Starší komentáře ke článku: dolnivilemovice.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 25.2.2004 4:40:41

Vidim, ze jsem tu dneska prvni, tak hura do toho :-). Opet se na to podivam ze dvou uhlu.

Pohled zvenku:
- Graficky design neni snad az tak spatny, ale subjektivne na me pusobi trochu "retro" a amatersky. Asi to dela to graficke vodorovne menu s okrasnym fontem, patkovy times font temer vsude, animovane vlajecky a napisy "new", loga s tucnaky (??) apod. Obecne bych asi rekl, ze by se mi vice libila grafika uhlazenejsi a jednodussi, bez zbytecnych "blbinek" sebranych ruzne po webu, ktere to jenom kazi.
- Volba verze stranek pri vstupu sice respektuje mensinu s vadami zraku, ale tak, jak je to resene, mi to moc hezke neprijde. Podle me by uplne staci, ze lze menit velikost fontu a pro slepe by zas melo stacit to, kdyby struktura webu byla dostatecne spravna pro ruzne ctecky (coz jsem u teto stranky nekontroloval).
- Cenim klavesove zkratky a vysvetlivky k nim na spodku stranky (snad jen drobna poznamecka: zvlaste u toho maleho pisma je patkovy font nevhodny kvuli spatne citelnosti).
- Navigace je rozeseta vsude mozne, neprijde mi uplne logicka.

A nyni nakoukneme webu pod sukne...
- Hlavni layout pomoci ramcu. Zde na intervalu asi neni treba vice dodavat.
- Layout ramcu tabulkovy.
- HTML neni validni (viz napr. hlavni ramec <a href="<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dolnivilemovice.cz%2Fhtml%2Fmain.php">zde</a>)' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.dolnivilemovice.cz%2Fhtml%2Fmain.php">zde</a>)</a>
- Kombinovane externi a explicitne zadane styly (class vs. style), navic class casto kombinovane s dalsimi samostatnymi atributy primo v tagu. Nektere hodnoty jsou v uvozovkach, jine nikoliv, ciselne i textove. Proste pokud jde o styly a vlastnosti, naprosty gulas.
- U <img> je v poradku atribut alt, nikoliv vsak uz title; ten je povolen u jinych znacek, pokud vsak vim u img nikoliv, alespon v HTML4.01 ktere pouzivate.

Dal uz se mi tim probirat nechtelo. Dojem z kodu tedy bohuzel mnohem horsi nez z vnejsiho pohledu.

A nedpustim si poznamku, ktera tu v posledni dobe uz nekolikrat padla: proc autori, kteri davaji sva dilka ke kritice, neproctou alespon stare kritiky? Jinak je to porad omilani tehoz, misto toho, aby byl cinen nejaky pokrok. U prispevatelu muze jit o nevedomost nebo lenost, ale prinejmensim redakce intervalu bych cekal nejaky duslednejsi pristup. Nemam nic proti tomu, aby sem prispivali i zacinajici autori s weby nevalne urovne, alespon se neco priuci, ale je smutne, kdyz se stejne tak muzou priucit na chybach svych predchudcu, avsak neucini tak.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 25.2.2004 9:03:52

"U <img> je v poradku atribut alt, nikoliv vsak uz title; ten je povolen u jinych znacek, pokud vsak vim u img nikoliv, alespon v HTML4.01 ktere pouzivate."

Vite spatne.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 25.2.2004 21:46:21

Pardon, za svuj omyl se omlouvam. Na <a href='http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#h-13.2' target='_blank'>http://www.w3.org/TR/html401/struct/objects.html#h-13.2</a> jsem se nedocetl dostatecne daleko :-)
Takze tento bod beru zpet.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 25.2.2004 14:28:54

Predem dekuji za vsechny Vase reakce. Jsem zacinajici "programator", takze jsem Vam vdecny za vsechny upozorneni...

- Ten chybny odkaz jsem uz spravil
- navigaci "rozcestnik" se chystam presunout vlevo (samozrejme pokud nepouziji pouze tabulky).
- Asi dle pripominek komletne predelam uvodni stranku
- na integraci slepecke verze pouze do jedne verze se uz pracuje...


Jeste jednou diky
Franta B.

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 25.2.2004 7:00:38

- nehodících se statistik až moc - myslím, že ruší vzhled
- ikonky tučňáků na uspokojení vlastní tvořivosti na úkor obce
- upoutávka "new" na dětský karneval je sama o sobě karneval
- řešení tabulek se mi líbí, ale celkově bych to ladil do jednotnějších barev
- udělal bych takové ty čárky pod odkazy
- z těch vlaječek na mě přechází ten třes - je to zbytečné dělat větry, teda zkopírovat na web vlajky ve větru

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 25.2.2004 7:04:42

<a href='http://www.dolnivilemovice.cz/html/ikavarna.php?menu=ikavarna' target='_blank'>http://www.dolnivilemovice.cz/html/ikavarna.php?menu=ikavarna</a>
gramaticke chyby např.
<I>... skládalo se s více částí, které mezi sebou navzájem komunikovali ...</I>
<I>Linus Torvaldes</I>
???
<a href='http://www.dolnivilemovice.cz/project/project.php?menu=project' target='_blank'>http://www.dolnivilemovice.cz/project/project.php?menu=project</a>
vam hlasi nejakou chybku.

Ty frames se na web fakt nehodi. Do je dobre na stranky, na ktrerych mam neco ovladat, zadavat a pod.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 25.2.2004 18:47:42

Mate pravdu proc pouzivat frame? Proc minimalizovat systomove zdroje? Kdyz se muze natahnout cela stranka a ne jen jeden Frame. Na tabulky - premyslim prejit ale to menu ktere odjizdi a je 1024 metru ode me, me opravdu stve.

Avatar

Autor komentáře: Richard Palát

Datum vložení: 25.2.2004 20:24:29

Frames se spatne strojove zpracovava, je nemozne poslat nekomu url nejakeho clanku pouhym zkopirovanim adresniho radku. Title stranky se musi menit javascriptem.
Frames jsou perfektni na systemy, kde neco musim vyplnovat, zadavat, ovladat (napada mne napr. phpMyAdmin)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 26.2.2004 7:57:00

mate pravdu, lze jinak udelat aby menu neodjizdelo?

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 26.2.2004 10:34:55

Co tak skusit POSITION: FIXED; ???

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 25.2.2004 8:46:15

Já bych vpodstatě souhlasil s výše uvedeným.
- určitě vyházet ty animované gify. Nevypadají dobře a dnes už bych řekl že je to přežitek.

-tabulka s událostma - když se přejede přes text tak zezelená, což není zrovna čitelné na tom modro-zeleném pozadí.

-nevejde se to do rozlišení 800*600
-myslím si že ta volba pro slepce atd je zbytečná, mělo by to být vše v jednom.

-stránky mi připadají celkově takové neuspořádané. Ta vrchní hlavička prostě nepasuje k tomu modrému spodku.

-navigace, jak již bylo řečeno, dosti zmatená. Část na fotce, část nad událostma, pak i pod nima. Navíc bych určitě vynechal ty tučnáky. Nevidím žádnou jejich spojitost s webem obce.

-horké klávesy - je dobré že jsou uvedeny ale určitě by bylo lepší kdyby byli přímo u odkazů (respektive bylo podtrženo dané písmenko)

-přešel jsem na další strany a najednou se mi objevil rozcestník, takže další spousta odkazů. To i já mám docela problém se tam orientovat a to přeci jen dělám s webem denně. Co pak lidé co na něj zajdou jednou za někdy.

-myslím že pro to menu by se vybízelo i místo v tom levém sloupci. Odsunout anketu níže a na její místo dát to menu(rozcestník).

A to bude asi tak vše.
Jiří Šebek

Avatar

Autor komentáře: MacInek

Datum vložení: 25.2.2004 9:55:20

Německy a anglicky mluvící uživatelé si docela počtou. Lokalizované jsou pouze odkazy. Po kliknutí na německý nebo anglický odkaz se objeví český text. Takže, než takovou lokalizaci, to raději žádnou.
Hlavně že na tom webu jsme. Ale le to že jsme tam někdy jen pro ostudu, to už podstatné neni.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 25.2.2004 12:09:38

Je fajn, ze autori preferuju linuxove riesenia. Je fajn, ze je na tom webe celkom dost informacii. Co vsak nie je fajn, je grafika a vobec cele spracovanie toho webu. Ked sa no to pozrem, tak mam pocit, ze papagaj lubovolneho druhu je proti tomuto webu sedivy.
A co sa tyka varianty pre postihnutych spoluobcanov: to je naco dobre, riesit to takymto sposobom? Ved sa to da zbuchnut do jedneho celku.

Avatar

Autor komentáře: Malis (www.malenek.cz)

Datum vložení: 25.2.2004 12:41:00

Mám práce jak na kostele, takže se nemohu pouštět do sáhodlouhých rozborů. Jednu poznámku (návrh na změnu) si ale neodpustím - Když jste se rozhodli udělat blind-friendly verzi samostatně, tak vlastně nic proti. Nicméně by měla být blind friendly, což rozhodně nesplňuje červené písmo na modrém pozadí - to občas nepřečte i normálně vidící, natož pak člověk s problémem zraku. Jinak se ale snaha se na tuto skupinu nevykašlat cení, i když osobně preferuji měnitelnost velikosti písma, možnost vypnout styly, noframes atd.

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 25.2.2004 13:34:57

Oldschool grafika. Brrr, blikajici nove. KOukam, ze uz neblikaji, ale blikaly.

Tucnacci jsou taky kapku mimo. Fakt se nehodi, nebo jede na Linuxu cela vesnice? .-)

Ty citaty jsou min nemistny nez tucnaci, ale i tak... misto na home se da vyuzit lip. Jo a text o GNU a freesoft filozofii na webu obce pobavil .-) A Stallman je Richard...

Vítejte na Oficiální stránce obce Dolní Vilémovice - dekuji za privitani, ale tichy hlasek v hlave rika blablabla... kliknuti uplne navic, abych se dostala na home. Ktera neni dostatecne prehlednaa dobre vyuzita. Lidi opravdu nehledaji navigaci pod a nad novinkama, navic nejak nechapu, ktera navigace je k cemu dobra. Muzes mit jako by tri navigace - hlavni, lokalni po strance a jejich podstrankach a nekde jeste zvlast shromazdene pomucky. ale to nefunguje, minimale textova a tucnakova nema logiku z meho pohledu. Acceskey dlouhe u je pro me velmi zbytecny, pac nemam ceskou klavesnici, ale jsem mensina, ja vim.

Vážení návštěvníci internetových stránek - ve strance o historii. Proboha...
Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /www/d/dolnivilemov/public_html/inc/project.php on line 20 - na strance projektoveho tymu.

Ten velky zluty napis Dolni vilemovice na panoramatu mesta by mel vest na home prece! ja vim, ze pod tim je hned je klikaci uvod, co dela to same, ale logicky by to tam melo byt a nic vam to neudela...

Nechci moc opakovat, co tu uz padlo, takze:
Je za tim videt hodne nadseni a prace, ale ma to mouchy.
Myslim, ze pokud se autor chytne za noc podle zde napsaneho, za par veceru z toho muze byt slusny web. POkud by to byl dobre napsany kod, vyladeni vzhledu neni problem. Obsah ma a to se ceni.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 25.2.2004 18:18:23

Ty tucnaci symbolizuji ze server opravdu jede na Linuxu, snazime se uzivatele k Linuxu popostrcit a ukazat jim ze existuje neco jineho.
A mimochodem GNU se netika obce, ale I-kavarny, coz si myslim je v poradku
Chyby se odladuji..., - Par nocí od 17h do 9h to spravi :)

Avatar

Autor komentáře: Daver

Datum vložení: 27.2.2004 12:15:59

"Vítejte na Oficiální stránce obce Dolní Vilémovice - dekuji za privitani, ale tichy hlasek v hlave rika blablabla... "

Kamilko nemáš ty něco se Stevem Krugem a jeho knihou "Web Design" ? ...

Mimochodem kvalitní kniha.

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 27.2.2004 13:47:31

Nemam s ni vubec nic, krom toho, ze ta kniha ma hlubokou pravdu, prece .-))

Tuhle pasaz o blabla mam hodne rada, pac kdyby tomu webdesigneri venovali pozornost, usetrili by nam vsem hodne casu.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 25.2.2004 16:09:10

No nejvíce mne opravdu zaujala ta verze pro skupinu slobazrakých.To že se o to někdo pokouší je jistě chválihodné,ale když už se o to pokouší tak by to měla alespoň trochu splňovat to co se od toho odčekává.
A to je právě ta dobrá čitelnost,kterou jsem na této verzi webu opravdu nenašel.

-Velikost textu se měnit nedá
-Modrý podklad,červený a žlutý text - nečitelné i pro mě (a to mam oči jako rys ;) )

Ale opravdu oceňuji tu snahu...

Co se týká vzhledu naprosto souhlasím s výše uvedeným...

-Tučňáci,vlaječky,blikající new je opravdu trochu "old school" a ještě k tomu kýč.Doporučuji to vyházet

-Celkový vzhled na mě pusobí také trochu jako kýč...Menu divné obrázkové,nadpis webu je taky divný a naprosto to nesedí kté zelené a modré.

Toto vše ale může být pouze můj názor a od názorů jiných se může lišit

Do kódu jsem ani nekoukal pouze zevrubně a to co jsem tam zahlédl už popsalo mnoho příspěvků přede mnou.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 25.2.2004 18:35:07

Velikost textu se menit da. Nevim jaky pouzivate prohlizec, ale v me mozille se pismo po nastaveni minimalni velikosti > velikos_pred_tim, zvetsi :).

mimochodem modry podklad a bili text je standart Blind - ovsem zluta nema asi s bilou podle vaseho nazoru mnoho spolecneho.

Co mate proti tucnakum kdyby bylo podle me vyhazel bych vsechny banery, To nemuzu na odkaz upoutat obrazkem ktery charakterizuje jeho predmet?

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 25.2.2004 22:06:09

Nezlobte se na me, ale nemate pravdu ani v jednom z vasich argumentu.

1. Velikost fontu se napr. v IE menit neda, na to ostatne staci i pohled do vaseho stylu styles2.css. To, ze vaze Mozilla umi menit velikost fontu "natvrdo", je jina vec. Zmente si tedy px na em nebo procentab a uz o tom nediskutujte :-).
2. Modra a bila je OK, modra a zluta jeste snad take. Ale kritika byla hlavne na tu kombinaci cervena/modra, kterou take za "friendly" pro slabozrake nepovazuji.
3. Ti tucnaci tam vazne nepatri. Reklamnu na Linux si muzete delat treba na svojich domovskych strankach, na stranky obce takove veci podle me proste nepatri. A kdyz uz - proc nedate jednoho tucnaka nekam uplne dolu, napr. vedle ikonek "debian", "zlaty erb" atd. a cpete je v nekolikanasobnem vydani do grafiky navigace?
A propos, tvrdite "To nemuzu na odkaz upoutat obrazkem ktery charakterizuje jeho predmet"... Rad si necham vysvetlit, jak napriklat souvisi tucnak s denim v obci.

Avatar

Autor komentáře: SuE

Datum vložení: 26.2.2004 9:51:46

nezlobte se ale velikost fontu se v IE měnit dá přes menu nástroje - možnosti internetu - usnadnění - ignorovat velikost písma. A ačkoliv to není volba úplně zřejmá, myslím si, že ten, kdo vidí hodně špatně, by tohle vědět mohl nebo by se o to měl zajímat.
Ona ta proměnlivá velikost písma taky není uplně ideální - už jsem viděla lidi, kteří měli nastavenou velikost písma malou (a netušili, jak se jim to změnilo) a knučeli, že některé weby nepřečtou a netušili , co kde změnit :-)
Spíš než o proměnlivou velikost písma by mělo jít o to, aby se web při zvětšení nerozhodil.

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 26.2.2004 19:57:21

To máte sice pravdu,ale zase se musí trochu brát "user friendly" a když budu slabozraký a budu si chtít změnit velikost písma, tak je podle mě naprosto zbytečně 5x kliknout (počítal jsem to ;) ),když se pro "blind friendly" očekává si změna velikosti písma v zobrazit-velikost písma-největší písmo (IE).

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 26.2.2004 20:54:01

jenom drobna uvaha, pokud bych byl slabozraky, tak bych mel preddefinovany styl, ktery by zobrazoval vsechny stranky stejne ala accessibility v opere a urcite bych nepouzival IE :o) a nemusite klikat staci pouzivat klavesove zkratky :o)

Avatar

Autor komentáře: SuE

Datum vložení: 27.2.2004 10:27:30

jasně že jo :-) , je to nouzovka
ale ono to nastavení pak platí napořád, využila jsem to jednou, když jsem si zapomněla brejle ... a pak jsem si radši nainstalovala mozilu :-)

Avatar

Autor komentáře: Marty

Datum vložení: 14.6.2004 8:39:22

Já si myslím že tě znám ale nejsem si jist.

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 25.2.2004 21:51:13

Obsahově je to možná plné, graficky podstatně slabší, chybí mapa webu. Příliš mnoho klikání, než se člověk k tomu podstatnému prokliká.

Avatar

Autor komentáře: Vašek

Datum vložení: 27.2.2004 20:25:48

Dobre jak se tak na to divam asi stranky kompletne predelam. Jak mam resit menu ? nerad vych delal rozbalovaci menu, bylo by dobrym resenim nahore udelat textove menu napriklad zakladni udaje a jednotlive subpolozky by byli uplne vlevo?

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 27.2.2004 20:30:48

to jsem se tedy zasmal. takovy retroweb tu uz dlouho nebyl. vazeny zacinajici programatore, kde jste se tak inspiroval. videl jste naposledy stranku made in 1997? davam 10 bodu z deseti a zarazuji na vysoke misto do bookmark-folderu historicky design.

Avatar

Autor komentáře: Marty

Datum vložení: 1.3.2004 0:39:00

Podle mě nemá smysl stránky přeplňovat zbytečnými zkratkami(i když pro fanšmekry je to dobrý), obrázky apod. Nejlepší heslo, které se mi potvrdilo je: v jednoduchosti je síla + stačí dvě obyčejné barvy a je web jedna báseň, nebo barev 50 a je to ;-(. Nicméně podporuji výstavbu webů měst a obcí tak se nenechte vyvést z míry a pokračujte!!!

Avatar

Autor komentáře: earl

Datum vložení: 9.3.2004 13:34:00

Tyto stranky se umistily na 2.miste v krajskem kole Zlaty erb 2004.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz