Starší komentáře ke článku: fotky.info

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Lubo Bucko

Datum vložení: 29.3.2004 0:20:11

Wow, celkom pekne fotoalbum.
Skoda ze nieje free.
Ale zas tam nepolezie kazda lama.
A nahravanie via FTP taky nieje k zahodenie.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 3.4.2004 3:50:54

Lubo, Vy budete kamarád autora, ne?

Malé šedé písmo na šedém pozadí se i na mém LCD s vysokým kontrastem pěkně blbě čte...

Kód je taky středně šílený, viděl bych to na nějaký generátor typu Frontpage, autor HTML zjevně nezná, font v textu, tabulky, doctype HTML 4.0 Transitional.

Ale jedno pozitivum: grafika je ok.

Avatar

Autor komentáře: radek o'blog

Datum vložení: 3.4.2004 3:53:09

zapomněl jsem se podepsat, sušenky nějak nefungují..

Avatar

Autor komentáře: voloda

Datum vložení: 29.3.2004 4:31:42

Hned vidim ze autor skusal stranku len v IE, lebo v Mozille to zobrazuje z chybami, hlavne to menu. Tam pise, ze pouzita technologia CSS ale ziadne pripojene subory nevidim, vidim len tag FONT vsade.

O CSS autor asi nic nepocul :)) bez urazky. Keby robil z CSS tak by napriklad nepouzival na odsadzovanie textu 6 krat pevnu medzeru ale pouzil by napr. text-indent atd..... to je vse na prvy pohlad.
cafaaaa

Avatar

Autor komentáře: voloda

Datum vložení: 29.3.2004 4:34:46

Ups, som prehliadol pripojeny subor style.css, mozno to je tym ze je 4.00 rana :)) ale vsetko ostatne je fajn

Avatar

Autor komentáře: Petr Kodytek

Datum vložení: 29.3.2004 8:49:56

Celkem s podivem zjistuji, ze autor zrejme necetl jedinou z predchozich kritik webu.

1. Nemoznost zvetseni pisma v IE
2. Maly kontrast textu a pozadi (subjektivni)
3. Zbytecne pouziti JS, dalo by se resit CSS
4. Pomerne zbytecne pouzity tabulkovy layout (neni chybou, je to vec nazoru)
5. Chyby zobrazeni v ostatnich prohlizecich (Opera, FireFox, Mozilla)
6. Nevalidita kodu a CSS
7. Inline stylovani

Zaver :
Pomerne pekny webik (hlavne po strance designu), ktery si zada dopracovani v mnoha ohledech (hlavne CSS), ale jako vychozi bod je to velmi dobre.

S pozdravem,
Petr Kodytek

Avatar

Autor komentáře: Martin Tuček

Datum vložení: 29.3.2004 10:47:43

Souhlasím se všemi body 1-7.

Mé názory (amatérského programátora):
Design se líbí, ale kód CSS :-(( např. <font class=text>,<p class=odsazeni> nevalidní, neefektivní využití stylů. Element <font> je už zastaralý. Všude u volání názvů stylů nejsou """"""""!

Avatar

Autor komentáře: vnc

Datum vložení: 29.3.2004 9:25:20

ten web je temer nepouzitelny! polozky v menu s jmeny fotografu jsou tak nacpany na sebe, ze nejsou temer citelny a navic jsou dost male (to je uz subjektivni), navic se odkazy otviraji do noveho okna coz je dost nepohodlne... ( taky subjektivni) , jednotliva alba maji jiny design (nevim jestli je to chyba nebo umysl :) ), prechod pod menu s fotografy je moc optimalizovany, text v hlavnim boxu by mohl byt kontrastnejsi, mozna vubec barevne ladeni celeho webu by mohlo byt mene "depresivni" :) a kod? bez komentare....

Avatar

Autor komentáře: slamiq

Datum vložení: 29.3.2004 10:11:20

je to takove divne, mate pravdu, na me to taky nepusobi 'profesionalne' jak tvrdi autor ;o) jinak dobra moznost jsou 'locked' alba pod heslem... jinak nejaky seznam uzivaetlu nebo tak...?

Avatar

Autor komentáře: nie je podstatne

Datum vložení: 29.3.2004 10:56:15

No, chcel by som vediet preco je tak doooooolezite pisat kazdy web s pouzitim CSS stylov. Nie je jedno aku technologiu pouzijem ? Hlavne predsa je, ze web sa zobrazi korektne a na kazdom prehliadaci no nieee ??

Avatar

Autor komentáře: Petr Kodytek

Datum vložení: 29.3.2004 11:34:05

A co treba pristupnost pro zrakove postizene. Zkuste se na stranky podivat napriklad v LYNXu a zjistite kolik objektu je na strance jenom kvuli layoutu a s vlastnim obsahem nemaji nic spolecneho.

Otazkou potom je, proč by se mel alternativni prohlizec (respektive jeho uzivatel) prokousavat mnozstvim informaci, ktere jsou vzhledem k jeho postizeni nepotrebne.

Navic pri vyvoji daneho webu, mi to umozni napriklad zmenu designu bez nutnosti zasahu do zdrojoveho textu veskerych stranek, coz je vyhodou pokud nesedim na rychle lince, ale potrebuji zmenu nahrat napriklad pres GPRS.

Avatar

Autor komentáře: frant

Datum vložení: 29.3.2004 23:18:48

re: A co treba pristupnost pro zrakove postizene.

Obavam se ze zrakove postizeni si fotogalerii prohlizet nebudou. Pokud to bylo mysleno vseobecne, tak souhlasim.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 30.3.2004 0:30:39

Otazkou je co by uzivatel lynxu na takovych strankach pohledaval ;)

Avatar

Autor komentáře: Petr Kodytek

Datum vložení: 30.3.2004 8:30:06

Pokud jsem to dobre pochopil tak otazka znela : "Proc pouzivat CSS ?", tedy obecne.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 29.3.2004 11:42:49

tak bych asi krátce charakterizoval tento ponurý tmavošedý web. Ačkoliv uznávám, že nejde primárně o informacemi nadupaný server, šedivé prťavé písmo na šedém pozadí je výsměchem všem, kdo trochu hůře vidí, nebo jako já sedí v prosklené kanceláři, kde dopadající sluneční paprsky odrážející se na mém monitoru definitivně dokázaly znečitelnit celý text. Pokud tu zase někdo namítne, že to tak být musí, aby to dobře vypadalo a že písmo se nedá zvětšit, protože jinak by se rozpadl design, pak už asi definitivně hodím flintu do ječmene a odkráčím z této rubriky ukecán a nepochopen.

Tvůrci si nedali ani tu práci, aby si své dílo zkontrolovali v jiných prohlížečích, důsledkem čehož je absolutně nefunkční levá navigace v Mozille. Také text jevící snahu opustit vymezený prostor vypadá jako první aut v dějinách webdesignu (sorry, cimrmane). Zkrátka firma, která se zaštiťuje sloganem, cituji:

<I>Na vysoké odborné úrovni využíváme nejmodernější technologie zahrnující HTML, PHP, JAVA, JavaSCRIPT, XML, SQL, CSS, DHTML, C++ a relativně novou technologii .NET.</I>

mě letmým pohledem do zdrojového kódu dost zklamala. Je to věčná škoda, protože projekt jako takový by si jistě řadu uživatelů našel. Obávám se ale, že ta nešťastná barevná kombinace, navozující spíše pocit návštěvníka krematoria k jeho úspěchu moc nepřispěje.

Styly slouží výhradně k definici písma, vše ostatní je podřízeno neohrabanému tabulkovému layoutu. Zápisy ve stylovém předpisu jako font.text_male_radkovani mi vykouzlily na tváři úsměv.

Co dodat? Nejlépe nic. Já tento web navštívil, nepřečetl, uzavřel a už se k němu nikdy nevrátím.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 29.3.2004 13:58:21

ty to, Plaváčku, vždycky vystihneš. Snad jen bych dodal, že technicky je to hrůza :-). Holt tady je vidět, že se autor zaměřil tak moc na kvalitu aplikace samotné (nezkoušel jsem, nechtělo se mi platit tu stovku), že jaksi pozapomněl na samotný html výstup.
Mě tady připadá, že tento web dělal jeden člověk (což mi připadá trochu zvláštní, aplikace je to poměrně rozsáhlá a určitě náročná na tvorbu), který určitě umí programovat (pokud to tedy opravdu funguje :-), netestoval jsem), ale grafického cítění nijak extrémně moc nepobral (i když pořád víc než já) a co se html výstupu týče, tak ten je odfláknutý nejvíce.
Ale chápu, že tento projekt si asi na sebe sotva nějak rapidně vydělá, nicméně bylo by lepší použít spíše reklamy, aby byly nějaké finance a zaměstnat další dva lidi.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 29.3.2004 14:03:44

btw., poradil bych vám jednu věc:
vytvořte na stránkách jakousi ukázku celé aplikace, mě jako novému uživateli by se rozhodně nechtělo prohlížet všechna ta soukromá alba, ze kterých stejně nepoznám, jak to funguje. A zaplatit stovku a pak zjistit, že jsem na to moc velké bfu a nezvládnu to, se nikomu nechce. Nehledě na nějaké přehledné screenshoty typu "kabátků".

PS: co to jsou <I>výpady</I> a <I>qvóta</I>???

Avatar

Autor komentáře: Přemda

Datum vložení: 29.3.2004 15:09:40

Podle mně to tam funguje něco jako demo.
Asi ses tam moc nerozhlížel.
Je to napsáno v Login.
uživatel demo
heslo demo

Pravda je, že www stranky fotoalba nestojej za moc, ale to se uživatelů vpodstatě asi netýká, ti pak mají svoje stránky na svojí doméně, která s těma úvodníma nemá nic společného.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 29.3.2004 16:17:37

Ježiš tak to se omlouvám, rozhlížel jsem se celkem dost, ale poznámku o demu jsem přehlédl (lépe zdůraznit :-))).

<I>Pravda je, že www stranky fotoalba nestojej za moc, ale to se uživatelů vpodstatě asi netýká, ti pak mají svoje stránky na svojí doméně, která s těma úvodníma nemá nic společného.</I>
Pak by bylo ale potřeba uvést, že chce uživatel kritizovat pouze aplikaci.

PS: <B><I>F o t o a l b u m</I></B> není z hlediska SEO ideální (F mezera O mezera T ...)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz