Starší komentáře ke článku: graphic4web.com

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.6.2004 0:18:07

pekne, pekne i kodove zdarile, ja se jen zeptam - odkud jsou ty fotky (tak nejak nepredpokladam vlastni tvorbu, takze ...) - pripadne koho muzete doporucit ...

Avatar

Autor komentáře: Richard Žižka

Datum vložení: 9.6.2004 3:00:20

Zdravim,

dekuji za Vas nazor na prezentaci. Fotografie jsou ziskane z nejake free galerie, ale uz bohuzel nevim adresu :(

Richard Žižka

Avatar

Autor komentáře: Juro

Datum vložení: 9.6.2004 13:27:52

Pouzite fotografie su v ponuke aj na <a href='http://profimedia.grafika.cz' target='_blank'>http://profimedia.grafika.cz</a>, ale tato galeria rozhodne nie je free :)

Avatar

Autor komentáře: Richard Žižka

Datum vložení: 9.6.2004 14:21:56

Tuto galerii znám, ale prave k vuli placenym fotografiim ji nepouzivame. Je mozne, ze autor free galerie (nebyla to ceska) fotografie z profimedia pouzil a dal je do sve jako free. To ale my nemuzeme vedet...

Richard Zizka

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.6.2004 19:45:59

no, dobre no, to je fakt ...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.6.2004 19:49:59

Takhle: osobne nevim, nevim, jestli bych na firemni web (notabene na svuj) pouzil fotografie s neznamym puvodem. I kdyby nekde byly na netu oznaceny jako "free" tak to podle meho nic neznamena, o neco vice je e-mailem dany souhlas.

Tady se z meho pohledu jedna o dost podstatny graficky prvek, ktery cely web "nadzdvihne" a rozhodne se tedy nejedna o nevyznamny doplnek kompletu. V neposledni rade se jedna o komercni web.

Vy mate nepochybne pripravene, ze jsou z netu, z "free" galerie a v dobre vire je tedy vyuzivate ...

Avatar

Autor komentáře: R.

Datum vložení: 15.6.2004 15:19:53

To jestli jste to věděl či nikoli, si myslím že je teď zbytečné rozebírat.

Mě by teď spíše zajímalo, jestli neuvažujete o stáhnutí těchto fotografií, když jste se dozvěděl že vámi použité fotografie nejsou free?

Avatar

Autor komentáře: Petr Kodytek

Datum vložení: 9.6.2004 6:58:36

Pěkné po všech stránkách, snad bych jen vytkl nemožnost zvětšování písma v IE.

Avatar

Autor komentáře: kapik

Datum vložení: 15.6.2004 10:09:35

to neni pravda me se v ie normalne zvetsuji

Avatar

Autor komentáře: deii

Datum vložení: 12.7.2004 10:05:38

IE 6.0.2800.1106 nezvetsujou

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 9.6.2004 8:22:33

Změny stránek jsem si všiml již před nějakou dobou - sem tam kouknu na firmy v okolí co dělají www ;-). Jsou pěkné - líbí se mi design - odlehčený - netěžkne vzduch, když na to člověk kouká. Jen bych se rád zeptal proč je na úvodní stránce tolik keywords, která na této stránce nejsou.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 9.6.2004 8:28:02

No já snad taky nemám co bych vytknul :o)

Graficky je to takové lehké, svěží a nepřeplácané. Přehledné to taky bude. Snad akorát by mohlo být větší to písmo! Je přeci jenom docela prťavé.

Kód vypadá docela vpohodě až na mraky divů :o) ale bez toho se prostě teďka asi moc neobejdeme a mě se na stránkách taky docela množí.

Avatar

Autor komentáře: mr.builder

Datum vložení: 9.6.2004 8:31:39

Po delší době opravdu povedený web. Jediné výtky se týkají absolutní velikosti písma (rozuměj px), což znemožní změnu velikosti písma v IE - už bylo zmíněno. Přítomnost tiskového výstupu mě velice potěšila, ale řešil bych odkazy jiným způsobem. Papír má bohužel tu nevýhodu, že na něj nelze kliknout myší :o) adresy je možné uvést za odkaz - pro webovou prezentaci zůstane adresa skryta. Další možností je umístění na konec stránky. Jedná se sice o drobnost, ale na tiskové verzi není jediná "viditelná" URL adresa.

Po všech stránkách kvalitní web - není co dodat :o) hurá.

mb

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 9.6.2004 11:04:57

web je vcelku prehledny, graficky sladeny (az na to pidi pismo v px a zelenou jako odkazy) a validni.
Akorat mi prijde ze je zbytecne preDIVovano a preSPANovano (tabulky jsou stale v krvi), ale to je jen takova drobnost.

V CSS pouzit trosku dedicnost, dale 0 je vzdy nula zbytecne davate jednotky, barvy typu #000000 staci zapisovat #000, ... = CSS je zbytecne nabobtnale.

Jinak zdarila prace.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 9.6.2004 11:46:26

Aniž by to mělo konkrétní souvislost s kritizovaným webem, dovolím si oponovat:

1. Předivováno nebývá kvůli věčné památce tabulek, ale kvůli kompatibilitě s různými prohlížeči a jejich subverzemi ("matrjoška").

2. V CSS je sice "0" vždy nulou, ale "0px" se snáze odliší od písmene "O", takže se člověk vyvaruje případných chyb.

3. Rozvinutý zápis barev je přehlednější ;-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 9.6.2004 12:21:19

1. neplati v tomto pripade (matrjoska = 1div navic)
2. :o) taky nazor, akorat ze nula je uzsi ci preskrtla a ocko je proste ocko (kulate baculate)
3. Prehlednejsi ??? Tak to nevim, osobne mi to prijde uplne stejne

Avatar

Autor komentáře: Austin

Datum vložení: 9.6.2004 12:48:24

Souhlasim s Hermitem, ze je tam ponekud predivovano... Specielne doporucuju podivat se na patku stranky, to je docela lahudka :o)

Avatar

Autor komentáře: Richard Žižka

Datum vložení: 9.6.2004 12:54:36

Mozna tam je o neco vice DIVu nez by se libilo, ale je to hlavne k vuli tomu, ze jsme chteli zajistit stejny vzhled nejen v IE, ale take v Mozille a Opere.

Richard Žižka

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 9.6.2004 12:55:22

Jo jo, spis bych se pdival na cely web :o) Odhadem to vidim na 4-6 divu s matrjoskou a ne na "tolik hodne moc"

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 9.6.2004 14:18:30

Ad 1: Přijde na to, jak moc záleží nadosažení stejného vzhledu i funkčnosti. Například i jednotlivé verze Mozilly se od sebe liší natolik, že jenom kvůli nim je na titulní stránce Interval.cz několik divů navíc ;-)

Ad 2: Nula může být užší než velké óčko, i když jen výjimečně bývá přeškrtnutá. Podstatný je totiž v tomto případě použitý font, na což by se rozumný člověk neměl spoléhat.

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 9.6.2004 16:40:52

Nechci se prit, ale:
ad1) interval ma jinaci a slozitejsi layout nez tato stranka co je v kritice
ad2) jsem nerozumny, umim si zmenit pismo :o)

Avatar

Autor komentáře: Milos Ondilla

Datum vložení: 11.6.2004 13:15:16

ad 2: pokud si autor css predpisu splete nulu s ockem, tak uz ho px za chybnym znakem nezachrani... ;-)

Avatar

Autor komentáře: sir prasatko

Datum vložení: 9.6.2004 13:55:44

z hlediska "pouzitelnosti" bych mel jen par malych pripominek...
1) logo firmy na prave strane (trochu matouci)
2) proc jsou tak dlouhe? nevesly by se s trohou usili na jednu obrazovku?
3) na pomerne jednoduchych strankach az moc odkazu. proc je na halvni strance odkaz na hlavni stranku? to muze byt matouci. stejne tak dalsi odkazy.
vsechno to jsou spis drobnosti, ktere na podobnych strankach asi moc nevadi, protoze tyto jsou urceny pro urcity druh lidi (klientu), ale na nejakem firmenim webu pro sirsi verejnost by mi asi vadili (teda ne me, ale tem lidem:))

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 9.6.2004 14:53:52

Divam se na textove menu v hlavice vlevo a na logo s textem vpravo nad fotkami. Pro moje oko je uz pretextovano vlevo a logo s textem by se ztratilo - vynikne to nyni daleko vic.
Asi bych to tady nepsal, ale proc by melo byt vlevo, kdyz vynikne vpravo?

Avatar

Autor komentáře: sir prasatko

Datum vložení: 9.6.2004 15:13:10

no to zase myslim souvisi s tou delkou stranky... takhle to menu zabira prilis mista nad samotnym textem...
jenze to by se pak musel prekopat cely design webu, coz urcite nema smysl, protoze to takhle vypada dobre. jde spis o celkovou koncepci stran jako takovych.

Avatar

Autor komentáře: Swrca

Datum vložení: 9.6.2004 15:44:03

Stránky dělám, a dělám dobře, a tyhle stránky se mi jako líbí :-)

Avatar

Autor komentáře: Kvetos

Datum vložení: 9.6.2004 15:51:42

Myslím, že vydařené www stránky, ale jakoby tvůrce byl někým dirigován:

a/ příliš hodně odkazů na titulní stránce, to mi připadá jako vyhledávač!
b/ příliš přehnaná chvála, co všechno umíme, a co jsme vykonali, je to až na hranici podbízení.
c/ pěkný nápad s fotokama vpravo, avšak ta miss stránkám dost škodí, protože jsem ji už viděl na několika webech, opravdu si nevzpomínám, kde. Takto udělaný web by neměl šetřit na image a vyrobit si fotky sám. <B>takový výběr cizího peří v img dost škodí!</B> A zbytečně!

V kódu použito (na mé znalosti) velmi čisté stylování, včetně pozicování, takže nemám co vytknout.

Avatar

Autor komentáře: R.

Datum vložení: 15.6.2004 15:24:16

Možná jste ji viděl na <a href='http://www.lexie.cz/' target='_blank'>http://www.lexie.cz/</a> :o)

Avatar

Autor komentáře: TH

Datum vložení: 9.6.2004 17:41:52

Web je to pěkný, ale chyby se najdou (ostatně jako skoro na všem). Vytknul bych zejména typografii a fotky. Pochybuju, ze jsou volně k použití bez jakékoliv licence.

Ba ba, ta baba už někde byla:
<a href='http://eng.verbal.sk/verbal/quick-review-of-verbal' target='_blank'>http://eng.verbal.sk/verbal/quick-review-of-verbal</a> (asi to není úplně stejná fotka, ale podobná je dost).

Hezký den všem!
TH

Avatar

Autor komentáře: thenet

Datum vložení: 9.6.2004 21:01:36

je to ta sama :)

Avatar

Autor komentáře: kyli

Datum vložení: 9.6.2004 20:49:11

No, stránky se mi líbí hodně, ale :
Na úvodní stránce máte dvakrát nadpis "<h1>", dále proč nepoužít pro adresu atribut <address>, když už používáte (X)HTML 1.1, ostatní bylo řečeno viz.výše.
K CSS: je to opravdu dle mého názoru moc dlouhé, dá se zkrátit o cca 2 - 3 kb, např. používáte margin-top: 15px; margin-bottom: 0px; margin-right: 20px; proč nepoužít : margin: 15px 20px 0 0, ; dále třeba
background-repeat: no-repeat; background-position: right; background-color: #3992CB;
Použijte např. background: #3992CB no-repeat right;
dále pak např. dědění vlastností, které jsou společné pro několik atributů, dále máte třikrát stejně použito u atributů font-family: něco, stačí použít jednou a dejte to k atributu <body>, a je tam toho více, myslím si že si s tím už poradíte.
Jinak pěkný web, chtěl jsem jen pomoct a napsat názor tak se nezlobte.

Avatar

Autor komentáře: kyli

Datum vložení: 9.6.2004 20:53:14

Jó, ještě jsem zapomněl, v pravo jsou odkazy světle zelenou barvou na bílém pozadí, špatně se to čte, možná by to chtělo trochu ztmavit, ale to jen můj subjektivní pocit.
Tak to je vše, práci zdar a takovým webům obzvlášť.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 11.6.2004 5:59:46

Tu nevyraznou zelenou musim podtrhnout. Cte se mi to taky docela spatne.
Informace o validite jsou taky docela necitelne...

Avatar

Autor komentáře: tommy

Datum vložení: 9.6.2004 21:52:41

1. Neviem, co vedie ludi k tomu, aby vcelku prijemnu web prezentaciu prespikovali obrazkami manekynov (ten chrup im tak trosku zavidim :)), mne to pripada neskutocne hlupe...
2. Uvadzat v referenciach link na vlastnu prezentaciu je troska schizofrenicke, nemyslite?
3. Inak sa mi web velmi paci...

Avatar

Autor komentáře: Richard Žižka

Datum vložení: 10.6.2004 19:40:20

Zdravim,

dekuji vsem za pripominky a nektere nedostatky jsem napravil:

1. V tiskovem layoutu uz nejsou znazornene odkazy.
2. Odstranil jsem nektere odkazy (stranka odkazujici sama na sebe).
3. Z referenci jsem odstranil odkaz na samotny web.
4. Adresu v kontaktech jsem uzavrel do elementu <address>.
5. Pismo nyni muze byt v IE zvetseno.

Richard Žižka

Avatar

Autor komentáře: Michal Ferák

Datum vložení: 10.6.2004 22:40:16

Prajem pekny den, stranka je naozaj velmi vydarena, grafika sa mi velmi paci, avsak mam jednu vyhradu. Zelene linky na bielom pozadi su zle citatelne, aspon pri pouzitej velkosti pisma... :(
Ak by to slo napravit, bola by stranka este lepsia.
Vela stastia!

Avatar

Autor komentáře: LOL

Datum vložení: 17.5.2005 14:42:22

ahoooooooj Miskoooooooooo :D:D:D

Avatar

Autor komentáře: KolaaCZ

Datum vložení: 11.6.2004 17:44:05

je to celkem hodne povedenej web, a jelikoz je to prezentace tvurcu, myslim si ze neni na skodu byt i tvrdsi :)

ty fotografie co jsou v pravo nahore podle meho nazoru nijak nekoresponduji s obsahem, az na tu posledni kde je ten telefonujici chlapek. mozna by nebylo od veci se nad tim trochu zamyslet, obzvlast ta smejici se afroamericanka, ta je tam fakt dost zcestna. nema zadnej sebemensi duvod tam bejt (nebo mi ten duvod unika), krome zaplacnuti mista fotografii cloveka.

ta zelena v textu je malo citelna, drobny ztmavnuti by neuskodilo.

zakladni nastaveni pisma je podle mne dost maly.

kaskadovy styly nejsou moc dobre napsany, co se tyce uspory mista jinak ok.

nevim jak teda ostatnim lidem, ale neprijde mi uplne profesionalni ukazovat vsude jak sou stranky genialne validni, s cim vsim sou kompatibilni, v cem sou vytvoreny, jaky moderni funkce vyuzivaj. mozna pokud by byla nejaka specialni sekce o strankach, ale vsude to zobrazovat, ma to bejt samozrejmost, ze je to validni a co nejvice lidem zobrazovatelny.

v referencich sem intuitivne klikal na ten malej obrazek co je vedle nazvu projektu, pak na projekt a pak az sem hledal odkaz...mozna by nebylo spatny to taky podlinkovat (neviditelne), lidi ktery budou klikat bez premysleni se rychlejc dostanou kam chteji.

nevim presne z jakyho duvodu, ale logo firmy graphic 4 web mi prijde umisteny takovym stylem ze ty stranky prodavaji nejakej jejich produkt, nikoliv ze prezentujou firmu jako takovou.

uvodni stranka je moc dlouha, tak dlouha ze me ani moc nenapadalo cist neco vic nez malo vyrazvny odkazy :)

norma pro psani copyrightu je © rok nazev_instituce, bez napisu copyright, to uz znamena ten znak cecka v krouzku.

v hlavnim menu lzete kdyz rikate ze tam jsou kontakty na vase grafiky a programatory, tesil sem se jak napisu vasemu grafikovy pochvalu a ze se s nim bliz seznamim, pripadne ze zajdem nekam na pifko, jak to tak grafici delavaj :), ale misto toho sem objevil kontakty na firmu :(

jinak je to dobre odvedena prace a nebejt rejpalu jako ja, tak by ani mozna spousta lidi nevedala, ze je na ni neco spatne, nebo nevhodne :)

Avatar

Autor komentáře: MATiO

Datum vložení: 14.6.2004 7:36:50

Dobrý den, chtěl jsem se jenom zeptat kde najdu tu normu na Copyright? Totiž co jsem slyšel já tak se má údajně dávat nejdříve název instituce a až potom rok?
Jak to tedy doopravdy je? Děkuji za radu.

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 14.6.2004 17:36:21

... ale proste MUSIM.
Krucinal proc "afroamericanka"? Co kdyz je to fotografie zeny ze Zairu? Nebo je to Britka? Holandanka? Francouzka?
Musime do haje prebirat od oni-jsou-tak-politicky-korektni-hura Americanu kdejakou ptakovinu? Co je sakra spatneho na slovech "cernoska", "asiat" nebo "obcan Nadace"? Tohle mi proste hlava nebere.

Avatar

Autor komentáře: rel

Datum vložení: 11.6.2004 19:49:52

neurazil bych se, kdyby to horni menu bylo aktivni cele, nejen nadpisy v nem. ale jinak dost dobry, trochu malo originalni, takovy klasicky mainstream.

Avatar

Autor komentáře: honza

Datum vložení: 13.6.2004 15:08:19

vcelku pohledny web. v sekci kontakty mate drobnou chybicku v textu... "Testovací provoz bych chtěli zahájit ...". potom v Mozille je u "kontaktniho formulare" dost male, skoro necitelne pismo popisku jednotlivych poli. jinak se mi web libi... jednoduchy, prehledny, cisty, barevne sladeny... mozna jen ty zminovane fotky mi taky trochu nesedi.

Avatar

Autor komentáře: Jan Nedvěd

Datum vložení: 24.7.2004 19:55:06

Elegantni klasika. Libi se mi to.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz