Starší komentáře ke článku: chabova

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 9.1.2004 9:38:12

Tak na to koukám a musím říct že je to docela zajímavé grafické řešení

- akorát dle mého názoru je to dosti nepřehledné, respektive to menu uprostřed. Je to takové dosti nezvyklé mít text, pak najednou hlavicku s menu a pak zase pokracovani textu.

Další věc - ten text na těch různobarevných čtverečkách se dost blbě čte, a to já nemám se zrakem problémy.

kod vypada letmo v pohode

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 9.1.2004 10:45:05

Bolo by smutne, keby na tych par riadkoch kodu boli chyby :-) Inak plati to, co bolo povedane: je to zaujimavy dizajn, ale blbo sa to cita.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 9.1.2004 10:49:20

Este taka drobnost: v textovom browseri (links) jednotlive polozky menu splyvaju. Bolo by vhodne ich oddelit napr. pomlckou, ktora by sa v grafickych browseroch nezobrazovala. A este by mozno bolo fajn, keby rovnakym sposobom bolo menu oddelene resp. uvodene nejakym textom (napr. Menu: ... )
To je asi tak vsetko.

Avatar

Autor komentáře: petr f. 1studio.cz

Datum vložení: 9.1.2004 10:47:43

Libi se mi to, je to uplne jine, coz je fajn.
Ten text se opravdu spatne cte, ale tento web asi neni urcen uplne pro sirokou verejnost jak je uvedeno. Prijdou sem spis fandove hudby nebo teto muzikantky, kteri tento nedostatek budou jiste tolerovat.

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 9.1.2004 11:05:54

Po prvním pohledu na kód i vzhled jsem byl takřka nadšen. Zaujal mě netradiční a originální vzhled stránek a potěšil fakt, že kód vypadá slušně. To ale trvalo je chvilku. Po pár vteřinách koukání na úvodní stránku jsem zjistil, že stále netuším, kde jsem. Klikám na novinky a o moc moudřejší nejsem - nějaké koncerty (btw - v anglické verzi se tato stránka jmenuje lépe - future projects, pod čímž si přece jen spíše dokážu představit to, co tam nakonec opravdu najdu). Až na stránce klasická hudba se dozvídám, že jsem vlastně na stránkách houslistky.
Písmo mi přijde zbytečně malé (aspoň jeden pixlík navíc by neškodil), obzvláště vzhledem ke zvolenému pozadí a zvětšit nejde. Špatně se to čte, a to i kvůli tomu, že po kliknutí na další stránku člověk nikdy neví KDE na něj další text zrovna vyskočí. Rovněž absence tiskové verze nepotěší.

Takže shrňme to:
Mezi plusy určitě patří základní validita (i když např. [p]nbsp[/p] zrovna oči webdesignera moc nepotěší, no ale budiž) a netradiční grafický návrh (pěkné fotky, škoda, že nejdou zvětšit). Úprava kódu reklamy wz, aby byl validní také stojí za pochvalné pokývání hlavou.

Mínusy: především nepřehlednost a špatná čitelnost, absence základních informací na úvodní stránce. Absence tiskové verze, nemožnost zvětšit písmo textu. Ze strany informací mi trošku chybí diskografie a fotogalerie (jsou tu dvě fotky pro tisk, ale to je trošku málo - kromě těchto uměleckých fot by neškodily i fotky z civilu, z koncertu apod).

Mám-li to shrnout, tak bych objektivně dal 60 procent, ale přihodím ještě 10 procent za to, že je mi sympatická slečna/paní houslistka a netradiční (byť ne zcela funkční) přístup autora ke grafickému řešení. Takže <B>70%</B>

Avatar

Autor komentáře: j

Datum vložení: 9.1.2004 15:32:51

dekuji za reakce. ten layout si myslim muzu dovolit, vzhledem k tomu, ze nejde o nejaky informacni portal, ale o prezentaci. v 'news like' projektu bych to asi udelal jinak. uz jsem trochu znudeny z tech uniformnich 'hlavicka...navigace...obsah...paticka'. tiskova verze je, i kdyz ne nejak luxusni. stranky se budou rozsirovat (jpg, mp3...). k uvidni strance: fotka a jmeno se mi zda dostacujici identifikace, ale mate pravdu, pridam neco do textove verze, stejne jako v menu. je to s tou citelnosti opravdu tak spatne? nazim se vyhnout spatnym barevnym kombinacim, myslim, ze se to cist da. ohledne velikosti: vychazim z predpokladu, ze 1024- je standard pro prohlizeni internetu, pokud nekdo chce (jako ja), pouziva aletrnativni browser, na strance je misto pro zoom.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Petr

Datum vložení: 9.1.2004 16:16:48

Nechci nijak snižovat schopnosti kvalitní kritiky přispěvatelů, kteří se již vyjádřili, ale to, co zde bylo vytknuto, jsou podle mého názoru detailní detaily (viz. Lynx) v porovnání s originalitou a grafickým provedením stránek. Beru v potaz, že je to prezentace houslistky - umělkyně a ne infoweb nebo manuál. Musí v tom být něco tvůrčího, něco originálního. A to v tomto případě je. Opravdu velmi příjemná změna oproti "všednímu internetu". Navíc mně se to čte docela dobře.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 11.1.2004 18:20:31

Mate pravdu, je to malicky detail (pozeral som to v Linkse, nie v Lynxe :-)), ale z takych sa sklada cely svet, nie?
Inak, originalita a slusne prevedenie sa tomuto webu upriet nedaju.

Avatar

Autor komentáře: sugy83.net

Datum vložení: 9.1.2004 18:49:14

webik je hezouckej. libi se mi. pekne reseni. mozna bych jen doladil zarovnani menu s pruhem kde je jmeno. staci pridat za tlacitko s odkazem na english ver. jeste prazdny fialovy obdelnicek ktery bude zarovnan s pruhem a bude to ok. to jen takova drobnustka ktera me tukla do oka pri prvnim pohledu. co se tyce citelnosti textu musim souhlasit s nazory ostatnich ze je necitelny. rady maji ok takze ted je to na tobe...
peace!

Avatar

Autor komentáře: j

Datum vložení: 9.1.2004 19:08:08

jo, to tlacitko... vtip je v tom, ze tam neni matrjoska na mozillu. to menu se raztahuje jak chce. neni to primo umysl, ale nejak se mi zdalo moc pracne to resit, povazuju to za zarovnane vlevo, i kdyz to mozna neni moc zretelne. od zacatku jsem to tak psal, pak mne napadlo, ze by mohlo byt 'justify', ale to bych to musel dost predelavat.

Avatar

Autor komentáře: Jarka

Datum vložení: 9.1.2004 18:55:44

Netusim, v com to vsetci pozerate (IE??), ale ja tu mam nahodou operu 7.22 a stranky, kde je dlhsi text, su necitatelne, lebo uprostred je placnute menu. Ze sa da zlty text na zltom pozadi precitat, ked ho oznacim mysou, viem, ale text pod fialovym pozadim menu teda precitat neviem.
Na stranke, ktora sa neda citat, ma originalita nezaujme...

Avatar

Autor komentáře: j

Datum vložení: 9.1.2004 19:05:07

aha, ja pouzivam na testovani O Version 7.11, Build 2887. stahnu si 7.23 a podivam se na to, ale uprimne mne opera dost se*e, takove rozdily mezi dvema verzemi v kratke casove dobe si nedovoli ani msoft. pak se vsichni divi, ze nechce nikdo pouzivat alternativni browser. v roce 2003 ma opera 7 ruznych vyvojovychg stadii, coz je trochu hodne na komercni browser za 40usd.

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 12.1.2004 12:07:13

jo MS pro jistotu vyvoj MSIE uplne zastavil, asi nestiha vydavat servis packy, bugfixy, patche a podobny nezbytnosti

Avatar

Autor komentáře: j

Datum vložení: 9.1.2004 19:20:21

tak jsem se koukl v posledni opere Version 7.23 Build 3227 a nevidim nic divneho. mozna pouzivate verzi s nejakym bugem. muzete mi napsat os&dalsi konfiguraci?

Avatar

Autor komentáře: Jarka

Datum vložení: 12.1.2004 22:37:52

Rozhodne nemyslim, ze pouzivam zabugovanu verziu. Vtedy som sedela pri cudzom pocitaci, takze build vam nenapisem, inak linux, ale teraz si stranku pozeram u seba, win 2000, mozilla (1.3b, build ID: 2003021008) a v pripade textu, ktory dlzkou presiahne uroven menu, to vyzera uplne rovnako nepouzitelne. V IE je to "elegantne" vyriesene textom, ktory sa neda zvacsit ;-) Chcela som vam poslat screenshot, ale nevidim tu nikde email...

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 10.1.2004 8:08:10

I originalita se musí umět, to je můj názor, který dávám k diskusi. Doufám a pevně věřím, že se následující minirecenzí autora nedotknu a pokud ano, omlouvám se předem. Jsem prostě takový šťoura už od narození.

Ať jsem dumal jak jsem dumal, unikla mi základní souvztažnost neboli vztah mezi muliónem (mulión = hodně) různobarevných čtverečků a tak ušlechtilým hudebním nástrojem, jakým bezpochyby housle jsou. Chybí mi prostě víc hudebních motivů, abych na první pohled věděl, kde jsem se to zase ocitl. Navíc takto zvoleným pozadím grafik totálně zavraždil a utopil pěkné fotografie, které samy o sobě mohly nést základ grafického řešení. Vlastně ideálním řešením by asi bylo zvolit základní barevnou kombinaci z barevných odstínů, které obsahují již zmíněné fotografie. Je to škoda promarněné šance.

Originální navigace se k takto zaměřenému webu zajisté také hodí, což ale nic nemění na faktu, že je nešťastně vyřešená. Protože si myslím, že i originální a neotřelé dílko musí být dobře ovldadatelné. Není. Minimálně si autor ušetřil práci a nedotáhl navigaci do konce s odůvodněním, že to asi nejde. Vadí mi, že není symetrická a že vpravo prostě končí prázdným místem. Uměl bych si dokonce představit rozhodit navigaci na dvě části - jednu nahoře nad obrázkem a druhou dole pod obrázkem vodorovně vycentrovanou. Mimo jiné by nebylo nutné trvat na velikosti písma v pixelech (to stejně Mozilla obejde a zkuste si v ní zvětšit písmo - z Klasické hudby nepřečtete nic a jako bonbónek dostanete nefunkční navigaci). Tomu já říkám odfláknutá práce webdesignera - viz screenshot <a href='http://www.plavacek.net/chabova.jpg' target='_blank'>http://www.plavacek.net/chabova.jpg</a>

Volba žlutého písma na fialovém pozadí je výsměchem hůře vidícím a nemožnost si písmo zvětšit už zavání ignorancí. Co když jsem hudební fanda a přitom slepý jako patrona? Mám prostě smůlu a nedozvím se nic jenom proto, že autor neuznal za vhodné mi informaci poskytnout v přijatelné formě. Pro mě, sleponě, je tudíž celá takzvaná originalita webu na houby. Slušně řečeno.

Chválit tedy není co a závěrem si dovolím poznamenat, že originální MUSÍ být také funkční. Jinak se jedná jenom o výstřelek bez valné hodnoty a brzy skončí zapomenut a utopen v hlubokých vodách internetu.

Závěrem ještě doušku. Kdyby se někdy stalo, že by má družka pojala chuť překvapit mě v neděli originální kachnou upečenou na čokoládě a zalitou mírně zatuchlou okurkovou omáčkou, asi bych vážně uvažoval o jejím duševním zdraví. Máte-li pocit, že taková krmě je nepoživatelný mišmaš, máte pravdu. Celý tento web mi podobnou pochoutku připomíná. Je to škoda, že nemohu být vstřícný. Přesto držím autorovi palce a doufám, že příště nás mile překvapí skutečně originální pochoutkou. Všichni, kdo se zúčastňujeme kritiky webu bychom si ji zasloužili. Vivat Paganini.


Avatar

Autor komentáře: j

Datum vložení: 10.1.2004 11:58:00

dekuji, take nazor. omlouvam se uzivatelum mozilly, ale stranka plne podporuje textovy rezim a neni problem ji zoomovat na 140% v opere a myie v 800x600. myslim ze 4 fotografie na titulu jsou dostatecne vystizne, nevim, jak by vypadalo davat do kazdeho ctverecku malou noticku, nebo co. to je stejne jako se ptat, jaky ma ta modra cara na vrcholu intervalu vztah k webdesignu a chtit aby v ni byla fotka motherboardu. barevna kombinace tech fotek je grayscale s mirnym tonovanim, tak nevim jak to myslite. pekne jste se chytl toho menu, existuji 4 zarovnani, menu je vlevo nadpis vpravo. nevim proc musi byt podle vas vse zarovnane na stred. nerekl jsem ze to neumim, ale ze jsem to delal puvodne nalevo a pak by mozna slo to udelat justify, ale nepovazuju to za chybu. dekuji vam za pripominku techto drobnosti, ale myslim, ze to je otazka osobni preference. mne se taky vase weby zdaji v duchu posledniho odstavce co jste napsal.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 10.1.2004 14:46:41

no tak ja nevim
- kod je pravdepodobne bez chyb (shlednute pouze tri stranky), coz je v poradku, ale nemohu si odpustit par poznamek k designu

- pozadi ala zvetseny ci rozpadly rastr mi neprijde moc puvabny, jeste navic "hlavicka" s navigacnim menu uprostred.

- za 1 boleji me s toho oci, nevydrzim se soustredit na text (male pismo, spatny kontrast)
- za 2 zkuste si zvetsit pismo (fb ctrl+), nevim jak to napsat, ale cely se to neuveritelne rozjed/b/e a pristupnost informaci je fuc (viz plavackuv screenshot)
- za 3 pri klikani na menu, ktere je snadno prehlednutelne (hlavne v textove rezimu, pac se to neda normalne cist), si pripadam jak v "Kocourkove", jednou jsem ocima nahore podruhe dole a nekdy i nahore i dole zaroven

- mimojine me nenapad jediny rozumny duvod proc "hlavicka" neni v gifu

Avatar

Autor komentáře: amateur

Datum vložení: 10.1.2004 15:15:39

Podle me nice :)), text se mi cte f poho a to bez okularu - takze to asi tak hrozne nebude, design napadity a podle me slusne zpracovany - hodnoceni designu 8/10 :)).

Avatar

Autor komentáře: Víťa Jurásek

Datum vložení: 11.1.2004 16:11:05

Docela zajímavé, nicméně zdá se mi to totálně zazděné tím reklamním bannerem dole. Je to tam zapotřebí vzhledem k tomu v jaké frekvenci se počet těchto stránek zobrazuje ho tam mít? To musí být účinnost nula nula nic a za to to nestojí.

Avatar

Autor komentáře: TFF

Datum vložení: 11.1.2004 21:46:24

Nechci nejak prudit autora, sice je asi dobrej webdesigner(no <a href='http://tpd.wz.cz/)' target='_blank'>http://tpd.wz.cz/)</a> ale ta grafika je fakt otresna.
Nechapu jak ji muze nekdo chvalit, kombinace barev je nemozna a kostky na zpusob znelky "pozor jdou k vam kuratka" mi docela vadi. Jediny co se mi po graficky strance zamlouva je obr ludmila1.jpg.

Tim nerikam ze jsou nejhorsi(viz. tuny stranek FrontPage a Word) ale autor by si mel sehnat nejakyho poradnyho grafika.

Musim se zastat autora protoze nechapu proc nekdo(napr. Jaromir Kuzma) porad resi lynx resp. links ten je tak dobrej treba na cteni manualu pri kompilaci Gentoo a ne na brouzdani po webu. No a pokud ten nekdo nedokaze rozchodit X-ka tak at radsi nekritizuje webovy stranky a da si comp do poradku.

>TP.D: Zkus to menu fakt zvetsit protoze ja nevim jak ty ale ja nepouzivam "alternativni" prohlizece proto abych si na kazdy strance menil velikost pisma. dik

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz