Starší komentáře ke článku: ecdl.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: rsp

Datum vložení: 10.12.2003 0:33:57

1) menu - zvyraznit odkazy
2) ten counter - myslite ze do celkoveho designu zapada?
3) alt="" alespon nekde by bylo vhodne upresnit o co se jedna, ze
4) ve rozlisenich 1280*1024 a vice se mi roztazeni hlavicky moc nelibi, ale je to ciste subjektivni nazor
5) ad counter - pocitadlo funguje na hit ? neslo by to osetrit pomoci php >>> zapis ip adresy do souboru
6) jinak moc hezky web, z hlediska kodu jsem moc problemu nevidel, ale nejsem zadny koder, to predesilam

PS: omluvte ze pisi bez diakritiky...

Avatar

Autor komentáře: Jindrich Recina

Datum vložení: 10.12.2003 11:40:33

Jsem autorem webu.
Diky za pripominky. Jsem rad, ze mi to ohodnotite. Opravim, nedostatky.
ad1)Ano, mate pravdu. Opravim.
ad2)Ano, mate pravdu. Opravim.
ad3)Ktere alty myslite?
ad4)Do vrchniho bloku casem prijde flash takze na celou sirku se budou pohybovat treba panacci. Ale zatim to nechci rozhodovat, protoze tento web by mel byt pristupny pro co nejvice lidi. Jsem presvedcen, ze flash ano, ale v omezene podobe. A taky nechci, aby vrchni pruh blikal a rusil ctenare.
ad5)Ano, mate pravdu. Opravim.
ad6)Proferuji zasadne normy!

Avatar

Autor komentáře: helena k

Datum vložení: 10.12.2003 8:25:36

--> RSP, za to bych se neomlouvala, ba naopak, psat bez diakritiky je slusnost v ruznych diskusich ci mailech, urcite je to citelnejsi nez se spatnym kodovanim /* konec OT */
celkovy dojem pekny, jen mi vadi, ze mouseover je nevyrazny, v hornim menu je veskery zadny a na tom levym je az moc decentni, no a jak je nahore v tom menu ten natoceny obdelnicek tak je tam o par milimetriku posunuty okraj (O7) , kod na prvni pohled OK

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.12.2003 9:45:22

Ad diakritika: Diakritika je součástí jazyka, texty bez diakritiky jsou nikoli slušností, ale zhovadilostí, vnucenou nám díky přezíravosti "průkopníků" informatiky v anglosaských zemích. Pokud to prostředí umožňuje (a na Intervalu to je bez problémů), je diakritika slušností i povinností!

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 10.12.2003 9:53:03

zhovadilost? ja bych nebyl tak prisnej .... jde zrejme o zvyk, aspon u me, a to predevsim z mailu; pokud lidi pouzivaji webmail. rozhrani, zalezi podle me kodovani mailu na nativnim kodovani stranky web. rozhrani, pricemz, pokud mi pak napr. z hotmailu posilaji mail s diakritikou, moc si nepoctu :)) cestina je krasna s diakritikou, ale bez ni se to da taky vydrzet :))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.12.2003 10:38:02

Je to zhovadilost. Pokud někdo poskytuje mezinárodní službu, měl by zohledňovat národní prostředí svých klientů. Nicméně, proč nepoužívat diakritiku na Intervalu, kde s ní nejsou žádné problémy?

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 10.12.2003 11:14:00

"zhovadilost" je celkem silne slovo, ze...
pan malek zrejme myslel, ze nam/vam uzivatelum nabizi moznost pouzivat ěščřžýáíé+. v opacnem pripade jsou vsichni hovada.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.12.2003 11:19:18

Myslel jsem přesně to, co jsem řekl. Čeština bez diakritiky je zhovadilost a ne čeština.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 10.12.2003 17:41:06

A jinak v pohode? Bobulky chutnaj? ;)

Avatar

Autor komentáře: Radim ek

Datum vložení: 11.12.2003 9:16:39

Nerekl bych zhovadilost, ale pouze tolerance lidi, kteri si interval nectou treba v CR, nebo prohlizec nepodporuje spravne cs kodovani. Tot vse si myslim ... Ale jiank ČEŠTINA je krásná .....

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.12.2003 9:49:46

V tom případě bychom asi měli zrušit diakritiku i v článcích, že? ;-)

Avatar

Autor komentáře: George

Datum vložení: 11.12.2003 10:01:41

Nic nemusíte rušit, jen by jste také mohl respektovat i názory jiných, nejen ty Vaše jsou správné, a koneckonců ať si uživatel vybere sám, je snad samostatný tvor ne?, každého zde poučují kritici, jak má vypadat web, co je dobré a co špatné a Vy takhle. Trochu tolerantnosti by neškodilo. Nebo toho máte ke konci roku mnoho?, jednoho dobrého panáka a vše s úsměvem a klidem. Sranda musí být i kdyby na chleba nebylo. :))

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 11.12.2003 13:23:00

Jen se pridavam k tem "bezdiakritikum" :))
Pracuji ve Finsku a ani kdybych se rozkrajel tak mi administrator nenainstaluje na pocitac ceskou klavesnici :) I kdyby dal, tak do diskuzi a do emailu ji pouzivat nebudu. Cestina je krasna svou variantnosti a schopnosti popsat a vyjadrit mnoho veci, ale diakritiku pro to podle me rozhodne nepotrebuje.
Preju hezky Vanoce

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 11.12.2003 13:13:57

to je jak u blbejch, jeste se tady budem dohadovat, co je a neni zhovadilost. Zkratka takhle kategoricky zaskatulkovat to, ze nekdo pise bez diakritiky. Takhle nad tim nemusim premyslet a vim, ze si to dotycny precte. Kdyz bych sem psal s diakritikou a jinam bez, pak kdyz pisete nekomu prvne, pak mu to protahne pres pagasus email, ... to je vo nervy, ale takovahle diskuze mi jednak prijde krajne ot (to kdyz uz jsme u kultury diskuzi) ve vztahu k tematu, ale hlavne je to filozofie toho, ktereho cloveka a proc nekomu neco vnucovat fakt nechapu.

Avatar

Autor komentáře: helena k

Datum vložení: 10.12.2003 11:28:33

to je sice pekny, ale ja nemam moznost si na kazdym webu zjistovat jestli umi spravne cestinu, nemam kde zjistit jak to vypada na Mackovi, na Linuchovi mam ale nemam chut, kvuli takovi ko*** prebutovavat a neco zkoumat, kdyz to napisu <cite> cesky </cite> nikdo s tim nebude mit problemy, navis jsem tak zvykla z diskusnich webu, z ICQ, z mailu.....

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.12.2003 11:34:41

A pravděpodobně jste si také zvykla neodpovídat na vlákno ale rovnou zakládat další, že? Není tohle náhodou jeden ze základních prohřešků na Vámi citovaných systémech?

(BTW: Interval.cz se všude chová korektně, za to ručím ;-)

Avatar

Autor komentáře: prudil

Datum vložení: 10.12.2003 12:04:23

hmmm, tady se nekdo blbe vyspal
pardon
Hmmm, tady se někdo blbě vyspal.:))

Avatar

Autor komentáře: endif

Datum vložení: 12.12.2003 18:38:32

ja bych to zpresnil na: tady se nekdo spatne vys*al....

pekny den

PS:: reakce sefredaktora mi prijdou dost nemistny... kdyz uz si i PAN SEFREDAKTOR plete tema diskuze... btw. mam pocit, jako byste snad predvadel, ze nemate co na praci..!

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 10.12.2003 12:32:25

no ja si toho vsimla az kdyz to bylo odeslany, kdyby byla v teto diskusi moznost smazat svuj prispevek, tak to napravim, takto nemam sanci, akdyz uz jsme u toho, to zobrazovani IP prispevovatelu se mi taky nezda...
mozna na Intervalu ano, ale na jinych servrech treba ne a je pro mne pohodlnejsi psat vsude stejne, nez nekde tak a jinde tak.....
důvěřuj ale prověřuj ěščřžýáíéůťďň proste mi to nedalo, jestli je to sparve tak se omlouvam

Avatar

Autor komentáře: rel$

Datum vložení: 10.12.2003 12:40:29

co se to tady deje....!!!!!! mozna bychom se vsichni meli panu malkovi omluvit, ze mu tady ten krasny interval.cz zanasime prispevky bez diakritiky a spatnymi vlakny. jestli to takto bude dal, tak si asi bude brzy pan malek psat sam se sebou...

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka

Datum vložení: 10.12.2003 13:24:32

:)) taky ted nevim jestli vubec psat prispevky bez diakritiky :) a jeste jsem se zapomnel podepsat v te puvodni polemice o diakritice :))

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 10.12.2003 13:27:38

ja treba musim rict ze pisu bez diakritiky proste ze zvyku, driv to proste v ruznym forech, mailech atd neslo jinak. No a kdyz to tak delate par let tak je tezke najednou psat s háčky a čárky

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.12.2003 13:51:07

Já nikoho nenutím, aby diakritiku používal. Pokud se podíváte na začátek diskuse, prohlásil jsem pouze, že čeština bez diakritiky je zhovadilost vynucená vývojem a že by poskytovatelé služeb měli umožnit svým klientům chovat se přirozeně jejich domácímu prostředí ;-)

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka

Datum vložení: 10.12.2003 13:56:47

sic se kritika webu trosku zvrhla v debatu o pouzivani diakritiky, zvyk je zelezna kosile; diakritiku jsem nepouzival X let a to predevsim na IRC; tam to jinak ani neslo ... ostatne v sms taky nepouzivame diakritiku a nikoho to (snad) nepopuzuje ...

ad. web ... me osobne se libi, stridmy design, kod validni (kontroloval jsem pouze index) ...
snad par subjektivnich vytek na zaver;
pismo mate urceny relativne pouze v tom hlavnim sloupci (div id="stred"), jinde je zrejme urceny absolutne, aspon me se v IE6.0 wxp nezvetsuje ... nastavil bych ho relativne aspon pro menu, kdyz ne pro novinky ...
.. u polozek v menu bych dal nejakej :HOVER, jestli ne text-decoratin: underline; , aby bylo vsem hned jane ze jde o odkazy ...
ten banner (div id="hlavicka") bych mozna resil trosku jinak, jednak ty obrazky nejsou "semanticky vyznamne" (??) pro samotny dokument, proto bych je zaradil jako pozadi v CSS souboru v #hlavicka; navic, protoze to mate delany jako 2 IMGs s float: left; resp. float: right, se pri zmenseni stranky pod 800x600 posouva logicky ten levej IMG dolu ... osobne bych vam na to doporucil "techniku sliding-doors" popsanou na alistapart.com; navic se vam ty picts (aspon podle me) stahovat na kazde strance znova ....

toliko asi vse ...
s pozdravem
Libor Chaloupka

Avatar

Autor komentáře: Radim ek

Datum vložení: 11.12.2003 9:18:26

NEPokračovat v rozdělané pavučině na správném vláknu je nejen neslušnost, ael take intolerance :)))
PS: Někdy česky nekdy cesky

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 11.12.2003 2:30:52

tak se to tu zase zvrtlo :), kdyz uz je vyse myslenka o zhovadilosti psat bez diakritiky nedovolim si 2 poznamky
- 1. zvyk je zelezna kosile
- 2. napsat a pouzit script na doplnovani diakritiky :o) aby se to vsem libilo

- tisk uvodni stranky je nedodelany - zobrazi se pocitadlo
- dodal bych title k odkazum, alespon u menu
- tabulkovy layout? <a href='http://www.ecdl.cz/obchodni_aktuality.php' target='_blank'>http://www.ecdl.cz/obchodni_aktuality.php</a> - snad mam zrak dobry, ale zda se mi to zbytecny, nevidim duvod pro tabulky
- <B></B> ted nevim, takhle zrana, ale neco mi rika ze <B> v 1.0 Strict jsou out, popripade me opravte
- target="_blank" v 1.0 Strict ? to mi taky nehraje <a href='http://www.ecdl.cz/obchodni_aktuality.php' target='_blank'>http://www.ecdl.cz/obchodni_aktuality.php</a> - dole je klamava informace nemate to plne validni, nevalidita je i jinde ale to si na 100% najdete sami nebo vyhodite dolni ikony :)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 11.12.2003 2:31:35

</B>
Sakra neuzavreny B-ecko

Avatar

Autor komentáře: Jindrich Recina

Datum vložení: 11.12.2003 11:07:51

tabulkovy layout u aktualit se mi opravdu nepovedl. Mate pravdu, ostarnim ho:)

target=_blank neni ve strictu, ale to neni ma chyba. Aktuality se zadavaji do databaze a administrativni oddeleni mi tam dalo tyto znacky.Myslim, ze je to historicky problem, kdyz se data prenasela ze starych stranek. Souhlasim, ze by to tam nemelo byt a postaram se o napravu!

Pocitadlo a title u meny dodelam. Mate pravdu.

Postaram se o 100% validitu kodu XHTML 1.0 strict. Kod je pripraven na prechod k 1.1 XHTM:)

Chyby opravim, az po konecne kritice, aby i ostatni mohly videt nedostatky a reakce zde uvedene byly aktualni.

Diky za hodnoceni.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 11.12.2003 11:59:09

prechod z 1.0 strict na 1.1 je v tomto pripade o prepsani doctype :)

OT: zase po dlouhy dobe nekdo odpovida a neni to jen placani do vody, chtelo by to vicero takovych autoru

Avatar

Autor komentáře: Jindrich Recina

Datum vložení: 12.12.2003 11:49:49

jo, je to v tom doctype :-)
jsem rad, kdyz vim, co je spatne a zdokonalit sve projekty. diky moc za chyby a postrehy.

Avatar

Autor komentáře: rsp

Datum vložení: 11.12.2003 18:35:33

1) V prvni rade bych se znovu rad omluvil ze pisi bez diakritiky ale neni to ani z lenosti, ci nejakeho image, je to zpusobeno tim ze mi to moje programove vybaveni v soucasne chvili nedovoluje, coz se muze stat, nemyslite?
2) Abych rekl pravdu cas od casu napisi prispevek bez diakritiky, samozrejme v e-mailu bych si to nedovolil...
3) A ted trosku z jineho soudku - myslite si, ze psat s diakritikou je opravdu tak dulezite, kdyz pouzivate emotikony, je to s prominutim stejne "prasarna" jako psat bez diakritiky - takze Vam doporucuji zacit nejdriv u sebe nez zacnete nekoho kritizovat.
3.1) Ad ta kritika - v posledni dobe se mi taky nelibi Vase prispevky na Interval.cz, nekdy az prehnana kritika www stranek, myslim si, ze by bylo fer si nechat zrecenzovat <a href='http://www.malenek.cz' target='_blank'>http://www.malenek.cz</a>, protoze jiste nejsem jediny kdo se na tento web po ranu podivat nemuze, jelikoz zaludecni nevolnosti nejsou asi nici oblibenou cinnosti. Dale bych si Vam dovolil vytknout Vase chovani, ktere se mi zda az prilis povysene, mozna by bylo vhodne se nad sebou zamyslet.

Nemusite na me reagovat, jen se nad timto prispevkem zamyslete. Nerad bych se s Vami hadal, neberte to jako zle mysleny utok, jen jako postreh nezavisleho pozorovatele.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 11.12.2003 18:47:14

Na Váš příspěvek zareaguji rád a doufám, že si jej pozorně přečtete:

1. Je mi lhostejno, zda bez diakritiky píšete či nikoli. Já jsem splnil svou povinnost, kteří ostatní ignorují - umožnil jsem Vám diakritiku na Interval.cz používat ;-)

2. Já osobně píši e-maily zásadně bez diakritiky, nikdy bych si to jinak nedovolil. Jedině snad v případě, že by protistranu diakritiku vyžadovala ;-)

3. Nechápu, jak souvisejí emotikony s diakritikou. Musím se však ohradit proti tomu, že bych někoho kritizoval za nepoužívání diakritiky, protože to jsem nikdy neudělal ;-)

3.1 Možná by bylo dobré, kdybyste se podíval, kdo ty, podle Vás "přehnané", kritiky píše. Malenek totiž určitě není totéž jako Málek, alespoň pro mne ne. (Z čehož plyne, že také nejsem autorem Vámi kritizovaných stránek ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jindrich Recina

Datum vložení: 12.12.2003 12:01:33

Pratele, prosim o kritiku webu, dikaritiku si nechte na jinam. diky za pochopeni.

Avatar

Autor komentáře: Tratos

Datum vložení: 16.12.2003 11:44:22

Dobrý den,
celkově se mi web líbí ale mám dvě poznámky.
1) Zdá se mi že je až moc často v textu použito tučné písmo. Například v aktualitách se to tučným písmem jen hemží.
2) Patička s ikonkama standardů se mi nelíbí. Je moc vysoká a ikonky ošklivé. Možná by stačila jen textová informace "XHTML Valid" nebo použít textové ikonky od pixyho (www.pixy.cz).
BTW: V tabulkách je zajímavě řešené řazení podle různých sloupců. To jsem ještě nikde neviděl a líbí se mi to...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz