Starší komentáře ke článku: blackpearl.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Neodborný kritik

Datum vložení: 24.1.2005 8:09:56

Může se v dokumentu xhtml 1.1 používat tag ID?
Pojednává o tom tento miničlánek:
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://weblog.oborsky.cz/spot83873748.html' target='_blank'>http://weblog.oborsky.cz/spot83873748.html</a>
Děkuji :-)

Avatar

Autor komentáře: lisak

Datum vložení: 24.1.2005 10:40:17

Mno... proc by nemohl? Naopak je to zadouci ;o) Clanek, na ktery odkazujes, pojednava trochu o necem jinem..

Avatar

Autor komentáře: Neodborný kritik

Datum vložení: 24.1.2005 11:33:33

Mohl byste mi prosím stručně vysvětlit o čem tedy článek pojednává. Já se v tom teď už vůbec nevyznám (k čemu se upřímně přiznávám :-))
Je to povolený či nepovolený atribut?
Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 14:12:11

Článek pojednává o tom, že v XHTML 1.1 není povolen atribut 'id' pro tag "html", což není můj případ, protože já ho takto nepoužívám.

Avatar

Autor komentáře: Neodborný kritik

Datum vložení: 24.1.2005 14:56:44

Máte pravdu. Já ten článek špatně pochopil.....
Jinak jsou stránky moc pěkný ! :-)
akorát ta patička na úvodní stránce je na muj vkus moc upovídaná :-))

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 15:12:09

Díky :) Upovídaná je, to ano, ale zas se jedná jen o vstupní stránku, takže myslím, že to není tak vážné ;)

Avatar

Autor komentáře: lisak

Datum vložení: 24.1.2005 10:41:32

jo - a ID neni tag ;o)

Avatar

Autor komentáře: karel berger

Datum vložení: 24.1.2005 11:19:24

Já si rovněž myslím, že tag ID se používat nemůže a šel bych dokonce dál a tvrdil bych, že jej nelze použít ani v HTML ani nikde jiné, leda v nějakém značkovacím jazyce, který neznám.


Je zcela zarážející, že ať koukám na diskuzi a kritiky tady nebo na grafice cz, stále vidím, že lidé místo aby kritizovali ty hrůzy, které jsou mnohdy předkládány, tak si vyberou nějakou prkotinu a do té pak šijou.

Bude to nejspíš potřebou seberealizace a absolutní absencí schopnosti hodnotit webdesign.

Pak se můžeme divit, že některé lidi, kteří na takovou diskuzi přijdou a měli by určitě co poučného říci, raději v tichosti odejdou nebo zanechají jen nějaký šprým nebo rýpanec.

Avatar

Autor komentáře: Neodborný kritik

Datum vložení: 24.1.2005 11:35:17

Máte pravdu pane Berger. A copak hodnotného jste nám sdělil vy? :-)

Avatar

Autor komentáře: karel berger

Datum vložení: 24.1.2005 14:19:51

Nic, samozřejmě, řadím se k těm, které už tyto kombinace odborného fóra a x-chat nebaví-ale nemyslím, že bych patřil mezi ty, jak jsem v minulém příspěvku zmiňoval, od kterých byste se mohli nějaké převratné novinky dozvědět.

Avatar

Autor komentáře: DocX

Datum vložení: 24.1.2005 15:42:43

1) Vůbec nevim proč se zde objevil tento strom příspěvků, když to vůbec nesouvisí s kritizovaným webem.

2) atribut ID u různýh tagů je v XHTML 1.1 povolen, atribut NAME je úplně vyřazen. V jiných verzíh xhtml nebo html je povolen vedle NAME. Oba atributy mají stejný význam (myslím). V tagu HTML atribut ID vůbec neexistuje. Nevím kde se vzal názeor že ID je zakázán.

Avatar

Autor komentáře: Cicma

Datum vložení: 15.6.2007 23:07:06

Vy zase perlite pane Berger!:-D

Avatar

Autor komentáře: MTx

Datum vložení: 24.1.2005 12:30:17

Neměla by náhodou stránka v XHTML1.1 běžet s MIME-Typem Application/xhtml+xml????
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.w3.org/TR/2002/NOTE-xhtml-media-types-20020801/' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/2002/NOTE-xhtml-media-types-20020801/</a>

Avatar

Autor komentáře: vincent

Datum vložení: 24.1.2005 12:40:32

ta flaška se mi zdá zbytečná

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 24.1.2005 13:56:41

Ba ne, řekl bych, že není, je to šance, jak se pro někoho (rozuměj pro někoho bez flash pluginu) může celý web stát nedostupným. Každý by měl velice zvažovat použití takových prvků do navigace!

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 14:08:19

Obecně s Vámi souhlasím, ale pokud jste si můj web opravdu prohlédl, musel jste si všimnout, že k flashi mám všude alternativní textovou navigaci, takže jsou všechny stránky dostupné i bez tohoto plug-inu...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Turek

Datum vložení: 24.1.2005 16:40:36

Nenašel jsem ji (Opera 7.60).

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 18:08:01

Alternativa k flashové navigaci se nachází dole na každé stránce nad patičkou. Není stránka, na kterou by se bez flashe nedalo snadno dostat.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 24.1.2005 16:51:19

Je to trochu OT, ale jak se ve firefoxu zbavím flashe, abych mohl ty stránky otestovat bez flashe? :-)

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 25.1.2005 0:36:43

Jednoduse: nainstalujte si plugin FlashBlock... je to UUUUUZASNA vec.

Pro autora: take jsem tu alternativni navigaci nenasel. Pravda je, ze jsem projel letmo stranku odshora dolu a pak klikl na ten navigacni flashovy bazmek.

Jinak web mi pripada v pohode a pekny.

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 24.1.2005 13:36:56

Mně se tento web líbí.
Netradiční, zajímavý design, pěkné dynamické menu jako hlavní navigace, dobře se zde orientuji.
Možná jen:
1/ Tiráž dole na HomePage se dost topí v tmavším tónu. Na dalších stránkách se odkazy v podvalu lépe čtou, no nevím. Obě tyto věci by možná byly hezčí se světle žlutým fontem. Korespondoval by tak trochu z horizontem stránky, tedy s podobným odstínem.

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 14:21:36

Děkuji, mojí hlavní snahou byla přehlednost (a použitelnost) webu, která mi tolik chybí na stránkách většiny amatérských (a bohužel i 'profesionálních') kapel. Jestli jsem Vás správně pochopil... nevýraznější ladění patičky jsem volil záměrně, protože její obsah není tak důležitý v porovnání se zbytkem stránky. Další barevné kombinace však vyzkouším, třeba to opravdu bude lepší :)

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 24.1.2005 20:29:58

Určitě ano, patička-podval, by měla být pro čtení o něco na barvu čitelnější.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 24.1.2005 14:37:38

Dobrý den,
stojím teď před otázkou, jestli na stránkách použít flashové menu. Chtěl bych znát Vaše názory. Napadla mě jediná nevýhoda, a to že se v textovém prohlížeči nezobrazí menu, a tím pádem se nemůžu pohybovat po stránce. Nebo se dá spolehlivě zjistit podpora flashe?

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 24.1.2005 15:02:37

já flash nemusím. je to zbytečnost. Je celkem běžné, že na stránkách s flašem bývá odkaz na plagin (i detektor plaginu). Nevim zda-li by mi to stálo za to stahování, ale předpokládám že fandové kapely mají jakousi zkušenost s PC a flash jim jistě nezpůsobí trauma. Navíc je to jakýsi "standart" ve světě muziko-webů používat flash.. jakoby fungovalo nějaké komerční "WC konzorcium" :-) Nic proti bináru ale nemusím to. Eleganci spatřuji ne v hromburácivém bombardéru, ale ve svižném kluzáku..

Avatar

Autor komentáře: boss

Datum vložení: 24.1.2005 15:06:29

jinak vizuálně se mi web docela líbí. Ty kulaté ikonky nad boxíkama jsou milé. Postrádám trochu grafishe vtipu, ale dost možná že kapela je seriozní věc..

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 15:17:41

Ano, kapela je velmi vážná záležitost ;) S tím "konsorciem" se to dnes opravdu tak jeví, ale nepoužil sem flash jen kvůli tomu, abych šel s davem...

btw snažil sem se přiblížit kluzáku jak jen to šlo :)

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 15:07:34

Zdravím,
detekce nainstalovaného flashe existuje, ale její spolehlivosti nemám odzkoušenou. Já jsem se rozhodl flash použít, ale mám k němu všude textovou alternativu, tudíž jsou stránky použitelné např. i v textovém Lynxu.

Jestli použít flashové menu, či nikoliv, to už je na Vašem uvážení. Já se pro něj rozhodl mimo jiné proto, že nejsem příznivcem navigace pomocí javascriptu...

Avatar

Autor komentáře: DocX

Datum vložení: 24.1.2005 15:28:47

Dobrý den,
Všiml jsem si, že v patičce máte chybu: "Posledn aktualizace" - chybí í.

Jinak celý web na mě působí příjemně, dobrá struktura kódu, validita. Bez CSS je také dobré. Jen v některých sekcích (fotky, mp3) je dole obrázek s linkem. Ten bych dal přes CSS aby se s vypnutými styly nezobrazil obrázek ale jen text linku.

Přeji hodně štěstí při řešení problémů :)

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 24.1.2005 15:38:23

Zdravím,
děkuji za věcné připomínky, chybička je pryč a k obrázkům v linku se dostanu během zítřka...

Avatar

Autor komentáře: carnero

Datum vložení: 24.1.2005 22:51:21

Libi a moc... barevne moc pekne sladene, takove poklidne. Nevim zda se to hodi k Vasi hudbe, ale k prebalu alba jednoznacne :)
Jen to menu by mohlo byt o neco rychlejsi...

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 26.1.2005 12:02:50

Děkuji. Nejdříve byl obal cd a k němu jsem dělal stránky tak, aby ladily. K hudbě se podle mě docela hodí, určitě víc, než oheň a železo :)

Menu mi přijde dostatečně rychlé. Úvodní animace je pouze při vstupu z úvodní stránky (jinak by hodně otravovala :) a submenu se podle mě rozevírá dostatečně rychle. Pokud jste myslel ještě něco jiného, dejte mi prosím vědět.

Avatar

Autor komentáře: qwerfdsa

Datum vložení: 26.1.2005 0:51:44

Take blahopreji k dobre praci, jeste jsem se na to nedival do hloubky, ale prvni dojmy jsou skvele.

Chtelo by to jen jeste spetku uprav (defacto - jiz zminenych).

Ja bych se take primlouval k uprave toho zapati na uvodni strance. Myslim ze je skvele, ze stranky jsou plne validni a radne otestovane, ale prichozim ctenarum to je pomerne jedno, hlavne kdyz JIM se zobrazi spravne (coz se diky vasemu kodu zajiste zobrazi, takze budou spokojeni). Na me to pusobi, nic ve zlym, trochu jako sebeukajeni programatorskeho ega ;-) (nic si z toho nedelejte, mozna ze fakt ze mi to tak pripada vypovida vice o me nez o Vas). Ja myslim, ze male ikonky w3c, css a flashe by stacili.

Na zbylych strankach zvyraznit dole textove menu, treba cerne, nebo i zminovana oraznova by mohla byt hezka, nejsem si ale jist zda bude citelnejsi. Rozhodne ale o nem dat vedet, je moc zapadle a prehlednutlne, jinak by mohlo byt velmi praktice i pro lidi s flashem, kteri doctou na konec a nebudou muset scrollovat nahoru.

a posledni vec jsou "bile nadpisy s ikonkou" (napr. na str. kontakt), ktere jsou na tom svetle sedem podkladu temer necitelne. Je to sice hezke, ta bila se mi tam libi, ale pouzitelnost a pristupnost by meli mit pred vzhledem prednost. (aspon se domnivam)

jinak znovu opakuji, dobra prace. Vsechna cest, pane.

Avatar

Autor komentáře: Pavel F. (autor)

Datum vložení: 26.1.2005 11:56:36

Děkuji za podnětné připomínky!

Patičku na úvodní stránce jsem zeštíhlil na nezbytné minimum. Toto je v podstatě druhý větší web, co jsem udělal, takže spíše než sebeukájení programátorského ega byla jakýmsi pozůstatkem mojí radosti, že se mi povedlo udělat stránky použitelné (a vzhledově jednotné) ve třech "hlavních" prohlížečích ;)

Nadpisy jsem zkusil tmavě oranžovou, ale nejsem si jist, o kolik je to lepší. Čitelnější určitě, ale na to, abych posoudil vzhledové zlepšení, jsem na ten web koukal už moc dlouho... :)

To samé s dolní navigací, ještě uvažuji o černé barvě. Nemohu se rozhodnout, proto jsem anglickou verzi udělal tmavě oranžovou a českou verzi černou... co myslíte?

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz