Starší komentáře ke článku: fo

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: mynameis

Datum vložení: 9.2.2005 10:06:22

na první pohled se mi stránky líbí;) menu who is, UČITEL, ORGANIZÁTOR, UČITEL bych trochu zvětšil, odkazy v textu zvýraznil a podtrhl. text uprostřed bych o jeden stupeň zvětšil. jen bych něco udělal s logem, nadají mě nějaké vzorečky nebo tak něco, tohle je "prázdné". udělal bych tiskový styl:) celkově autora chválím ;)

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:02:25

Omlouvám se, že se k odpovědím dostávám až teď. Předně děkuji za pochvalu. Souhlasím s tím, že je potřeba menu STUDENT-UČITEL-ORGANIZÁTOR zvětšit, ale jelikož je design dělaný pomocí obrázků bude to trochu pracnější. S odkazy jsem si dlouho nevěděl rady, hlavně jakou zvolit barvu, když normální text je bílý na modrém. Podtržení zvážím. S logem nic nezmůžu, je to oficiální logo FO. Tiskový styl určite udělám, děkuji za připomínky.

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 9.2.2005 10:54:37

Ošetřit proti takovým hláškám při zadání neexistujícího souboru. Warning: Failed opening '' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear') in /data/user/www/fo/index.php on line 310

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:07:19

Jasně, to je moje velká chyba, už jsem to opravil. Děkuji za připomínku.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 9.2.2005 13:05:53

Kód hlavní stránky má 995 řádků. Když si spočítáte řádky tabulek, ve kterých jsou obsahové texty, vydělíte je celkovým počtem řádků a vynásobíte 100(stem), dostenete se na mizivé procento. Nešlo by to zlepšit?

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:14:29

Chápu, je to hrozné. Pomohlo by zjednodušit design, nebo přesat do xhtml. Ani do jednoho se mi však moc nechce. Navíc si nejsem jist, zda má XHTML takové možnosti v úpravě layoutu jako obyčejné tabulky. XHTML jsem ještě podrobně nestudoval, takže možná kecám.

Avatar

Autor komentáře: Micky

Datum vložení: 9.2.2005 13:07:44

Na muj vkus trochu moc modre, az se mi z toho modra pred ocima :o) Jak jiz uz bylo psáno výše chtelo by to osetrit chyby, ktere nastanou pri zadani spatne url. A umoznit uzivateli zvětšit pismo, ktere neni pro lidi se slabym zrakem. Jinak ten tabulkovy layout, uz neni cool, ale to neni tak dulezity. Dokument je opravdu validni, ale pouze v HTML 4.01.

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:19:03

> Na muj vkus trochu moc modre, az se mi z > toho modra pred ocima :o) S barvou jsem dost natrápil a také nejsem pořád spokojený. Pokud máte nějaký konkrétní návrh na změnu barvy, klidně ji prosím napšte. > Jak jiz uz bylo psáno výše chtelo by to > osetrit chyby, ktere nastanou pri zadani > spatne url. dtto > A umoznit uzivateli zvětšit pismo, ktere > neni pro lidi se slabym zrakem. Jasně. Písmo asi o stupeň zvětším a umožním jeho zvětšení. > Jinak ten tabulkovy layout, uz neni cool, > ale to neni tak dulezity. Dokument je > opravdu validni, ale pouze v HTML 4.01. Děkuji za připomínky.

Avatar

Autor komentáře: Štěpán V.

Datum vložení: 9.2.2005 13:47:49

Navigace: na stránkách se absolutně ztrácím, chtělo by to zvýraznit aktuální položku v menu abych věděl kde jsem. Dále menu lépe vizuálně strukturovat. Vůbec netuším co znamenají ty záložky "Student" "Učitel" "Organizátor", navíc se po kliknutí na ně nic nezmění (nebo jsem to nezpozoroval). Barvy: to, že jsou všechny části stránky jednotným stylem, možná zaručuje jakousi "sladěnost" barev, zároveň to ale má devastující účinek na uživatelovu orientaci (aspoň v mém případě). Závěr: předělat design s důrazem na srozumitelnost stránek.

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:30:46

> Navigace: na stránkách se absolutně > ztrácím, chtělo by to zvýraznit aktuální > položku v menu abych věděl kde jsem. Dále > menu lépe vizuálně strukturovat. Děkuji za názor. To že jsou stránky nepřehledné jsem si vůbec neuvědomoval. S tím menu je to dobrý nápad. Ještě ho přepracuji, aby bylo srozumitelnější. > Vůbec netuším co znamenají ty > záložky "Student" "Učitel" "Organizátor", > navíc se po kliknutí na ně nic nezmění > (nebo jsem to nezpozoroval). Stránky jsou obsahově oddělené podle toho, jaký uživatel stránky prohlíží, na žádost UVFO. Tento systém ještě není technicky dořešený, pouze se v některých sekcích mění text. > Barvy: to, že jsou všechny části stránky > jednotným stylem, možná zaručuje > jakousi "sladěnost" barev, zároveň to ale > má devastující účinek na uživatelovu > orientaci (aspoň v mém případě). Myslím, že na takto malém projektu není třeba příliš designově oddělovat jednotlivé části stránek. Je ale nutné, aby uživatel poznal, co je důležité, což tyto stránky asi nesplňují. > Závěr: předělat design s důrazem na > srozumitelnost stránek. Děkuji za připomínky. Design ve prospěch srozumitelnosti předělám.

Avatar

Autor komentáře: sabre

Datum vložení: 9.2.2005 16:19:53

Preco HTML 4.01??? Preco <td width="95px" align="center" class="bezmrizky"> a nie cisto cez css ako td{width: 95px; text-align: center + veci od classu bezmrizky} ??? Ja by som to na tvojom nieste prepisal do HTML 4.01 strict resp. XHTML 1.0 strict a potom by som si to nechal zavalidnit. na moj vkus je to velmi modre. strlpce by som doriesil podla http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/ Zapracovat.Tabulky su stare, prerobit do validneho XHTML + CSS, vyhodit inline javascript a pocitadlo z hlavicky stranky...

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 11.2.2005 9:41:26

Připojuji se k "sabre" 1/design: přecpáno modrou, nepůsobí dobře, nýbrž nějak smutně, pesimisticky. 2/obsah-text: klobou kodlů, hodně informací a podkladů. Velmi dobrý nápad a pomocník!! 3/kód: layout postaven na tabulkách, to bych určitě přepracoval. Použít jak již navrhováno HTML 4.01 strict resp. XHTML 1.0 strict. Celkově jinak díky za tento web, podobných je málo.

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:42:59

> 1/design: přecpáno modrou, nepůsobí > dobře, nýbrž nějak smutně, pesimisticky. S barvou si nevím rady, zkoušel jsem již několik variant. Jestli máte nějaký konkrétnější návrh, pomohlo by mi to. > 2/obsah-text: klobou kodlů, hodně > informací a podkladů. Velmi dobrý nápad a > pomocník!! Děkuji. > 3/kód: layout postaven na tabulkách, to > bych určitě přepracoval. Použít jak již > navrhováno HTML 4.01 strict resp. XHTML > 1.0 strict. dtto. > Celkově jinak díky za tento web, > podobných je málo. Děkuji za připomínky.

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:40:18

> Preco HTML 4.01??? > Preco <td width="95px" align="center" > class="bezmrizky"> a nie cisto cez css > ako td{width: 95px; text-align: center + > veci od classu bezmrizky} ??? Uvědomuji si, že v tomhle nejsem konzistentní. Vzniklo to tak, že jsem si dříve zvykl všechni formátovat pomocí html tagů. Na css začínám přecházet až teď. Časem stránky přepíši možná i do XHTML, pokud si budu myslet, že to má smysl. > strlpce by som doriesil podla > http://www.alistapart.com/articles/fauxcol… Díky za připomínky. > Zapracovat. Tabulky su stare, prerobit do > validneho XHTML + CSS, Že jsou tabulky staré ještě neznamená, že fungují špatně. Nemyslím si, že je nutné stránky přepisovat do XHTML.

Avatar

Autor komentáře: gwaihir

Datum vložení: 14.2.2005 10:40:34

Stránky bych každopádně přepsal do beztabulkového designu. Jak již bylo řečeno, někde by měl být nadpis, v jaké sekci se uživatel právě nachází. Design v sytě modré - budiž, jen bych zvýraznil logo - hlavičku... Vcelku kvalitní a účelný web, díky za takové!

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:47:31

> Jak již bylo řečeno, někde by měl být > nadpis, v jaké sekci se uživatel právě > nachází. Ten nadpis tam je. Asi by chtělo zvýraznit polohu i v menu a také zvýraznit ten nadpis, když jste si ho nevšiml. > Design v sytě modré - budiž, jen bych > zvýraznil logo - hlavičku... Hmmm, asi jo. Chtěl jsem původně jednotný design, ale oddělení jednotlivých prvků na stránce by asi lépe prospělo. > Vcelku kvalitní a účelný web, díky za > takové! Děkuji za připomínky.

Avatar

Autor komentáře: jozka

Datum vložení: 15.2.2005 18:53:33

- na prvni pohled jakoby se vsechno slilo do jedne velke modre plochy - typograficke chyby (u dlouhych textu sanserifove pismo unavuje oci, coz v kombinaci s malymi mezerami mezi radky usti v nechut ke cteni) - urcite je tu mnoho zajimavych informaci, ale opravdu se spatne cte - chvalim karty student, ucitel, organizator (jejich graficke ztvarneni)

Avatar

Autor komentáře: Jan Prachař (autor)

Datum vložení: 19.2.2005 0:58:32

> na prvni pohled jakoby se vsechno slilo > do jedne velke modre plochy Již jsem o tom psal, původně mi šlo o jednotný a jednoduchý design, což asi nebyla dobrá volba. Pokusím se jednotlivé prvky oddělit. > typograficke chyby (u dlouhych textu > sanserifove pismo unavuje oci, coz > v kombinaci s malymi mezerami mezi radky > usti v nechut ke cteni) Verdanu jsem vybral z estetických důvodů, máte pravdu, že je horší problém udržet oči na řádku, než u patkových písem. Snad by pomohlo vetší písmo a větší mezery mezi řádky. Navíc si myslím, že patkové písmo dělá stránky víc zastaralé. > chvalim karty student, ucitel, > organizator (jejich graficke ztvarneni) Děkuji, dalo mi to dost práce :o).

Avatar

Autor komentáře: Finta

Datum vložení: 23.2.2005 16:26:03

Ahoj, zlú čitateľnosť webu spôsobuje biela farba písma na modrom podklade. Ak by si zmenil farby tak aby bol bledý podklad a tmavé písmo, nebol by problém ani s Verdanou. Skús spraviť bledomodrý podklad v Body a články iba orámuj, aby boli opticky oddelene. Inak zaujímavé informácie. So štúdiom CSS pokračuj, oplatí sa to :O)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz