Starší komentáře ke článku: czwallpapers.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 24.11.2003 8:18:28

Úvodem,
jen by mně zajímalo, jak to máte ošetřeny s autorskýmy právy na fotografie, že by jste fotografie (např. z vesmíru), fotily Vy, když je tam uveden Váš copyright?, nebo to jsou jen tapety posbírané z free webu, a jsou dále volně šiřitelené.
1. Kód - XHTML 1.1 -chválihodné, kód přehledný, je tam i alternativa k vypnutému JS, jinak jednoduchý vzhledem k zaměření webu.
2. Odkazy - funkční, přehledné.
3. Nadpisy - kde se asi ztratily, nějaká sémantika webu by neškodila, popis kam jsem se to dostal, co zde mohu a nemohu apod.
4. Písmo - strašně ale strašně malinký, nedá se to přečíst, pokud si písmo zvětším, což lze, tak se mi to rozháže, a odkazy se překrývají, tak to zase nejde přečíst.
5. Grafika - slušná, jen ty tři webové adresy vpravo dole, to je jak pěst na oko, podle mně Vám to ruší celkové zpracování a pojetí tohoto webu, jinak na grafice se toho moc hodnotit nedá, protože to je databáze fotek nějakým způsobem uspořádaná.
6. Foto - slušné, zajímavé.
Závěrem - slušná práce, neškodilo by to dopracovat a uvést další informace o tomto projektu, copyright, nadpisy, kontakt, změnit písmo apod.
Je to jen můj subjektivní názor.
Přeji příjemný den.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.11.2003 9:16:03

1-mozna by prospel tomuto druhu projektu vertikalni layout, web ma spis charakter prezentace, nez databaze. musim porad preklikavat, misto abych mel na jedne strance maximum informaci. to neni zrovna vstricny krok k uzivateli, zvlaste, kdyz pro takove mnozstvi stranek neni duvod.
2-nektere pismo je strasne male, napr.v jump-menu. (ie6)

Avatar

Autor komentáře: Adam Haken

Datum vložení: 24.11.2003 10:28:23

ad copyright, ten se vstahuje na design a rozdělění kategorií,
fotografie jsou posbírány všude možne na webu, z míst kde to nebylo zakázáno a url je tam přidáno jak již tu bylo někde řečeno z reklamních důvodů
k velikosti písma, uz takhle se to nechce vejit :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.11.2003 14:33:42

Takze jinak receno na autorsky zakon s****e?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 24.11.2003 23:08:42

Abych to trochu rozvedl. Argument 'kde to nebylo zakazano' vam rozcupuje kazdy pravnik, spravne tam ma byt 'kde to bylo povoleno' coz je dost podstatny rozdil - potrebujete svoleni autora, nikoli nezakazani. Navic pridavanim linku na fotku se dopoustite modifikace autorova dila bez jeho svoleni pricemz nutno podotknout ze i kdyby vam proslo 'nezakazani', modifikace bez povoleni autora vam neprojde 100% - pri trose smuly a atkivnim pravnikovi vas to muze vyjit na pomerne slusne castky, pocitejte s tim ze dobry pravnik by z toho byl klidne schopen vytriskat i desetitisice.

Takze byt vami tak radikalne prehodnotim pristup k autorskemu zakonu pokud mozno driv nez s tim zacne nekdo nekde pracovat.

Avatar

Autor komentáře: Adelaide

Datum vložení: 25.11.2003 12:33:15

Vita má pravdu, seznamte se trochu s autorským zákonem (budete se možná hodně divit). Jinak stránky nejsou po grafické lajně nic moc - s tím si autor nedal moc velkou práci. Co se mně vůbec nelíbí a co znepřístupňuje stránky pro další uživatele je nevhodně zvolená velikost písma (při zvětšení se menu schovává pod fotky), dále chybějící alty, title a pod.
To URL na fotkách z reklamních důvodů...... hm hm :-(

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 26.11.2003 7:48:49

No myslim ze co se tyce URL na fotkach z reklamnich duvodu tak dnes z prakticky temer nenajdete server ktery by tuto metodu nepouzival takze bych v tom nic envidel...co se tyce autorskych rpav ..mam pocit ze byste v tom pripade musely zavrit vecinu serveru zabyvajicic se tuimto nebo zredukovat jejich obsah a na smesne proscento..preci jenom si nemylsim zeby au¨tori webu jezdilya po svete a delaly sami ty fotecky nebo sedeli po nocih u 3DS Max ci PS aby vam tady neco malovaly..ucelem je hodnotit stranky ne? a me jako jejich navstevnika je vcelku k sumafuk kde to vzaly kdyz tam to ho je dost a je to dobry..

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 26.11.2003 16:48:24

*zatleskal*, ano tome, to je primo idealni pristup k zakonum a pravum.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 28.11.2003 10:42:42

?? zda se mi to nebo sou tu lidi tak povrchni ???!

Verim, ze vy pokud chcete si z nejakeho serveru stahnout nejaky picture napr wallpaper si nejdrive prectete nejaka prava pokud tam sou napsana pak jim zavolate a zeptate se jestli ty obrazky nejsou nejake kopie ..blaablaaa nbblaa a nakonec si raci nic nestahnete..co kdyby to bylo nekde nelegalne stazeno ://
to mi prijde smesny

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.11.2003 11:47:47

Tome, je vec kazdeho jak pracuje. Ja pracuji poctive. Dokud si ten zakon neprectes a jen tu mlzis, budes ze sebe delat dal saska tak jak ho delas.

Pokud potrebuji pouzit fotky, obvykle se zeptam autora nebo toho kdo je uverejnil. Za urcitych situaci muzes dat odkaz na autora, za jinych fotky proste koupis - pokud delas web, s tim se musis smirit ze mas nejake naklady. Zkus uz konecne rozlisit mezi clovekem ktery fotky stahuje a ktery je vystavi. Oboji ma jina pravidla. To vystaveni ciziho dila je o hubu, ty linky na tech fotkach uz si primo rikaji o pruser.

Rekneme ze jsem cca pred rokem zazil situaci kdy jsem nechal nafotit jednoho cloveka nejake fotky (cca 90), vyslo me to na nejake penize a pak jsem je nasel na jednom portalu kde byly pekne hozene, taktez s linkem na ten portal. U nas se na autorska prava pekne dlabe, to je nepopiratelny fakt. Delaji to dokonce treba i novinky.cz u nichz je jejich uvadeni zdroje (internet) velmi diskutabilni.

To ale neznamena ze se hodlam pridat k davu. Koneckoncu pokud programujes, tva cinnost do autorskeho zakona spada take... a jiste by te take nepotesilo kdybys videl jak neco vytvoris a lide si to proste rozkradou. Treba firmy jako Zoner z toho vyslovene ziji ze maji svuj produkt.

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 24.11.2003 9:17:01

No takze predem chci rici ze budu hodnotit stranek ne vzhled a mnozstvi wallpaperu..i kdyz jsou pekne

k tomu copyrightu bych chtel ricci ze to s copyrichtem asi nebude mit mnoho spolecneho jedna se spis o reklamu je to rek bych bezny pustup u vsech podobnych webu ale nad nejakymi pravy bych tady opravdu ost pochyboval..kromto i utto reklamu "zpravy" trocha sikovnosti a photoshop :))

grafika docela takova prijemna postacujici ucelu akorat to "logo" vpravo dole to je fakt des bes, rychle s tim pryc !

postradam nadpis v ejdnotlivych sekcich kde se vlastne nalezam

kdyz sem v prirode je tam tolik sekci a bohuzel se to tak spatne radi ze spodni cas je prekryta tou carkovanou linkou kolem obrazku a dve tusim ledovce a jeste enco jsou dokonce jakoby az pod fotkou takze je na ne sance kliknout jen tehdy nez se tam stihne nahrat fotka a prekryje je to je podle me doost velky problem a hodne bodu dolu

dal bych uvital kdyby bylo na jedne strance vice nahledu..rek bych ze mnohem prijemnejsi bue 5 stranek s 10ti naheldy nez 10 stranek s 5ti nahledy..tech naheldu bych se nebal pritlacit klidne na 15 ti zredukujete hned mnozstvi stranek..je to presne ten styl ktery nesnasim neustale pak nutie uzivatele klikat jak blbce a cekat nez aby si to vklidu prohlid ve vecim mnozstvi..

kladne hodnotim ze se nahled wallpaperu otevira do novyho okna a nemusim jak posuk mackat ZPET nebo SHIFT... coz zastnacum teorie "delej vse v jednom okne a necpi mi tam okno kery sem nechtel" asi vonet zase nebude

taky hodnotim kladne to ze si predem mohu vybrat rozliseni wallpaperu..akorat by me zajimalo to je mate opravdu vsechyn v etchto rozlisenich i v tech vetsich?? nebo to resi resampling a "mensi" rozpliznuti obrazku.

celkem mohu rici ze az na malo nahledu na hodne strankach a prekryvajici se menu + ta silenost v rpavem dolnicm rohu se mi to jako uzivateli docela libi a zamlouva a urcite sem jeste mrknu ;)

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 24.11.2003 9:19:02

jeee pardoon omlouvam se za ty do oci bijici hrubky :// hlavne ty "zpravy" samo ze tam ma byt S

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.11.2003 10:28:20

no hlavne tam ma být asi "spraví" (!!) trocha šikovnosti, nicmene ty prvni tri, ctyri odstavce precist mi dalo docela fusku ...

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 24.11.2003 10:28:23

afaik tam ma byt nejen S, ale hlavne I... :-0

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.11.2003 21:56:07

az ted jsem si vsimnul ze jakub byl o 3s rychlejsi ;))

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 24.11.2003 10:31:58

víc náhledů na stranku myslim ze by to zkazilo/zmenilo vzhled a i rozlozeni
velikost obrazku ve vetsine pripadu se jedna o zmenseniny z vetsich rozliseni do nekolika zakladnich velikosti
k tomu logu dole, je to takovy oziveni , kteryho si clovek urcite vsimne :) a bez nej se me to zda takovy fadni

Avatar

Autor komentáře: Adam Haken

Datum vložení: 24.11.2003 10:32:32

pro info, to bylo ode me :)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.11.2003 22:01:18

<I>víc náhledů na stranku myslim ze by to zkazilo/zmenilo vzhled</I>

Tak to si potom ovsem vyberte, jestli chcete mit "super" vzhled a nebo privetivost pro uzivatele. Me taky ani nehlo to vsechno prochazet kdyz se to zobrazuje po takove trosce. nebudte papezstejsi nez papez, podivejte se do sveta jak to maji vyresene tam... Jeste si muzu vybrat jestli 15 nebo 100 na stranku...

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 24.11.2003 9:51:50

Nezlobte se autoři na mně, ale toto hovoří za vše.
viz. link zde :<a href='http://www.czwallpapers.com/data/1024x768/82fa4f496bf5744dd712175ca5fd0705.jpg' target='_blank'>http://www.czwallpapers.com/data/1024x768/82fa4f496bf5744dd712175ca5fd0705.jpg</a>

a potom se podívejte na toto :
<a href='http://tapety.demon.cz/vesmir/800x600/002.jpg' target='_blank'>http://tapety.demon.cz/vesmir/800x600/002.jpg</a>

A to jsem se podíval jen na jednu fotku, další je třeba startující letadlo, kde má za sebou spoustu prachu, to jsem kdysi viděl zase na tapety.hyperlink.cz
Co takhle vytvořit něco nového (svoje tapety, nové motivy apod., nafotit a dát to sem, vždyť takových tapet na netu je.
Fuj.

Avatar

Autor komentáře: $rel

Datum vložení: 24.11.2003 10:13:09

ten priklad nechapu. ty fotky jsou uplne jine. mozna ze jde o podobny kamen, ale fotka je jina.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.11.2003 10:30:26

sutr je jinej, fotka taky, moc to taky nechapu ;)

Avatar

Autor komentáře: ccc

Datum vložení: 24.11.2003 10:32:30

jj...taky sem to nepochopil :))

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.11.2003 10:33:54

<I>Co takhle vytvořit něco nového (svoje tapety, nové motivy apod., nafotit a dát to sem, vždyť takových tapet na netu je. </I>

1. no, naklady na stazeni vselijakejch free wallpaperu z netu = doba stravena na netu (teoreticky cena pripojeni a cloveka, co stahuje = muze i cvicena opice)
2. naklady vytvoreni vlastnich, nafoceni vlastnich = je imho bod 1 + cena grafika nebo fotaka - abych mel stejne dobry fotky aut (studiove foto, ...) tak mi cena fotky splha jasne nad 600kc/ks

a ted bych chtel vedet, co byste radsi - jestli wallpaper zdarma nebo foto 300kc/ks a vic (mimochodem na netu uz je asi vsechno, at si vyberete cokoliv, tak uz to tutove nekde je, takze tuhle pripominku fakt nechapu)

Avatar

Autor komentáře: Adam Haken

Datum vložení: 24.11.2003 10:34:06

svoje tapety/fotografie, je planovano rozsireni o uzivatelskou sekci s moznosti pridavat vlastni fotografie

jinak mate pravdu, velka cast wallpaperu tu koluje uplne vsude

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 24.11.2003 10:48:56

Omlouvám se, nechal jsem se unést, ten kámen je opravdu jiný. Nic to nemění na mojem tvrzení, např.to letadlo je stejné, a našel bych spoustu tapet, ale to je jedno. Neměl jsem na mysli toto zrušit, nebo že je to špatně. A propo za tapety si nechat platit, jak tady někdo uvedl 300kč/ks, to je zprominutím hovadina - teda ta cena. Myslel jsem přidat sem katogorie, "VLASTNÍ TVORBA", jestli jsem to špatně napsal, tak sorry.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 24.11.2003 20:24:00

<I>A propo za tapety si nechat platit, jak tady někdo uvedl 300kč/ks, to je zprominutím hovadina - teda ta cena. </I>

no hovadina je platit za tapetu, coz jsem navazoval na Vase <I>Co takhle vytvořit něco nového (svoje tapety, nové motivy apod., nafotit a dát to sem</I>, kde v teto souvislosti je to realna cena. Mimochodem je dobre vzdy uvadet veci v souvislostech, protoze to obecne zhodnotit jako hovadinu nejde ....

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 24.11.2003 12:46:54

Do kritiky nepochybně patří i obsah takže ...

kvalita mnohých wallpaperů pro rozlišení 1024x768 je bohužel žalostná. Řekl bych že jde o "upgrade" :-) menších obrázků na větší. Fotky v 0,NIC dpi. Nezlobte se na mě, ale jakožto "zákazník", opravdu vyžaduju od té věci co mám pod ikonkama vyšší kvalitu. Když už získáte wallpaper a chcete ho modifikovat pro jiná rozlišení monitoru, řiďte se pravidlem Z VYŠŠÍHO NA NIŽŠÍ, nikoliv naopak.

Na závěr >> sekce Počítače - Windows - záložka 3 - poslední obrázek
(spojitost s Windows ? Výbušnost, energičnost ... nechte působit fantazii)

<a href='http://www.czwallpapers.com/data/1024x768/c68edb423f1e38dadd0dabe485103289.jpg' target='_blank'>http://www.czwallpapers.com/data/1024x768/c68edb423f1e38dadd0dabe485103289.jpg</a>

P.S.: jinak to nění zase tak špatné ;-)

Avatar

Autor komentáře: Lidka

Datum vložení: 24.11.2003 16:53:11

Bohužel na takové stránky jde člověk, který hledá pěkné a kvalitní fotky. Zde jsou fotky naprosto nekvalitní, řekla bych, že je upravoval někdo, kdo nevěděl, co dělá. Je to škoda.
Jinak mi vadila mrňavoulinká písmenka - a podle ostatních reakcí na to mají i další návštěvníci stejný názor.
Jsou to drobnosti, které se dají lehce opravit, takže příště bude určitě líp :-)

Avatar

Autor komentáře: Helena

Datum vložení: 24.11.2003 17:20:25

otvirani vseho do noveho okna me pekne s**e, snad jsem dost dospela, abych vedela jestli chci odkaz otevrit do noveho okna, do noveho tabu ci primo do stejneho okna, takhle si nemuzu sama nic vybrat
ty tri adresy dole jsou opravdu blby
nevim proc je vyber jazyka a vyber rozliseni reseny pres option select, vypada to humpolacky a navic je tam jen par moznosti ( 2 + 3 ) takze usetreny misto je minimalni, nevim to je na pouzivani pri spouste moznosti...., ale pro dve ci tri je to zbytecne
ten stredni pruh s nahledy by opravdu mohl byt delsi, clovek by si alespon usetril vecny klikani a nebo udelat "natahovaci" layout, ja mam 21´monitor a je mi to na pikacu :)
kvalita nekterych wallpaperu je opravdu slaba...... a davat si reklamu na veci, ktere nejsou moje je dost hloupe...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 24.11.2003 20:26:28

<I>ja mam 21´monitor a je mi to na pikacu :) </I>

:), tak to je dobry

Avatar

Autor komentáře: Mato

Datum vložení: 25.11.2003 3:07:18

v celku nesuhlasim... pri takychto strankach mam nove okno kde sa otvara priamo jpeg rad - dost krkolomna veta toto :) urcite je to lepsie riesenie ako cakat kym sa mi V TOM ISTOM okne natiahne secko odznova a v strede obrazok... tha naco? + nie kazy ma 21" monitor a co potom napr. pri plnom zobrazeni obrazka 1280x1024 + design stranky? + pri takomto rieseni si mozem rovno s nahladu sejvnut velky obrazok bez toho aby som ho vobec otvaral... + ked sa mi to otvori do noveho okna mozem si zatial kym sa natiahne obrazok prezerat dalsie nahlady - SETRI TO CAS... skratka... hovorim za seba - mne to vyhovuje

PS: na piakcu to neni... hovorim zodpovedne - mam 20dvojku a zdrave oci :))

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 25.11.2003 12:10:21

no nevim jestli se tam natahuji velke obrazky, ktere se pres php pomenci, tak to je opravdu nechutna haluz a muceni modemistu :)
pro ten layout existuje elegantni reseni: velke obrazky otvirat do scritove stranky, ve ktere bude jen ten jeden obrazek a na onclick navrat zpet, stranku s nahledy mam v cachi, takze bude nahrana cobydup a pokud nekomu vyhovuje otevrit si nahled do noveho okna, to umoznuji vsechny browsery vcetne MSIE a to je uz co rict :), developer by mel tohle nechat na uzivateli a ne mu neco "narizovat"

Avatar

Autor komentáře: Mato

Datum vložení: 25.11.2003 19:09:08

Ked som pisal o stranke s nahladmi nemyslel som tie iste - ze si budem dookola prezerat :) ale za sa mi mozu natahaovat nove... zle som sa vyjadril, starnem...
aj tak mam pocit, ze to aj nesu az tak zavazne preciny proti ludskosti ked sa obrazok otvara v novom okne lebo " ... by mel tohle nechat na uzivateli a ne mu neco "narizovat" " Treba rozlisovat medzi Uzivatelom a 'uzivatelom'... Uzivatela, vo vasom pripade Uzivatelku :) takato vec samozrejme obatzuje, lebo vie kde ma kliknut a kedy a ako a kolkorat a ktorym tlacitkom :) aby sa dosiahol zelany efekt... ale 'uzivatel' velakrat ani netusi ze sa da cez shift otvarat nove okno, alebo pravym klikom vyvovalt plavajuca ponuka...
Tos ked to zhrniem... furt je o com a o nicom tiez... a kazdy ma svoj nazor... moj je - nezatracovat za kazdu cenu nove okna;
ale inaq suhlasim... ze co mi ma kto co "narizovat"! :)

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 26.11.2003 8:02:07

Presne tak s tim zase nesouhlasim ja a sem naprosto spokojen s tim zes e to otevora do NOVEHO okna naprtosto samo..protoze si vklidu otviram okna s obrazky a zaroven skacu na dalsi stranky a pak si to treba vse najednou prohlidnu a ne porad tukat jak bulik na ZPET nebo si kvulitomu promacknout SHIFT...ja nevim co proti tomu vsichni maji skutecne vam to tolik vadi ??? uplne vas to depta? nebo to tady vykrikujete protoze to proste nekdo nekde rek, ze se to nedela a protoze to je dneska v mode toto hlasat? Nebo extuje na toto nejaky "slabikar" jak se to jako ma delat ?

Avatar

Autor komentáře: helenka

Datum vložení: 27.11.2003 14:43:49

no uzivatel ktery nezvladne otevrit odkaz do noveho okna nezvladne ani zmenit wallpaper, takze je mu celej web na.... a nebo az se bude ptat na technicke podpore ci admina, na to jak zmenit desktop, muze se zeptat i na tohle :))

Avatar

Autor komentáře: Tomeek

Datum vložení: 27.11.2003 4:33:36

Tak teď nevim jestli to dobře chápu, ale pokud jsou zmenšený PHPkem, tak je fuk jestli je někdo modemák nebo frčí na kabelu, páč je to záležitost serveru kterej to přechroupne a do drátů už to jde mrňavý, ne?
Dál si myslim, že Select je v tomhle případě docela praktická věcička a zas tak bych jí nezatracoval. No a s otevíránim do novýho okna taky souhlasim, mě naopak irituje, když se mi obrázky, ceníky, nápověda... cpou do stejnýho. A co si budem povídat, nám lenochům je moc i to podržení shiftu :-))
Jediný, co kazí můj dojem je fakt to prťatý písmo a ta pecka do očí vpravo dole.

Avatar

Autor komentáře: votok

Datum vložení: 27.11.2003 11:33:48

No, pokud jste lenoch drzet shift, tak muzete pouzit treba tlacitko na mysi nebo nepouzivat IE:) Zvlaste pro ty lidi bez IE jsem na strane 'do jednoho okna' - cili pro moznost MIT volbu

Avatar

Autor komentáře: jR

Datum vložení: 26.11.2003 16:46:03

nice

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz