Starší komentáře ke článku: Dynamická menu v DHTML - pohyblivé menu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jokem

Datum vložení: 26.2.2002 11:32:19

To je fakt super priklad. Funguje i v Opere 6.01 a Mozille 0.9.8 Potlesk... :o))

Avatar

Autor komentáře: j.j.

Datum vložení: 26.2.2002 13:17:46

Zas až tak úplně super všechno v příkladu není. Třeba obsah "stylu" se dávává do poznámek, aby třeba Arachne nepsala na terminál blbosti.
Ale to je takto strašně těžké všechno domyslet a doladit v jednom staticky zasílaném souboru.
Mimo naše servery totiž dynamické stránky zasílá často už WWW-server v odlišném tvaru.
Má to výhodu především v tom, že z http-hlavičky daleko snáze poznám, o jakého WWW-klienta (User-Agenta) se jedná. A mohu poslat verzi, kterou jsem pro něj odladil. A pokud je WWW-klient jiný, dám uživateli vybrat, z některých (podobných) možností. Snáze tak překousne, že má něco trochu špatně (třeba pro Arachne).
Ale uznávám, že pro amatérské WWW-stránky, kde si mohu HTML-soubor jen někam uložit a víc nesmím (nebo neumím), jiné řešení než uváděné skoro není.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 26.2.2002 20:06:05

Nebudu ctenare ucit uzavirat styly do poznamek kdyz je to v nastupujicim standardu XHTML chybne.

Pokud nekdo pouziva Arachne, tak proste musi pocitat s tim, ze se v nem stranky nebudou zobrazovat spravne, protoze tento prohlizec nepodporuje moderni webove standardy. Krome toho jiz v prvnich specifikacich HTML bylo uvedeno, ze obsah sekce HEAD nema prohlizec zobrazovat.

Nesouhlasim s tim, ze negenerovat zvlastni verze stranek kvuli ruznym prohlizecum, je amaterske. Pokud umim napsat kod tak, aby ho vzala vetsina prohlizecu podporujicich standardy, je to nesporne moje vyhoda :)

Avatar

Autor komentáře: j.j.

Datum vložení: 27.2.2002 17:20:41

Nejprve si prohlednu, kde mam v poslednim priklade ( menu4.html ) uveden styl a potom teprve neco pisi o HEAD a Arachne! Navod pro lepsi pochopeni. Podivejte se na menu3.html a menu4.html treba pres Netscape 3.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 27.2.2002 19:52:31

Myslel jsem si, ze timhle budete argumentovat. Tato vec vznikla, protoze priklady mely puvodne byt soucasti clanku. V takovem pripade je potreba styly nacpat do sekce body kvuli generovani clanku z databaze tady na Intervalu. Nakonec jsem se ale rozhodl priklady oddelit a na presunuti stylu a skriptu do sekce head jsem bohuzel zapomnel. V beznych strankach se ale v sekci head vzdy nachazet budou, a proto neni nutne je uzavirat do komentare. Jestli s timhle jiz Arachne problemy nema, je to jedine v poradku..

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 26.2.2002 20:06:35

Nebudu ctenare ucit uzavirat styly do poznamek kdyz je to v nastupujicim standardu XHTML chybne.

Pokud nekdo pouziva Arachne, tak proste musi pocitat s tim, ze se v nem stranky nebudou zobrazovat spravne, protoze tento prohlizec nepodporuje moderni webove standardy. Krome toho jiz v prvnich specifikacich HTML bylo uvedeno, ze obsah sekce HEAD nema prohlizec zobrazovat.

Nesouhlasim s tim, ze negenerovat zvlastni verze stranek kvuli ruznym prohlizecum, je amaterske. Pokud umim napsat kod tak, aby ho vzala vetsina prohlizecu podporujicich standardy, je to nesporne moje vyhoda :)

Avatar

Autor komentáře: Marcel Simonides

Datum vložení: 4.3.2002 15:26:39

funguje to i v Opere 5.10. Dekuji za inspiraci.

Avatar

Autor komentáře: Karel Slezina

Datum vložení: 27.2.2002 15:42:19

Myslim, ze jste zbytecne brzy hotovi se svymi nazory. Tedy bud je to tak nebo onak - jina alternativa neni. Ale neni vsechno jen cerne nebo bile. A taky je treba vzdy vyslechnout toho druheho a snazit se porozumet tomu, co nam chce sdelit - umeni poslouchat je mnohem tezsi nez delat buhvijak mazane ci komplikovane webove stranky.
Toz tedy jen takovy muj postreh.

Karel IV.

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 27.2.2002 19:58:59

Myslim, ze jsem porozumel tomu, co mi chtel druhy rict :) Bohuzel jsem ale s jeho nazory nesouhlasil, a proto jsem uvedl argumenty proti - tim jsem dal najevo, ze jsem ochoten o danem problemu diskutovat a pripadne (pokud druhy uvede lepsi argumenty nez mam ja) i svuj nazor zmenit.

Avatar

Autor komentáře: smutnak

Datum vložení: 28.2.2002 18:47:27

Sice ten priklad je v pohode, ale kdyz se menu snazim nejak vtlacit do tabulky (do TD) tak se mi to ne a ne podarit tak aby to bylo v pohode...
Diky za rady

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 2.3.2002 12:43:59

O tehle chybe vim, ale delaji ji myslim jen starsi prohlizece, sestkove verze uz jsou v pohode.. Predpokladam, ze jste vnoroval menu do tabulky, ktera tvori layout stranky - poradil bych vam jen prejit v tomto ohledu na CSS.. :)

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 23.5.2002 12:34:19

Neví někdo jak to vložit do stránky souborem *.js ? Moc by mi tím pomohl, pomocí Iframe to nejde, to by ten Iframe musel bejt dlouhej jako to menu a to nejde v mém případě. Prosím ozvěte se někdo na můj e-mail zdendasoft@seznam.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin Snížek

Datum vložení: 23.5.2002 18:54:12

Stačí nechat celý HTML kód vytisknout pomocí document.write, potom to můžete vložit i pomocí .js souboru - přístupnost ale v tomto případě dostává pořádně na frak :(

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 29.5.2002 8:02:19

No jo to jsem zkoušel ale vždy to vyhodí chybu skriptu. Jediný způsob co mi fungoval byl příkaz Include ale v PHP což na zadarmových serverech nejde. Prosím pokud nám chcete pomoci tak to upravte jako stránku.htm a soubor.js s menu a dejte sem ke stažení již hotové. Nemohu si dovolit kvůli změně nebo přidání jednoho odkazu předělávat menu na všech 500 stránkách. Include nemohu použít-na serveru nemám k dispozici PHP.

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 30.5.2002 7:29:32

už to funguje! Byla tam chyba... je to dobrý. Díky!

Avatar

Autor komentáře: Filip

Datum vložení: 4.8.2005 12:04:02

Dobrý den, mám takovou otázku, prosbu. Vedu webmagazín o jednom hudebním stylu, teď web prochází obnovou, potřebuji hlavně zpřehlednit pohyb po webu. K tomu hledám a hledám, jak vytvořit pořádné menu, vysouvací nebo pohyblivé. Našel jsem na Intervalu spoustu druhů menu, co jste zde vysvětloval. Musím přiznat, že v Java Scriptu se moc nevyznám. Programování rozumím trochu. Co tedy vlastně chci - chci se zeptat, jak na to mám jít, abych to menu mohl udělat (má 9 položek, každá by měla být vyskakovací). Navíc neřeším věci pomocí divů, nikdy se mi nějak neosvojili - řeším vše pomocí tabulek (si asi říkáte, co sem to za vola, co,:)), jestli to jde řešit s jejich pomocí. Nebo jestli nevíte, ským to pořešit, prostě jak. Jestli jste dočetl až sem, tak díky, mnějte se, s pozdravy Filip Lachmann

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 9.11.2002 16:15:17

Potřeboval bych toto nebo nějaké z předchozích menu zasadit do tabulky. Nepodařilo se mi ale, aby se pak chovalo správně v různých prohlížečích. Nebyla by nějaká rada nebo příklad?
Dik.

Avatar

Autor komentáře: BlahaJi

Datum vložení: 7.2.2003 9:13:45

Prosím o radu, jak udělat, aby se u prostředního elementu (v uvedeném příkladu "Zpravodajství") vysouvalo menu nahoru místo dolů.
Díc
JB

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 27.2.2003 13:54:39

Taky mne to zajima

Avatar

Autor komentáře: jana

Datum vložení: 10.2.2004 14:16:02

Potrebuju vlozit javascr.rozbalovaci menu na obrazek, ktery je nastaven jako pozadi,vim, ze se to dela pres css: index-z, ale nevim jak to zkombinovat s javascriptem.
Dik

Avatar

Autor komentáře: Miso

Datum vložení: 26.3.2004 16:54:15

Viete mi niekto poradit ako spravit to aby sa mi to menu vykreslovalo aj mimo framu v ktorom sa generuje. Generujem ho v jednom frame a chcem aby to menu presahovalo aj do framu pod nim.
Diki Miso

Avatar

Autor komentáře: pan

Datum vložení: 19.5.2005 17:18:31

pokud chcete, aby menu fungovalo i napr. v takove opere 7.23, je naopak nutno ve fci SetTop podminku smazat. /* if (opera) ...style.top = 20; */

Avatar

Autor komentáře: Filip

Datum vložení: 4.8.2005 11:50:24

Chm... a nejde to nějak zakomponovat do tabulek? Vůbec netuším, jak z toho udělat menu, jaké bych potřeboval a kde ho sehnat. Když člověk ani neví kam v to v texťáku strčit, tak to je těžký...

Avatar

Autor komentáře: martin

Datum vložení: 17.10.2005 11:59:39

Prosim vas pomohl by mi to dat nekdo dohromady nejak se v tom nevyznam. 1.<div id="menuHolder"><div id="visibleMenu1" onmouseover="showMenu(1);" jsem vlozil do index.html ale nevim kam dat ty ostatni prosim vysvetlit by mi to nekdo?

Avatar

Autor komentáře: Pulpik

Datum vložení: 31.1.2006 9:21:19

prosim vas da se nekde v kodu nastavit aby se to menu vysouvalo rychlejs? dik moc

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz