Starší komentáře ke článku: Daně a samostatnost movitých věcí

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.4.2003 12:13:25

<I>Hard disk náleží k počítači podle jeho povahy. Je na něm uložen např. operační systém nutný ke spuštění počítače. Pokud bys hard disk z počítače vyňal, tak by se tím počítač nepochybně znehodnotil, protože by byl nefunkční. Hard disk je tak součástí počítače.</I>

Rád bych autora upozornil na existenci přenosných disků, které se mi nezdají býti součástí (konkrétního) počítače, a počítačů, které žádný disk ani nepotřebují (ačkoli ho mít mohou ;-) Jak to tedy je?

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 2.4.2003 12:39:16

Skutečně by to asi mělo být na úvaze majitele. Pro někoho je nepředstavitelná myšlenka, že z počítače vyndá hard disk a počítač bude fungovat dál. Jiný zcela běžně kombinuje nejen disky, ale i další komponenty mezi několika počítači, takže určení, který počítač je který, je zhola nemožné. Pro někoho je OS neoddělitelnou součástí počítače, pro někoho takovou integrální součástí může být i monitor nebo tiskárna.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 3.4.2003 20:26:08

---> Děkuji za onfocus :-) vyřiďte pozdravy kodérovi,

záleží na povaze média, do jakého typu majetku je zařadíte. Například diskety a CD-R považuji za spotřební materiál. Média Jaz, Zip a přenosné HDD za spotřební materiál nepovažuji, ale nepovažuji je ani za nedílnou součást mechanik nebo počítače. Ovšem třeba grafickou kartu nebo interní modem za nedílnou součást počítače považuju.

Funkce určuje formu, :-) řečeno s P. P. Kochem.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 2.4.2003 14:40:15

Dobry den pane Hovorka, my si tykame? :-)

"...Pojď se podívat, jak problematiku vidím já a to s náležitou oporou v obecně platných právních předpisech..."

"...To má velký význam pro tvé možné spory s finančním úřadem..."

"...Aby ti Ministerstvo financí usnadnilo posuzování..."

:-)

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 3.4.2003 8:48:13

Rekl bych, ze ta posledni veta vsechno vysvetluje:

(Ukázka z publikace "Daňové triky a tipy 4", kterou vydalo nakladatelství Sagit.)

Chapu to jako zapis rozhovoru mezi podnikatelem a danovym poradcem, kteri si normalne tykaji. "Takze proc ne?" ozvalo se ze sluchatka.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 3.4.2003 20:24:00

Nejdřív jsem si myslel, že jsem nějak špatně klikl, či co, a dostal se do daňové poradny pana Hovorky. Pak jsem si ale ověřil, že jsem opravdu na Intervalu a nakonec mi došlo, že sem ten článek vlastně patří. Vždyť lidé tvoří web obvykle na počítači a koukají přitom do monitoru, že ano.

Pokud je tento můj výklad správný, dovolil bych si navrhnout pár témat pro další články:

+ výklad stavebního zákona (webdesignéři obvykle pracují uvniťř nějaké budovy),

+ statistiky úmrtnosti kuřáků (někteří webdesignéři i přes varování ministra zdravotnictví stále kouří a v důsledku toho se budou moci věnovat své profesi o několik let kratší dobu než nekuřáci),

+ úvod do technologie výroby papíru (nevěřili byste, kolik webdesignérů používá papír, a k jakým účelům...),

+ úvaha o významu pohádek pro duševní vývoj dětí před dosažením deseti let věku (mnoho webdesignérů bylo dříve dětmi a četlo pohádky; navíc by to fantasticky pasovalo k infantilně kamarádskému stylu, s jakým pan Hovorka vykládá daňovou problematiku).

No, to by snad na duben stačilo. Pokud ne, ozvěte se, ještě něco vymyslím.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.4.2003 10:54:20

Hezke dopoledne,

vidis, a ja mel predstavu, ze je Interval i pro zacinajici podnikatele. Asi se ale mylim a sekce E-komerce je rafinovany zpusob, jak vest undergroundovou sekci webdesignu v Cechach.

Marku, neprehanis to tak trochu s pouzivanim sveho svateho kopi? ;o)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 7.4.2003 22:59:07

Mně se líbí zaměření Intervalu i na začínající (a třeba i pokročilejší) podnikatele, jenže tenhle článek rozhodně pro začínající podnikatele není. Daně jsou poměrně specielní, úzká výseč podnikání, problematika investičního majetku je poměrně úzká výseč daní a otázka komponet (nedílných součástí IM) či případně technického zhodnocení (mimochodem v tét to souvislosti dost důležitého a v článku opomenutého) je úzká výseč problematiky účtování o investičním majetku.

Prostě a krátce, můj názor je, že sem ten článek nepatří a tuplem sem nepatří proto, že se jedná o článek převzatý a zcela ho nahradí

<a href='http://jyxo.cz/search.php?s=investi%E8n%ED+majetek+dan%EC+komponenty&stem=1&d=cz&wwho=' target='_blank'>http://jyxo.cz/search.php?s=investi%E8n%ED+majetek+dan%EC+komponenty&stem=1&d=cz&wwho=</a>

nebo

<a href='http://jyxo.cz/search.php?s=investi%E8n%ED+majetek+dan%EC+po%E8%EDta%E8+monitor&stem=on&d=cz' target='_blank'>http://jyxo.cz/search.php?s=investi%E8n%ED+majetek+dan%EC+po%E8%EDta%E8+monitor&stem=on&d=cz</a>

A ještě na závěr: polož si upřímně otázku, co pomůže začínajícím webdesignérům-podnikatelům víc, zda uvěřejnění značně specializovaného a tematicky zcela marginálního daňového článku *dva dny po* podávání daňových přiznání, nebo kvalitní soubor odkazů na daňovou problematiku *dva týdny před* podáváním daňových přiznání.

Kdybys byl motivován opravdu jen zájmem pomoci čtenářům, je odpověď IMHO jasná. Jsi-li ale motivován naplněním vydání, je vcelku jasná také.

A když už budeš v pokládání si otázek: co třeba monitorovat konferenci Intervalu a Webdesign (Grafika) a zjistit si, co podnikatele v tvorbě webu opravdu zajímá? Zachytil jsem tam na téma podnikání již hodně dotazů, dokonce i daňových, ale investičního majetku, natož takové speciality, se opravdu netýkal žádný.

Hlavně mi, prosím, neodpověz v tom smyslu, jak těžké bylo od pana Hovorky, známého experta na daně, spisovatele a autora projektu blablabla, článek získat. Znám ho z konference reklama@nawebu, takže o jeho ochotě vecpat své texty do každé skuliny, která se někde namane, něco vím.

Jinak máš pravdu, ano, trochu to přeháním. Ale mění to něco na podstatě věci?

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.4.2003 11:02:18

Dobre dopoledne Marku,

vis, prijde mi, ze honis carodejnice a bojujes s vetrnymi mlyny. Vymyslel sis, ze tenhle clanek musel byt publikovan urcite proto, ze jsme nemeli co do vydani. ;o)) To je nesmysl a autori Intervalu Ti Tve tvrzeni radi vyvrati. Clanky u nas museji na sve vydani cekat, nebot jich je pomerne hodne. To mj. umoznuje klast duraz na kvalitu.

Typickou ukazkou kvalitativniho pristupu je serial o tvorbe e-shopu v PHP <a href='http://interval.cz/clanek.asp?id=2007' target='_blank'>http://interval.cz/clanek.asp?id=2007</a> , ktery jsme zastavili a nechali autorem doladit pote, co se objevila rada podnetnych a zajimavych pripominek ctenaru. Tedy mi spis pripada, ze Ty sam vymyslis myty a mystifikujes, abys mel o cem psat. ;o)

K tomuto clanku snad jen jedine - po panu Hovorkovi jsem chtel clanek uz davno, nicmene se opozdil a nakonec byl potreba jeste souhlas vydavatele s uverejnenim ukazky. Take nejsem spokojeny s tim, ze jde o ukazku, nicmene doufam, ze pan Hovorka prijde s necim dalsim a puvodnim. Tento clanek jsme vydali, abychom znali nazor ctenaru na danou problematiku.

Tedy - nemame recept na uspech, ale poslouchame sve ctenare - promin, ze nechceme poslouchat jen Marka Prokopa ;o)

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 8.4.2003 19:28:08

To by mne tedy zajímalo, jak ty čtenáře posloucháte. Já snad nejsem čtenář? Je samozřejmé, že neposloucháte jenom mne, nic takového pochopitelně neočekávám, ale pokud s každou reakcí čtenáře polemizujte tímto způsobem, za chvíli těch reakcí asi moc nebude. Nebo mám raději příště přispívat do diskuse pod jiným jménem, abys v tom nehledal něco jiného, než co píšu?

Nejde v zásadě o nic jiného než o to, že už se na Intervalu skoro bojím klikat na titulky, protože nejsem schopen odhadnout, co z toho vyleze. Dřív jsem zde četl skoro vše, teď tak jeden, maximálně dva články týdně. Kdyby mne Martin Kopta neupozornil na výborný článek Pavla Šimka, vůbec bych si ho nevšiml.

Co kdybyste alespoň zveřejnili RSS verzi titulky. Pokud by v ní byly výstižné anotace, můj problém by to asi vyřešilo.

Mimochodem, vyhledej si ve slovníku slova mýtus a mystifikace :-)

Jo, a ještě ti gratuluju k tomu, že máte tolik kvalitních článků, že musí čekat na vydání. Někdy bys měl asi napsat článek o tom, ja jsi to dokázal -- zřejmě jste daleko široko jediní v tak skvělé situaci (to není ironie, pokud je to pravda, mám z toho opravdu radost).

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 9.4.2003 10:36:46

Dobry den Marku,

ono je velmi tezke diskutovat s nekym, kdo si vytvoril svoji predstavu a nemini z ni uhnout, to pak uz neni diskuse a je pravdou, ze s ni nema smysl ztracet cas.

To, ze se v clancich ztracis, me mrzi, ale s tim nic nenadelam. Kvalita publikovanych clanku sla postupne vyrazne nahoru. Snad mozna proto mezi nimi kazda drobna chyba pusobi nyni jiz daleko vice jako pest na oko, i kdyz lze spekulovat nad tim, zda je to vubec chyba. To ze se server rozsiril o nova temata, ktera nesouvisi primo s webdesignem, je dlouhodoba strategie. Nedovedu si predstavit, ze bychom vydavali tydne 12 clanku jen o webdesignu.

Mimochodem - vyhledej si v knihovne nekolik studii o mediich a pristupu k nim. :o)

Add posledni odstavec - netusim, myslel jsem, ze to tak ma byt. Hledas-li recept, pak je asi prilis jednoduchy - slusnost, etika a veci s tim souvisejici, ale nerad bych nosil drivi do lesa.

Nicmene jsem tim chtel rici, ze je vynikajici, ze se vydani Intervalu "nelepi" ze dne na den a ze se kolem tohoto projektu podarilo shromazdit zajimave seskupeni autoru - nyni jich je kolem 150, z toho asi tretina nejaktivnejsich, a musim rici, ze tvori skvely tym, ktery pevne drzi Interval.

Nakonec bych Te rad ujistil, ze pokud bychom opravdu nemeli co vydat, radeji nevydame nic, nez nejaky zcela nesmyslny blabol. Samozrejme budeme experimentovat jako v tomto pripade, ale to k mediu a mediim patri, jinak bychom az moc ustrnuli.

Avatar

Autor komentáře: Marek Prokop

Datum vložení: 9.4.2003 11:53:33

V tomto případě je se mnou opravdu těžké diskutovat, protože diskutovat nechci. Nemám k tomu žádný důvod. Prostě jsem sdělil svůj názor "obyčejného čtenáře" a vůbec jsem nečekal, že se tu o něj budeme přít. Založ si ho někam do šuplíku a začni o něm uvažovat až když se takových podobný sejde víc. O nic víc nejde (nebo mi alespoň na začátku nešlo).

Tou RSS verzí bys mi ale opravdu udělal radost. Vzhledem k tomu, že je Interval na Právě dnes, tak ji asi máte ne? Stačí zveřejnit URL.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 9.4.2003 12:12:39

Pripravujeme nyni cely "balicek" pro ctenare - chceme udelat vse a pri jednom. Take bychom radi odvedli dobrou praci, proto prosim o strpeni, jakmile vse dokoncime, urcite o tom dame vedet.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz