Starší komentáře ke článku: erinel

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 18.6.2004 8:52:21

Kouknu na stránku a přijde mi, že jsem zřejmě po včerejší návštěvě hospody ještě zcela nevystřízlivěl. Grafika je taková rozmazaná - mlžný opar nad Pacifikem :-).
Kouknu do kódu a málem jsem si rozbil hlavu o koleje - td td td ...
CSS psané přímo do html není dobrá volba. Celkově by mohl být kód stránky třetinový.
Toť zhruba vše.

P.S.: s validátorem asi nejste nejlepší kamarádi :-)

Avatar

Autor komentáře: kvetos

Datum vložení: 18.6.2004 9:39:31

Jo, přesně tak!
Dovolím si k tomu poznamenat, že pokud, by měl web jiné "barvičky", tak jeho image bude o něčem jiném. Takhle to vede do temnot jaký vás k takovému výběru barev vedl důvod?
Jen mimochodem, třeba na posuvníku vpravo vůbec nevidíte kde jste kliknul a zda tam vůbec je.
Na druhé straně se mně líbí rámování stránky.

Avatar

Autor komentáře: Thom

Datum vložení: 18.6.2004 10:19:37

jj, akurat nevedno, ci autor grafiku rozmazal vedome, alebo zle nastavil komprimaciu jpg ;). Velkost pisma ujde, nereze mi to pozadie. Obycajne sa mi paci, ked je pozadie fixovane, ale teraz by sa mohlo "hybat" (alebo aspon skusobne, ze co to bude robit). Inak pozadie by mohlo byt aj cierne, aby ladilo k tym hviezdickam, alebo co to je. Mozno by bolo dobre pridat do vrchneho obrazku nejaky nadpis alebo nieco podobne, lebo na prvy pohlad sa neda urcit nazov stranky, skor to vyzera ako hra :)).
Vzhlad celkovo je taky pochmurny, ale je to zrejme ucelom fantasywebu.

Avatar

Autor komentáře: j0nny_r3ap3r

Datum vložení: 18.6.2004 13:47:45

1. Velikost pisma = ok
2. V sekci downloady mi to cervene upozorneni celkem rve oci. Pristoupil bych zde k jine barve.
3. Rozmazane hvezdicky - Ty bych hned vynechal ... absolutne se sem nehodi, pristoupil bych k jinemu zdurazneni oddeleni.
4. To ze je vse delano pomoci tabulek a o CSS si autor asi nechava zdat ani nemluvim.
5. Anketa - Zobrazeni procent celkoveho hlasovani bych zmenil. Nejspise jinou barvou a posunutim nize. Puvodne jsem si myslel ze se jedna o spatne tucne podtrzeni aktualniho cisla .).
6. Pekne logo...to se mi libi

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 18.6.2004 13:39:34

co se týče grafiky, tak ta je tak dělána záměrně, ale pravdou je, že s editory to moc neumím ...

co se týče kodu, jo, použil jsem hodně tabulek, ale všechny jsou validní ... ohledně narážky na validator ... je to naopak, než píšeš, snažím se je dělat podle standardů a opravdu velká část kodu je podle W3C ... pokud je proženu validatorem na validator.w3.org, vyhodí spoustu opakujících se chyb, které se všechny týkají empersandu v url a to neumím opravit ... pak je tam nevalidní formulář, ale jinak je vše validní a zobrazuje se dobře ve většině prohlížečů

css používám z velké části externě, ale někde přímo v kodu, to je pravda ... proč to není dobrá volba?

temné barvy jsem volil zámerně, tak nějak mi k žánru fantasy sedí, nevím, jaké jiné bych použil ...

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 18.6.2004 13:43:54

Jo tak podle w3c?? Kdybych tu jsem sem mohl dát zvuk, tak uslyšíte pořádný smích, jestli byste pracoval podle w3c, tak tam nemáte 43 chyb.
<a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ferinel.svetjinak.net%2F' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Ferinel.svetjinak.net%2F</a>

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 18.6.2004 13:58:50

vždyť říkám, že se jich většina OPAKUJE a je to ten EMPERSAND, který nevím, jak odstarnit ... zkušel jsem to pomocí fce ini_set v php, ale nic ... formulář není validí, uznávám, to opravím

to že nedávám width do stylu ... vadí to? je to proti standardu? řekl bych, že ne, když to validator bere ...

Avatar

Autor komentáře: dandoo

Datum vložení: 18.6.2004 14:48:38

staci ked & v linku prepises na &

Avatar

Autor komentáře: dandoo

Datum vložení: 18.6.2004 14:50:32

tak este raz :)
prepises na & a bez medzery amp; (neviem ako to sem zapisat aby sa to zobrazilo spravne)

Avatar

Autor komentáře: Thom

Datum vložení: 18.6.2004 15:20:57

skusim: &amp;

Avatar

Autor komentáře: Thom

Datum vložení: 18.6.2004 15:27:45

Hehe, niekto sa smeje bez rozmyslu. Ved to opakoval. A pozorny webkritik si predsa musi vsimnut, ze 42 zo 43 chyb su stale tie iste...

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 18.6.2004 13:40:36

Otevřu váš zdroják a hle, co vidím:
<table width="751" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-style: solid; border-width : 0px; position: relative; top: -3px;">, proč nemáte width ve stylu?? Nechybí vám náhodou height?? A takovíhlech chyb je tam jak máku. Styl grafiky nic moc, protože to černé pozadí je moc tmavé. Kupodivu ty stránky vypadají v IE, i v mozille i v opeře stejně :-o))))

Avatar

Autor komentáře: t3x

Datum vložení: 18.6.2004 14:05:39

uaaaaaaaaaaa tabulkyyyy :)

Avatar

Autor komentáře: latzy

Datum vložení: 23.6.2004 10:20:45

a co chces, peknucke DIV-y a potom kolko prehliadaov, tolko layout-ov ???

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 18.6.2004 14:07:33

nevim jak vy, ale ja jsem se na ty stranky jeste nedostal.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 18.6.2004 14:08:20

stránky běží, teď se na nich pohybuju a pracuju ...

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 18.6.2004 14:08:31

a tak prave ted ;-

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 18.6.2004 14:27:41

a taky by mě zajímaly názory na navigaci, přehlednost apod. dyk


Avatar

Autor komentáře: Jan Záhorský

Datum vložení: 18.6.2004 14:46:51

Většina chyb v kódu způsobuje znak "and"...Pokud id session predava samo PHP tak staci v php.ini zmenit radek:
arg_separator.output = "&" na arg_separator.output = "&" a je to...
Doporučuji použít všude, kde má být použit znak "and" nahradit ho v kódu "&"

Jinak ke stránkám nemá velké výhrady, až na ty všechny tabulky, ale je to jen můj subjektivní nároz...

Avatar

Autor komentáře: Jan Záhorský

Datum vložení: 18.6.2004 14:50:47

Omlouvám se za menší chybyčku. & = &amp;

S pozdravem
Honza

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 18.6.2004 14:57:55

problém je v tom, že nemůžu přímo editovat php.ini soubor ... takže jsem nastavil pomocí fce ini_set: ini_set('arg_separator.output','&'); .... to vkládám do každé stránky úplně nahoru a výsledek je takový, že chyby tam jsou stále ...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 18.6.2004 23:07:22

> to vkládám do každé stránky úplně nahoru

to mi zavani velmi nestastnym navhrem aplikace

> výsledek je takový, že chyby tam jsou stále

to znamena, ze stale vklada session s & misto & a m p ;

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 21.6.2004 9:44:01

Ci nebude problem v tom, ze php sice nahradi ampersand jeho html entitou, ale autor ho nenahrazda vo vsetkych dynamicky generovanyh url???

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 18.6.2004 23:10:50

ty voe tomasi, interval nectes prvni tyden a tohle:

Warning: Division by zero in /DISK2/WWW2/svetjinak.net/erinel/system/clanky/clanek.php on line 124

jakkoli to neni chyba, je imho podurovnovka ...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 21.6.2004 17:46:21

dělení nulou? ... hm, to se mi nestává ...

jinak kod určitě upravím, ale teď mě čekají ještě nějaké zkoušky, ale o prázdninách to opravim vše ... krom toho empersandu, protože to fakt nevim, co s tim

design asi moc měnit nebudu, na to fakt nemám sílu :-)

a co jsem zač? ... mno, jakýsi stunedtík, kterej se vše naučil z knížek a dělá to jako svýmo koníčka, nic víc, nic míň ...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2004 22:18:21

ja se neptal kdo jsi ... a tohle je z hlediska phpka naprosty zaklad, neco ve smyslu toho, co musi byt na strance 3 ...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 21.6.2004 17:47:17

dělení nulou? ... hm, to se mi nestává ...

jinak kod určitě upravím, ale teď mě čekají ještě nějaké zkoušky, ale o prázdninách to opravim vše ... krom toho empersandu, protože to fakt nevim, co s tim

design asi moc měnit nebudu, na to fakt nemám sílu :-)

a co jsem zač? ... mno, jakýsi stunedtík, kterej se vše naučil z knížek a dělá to jako svýmo koníčka, nic víc, nic míň ...

Avatar

Autor komentáře: j0nny_r3ap3r

Datum vložení: 20.6.2004 12:46:33

Bude si autor brat aji nejake ponauceni z kritiky a postupne web menit??? Alespon ten DESIGN pls.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 20.6.2004 12:55:35

Jo, ten je fakticky hroznej :-D, ale pan webmaster je hluchý :-D

Avatar

Autor komentáře: jiriczech

Datum vložení: 20.6.2004 22:57:34

Muzu se zeptat, co jsi zac? Porad nekoho urazis, rikas, jak je kdo hrozny, jake dela hrozne weby, ale zatim jsi tu nerek nic smysluplneho ani se nepochlubil svymi <I>dokonalymi</I> pracemi...

Avatar

Autor komentáře: borek

Datum vložení: 21.6.2004 13:09:53

Navic ten hajzlik, co lidi a weby urazi, napadne vasi stranku nesmyslnejma vzkazama do knih navstev a jeste sprostejma - je to asi náctiletej debilek bez perspektivy.

Avatar

Autor komentáře: Finwe

Datum vložení: 21.6.2004 14:08:09

Připomíná mi Malfoye...

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 21.6.2004 18:30:20

hmm, když myslíš ;-)

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 21.6.2004 18:59:11

Já nikoho neurážím víš? Ale to jsi ještě asi nepochopil, jestli nevíš, tak tahle sekce se jmenuje kritika webu, a comám asi tak dělat, koukat na ten hroznej design, sednout si do koutku a brečet?? To určitě, alespoň to tu řeknu a webmaster s tím snad něco udělá, a jestli ne, to je jeho problém že je ..... říkat to tu debudu, jsou tu nějáké velice náchylné osoby :-o)))

Avatar

Autor komentáře: jiriczech

Datum vložení: 22.6.2004 7:32:07

No, frajere, ja si nejak nevzpominam, ze by si nekdy rek, co je na tom webu spatne. Vzdycky jen "je to hrozny, trapny apod."... To umi kazdej blbec... Je videt, ze o kritice vubec nic nevis (vis vubec, co to znamena???)

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 22.6.2004 7:35:21

Teˇjsi mě to nandal, jdi spát prosímtě, nikdo na tebe není zvědavej ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Kopal

Datum vložení: 22.6.2004 23:16:03

Že by tvůj způsob projevu (ne)inteligence? (To je otázka)

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Kopal

Datum vložení: 22.6.2004 23:13:57

"To je příšerný, odporný, strašný." Taková je tvá představa o kritice? Neumíš nic lepšího? Nepovažuji se za nějakýho znalce webdesignu. Vždy jsem radši přenechal tuto práci povolanějším, ale vcelku mi na webu nesedí ty hvězdičky. Jsou na mě moc masivní. A tabulky? Dřív jsem také dělal design v tabulkách, dokud se mi kamarád nevysmál. Teď jsem si udělal stránky v DIVech, jaké ale bylo mé zděšení, když jsem se na ně podíval v Mozille. :/
PS: Je mi tě Swarco líto. Ale z toho za pár let (snad) vyrosteš.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 22.6.2004 22:09:37

Ale panove, Swarca tu uz prudi par poslednich tydnu a nejlepe udelate, kdyz si ho nebudete vsimat. Myslim, ze uz pred nedavnem se tu proflaklo, ze jde skutecne o jedince pubertalniho veku, coz beztak vetisna pozna ze zpusobu jeho projevu a jeho zalostne gramatiky.

Avatar

Autor komentáře: Swarca

Datum vložení: 23.6.2004 17:07:55

hmm, tak něco poraď tady webmasterovi o designu, za to nemůžu, že je tady někdo ... a nedá si na rady, šeď šeď šeď....

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 23.6.2004 17:51:47

ne, ja některé vaše rady beru vážně a o prázdninách to opravím ... teď prostě nemám čas ...

byl bych ale rád, kdybyste se vyjádřili taky k tomu, co je psáno v záhlaví tohoto projektu ... tedy navigace, přehlednost, srozumitelnost apod

Avatar

Autor komentáře: tomas

Datum vložení: 24.6.2004 23:25:07

1- navigacia je celkom ok
2- to pozadie stranky by som zmenil na cierne (mozno ani biela by nebola zla)
3- do toho hlavneho obrazku by sa zislo dat nazov webu -(asi s nejakym oldschoolovym fontom)
4- to ramovanie celej stranky sa mi nejak nepozdava - daj tam normalny ram alebo vyskusaj zmensit ten obrazok s ramovanim - vzhladom nato ze je to ram je to strasne velke


Avatar

Autor komentáře: Tonda Szturc

Datum vložení: 15.7.2004 22:41:56

Plno lidí tady kritizovalo, já budu hlavně chválit. Začnu tím, co se mi nelíbí (jinak - co bych udělal jinak). Já osobně se na svém webu (<a href='http://tonik.wz.cz/)' target='_blank'>http://tonik.wz.cz/)</a> snažím tabulky používat jen pro tabulky. Tím ale neříkám, že "tabulkové" řešení stránek odsuzuju, nemám rád jenom vedlejší efekty - nepřehlednost kódu, jeho obrovskou velikost, problémy při různých rozlišeních obrazovky, taky se mi zdá, že se takový web blbě udržuje (člověk se v tom nevyzná - která tabulka patří kam, sám jsem se s tím při přechodu na CSS layout dost natrápil)... Váš kód je (na to, že používáte tabulky) docela přehledný, rychlost stránek je velmi dobrá (podobná, jako u mého webu a to já se spoléhám na CSS a vůbec - tvořím dost puritánsky ;-), při různých rozlišeních se vaše stránky také jeví jako docela přizpůsobivé, vzhled je jako přibitý, krásně se zobrazuje i v Mozille (což ale možná není pořádný test, v Mozille urxitě testujete, bohužel právě nemám k dispozici víc prohlížečů - na Linuxu nemám rozběhaný net)
Už tady padly námitky k psaní CSS přímo do stránek. Musím se k nim připojit. Důvod je jednoduchý - blbě se to udržuje. CSS je nástroj pro hromadnou definici vlastností nějakých prvků (nebo spíš tuto hromadnou definici umožňuje) a když často používáte CSS přímo na stránkách, přicházíte IMHO o jeho hlavní výhodu. Jde o to, že když se jednou rozhodnete změnit vlastnosti nějakého elementu tak místo prosté změny externího .css souboru budete muset ručně vlastnosti toto elementu měnit na každé stránce. Jistě jde to udělat nějakou dávkou, ale není to prostě tak elegantní. Navíc pomocí externího CSS šetříte místo a také svůj kó zpřehleďňujete - místo definic vzhledu tam máte prostě třeba "class="tucne_teckovane". A hned víte o co jde.
Ptal jste se na tedy navigaci, přehlednost, srozumitelnost - moje hodnocení je velmi pozitivní. Fakt se mi to moc líbí. Na závěr se přimlouvám za černou - ti nahoře jsou nemají páru o tom, že k fantasy černá prostě <B>sedí</B>.

S pozdravem "slávu a čest fantasy"
Tonda Szturc (<a href='http://tonik.wz.cz/)' target='_blank'>http://tonik.wz.cz/)</a>

Avatar

Autor komentáře: Ofr

Datum vložení: 17.7.2004 18:58:57

Tak panove! Nyni nebudu hodnotit stranky, na ktere je tato diskuze orientovana- pokusim ohodnotit prizpevek Tondy Szturce. Jak jsem si z jeho stranek zjistil, tomuto clovickovi je pouhych 16. let (nekdo by ho byl schopen nazvat frackem). Uz dlouho jsem neslysel tak smyslusluplnou kritiku, jako je ta jeho. Nekteri z vas tady vyvolavaji ostra slova, jak je onen web nepouzitelny, ale na to, ze by jste mohli danemu tvurci pomoci jiz ohled neberete.
Co z toho plyne? Krotte se pacholci a ucte se z Tondove kritiky.
Btw: mezi nama, kdo z vas byl schopen v 16. letech napsat o webu tohle...

Avatar

Autor komentáře: Tonda Szturc

Datum vložení: 17.7.2004 22:21:25

Dík za pochvalu. Vyrostl jsem pýchou o pár centimetrů :-)
<B>o mém webu</B>
Není to zas tak těžké, je to moje hobby, v tom regionu, o kterém píšu mám celou rodinu, rád se tam vracímm je to vedle Ostravy, kde bydlím můj druhý domov. Taky jsem hrozný patriot, takže jsem na svůj kraj hrdý a chci své nadšení šířit dál. Beru to jako službu své otčině ;-)
Jde taky o to, že to člověku nic neudělá, naučí se dělat webové stránky, získá spoustu nových kontaktů, motivuje ho to k poznávání svého okolí, větší aktivitě... Navíc dostanu dost často pěkné ohlasy od čtenářů (jako třeba o vás)
<B>o vašem webu a hodnocení vůbec</B>
Mně se zdá, že se dá vytknout vždycky něco a z hodnocení některých lidí v téhle diskuzi mám pocit, že si léčí nějaké komplexy (třeba dělají stránky ve Wordu a stydí se za to ;-) Ale i když člověk něco umí, neměl by se IMHO vytahovat nad ostatní, zdá se mi to ubohé. Typickým příkladem jsou diskuze, týkající se Linuxu, tam se to takovými "machry", co "jedou v promptu" a považují všechny co "jedou v grafice" a nebo nedejbože pod "tím M$ shitem" za méněcenný hmyz. Takový nováček se pak musí opravdu cítit "skvěle" a příště se určitě zeptá znovu. No a když tázající se není nováček (jako třeba vy) a není ho možné jen tak lehce v něčem vykoupat , tak je třeba něco si vymyslet (jako tady, u některých).
Nejhorší se mi ale zdá to, že takových zakomplexovaných jedinců je určitě menšina. akorát jdou pořádně vidět. Jak se to říká v Bibli >>Troška kvasu zkvasí celé těsto<< (volná citace, je to tam nějak v tom smyslu)
<B>o "smyslupné kritice"</B>
Snažím se psát smysluplně ;-)
<B>o fantasy</B>
Je to krásný žánr. Pokračujte dál, už pro takové blázny jako já ;-) Furt poslouchám Blind Guardieny, hlavně album "Sillmarlion", asi začnu novou rundu četby Tolkienova díla, detaily se mi už vytrácí z paměti :-)

Mějte se fajn
Tonda Szturc

Avatar

Autor komentáře: paskal - správce stránek

Datum vložení: 9.8.2004 15:40:58

zdravim

díky tondo za komentář, má smysl a je psán v duchu logiky

samozřejumě děkuju i všem ostatním a vypsal jsem si body, které budu měnit ... nebude to hned, ale budu na tom pracovat ... teď se zaměřím na validitu

Avatar

Autor komentáře: Mars

Datum vložení: 31.7.2004 16:01:02

Úžasné! No prostě geniální! Přečetl jsem si celou zdejší kritiku a fakt jsem se dost nasmál. Jak někdo může něco kritizovat, když ani neumí napsat to, co se mu nelíbí a jak by to autor mohl napravit (zvelebit). Je pravdou, že naprosto geniální webmaster neexistuje. Každý dělá chyby! A krom toho grafika je velice subjektivní! Kdyžbyste vytvořili nějaké stránky a dali je 10 profesionálním grafikům k posouzení? Co byste slyšeli? Každému by se
(ne)líbilo něco a každý by měl na ně svůj názor. A udělat stránky podle všech jejich námitek je prostě nemožné. Osobně si myslím, že ty stránky jsou povedené.

PS: pokud chcete kritizovat, neměl by vám chybět přístup obyčejného uživatele, který o html a jeho částech, nic neví. Zkrátka člověka sedoucího u netu a umějícího tak zapnout prohlížeč a napsat adresu do vyhledávače.

S úctou MARS

Avatar

Autor komentáře: Martin Mars

Datum vložení: 5.8.2004 11:25:39

1. Logo by chtělo zostřit a udělat z něj odkaz na úvodní stránku!
2. Dolní baner END zostřit a zruš ten alternativní text!
3. Ty hvězdičky (?nebo co to je?) tvořící rámování jsou rozmazané. Zostři je.
Když už hvězdičky, vyzkoušej 6-i, 8-i, 10-i, 12-i nebo více cípou
a zostřenou.
Možná to bude vypadat lépe.
4. Nápisy Username, heslo, název ankety a celkem hlasů ti ruší celkový vzhled
stránky. Osobně bych je zmenšil a u username s heslem bych zkusil změnit
barvu.
5. Hvězdičky jako hodnotící prvek by také chtěli zostřit viz. bod 3
6. Některé nadpisy v hnědém rámování a texty pod nimi se mi zdají na sebe
docela nalepené. Zkus zvětšit mezeru tak o 50% možná o 100% a uvidíš jak
to bude vypadat.
7. Téma Putika: nepřehledné pro malé mezery mezi názvy stolů. ZVĚTŠI je!!!
Podobné platí prakticky pro vše. Děláš malé mezery mezi jednotlivými články
Nejhorší je pak Putika, kde to bije do očí.


PS: Jinak vážně dobrý. Nikdo není geniální, ani já ne. Měl jsem na kurzu profesionální grafiky a za stejné chyby mě peskovali taky.

PSS: Když budeš chtít s něčím poradit, zeptej se.

S úctou MARS

Avatar

Autor komentáře: paskal - správce webu

Datum vložení: 22.10.2004 12:41:59

zdravim

pokud by to někoho zajímalo, začal jsem pracovat na převedení celých stránek do css layoutu ... ukázku najdte na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://newse.svetjinak.net' target='_blank'>http://newse.svetjinak.net</a> ... ocením kritiku (zatím jde jen o design a kod, jinak nic nefunguje)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz