:

  1. Co jsou to zpětné odkazy
  2. Budování zpětných odkazů pomocí expirujících domén
  3. Kde najdu vhodné expirující domény
  4. Jak zjistit hodnotu expirované domény a její zpětné odkazy
  5. Jak zjistit, která expirovaná doména je pro vás ta nejlepší
  6. Praktická ukázka speciální registrace expirované domény

Dostáváme se k poslední ale neméně důležité části, kde se mimo jiné dozvíte:

  • Jak připravit mikro stránku na novou doménu
  • Jakým způsobem sledovat dosažené výsledky

V tomto okamžiku máme k dispozici úspěšně registrovanou novou doménu. Doména je relevantní k vaší základní doméně či oboru, v kterém podnikáte, a má kvalitní odkazové portfolio. Pojďme tedy dokončit, co jsme začali.

 

7. Příprava Mikro stránky

Pokud vše proběhlo v pořádku a získali jste svou vybranou doménu, ještě nekončíme.

Neméně důležitou částí je úprava nové domény, tak aby plnila funkci, kterou od ní očekáváme. Můžete zvolit v podstatě dvě řešení:

Nastavit doménu jako alias ke své hlavní doméně

Jednoduché řešení, jak zajistit přesměrování vaší nové domény na vaši stávající. Alias funguje tak, že zobrazuje obsah, který má hlavní stránka bez úpravy URL adresy.

Výhody řešení

  • Jednoduchost

Nevýhody řešení

  • Zobrazuje se duplicitní obsah, což nemají vyhledávače rádi
  • Nemůžete cílit na samostatný obsah, který chcete propagovat

Nastavit u domény přesměrování na některou část vaší hlavní domény

Tato možnost je vhodná, pokud již máte na své hlavní doméně, konkrétní zajímavý obsah, který odpovídá nově registrované doméně.

Vytvořit na doméně jednoduchou stránku a z té směrovat na hlavní doménu

Ideální řešení, pokud je doména tematicky příbuzná k vašim hlavním stránkám a chcete ji využít pro propagaci nějaké konkrétní oblasti vašeho webu, či pro rozšíření o nějakou zajímavou oblast, která vám na stránkách chybí.

Výhody řešení

  • Zobrazuje unikátní obsah
  • Můžete rozšířit obsah své hlavní domény o zajímavou oblast /další klíčové spojení, poradna, apod./
  • Můžete pro novou doménu vytvářet zpětné odkazy
  • Můžete ji využít jako místo, kde můžete realizovat tzv. výměny zpětných odkazů nebo článků, aby vaše hlavní doména zůstala čistá

Nevýhody řešení

  • Je nutné vytvořit jednoduchou stránku
  • Jednou za čas je dobré ji aktualizovat
Tip:

Pro vytvoření jednoduché stránky nám dobře poslouží bezplatná služba inPage Mini, kterou si můžete aktivovat u své nové domény ve svém zákaznickém účtu na stránkách CZECHIA.COM.

 

Obě výše uvedené možnosti pomohou řešit přesměrování hodnoty domény, co se týče zpětných odkazů na vaši hlavní doménu.

1Jestliže si zvolíte možnost vytvoření jednoduché stránky, která bude přesměrována, připravte si:

  • Vhodné obrázky
  • Texty na 3 stránky (hlavní stránka, další stránka a případně stránka s kontaktním formulářem)
  • Případně soubor ke stažení (ebook, prospekty, rozšiřující informace, atd.)

 

Jestliže Vám již přišly přístupové údaje pro službu inPage Mini, tak se můžete přihlásit a s pomocí průvodce si nastavit jednoduché stránky. V průběhu procesu využijete připravený obsah.

Cílem je samozřejmě z připraveného obsahu směrovat odkazy na vaši hlavní doménu. Takže s tím počítejte při tvorbě textů na stránku.

Tip:

Jestliže vám obsahově nestačí bezplatná služba inPage Mini, můžete ji jednoduše navýšit v administraci na Inpage Standard, který využijete pro rozsáhlejší stránky a lepší práci s obsahem stránek.

Několik tipů pro vytváření obsahu Mikro stránky:

  • Berte v potaz, že obsah tvoříte také pro návštěvníky.
  • Měl by mít nějakou informační hodnotu.
  • Prodáváte např. šperky? Vytvořte stránku o ocelových špercích.
  • Text by měl být napsán tak, aby z něj čtenář pochopil, co má udělat.
  • Měl bych obsahovat prvky Call to Action – např. tlačítko s odkazem na hlavní stránku, apod.
  • Pokud budete tvořit obsáhlejší text, rozdělte jej do odstavců, nebo jej jinak grafiky upravte, aby se dobře četl.
  • V úvodu se snažte něčím zaujmout, aby návštěvník pokračoval v dalším čtení nebo provedl ihned požadovanou akci.
  • V textu použijte vhodně zakomponovaná klíčová slova, na která chcete stránku zaměřit.
Tip:

Chcete s vytvořením kvalitní Mikro stránky pomoct? Kontaktujte nás s dotazem, rádi vám s tím poradíme! Od přípravy textů až po finální nasazení na službu inPage Mini.

 

8. Sledování výsledků

Určitě chcete mít také přehled o tom:

  • jaká je návštěvnost vaší nové domény
  • kolik vám přivádí návštěvníků

Jako ideální nástroj, nejen pro sledování vaší nové domény, ale také pro vaši hlavní doménu, doporučuji bezplatný analytický nástroj od Google – Google Analytics.

  • Pokud již tento nástroj používáte, tak do něj pouze přidáte další stránku na sledování.
  • Jestliže jej zatím nemáte, bude třeba si jej registrovat a zavést sledovací kód na web.

Zavedení sledovacího kódu Google Analytics na nově zřízenou doménu si podrobně předvedeme ve video tutoriálu. Podíváme se na kompletní proces zřízení Gmail účtu, který je pro použití nástroje Google Analytics potřeba s následným zřízením služby Google Analytics a potřebným napojením na vaše nové i stávající stránky.

2Jaká je návštěvnost vaší nové domény

Přihlásíte se do svého účtu Google Analytics a zde si nejdříve v pravém horním rohu zkontrolujte, jaké časové období máte vybráno. Následně použijte na levé straně nabídku Cílové publikum – Přehled.

Máte kompletní přehled o návštěvnosti nové mikro stránky. Sledujte hodnoty – počet unikátních návštěv, Míru okamžitého opuštění a Průměrnou dobu trvání návštěvy.

Jaké je složení návštěvnosti nové domény

Odkud přichází návštěvníci na vaši novou mikro stránku z konkrétních zdrojů. Tuto informaci najdete v nabídce Akvizice – Veškerá návštěvnost – Zdroj/médium.

Kolik vám přivádí návštěvníků na vaši hlavní doménu

Pokud již máte zavedený sledovací kód Google Analytics u své hlavní domény, najdete tuto informaci po přihlášení do Google Analytics v nabídce – AkviziceVeškerá návštěvnostOdkazy.

Pravděpodobně zde budete mít více různých zdrojů odkazů. V horní části je možné si zadat filtrování pomocí názvu vaší nové domény. Následně obdržíte informaci o tom, kolik návštěvníků vám přináší nová stránka.

Tip: Zkontrolujte si v pravém horním rohu Google Analytics, jaké časové období máte vybráno!

Tip na závěr:

Pro dosažení lepších výsledků u vaší nové stránky a její další posílení, doporučuji alespoň občas upravit obsah této stránky + občas také přidat nějaké nové zpětné odkazy, přímo pro tuto doménu.

Nová stránka tak bude pro vyhledávače stále atraktivní a bude vám předávat také větší hodnotu do vyhodnocování vaší hlavní stránky.


Máte zájem o další informace k této problematice nebo k dalším možnostem propagace vašeho e-shopu či obsahové stránky? Objednejte si bezplatnou SEO konzultaci!

3

Martin Dřímal

Již několik let se věnuji on-line marketingu se zaměřením na zlepšování výkonu e-shopů pro inShop.cz. Optimalizace pro vyhledávače, marketingové kampaně až po obsahový marketing.

Mohlo by vás také zajímat

Nejnovější

2 komentářů

  1. Marek Hnátek

    Pro 12, 2015 v 19:38

    Děkuji za článek. Co se týče tvorby obsahu pro mikrostránku, používáte nějaké nástroje typy copywriting.cz, nebo individuálně oslovujete copywritery? U mikrostránek se mi jinak osvědčil bonusový obsah, např. galerite, omalovánky a jiný obsah, který se na hlavním webu nenachází. Používáte něco takového?

    Odpovědět
    • Martin Dřímal

      Pro 13, 2015 v 12:29

      Zdravím, pro tvorbu obsahu na mikrostránky máme vlastního člověka. Ten bonusový obsah je dobrý tip, vyzkoušíme. Aktuálně jsou dělané spíše na seznámení s produktem + podrobné informace a směrováním na hlavní stránku shopu či stránek.

      Odpovědět

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *