Starší komentáře ke článku: gothart.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.7.2003 1:46:01

- na prvni strane (uvodni) u menu lze veci dedit (nema smysl psat porad doola stejny class
- u posledniho odkazu mate style (byl by vhodnejsi class s timhle nadefinovanym) - navic tam mate !iportant misto important
- za tim mate div s text-align, melo by tam byt i margin: auto kvuli ne-ie prohlizecum
- na odkazech neni title
- typograficke chybky (kdyz pisete interpunkcni znamenka, mezera se dela za nimi, pred nimi nikoli)
- nepouzivejte <p>&nbsp;<p>, padding ci margin to vyresi taktez
- prilis mnoho nadpisu h1?
- logo na strankach nevede na uvodni stranu
- neosetrena tiskova verze
- nesmyslna stranka faq - to co tam je rozhodne neni faq ale nejaka anketa. Faq jsou casto kladene otazky + odpovedi
- volba jazyka nevhodne umistena, ocekaval bych ji spis mimo radek s menu
- nevhodny zapis telefonu - telefon se obvyvkle pise jako 'shluk' trojcisli, navic jsou tam lomitka kolem predvolby mesta coz uz nejak neplati
- bily text gothart na kazde strance jako pozadi je zubaty

Jinak je to celkem pekny kousek, tady celkem urcite nadprumer

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 4.7.2003 8:19:06

Diky za poznamky. Rozhodne mate v spouste bodu pravdu a pokusim se to napravit. Budu reagovat pouze na body, se kterymi nesouhlasim:

- strana f.a.q.: Je mysleno jako vtip, ale smysl f.a.q. tato strana take ma. Vsechny "anketni " otazky se opravdu neustale opakuji ze strany novinaru i nasich posluchacu.
- logo nevede na uvodni stranu: Ano, ale ... Udelal byste to i v mem pripade, kdyz se "logo" na kazde strane meni?
- bily text gothart na kazde strance: z duvodu setreni s velikosti vsech obrazku je tento ulozen jako black&white gif bez antialiasingu - tzn. je bohuzel pri blizsim zkoumani tochu zubaty :-(

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.7.2003 8:53:17

Uhm... no ja nevim, kolik da prace kolem kazdeho loga dat tag a s hrefem "/" a titlem napr. na uvodni stranu ;)

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 4.7.2003 9:06:35

Tak jsem to nemyslel. To samozrejme problem neni. Spis jestli v tomto pripade (kdy logo neni vzdy stejne) to neni trochu zavadejici.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš

Datum vložení: 4.7.2003 11:16:17

Taky jsem o tom přemýšlel. Na to logo bych to asi nedával, je to vlastně na každý stránce jiný, což znamená, že by ten odkaz měl být vždy na tu stránku, kde to logo je, což je blbost :o)
Spíš bych to "domů" v menu oddělil (dal ho třeba doleva pod to logo) a nazval to třeba Hlavní stránka. Toť jen můj názor...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.7.2003 12:50:03

Nemyslím si, že logo nemůže být i zároveň linkem na titulní stranu, když je na každé stránce jiné. Uživatel to nemusí vědět (může přijít z vyhledávače na stránku zanořenou kdesi uprostřed) a tak či onak podvědomě tuto funkci očekává, takže si změny loga grafického prvku ani nevšimne ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.7.2003 12:53:09

No nejak tak... ja si toho totiz nevsiml :)

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 4.7.2003 13:07:23

Dik za nazory. Jeste se nad tim zamyslim, ale asi se priklonim k reseni "odsoupnout" odkaz domu do leve casti menu, aby byl vyrazny a jasny. To, o cem se zde stale mluvi jako o logu, vlastne neni logo, ale graficky prvek doprovazejici kazdou sekci webu. Prijde mi opravdu zavadejici dat link na homepage na toto misto.

P.S.: Uz to tady take padlo - link na anglickou a nemeckou verzi. Nemate neko nejaky napad, kam ho umistit jinam? Tohle tema je totiz muj vecny problem (nejen u tohoto webu), ale zatim jsem neprisel na zadne elegantni reseni. ??? Dik

P.P.S.: Hmm, nikdy jsem moc na webu nediskutoval, ale docela mi tady vadi, ze nevidim, na co vlastne odpovidam. :-/ Je to na takovych diskuznich serverech normalni? ... :-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.7.2003 13:27:18

add p.p.s. Ja to vidim ;)
add p.s. studuj webdesign, jsou stovky studii o tom kde by prvky mely byt. Obecne byva verze jazyka nejcasteji vpravo nahore.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.7.2003 14:12:31

Mohl bych se zeptat, co míníte tím, že nevidíte, na co odpovídáte? Správně by se nad formulářem pro reakci na příspěvek měl zobrazovat jeho text, Vám se nezobrazuje? ;-(

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 4.7.2003 14:50:00

Ano, posledni prispevek se zobrazuje. Potesilo by mne, kdyby byl videt cely thread, az do tohoto prispevku. Treba pod formularem, razeny obracene. Clovek by si pri odpovidani mohl prohlednou celou diskuzi. ?? Ale nevim, jak jsem rekl, bezne fora nenavstevuji.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.7.2003 15:00:22

Já fóra navštěvuji velmi často (dokonce jsem se jim nějaký čas věnoval i teoreticky ;-) Máte pravdu v tom, že u některých vláknových diskuzí takový výpis bývá - jde převážně o fóra založená na jisté nejmenované open source řadě pro PHP. Nicméně diskuse pod články není fórem, jde pouze o malý doplňkový modul našeho (dnes již historického) redakčního systému, který měl umožnit čtenářům bezprostřední reakci na článek. K tomu jeho současná podoba IMHO zcela postačuje. Časem by se měl systém diskusí změnit, jakým způsobem, to zatím sám nevím (osobně bych nejradši vláknové diskuse zrušil ;-)

Avatar

Autor komentáře: jitka

Datum vložení: 4.7.2003 16:29:52

Web je krasne jednoduchej, moc se mi libi, "domu" bych v zadnym pridade on niceho neoddelovala (proc to komplikovat? a zbytecne rozhazovat layout), vzdyt je to dost dobre videt na prvnim miste v menu, mozna ten proklik domu pres grafiku by sel. (ale ja bych to tam osobne nehledala)
Co tak jen zmenit barvu u en/de na bilou aby se to naslo rychleji?

Avatar

Autor komentáře: Lukáš

Datum vložení: 4.7.2003 7:07:26

Web se mi líbí, je to jednoduchý, přehledný, čitelný a kód je validní. Co bych vytknul, jsou ty nadpisy h1, který by podle mě měl být na stránce jen jednou. Je to prostě hlavní nadpis všeho a basta. Jinak snad až moc zbytečně javascriptů. Do detailu jsem to nezkoumal, ale myslím, že by to šlo i bez nich ne?
Je to dobrá práce!
P.S. Ale tu tiskovou verzi bych fakt ošetřil...

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 4.7.2003 8:22:24

Diky. Chystam se v budoucnu prepsat dynamicke casti webu (koncerty, novinky) do php. Zatim jsem nemel moznost ho pouzit. Taky uz zacinam javascript docela nesnaset :-)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 4.7.2003 19:23:57

Přidám pár postřehů spíš odborných, týkajících se kódu (ke grafice výhrady nemám, až na to zubaté logo, ale o tom tu už byla řeč),

Takže za prvé: co je tohle a proč?

<div id="logo">
<img src="../images/tit/concerts.gif" alt="" />
</div>

Když už obrázek (zbytečně - mohl být pozadím v divu logo), tak proč bez s prázdným altem?

za druhé: H1 je nadpis stránky, který by měl být na jedné stránce jenom jeden (to se opakuju, ale hlavně pro připomenutí)

za třetí: proč tenhle kód: <div> </div> a ne margin pro div content?

za čtvrté: proč je třeba mít pro zobrazení koncertů zapnutý javascript? co když nemůžu (jsem omezen správcem sítě)?, proč není alternativa?

za páté: proč Novinky nejdou bez javascriptu? a ještě k tomu v tagu noscript veselý ksichtík?

za šesté: bílé odkazy na oranžovém pozadí jsou velmi špatně čitelné (autora šlechtí jenom fakt, že písmo lze i v IE zvětšit, jenže ruku na srdce, kdo z obyčejných uživatelů o tom ví, že to jde?)

za sedmé: vyřešit anglickou a německou verzi je snadné - zkuste do pravého horního rohu umístit dvě vlaječky s popisem a máte vystaráno

Konečný verdikt: autoři se snažili dodržet normu XHTML Strict, což se jim povedlo, ale bohužel zapomněli na fakt, že javascript zase není takový standard, aby se obešli bez alternativy. Moje hodnocení navíc sráží další chyba - nepřitomnost tiskové verze (půl hodinky úpravy tiskového stylu nikoho nezabije). Takže pánové - zvolili jste správnou technologii a správný přístup, ale zůstali jste na půli cesty. Škoda.

P.S. - zkusili jste se podívat, co s vašimi stránkami napáchá textový prohlížeč LYNX?

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 5.7.2003 11:09:36

Diky za postrehy ohledne mozne optimalizace kodu.

JavaScript: Do nedavna jsem nemel bohuzel jiny nastroj, kterym bych mohl udelat dynamicke casti webu = novinky a koncerty. Nyni jsme se prestehovali na soukromy server naseho pritele, kde budu moci tyto casti predelat do php.

Bile oddkazy: take jsem o tom uvazoval, kdyz jsem tento web zacal pripravovat. Nelibi se mi totiz (pouze z estetickeho hlediska) klasicky podtrzene odkazy a bila (inverzni) barva odkazu mi prijde vyrazna a splnujici ucel - upozornit na to, ze se jedna o link. O horsi citelnosti vim, proto jsou linky ve stavu hover CERNE.

en/de verze: Pardon, ale anglickou ani nemeckou vlajecku tam rozhodne davat nehodlam.

Tiskovy css: dodelam, dodelam dodelam. Jasne :-)

LYNX: samozrejme jsem to testoval i v Lynxu. Nevim, co jste mel za problem, ale web by mel byt CITELNY v textove verzi. Samozrejme krome javascriptovych casti, o kterych tu uz byla rec.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.7.2003 7:25:58

tak nevim, jestli to dela jen mne, ale zatimco pri rozliseni 800x600 to udela dva sloupce, tak pri 1024x768 to celkem nesmyslne jde pod sebe a jeste trosku ujizdi ;), viz napr. na <a href='http://gothart.cz/cz/faq.shtml' target='_blank'>http://gothart.cz/cz/faq.shtml</a> a svisle psany text ...

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 5.7.2003 10:51:25

Hmm. To je divne. Muzete mi prosim napsat, co pouzivate za prohlizec a jakou verzi? Testoval jsem to na vsem moznem, ale tohle se mi nekde nestalo. Dekuji

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 5.7.2003 12:58:03

<a href='http://www.malyweb.cz/screenshot1.jpg' target='_blank'>http://www.malyweb.cz/screenshot1.jpg</a>
<a href='http://www.malyweb.cz/ie.jpg' target='_blank'>http://www.malyweb.cz/ie.jpg</a>

Avatar

Autor komentáře: David Otoupalik

Datum vložení: 5.7.2003 14:50:22

Mam stejny problem.

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 7.7.2003 8:39:32

Ted jsem to testoval pri techto podminkach:
Win2000 + IE6.0, Mozilla Firebird 0.6, Opera 7.0, Opera 6.04
a nikde jsem nemel zadny problem.
V Netscape 4.79 a Lynx se zobrazuje textova verze.

Pokusim se problem nekde jinde zopakovat, ale obavam se, ze to bude nejaky bug IE6 pod WinXP. Jinak zatim fakt nevim.

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 7.7.2003 13:38:47

Mam ten samej problem, ie6+w2000 - staci pomalinku plynule okno zmensovat a sloupec preskakuje bud doprava nebo dolu - myslim ale, ze spis nez o chybu softwaru jde o vasi chybu, podle me to lze nejak napravit, mozna obalit divem

Avatar

Autor komentáře: kblh

Datum vložení: 7.7.2003 14:52:17

Mate pravdu, podarilo se mi to zopakovat - pokusim se s tim neco udelat. Diky.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 6.7.2003 23:05:30

Web jako celek ujde ale vadi mi par veci

1. Hlaska hned na zacatku "Novinky jsou napsány v javascriptu. Chcete-li je vidět , zapněte si jej. :-)" To je na uvod docela odstrasujici chtit po uzivateli aby neco udelal Urcite by to slo resit jinak. Kod zkoumat nebudu tak se ani nedozvim proc tomu tak je, ale dle myho nazoru by to slo pomoci php

2. tak mi to nak prijde ze ty stranky jsou asymetricky co se tyka menu vs. ostatni V 800x600 to jeste vypada OK ale markatni to je pri vestich rozlisenich Osobne bych ty casti kde je menu dal maximalni sirku

3. obrazky nemaj alt!!! Jedna se o "foto" dal jsem to nezkoumal ale predpokladam ze to bude vsude

4. v menu napis "tisk" docela me to zmatlo prvni jsem myslel ze to je print verze a pak jsme zjistil ze to je "psali o nas"

5. paticka Je tak trosku mimo nak bych ji oddelil treba barvou pozadi nebo carou

6. chyby tomu grafickej napad takhle mi to prijde nemastny neslany se spoustou strohyho textu

7. chyby v anglicky i nemecky verzi jeden priklad za vsechny "prosim" se pise please a ne plaese jinak mi to prijde jako cenglish nez english :), u nj verze jsem si vsimnul, ze sem tam jsou podst jmena malym pismenem melo by byt velkym, tak me to alespon ve skole ucily

tak to asi vse, jak rikam zdroj jsem nekoukal tak to je jenom z vizualni stranky

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz