Starší komentáře ke článku: dd-domecek.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: qwerty

Datum vložení: 2.11.2005 8:23:19

len sam sa tak mrkol...nepozeral som kod, ale tie farby(do modra) sa mi zdaju dost chladne, neviem ci to bol zamer, ale asi v tomto pripade by bolo lepsie pouzit trochu "teplejsie" farby...ale inak, celkom pekne :o)

Avatar

Autor komentáře: Ice

Datum vložení: 2.11.2005 8:24:06

Uvodni stranka ma neco pres 300kb, to si modemisti uziji! Optimalizujte si obrazky. A ty ramy v okne, jsem uz dlouho nevidel. Bohuzel se zase nekdo nasel kdo je pouzil. A na uvodni stranu by to chtelo nejaky text a ne klasicke vitejte. Plus je, ze aspon hned vim kam jsem se dostal.

Avatar

Autor komentáře: Kiwara

Datum vložení: 2.11.2005 9:55:16

Je to docela dobré, jen bych použil uprostřed div (ne rám) a pomocí PHP do něj includoval obsah - efekt stejný, ale vnitřně mnohem lepší.

Avatar

Autor komentáře: chorche.van.dosha

Datum vložení: 2.11.2005 10:43:17

Není to dobré na první pohled. *design není čistý *přeplácané *nepřehledné

Avatar

Autor komentáře: Mirda

Datum vložení: 2.11.2005 10:53:21

Graficky sice příjemné ale jen v IE s rozlišením 1024*768 a se standartním písmem, pokud použiji jiný prohlížeč, popř. vypnu obrázky atd., web se stává nefuknčním.

Avatar

Autor komentáře: Slávek Pecina

Datum vložení: 2.11.2005 15:45:11

pokusím se reagovat do jednoho příspěvku v každém případě děkuji za všechny připomínky pozadí - souhlasím (působí trochu studeně až depresivně, částečně je to úmyslem ) menu - vím o tom, je to problém související i s celou koncepcí , mým záměrem byl pružný layout, nicméně vše bylo nabouráno požadavkem zadavatele (obrázky od dětí MUSÍ být součástí designu ), vím , že to není bráno jako argument, nicméně někdy je přesvědčování zadavatele poněkud náročné (pokusím se to časem prosadit) nefunkčnost bez obrázků? zkoušel jsem bez obrázků i stylů či javascriptu , o nefunkčnosti nevím ?! díky za upozornění na chybku <p> úvodní strana - bude redakční systém na novinky. Opera - použil jsem na otestování verzi 7.54u1 tam se mi nestalo , že by byly stránky s galeriemi nefunkční , či se bortil layout , díky za upozornění . rám - myslíte orámování posuvníku? - odstraním stránka "O nás" souhlasím - předělám ještě jednou díky za připomínky, vážím si jich S.P.

Avatar

Autor komentáře: Ice

Datum vložení: 2.11.2005 17:22:53

ramem myslim ty dva posuvniky jak vzniknou. A velikost fotek? je to dost des, tech 300kb na uvodni strance

Avatar

Autor komentáře: Peter

Datum vložení: 2.11.2005 11:06:05

To cervene pismo v menu sa mi nepaci. Zmenil by som font aj farbu. Ale myslieka domceka ako web sa mi pozdava

Avatar

Autor komentáře: Tonda

Datum vložení: 2.11.2005 12:32:03

Chválím autora, že se snaží o neotřelý design. Myslím ale, že už je to trochu nepřehledné a méně by znamenalo více. Zpřehlednil bych menu, hlavičku bych také trochu zjednodušil, modré pozadí na mě působí chladně, spíše bych použil nějaký jemný pastelový odstín bez vzorku. Raději bych místo posuvníku volil layout pružný na výšku. Podtržený text by měl být vyhrazen pouze odkazům (stránka O nás). Kód je až na drobné a zybtečné chyby validní (počítadlo, zapomenuté <p>...). Graficky je to ale jinak hezký nápad, ale souhlasím, že design by chtěl vyčistit a zjednodušit.

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 2.11.2005 15:03:32

(Opera 8.5, 1280*1024) Pokusím se stručně popsat dojmy, jak na mě postupně přicházely. Úvodní strana zaujmula neotřelou a příjemnou grafikou, ovšem malý "domeček" uprostřed většího rozlišení působí poněkud osamoceně (i když by se mohlo jednat o záměr, tady to jde i na úkor praktičnosti). Rozbalovací části menu jsem se vyloženě lekl, jestli se nutně musí rozbalovat, tak jinam. Klikl jsem na stránku "O nás". Její samotný design a la 1997 do zbytku nezapadá, šedé "3D" horizontální čáry, efekty s dvojtečkami v nadpisu a malou Verdanu s odstavci nataženými až ke kraji opravdu ne. Podtržený text, který není odkazem. Další mínus je velké množství (kromě odstavců) nijak nečleněného textu, navíc díky použitému písmu a okrajům málo provzdušněného. Stránka "historie" (a některé další) nesmyslně natáhne prázdné pozadí někam dolů. Stránka "pekáčiáda" nefunguje vůbec (nelze scrollovat). Fotky automaticky se zvětšující po najetí působí přinejmenším překvapivě. Ikonka je z IE? Grafika na druhý pohled působí značně amatérsky, neostrá střecha a MSpaint pták na ní především. Celkově layout působí tak, že si autor vzal větší sousto, než dokázal zvládnout. A i když o tom věděl, nepustil ho.

Avatar

Autor komentáře: Slavek Pecina

Datum vložení: 3.11.2005 9:39:31

za nazory dekuji pokusim se vse sjednotit , a vyvarovat se chyb , jez zminujete v Opere se skutecne layout borti pri prejeti pres odkaz na uvodni stranu. pokud by mi byl nekdo ochoten poradit ICQ 64010079

Avatar

Autor komentáře: vfb

Datum vložení: 2.11.2005 16:58:19

celý grafický vzhled je takový mišmaš několika stylů a působí to hodně blbě zkrácení "užité" plochy díky divu napevno je velmi nepraktické a navíc ještě podivné "překrytí" posuvníku další grafikou ještě více znepříjemňuje používání webu ani zvětšování obrázků není vymyšleno nejlépe, sice vypadá neotřele, ale čatokrát se obrázek objeví v místě, kde není vidět celý i na ohradičování grafických prvků a obrázků je použito několik "stylů" ty ikony mimo "domeček" působí divně, nejdřív se snažíte co nejvíc vše "nacpat" do určité oblasti" a pak dáte dva prvky mimo a u té horní ikony nejde vůbec poznat o co se tam jedná fotografie dětí použité vlayoutu jsou také tak podovně ořezané

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 3.11.2005 7:13:41

a) rozdílné chování ve FF a IE - nefunguje kolečko myši ve vnitřním okně ve FF, proč nefungují na posuvníku koncové šipky? b)pravopisné chyby c)udělat design, který spojuje fotografie a kreslenou grafiku, vyžaduje velkou dávku citu, umění a zkušeností. Tenhle web je příkladem pravého opaku. Kombinace symetrických a nesymetrických grafických objektů působí rušivě, neuspořádaně a odvádí pozornost od vlastního obsahu. Vkládání kreslených doplňků do fotografií - jako např. úvodní sluníčko s mraky, ptáček na střeše, to vše působí lacině a dojmem, že to prostě bylo jen východisko z nouze, protože nebylo nic lepšího "na skladě". Pokud je web navržen tak, že grafická část je dominantní a potlačuje vlastní obsah, měla by pak přinášet i nějakou informaci, pokud se podíváme na menu, kde vlastní texty-odkazy zanikají v pestrých kombinacích rámečků, kreseb a barevných přechodů, můžeme se ptát, přináší ta použitá grafika nějakou informaci, podílí se na navigaci, je např. támaticky zaměřená k jednotlivým nabídkám, aby usnadnila ovládání, odpověd zní, ne. Zde je spíše zátěží, která "přetlouká" vlastní menu. Jenom technický dotaz, proč se mění šířka menu v sekci "akce", při volbě první položky, to je záměr? Působí to rušivě. Závěr je takový, že stránky svou přeplácaností působí dojmem laciného letáčku, kterými máme neustále zavalené schránky a které ani nečteme a rovnou vyhazujeme, bohužel.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 3.11.2005 11:13:30

[i]...nefunguje kolečko myši ve vnitřním okně ve FF...[/i] To ovšem není problém autora stránek, ale jedna ze známých chyb Firefoxu. Projevuje se na řadě webů, setkat se s tímto efektem lze i na stránkách Intervalu...

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 8.11.2005 21:36:52

K nefunkčnosti kolečka. Pravda, teď to již není problém autora, napsal jsem to konstatovaní tak jednoduše záměrně a čekal jsem odpověď autora, např. něco ve smyslu, že o tomto chování ví, ale rozhodl se obětovat horší ovladatelnost v prohlížeči, který není majoritní nebo, že rozhodnutí pro tento design s "obrazem v obraze" jiné řešení nenabízí a že očekávaná skupina uživatelů bude natolik zdatná, že překoná odlišné ovládání nebo, že odlišné chování stránek ve dvou hlavních prohlížečích zde není na závadu, protože má přednost použitý layout, který byl na výslovné přání zákazníka nebo, že v nové verzi FF 1.5 je již tato chyba odstraněna a autor předpokládá, že všichni brzy na ni přejdou a tím bude problém vyřešen ... Neřešíme tu přeci fakt, že se toto vyskytuje i na jiných stránkách, zde je ke kritice dáno dílko a tak si myslím, že můžeme řešit pouze tuhle konkrétní stránku a to zda si autor vybral některé z výše uvedených rozhodnutí nebo se jen prostě a jednoduše vůbec k této závadě nedostal a možná se o ní dozvěděl poprvé z této kritiky. Trochu odbočím, ale je to pořád k věci. Předpokládal jsem, že nebudete jako moderátor tak "rychlý v odpovědi" a dáte nejdříve prostor autorovi, vždyť tu kritiku jsem psal pro něj. Pokud bych tam napsal nějaký nesmysl, pochopil bych Vaši výtku, ale tohle bylo prosté a jednoduché konstatování nefunkčnosti za daných podmínek bez dalšího, které čekalo na odpověď autora. Řekl bych, že se zde projevila jistá forma "profesní deformace" ( všiml jsem si toho již podruhé), kdy Vám uvedený problém přijde naprosto jasný a zřejmý a jakákoli diskuze k němu, se Vám pravděpodobně zdá jako nadbytečná. Pak stačí samozřejmě prostá odpověď s konstatováním, že to je chyba prohlížeče. Bohužel pro ostatní to tak jasné a zřejmé nemusí vůbec být (viz diskuze k problému "odkazovatelnosti" loga).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 9.11.2005 6:35:30

Nevím, jak vám, ale mně se zdá především nespravedlivé vůči autorovi, kritizovat ho za něco, o čem sám víte, že není jeho chybou. Pokud jste ho na problém chtěl upozornit, mohl jste rovnou do svého příspěvku zahrnout i podstatu této naší diskuse...

Avatar

Autor komentáře: Slávek Pecina

Datum vložení: 4.11.2005 8:49:33

Váš názor mne zajímal, míváte velmi trefné postřehy. Popravdě , čekal jsem to "horší" , pták (ano fuj) , úvodní sluníčko (ano nemá tam být ani se neplánuje,bude redakční systém , aktuálně chybí plnění, čili skutečně jde spíše o řešení z "nouze") , co se týče grafiky, jest trochu otázkou, pro děti byla vypsána nová soutěž , kde opět budou obrázky začleněny do designu menu (vím...), celková "lacinost" vzhledu by se rovněž měla částečně rovnat "naivitě" přestože je mi jasné , že té dětské nejsem sto dosáhnout. každopádně zapracuji na tom , děkuji za názory . S.P.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 6.11.2005 7:47:16

Dovětek k budoucnosti tohoto webu. Pokud chcete dosáhnout potřebné naivity, musíte zvolit vhodnou formu - a to kombinací fotografií (které jsou víceméně věrným obrazem reálného světa) s kreslenými prvky (kde se pak projevuje potřebná dětská nezkušenost a naivita) nedosáhnete. Nevím jakou formou probíhá nová soutěž pro děti, pokud stylem: "děti namalujte to a to ..", tak to nemusí být ta pravá cesta. Musíte jim při jejich tvorbě ukázat cestu a dát cíl. Proto si zkuste vytvořit layout webu pouze se základními texty, které musí na stránce být a udělejte ho černobílý - formou omalovánky. Můžete vytvořit více úrovní od jednoduché omalovánky, která neomezí dětskou tvořivost až po přesněji definovanou, kde tenkými čarami vymezíte jendnotlivé části stránky. Pokud výtvarníky tvoří širší věkové skupina, můžete těm starším i vysvětlit základní prinicipy ovládání stránky, při tvoření pak dokáží tato fakta svým tvůrčím způsobem respektovat. Ve výsledných dílech získáte kvalitní základ, z kterého dobře odhadnete barevnost, často používané grafické prvky, získáte i materiál pro přímé použití a hlavně pokud si dokážete vytvořit potřebný odstup, získáte i onen "naivní" pohled dětskýma očima.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 7.11.2005 11:03:04

Stránky mi graficky přijdou velmi špatné, nicméně chápu, že se někomu můžou líbit. Proč nemůže být ikonka stránky jednoduchý, tužkou nebo pastelkou namalovaný domeček a je to zubatá zkomolenina doměčku z firefoxu? Myslím, že by tyto stránky mohly být opravdu krásné a působivé, kdyby všechny prvky byly namalovány pastelkami včetně nadpisů, úvodních písmen textů a menu. Kód je příliš "předivovaný" jinak to na první pohled jde.

Avatar

Autor komentáře: maja

Datum vložení: 3.11.2005 14:55:49

Ahoj, jen takový malý postřeh - ty lichoběžníkové útvary pod položkami menu (o nás, historie atd.) vypadají jako zlé ostré střepy, a to se k dětičkám fakt nehodí A pro pány adminy - tohle vyskočí při zobrazení náhledu: Microsoft VBScript runtime error '800a01a8' Object required: '[object]' /__services/__include_right/kniha_tip.asp, line 14

Avatar

Autor komentáře: CIA

Datum vložení: 5.11.2005 3:47:29

Otevřel jsem stránku a nevím co si mám myslet. Stal jsem se obětí žertíku ? :-) Nebo to autor webu myslí vážně s tím "designem" ? Nemyslí , že ne? No každopádně si tuto stránku přidávám do oblíbených položek, kategorie: parodie na webdesign. Rada pro webdesignéry: Až vám bude smutno nebo si budete chtít zvýšit své EGO, pak si otevřete něco takového. Rázem se budete cítit jako někdo :-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 5.11.2005 11:06:08

Chyroline, nejsi sám, kdo má na tyto stránky názor ne zrovna pozitivní. Ovšem zdá se, že jsi jediný, kdo místo dobré rady používá výsměch. Takži si sundej kalhoty a strč si ho někam (ten výsměch).

Avatar

Autor komentáře: Tonda

Datum vložení: 5.11.2005 22:40:16

Ani já nejsem přítelem takovýchto urážlivých kritik. Pokud máte nějakou konkrétní připomínku a radu, sdělte ji. Své výsměšné komentáře si nechte pro sebe.

Avatar

Autor komentáře: Jaro

Datum vložení: 7.11.2005 16:06:57

Autor sa snazil o netradicny dizajn. Vzhladom na zameranie a predmet webovej stranky je takyto dizajn urcite vhodnejsi ako chladny ocelovy dizajn nejakej "insurance company". Ocenujem autorovu kreativitu.

Avatar

Autor komentáře: pepa

Datum vložení: 5.11.2005 23:36:24

Celkem to je hezke, nevypada to nijak tuctove. grafika takova celkem hezka. V menu by to chtelo upravit barvicky textu, aby nebyly tak hnusne kontrastni (cervena vs. modra) a taky aby odkazem byl cely ten ramecek a nikoliv jen text odkazu. Vzorek na pozadi by chtel trosku snizit kontrast -- pusobi dost rusive. Antialiasing u pruhlednych okraju by bodnul. Chapu ze gif to neumi, ale aspon nekde by se to dalo.

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 8.11.2005 10:53:32

Taky se pokusím něco poradit, hlavně k designu ;-) Řekl bych, že nápad, není vůbec špatný, ale provedení je imho trochu pozadu. Co bych osobně zkusil? Určitě bych ubral modré, modrá je sice dobrá ale studená. Ubral bych toho "lesku" jestli víte co myslím, např tlačítka v menu bych "odleskoval" a změnil barvu písma, obrázky u tlačítek si říkají o sytější barvy(ne zas moc ;-)). V hlavičce bych zkusil nechat jen tu fotku napravo, kvůli přehlednosti. Modrou v jinou bych změnil i u prvních "pohádkových" písmen u odstavců. Ale hlavně, když nic, tak určitě pryč s tím pozadím ;-) Jinak držím palce a přeji co nejmíň "dětí" ;-)

Avatar

Autor komentáře: Slávek Pecina

Datum vložení: 8.11.2005 11:24:30

díky za všechny příspěvky (pozitivní i negativní) rovněž za podnětné rady. menu "předizajnuji" a zkusím ubrat i fotky, střechu překreslím a text provzdušním. s pozdravem S.P.

Avatar

Autor komentáře: PeTo

Datum vložení: 8.11.2005 22:15:09

pridavam sa k ostatnym ze napad je dobry ale prevedenie nie. Uz ked sa autor pustil do "obrazkoveho" desingu je treba sa s tym viac pohrat atd atd....v opere 7 sa pridava aj x-ovy posuvnik a to pozadie pod textom sa niekolko krat opakuje y-lonovym smerom dole. Celkovo to na pohlad nevyzera hrozivo....boli aj horsie.. Vela stastia A este ta skridla hore je urobena dost nerealne...

Avatar

Autor komentáře: pain77

Datum vložení: 16.11.2005 11:16:10

Pozivam prehliadac Opera 8.5 a pri niektorych odkazoch sa ten web nejako rozpada. Dalsia vec je velkost jednotlivych obrazkov, na to ze mam adsl 512Kb download, mi to natahuje dako dlho :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz