Starší komentáře ke článku: Adobe Photoshop a zakulacené rohy

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: MaN

Datum vložení: 14.4.2000 0:01:00

Proboha pro takto, kdyz ma PHOTO. na to specifickou funkci???

Avatar

Autor komentáře: Martin Kalda

Datum vložení: 14.4.2000 9:06:00

No pokud mash na mysli funkci "vyhlazení" tak te musim zklamat. Tahle funkce nevyhlazuje hrany, takze ten roh potom vypada hrozne okousane =)

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 14.4.2000 9:19:00

Podle sveho nejlepsiho svedomi tvrdim, ze to je jediny rozumne pouzitelny zpusob. Pokud mate Photoshop 5.5 tak u neho mate i Image Ready 2.0 a tam je primo nastroj Obdelnik s kulatymi rohy, ale jen obdelnik - kdybyste chtel zakulatit slozitejsi tvar, kde nesviraji vsechny hrany pravy uhel, tak to s tim taky neudelate. Pokud mate a jste ochoten poskytnout lepsi a jednodussi postup, budu vam velmi zavazan, urcite minimalne stejne jako ostatni ctenari Intervalu :)

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 14.4.2000 9:23:00

Pardon, jeste jsem zapomnel: predpokladam, ze mate na mysli funci z menu SELECT / MODIFY / SMOOTH. Tahle funkce sice zaobluje selekci, ale 1) nevyhlazuje hrany a 2) nedela "radiusy" Pokud si zkusite SMOOTH s parametrem 5 tak skutecne dostanete obdelnik s kulatymi rohy a ani ta zubatost neni prilis znatelna, pokud ovsem zadate trosku vetsi hodnotu (napr. 15) dostanete v rozich neco jako"trosku kulate zkoseni", ale rozhodne ne pekny plynuly radius s polomerem, jaky jste si urcil.

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:04:00

A co takhle klasické spojení Adobře Illustrator a Phosotshop ? Tvrdím, že nejjednosušší je si to předpřipravit ve fotošoku a čérez clipboard či klasickým save a place? Hotovo za pár fteřin, a výsledek není nikterak okousán ! Ha ?

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:06:00

Samozřejmě - myslel jsem předchystati si to v Illustratoru. Ruka blbá, upisuje se mi.... :)))

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:08:00

Samozřejmě - myslel jsem předchystati si to v Illustratoru. Ruka blbá, upisuje se mi.... :)))

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:08:00

Samozřejmě - myslel jsem předchystati si to v Illustratoru. Ruka blbá, upisuje se mi.... :)))

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:08:00

Samozřejmě - myslel jsem předchystati si to v Illustratoru. Ruka blbá, upisuje se mi.... :)))

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 11:08:00

Samozřejmě - myslel jsem předchystati si to v Illustratoru. Ruka blbá, upisuje se mi.... :)))

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 17.4.2000 11:20:00

Mate samozrejme pravdu! Temer vzdy je lepsi nakreslit si vsechno ve vektorech a pak to naimportovat do Photoshopu. Problem je v tom, ze k tomu tak nejak MUSITE MIT Illustrator za maloobchodni cenu 15.430 Kc (www.amsoft.cz) :) Bohuzel ne kazdy Illustrator ma - mozna, ze si ho nekdo nemuze dovolit nekdo si ho treba dovolit muze, ale kvuli tomu, aby udelal kulate rohy, si ho nechce kupovat. Tohle neberte jako nejakou osobni vytku - uznavam, ze mate pravdu, ale tohle jsou proste navody pro Photoshop. Stejne tak byste mohl rict, ze napr. tlacitka z minulych navodu by sla vyrenderovat v 3D Studiu MAX a vypadala by lepe a prostoroveji :))

Avatar

Autor komentáře: Richard Špitt

Datum vložení: 17.4.2000 14:22:00

Samozřejmě, Illustrator je celkem drahý špás; předpokládal jsem, že základní programy má k dispozici každý, a pokud ne, tak ať laskavě dokope svého zaměstnavatele k tomu, aby mu to co potřebuje na práci pořídil. Ale chtěl jsem něco jiného: Kromě drahého Illustratoru se dá sehnat celkem levně i starší verze Corelu, a tam by se to samo řešilo exportem do AI či EPSu. S výsledkem též daleko od okousanosti. Co se týče toho, že funkce smooth není použitelná v rozlišení 72 dpi právě kvůli zubatým rohům, nemohu než doporučit páchat celkou grafiku větší, např 3:1 a posléze to celé resamplovat na požadovaných 72 dolů. Navíc bych chěl vidět toho smělce, který bude páchat buttonek s popisem (textovým) v 1:1. Pokud nemá Fotobutik s patchem, tuším na z verze 5.0 na verzi 5.2 či tak podobně, setká se s výsledkem nevalným... :(((

Avatar

Autor komentáře: Jiří Libánský

Datum vložení: 17.4.2000 13:39:00

Souhlasím, že funkce smooth (v rozlišení 72 DPI) je na nic. Není nic ošklivějšího než "okousané rohy". Ale těch možností přeci jenom pár je, a možná nejsou tak složité jako příklad zde uváděný. Podle mého názoru nejlepší způsob, jak dosáhnout kulatých rohů je použít přímo pro to určený fontnapř. Borders či Buttons), který obsahuje spoustu modifikaci...můžete tak pracovat s vektorovou grafikou ve Photoshopu, aniz by jste kupovali drahý Illustrator ci jine čistě vektorové programy. Nevzpomínám si, kde jsem tyto fonty získal, ale vím jistě, že jsou distribuovany zdarma. :)

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 17.4.2000 14:59:00

Dobre, dobre :-) Vsichni jste me dostali a ja uznavam, ze existuje spousta moznosti. Nicmene si nemyslim, ze mnou popsany postup je az zas tak slozity. Jenom se clovek nesmi snazit "naucit" se ho nazpamet, ale pochopit, jak funguje. Potom je to zalezitosti 15 vterin zakulatit rohy. Navic jde na to udelat akce, takze pak staci zmacknout klavesovou zkratku. Mozna jsem to jen velmi rozvlacne a zdlouhave popsal pro zacatecniky, kteri ani nevedi, co to jsou kanaly, a tak to pak vypada jako desne slozity namahavy postup. A jeste rypnuti :-) Verim, ze fontem "nakreslite" zakulaceny butonek, ale nemyslim si, ze by v tom fontu byl jakykoliv tvar, ktery si vymyslim. Treba nejaky zahnuty interface se spoustou vysekanych otvoru, zkosenych hran a rohu, atd. Navic - pripominam podruhe - tyhle clanky tu nejsou pro to, aby nekdo slepe kopiroval postupy. Jsou zde spis pro NEprofesionaly, kteri s Photoshopem zacinaji. Tyhle clanky maji {kdyz to reknu nadnesene) ukazat cestu a naznacit moznosti Photoshopu. Maji ukazat, ze Photoshop dovede mnohem vic, nez na prvni pohled vypada a ze ne vzdy je potreba shanet spoustu pluginu a jinych programu. Maji donutit k zamysleni, jestli je mene pracny postup vzdy lepsi, atd. atd. Doufam, ze tusite, co jsem tim chtel rict. Ja si uvedomuji, ze ke kazdemu cili vede nekolik cest a treba zrovna ja nepouzivam ten nejprimejsi a nejsrozumitelnejsi, ale funguje to, ne? :-)))

Avatar

Autor komentáře: Momo Brut

Datum vložení: 18.4.2000 9:31:00

Je pravdou, ze clanek mene znalym rozhodne neco rekne, tedy pokud maji eminentni zajem. Co se tyce postupu, z praxe me je typyckym problemem mit v rozich nestejne radiusy, coz je velky problem. Musim rict, ze opravdu jedinym resenim jsou vektory, v mem pripade Freehand. Jsem zvedav, kolikata verze Photoshopu bude mit integrovano zakulacovani rohu ostrych selekci. Rekl bych, ze je to dost velky nedostatek. Kdyz uz mame vektorovy text, proc bysme nemohli byt vektorove selekce? Mimochodem, kdo by pak kupoval Illustrator?! - tot samozrejme foor.

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 18.4.2000 10:07:00

Prisaham, ze se nechci hadat a za kazdou cenu obhajovat svuj nazor :-) Samozrejme i ja, pokud delam nejaky opravdu zlozitejsi tvar, si ho radsi nejdriv nakreslim ve Freehandu a pak importuji do PS, kde s nim dale pracuji. Je to tak hlavne proto, ze ve vektorech se muzu v pulce prace rozhodnou, ze tahle krivka bude jinak, coz je v bitmapovem editoru pomerne problematicke. Photoshop ma sice svoje pero a cesty, ale opravdovemu vektorovemu editoru (at uz je to Freehand, Illustrator nebo treba Corel Drav) se to stejne nemuzu rovnat. Musim ale rict, ze svuj uvedeny postup relaticne casto pouzivam, protoze mi pripada zbytecne, kvuli par kulatym rohum poustet Freehand, namalovat to, exportovat to, importovat to ... Asi je to spis vec zvyku, nez cehokoliv jineho. Jenom chci jeste poznamenat, ze tyhle navody zatim pisu opravdu spise pro zacatecniky, ale rozhodne si nechci hrat na nejakeho vsevedouciho mistra a rad se necham od kohokoliv poucit. Mozna, ze je tu zacatecniku naopak mensina a radsi byste chteli nejake sofistikovanejsi tutorialy. Ja budu jen rad, kdyz mi napisete svuj nazor. Muj email mate...

Avatar

Autor komentáře: Adalbert Stifter

Datum vložení: 19.4.2000 9:06:00

Ja dekuji autorovi tohoto clanku, a jsem rad ze nekdo mysli i na nas zacatecniky. Kuprikladu u mne tvori tvorba www stranek asi jen 1% me naplne, a kdybych rekl svemu zamestnavateli, ze nutne potrebuji kvuli par tlacitkum jako zakladni vybaveni Adobe Illustrator nebo Freehand, tak me posle nekam ... Jsem rad ze mam vubec Photoshop 4.0. A priznam se, tvorbou tlacitek uz jsem stravil nejednu pernou chvilku, a vysledky nebyly moc dobre, alespon ne takove jake jsem si predtavoval. Ovsem kdyz jsem se ptal lidi, jejichz tlacitka se mi libily, v cem oni to delaji, tak byla odpoved vetsinou 3D Studio Max nebo Kai Power Tools. Coz ja si momentalne skutecne nemohu dovolit. Takze za jakykoliv clanek podobny tomuto, ktery pomaha setrit penize za specializovane nastroje, mockrat diky. A panu Roleckovi bych chtel vzkazat - jen tak dal, opravdu to nectou jenom profici z DTP studii apod., kteri si mohou dovolit kupovat vsechny nejnovejsi verze draheho softwaru, vsak si to daji do nakladu a odectou z dani, tak co.

Avatar

Autor komentáře: Peter Misovic

Datum vložení: 6.8.2001 12:12:14

Dobry den ..aj ja sa chcem podakovat za clanok.SOm velmi rad, ze som tento web objavil a ze sa tu nachadzaju rozne navody.Konkretne aj tento clanok sa mi pacil a som rad, ze sa tam hovori o kanaloch. Aspon som ziskal nove info a kedze som zaciatocnik, prislo mi to vhod. Este raz dakujem ... clovek sa dozvie vela noveho a ked to niekoho zaujima, bude sa "sprtat" dalej v tom, co je v clanku uvedene. Na zaklade takychto clankov clovek nachadza mnoho noveho vo PHOTOSHOPE.Veci, ktore3 su mne ako zaciatocnikovi skryte a niekedy sa mi ich tazko hlada ... Dakujeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

Avatar

Autor komentáře: webmaster www.datelinka.sk

Datum vložení: 18.4.2000 15:30:00

Ked programatori z adobe nevedia na to vyrobit nastroje, tak si treba pomoct vlastnorucne!!! Kto nezvlade takyto postup je chudak.... Vdaka tvorcovi tohto serialu!!!

Avatar

Autor komentáře: Elfo

Datum vložení: 31.5.2000 8:46:00

Sice neskoro, ale predsa reagujem na Ludekov clanok. A reagujem velmi pozitivne. Precital som si vsetky prispevky v boarde k tomuto clanku a vsetkym Vam poviem jedno: Vy vsetci, co pisete o inyx, "genialnejsix" postupoch - ok, su dobre a pouzitelne, no ak ma user len PS, moze sa s Vasimi postupmi viete co.. Okrem toho, Vy vsetci, ktori ste povymyslali vsetko mozne aj nemozne si urcite niekde v kutiku duse priznate (ale uprimne!), ze na postup popisany v tomto clanku by ste neprisli. Ze je to tak?! Vdaka panovi Rolecekovi, za skvele a inteligentne vyuzitie zakuti PS, ale aj za trpezlivost s akou popisuje vsemozne postupy. Zaroven by som prijal viac teorie (ako to bolo v tomto pripade o xanellox.) Caff a len tak dalej! =]

Avatar

Autor komentáře: Wymm

Datum vložení: 15.6.2000 13:30:00

Ok, take jsem rad, ze pan Rolecek a jemu podobni prinaseji ruzne tipy jak vyuzit stavajici nastroje bez nutnosti porizovat si dalsi (mimochodem tento zpusob jiz nekolik let pouzivam a pripada mi opravdu lepsi, nez to nejprve bastlit v Illustratoru apod. a pak to importovat). Jen si neodpustim male rypnuti: pratele, mate jiste pristup k Internetu (jinak byste tu asi nepsali) - tento postup a stovky jinych najdete takrka VSUDE, kde se hovori o Photoshopu. Panu Roleckovi presto diky za preklad :-)

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 15.6.2000 15:49:00

Vidim, ze tema je stale a ja si s dovolenim neodpustim malou obranu: samozrejme existuje na internetu spousta stranek, kde jsou velmi podobne, nekdy mozna i stejne navody a tutorialy, ale sam jste to rekl. Takove navody jsou skoro VSUDE, kde se hovori o Photoshopu - tak proc ne tady? I ja jsem se kdysi ucil z techto navodu a techniky, ktere jsem se tak naucil ted proste pouzivam. Kdyz jsem byl pozadan sefredaktorem Intervalu o serial o Photoshopu, tak jsem souhlasil a zacal psat. Pisu o vecech, ktere umim a ktere jsem se kdysi davno z techto navodu naucil - tudiz pisu nekdy o stejnych vecech. Jsou to veci, kterym se pri psani serialu o Photoshopu proste nemuzete vyhnout. Pokud si myslite, ze proste vezmu neci clanek a prelozim ho, musim vas ubezpecit ze se hluboce mylite. Take vas musim ujistit, ze psani (podle vas preklad) takoveho clanku neni nijak supervynosna zalezitost, kterou bych se v pohode zivil a nic jineho nedelal. Priprava obrazku pro clanek a samotne jeho napsani je zalezitosti tak 3-6 hodin. Jestli si myslite, ze to zvladnete lepe a radostneji, nic vam nebrani zacit taky psat. Je to velmi tezke vymyslet treba jenom tema clanku, protoze jsem se na zacatku zarekl, ze budu psat clanky o Photoshopu, ale dusledne o grafice, ktera ma neco spolecneho s webem a webdesignem. Z tohoto duvodu se mi velmi tezko voli tema, protoze pak nemuzu psat takove ulety jako napr. Bohunka Tresnakova na Grafice, kde jsou tutorialy o malovani kuratka nebo velikonocniho vajicka. Ted to neberte prosim jako kritiku B. Tresnakove, protoza ac ji osobne neznam, nesmirne si ji vazim a podle me je naprosto skvela stejne tak, jako jeji navody. To jsem ale trochu odbocil - to co jsem chtel rict je to, ze moje clanky rozhodne nejsou nejakym prekladem clanku z jineho webu - pripravuju je sam a velmi peclive podle toho co umim a co jsem se sam naucil. Kdybych chtel prekladat, prekladal bych knihy za mnohem vic penez :) S pozdravem Ludek Rolecek

Avatar

Autor komentáře: Wymm

Datum vložení: 16.6.2000 14:49:00

Pokud ma poznamka vyznela jako nemistne zlehcovani Vasi prace (a je dost dobre mozne, ze ano, protoze si nekdy vazne nedavam pozor na to, co rikam), velice se Vam omlouvam. Vzhledem k tomu, ze snad az na nepatrne rozdily jsem tento tutorial cetl vicekrat na webu v anglictine, prirozene me napadlo, ze jste jej "pouze" prelozil (ani to by nebylo malo!). Pokud tomu tak neni, beru sva neuvazena slova rad zpet. Tak ci tak, me "rypnuti" smerovalo spise k onem bourlivym ohlasum na Vas clanek, kde me prekvapilo, ze lide, kteri maji pocit, ze to umi lepe, tento navod jeste neznaji, i kdyz je pomerne znamy. Do dalsi prace Vam preji mnoho uspechu a tesim se na mnoho neotrelych uzitecnych navodu. S pozdravem, Wymm P.S. Mimochodem, take pisi ruzne recnze a tutorialy(napr. pro PIXEL apod.), takze dobre vim, ze to clovek z vetsi casti dela z nadseni a touhy pomoci. Drzim palce.

Avatar

Autor komentáře: Darth Moula

Datum vložení: 15.6.2000 11:54:00

Levnější Corel PhotoPAINT má možnost vyrobit obdélník se zakulacenými rohy. Přijde mi poněkud nelogické, že Photoshop ne.

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 15.8.2000 7:23:00

Mozna, ze sem to v nakem prispevku prehledl, ale proc nepouzit SELECT/FEATHER... nebo ALT+CTRL+D ??

Avatar

Autor komentáře: Ludek Rolecek

Datum vložení: 15.8.2000 9:08:00

Jasne. Klidne muzete pouzit misto Gaussian Bluru Feather a vyber pak vyplnit. Jde spis o zvyk :) Ja mam radsi, kdyz v Gauss. Bluru tahnu za posuvnik a primo vidim, jak moc se to rozmazava. Kdezto ve Feather zadam nejaky cislo a dokud nedam OK, tak nevidim nic. A kdyz potrebuju proste nejaky obloucek od oka, ale aby byl "tak akorat", tak radsi hned vidim uroven rozmazani, nez abych zkousel tam a zpatky nekolik featheru. Jinak je to samozrejme jedno :)

Avatar

Autor komentáře: Lucinka

Datum vložení: 3.7.2001 17:21:50

Ludku jsem rada, ze jsi po delsi dobe zase neco napsal a doufam, ze se nenechas odradit. Prestoze tento postup na tvoreni kulatych rohu znam, tak jsem si ho se zajmem precetla znovu a tesim se na dalsi tipy a triky :)
PS: a vez, ze ty clanky nectou jen profesionalove :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz