Starší komentáře ke článku: hazena

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Latzy

Datum vložení: 18.3.2005 11:27:37

grafika je OK, ale kod je extremne pre-DIV-ovany a pre-CLASS-ovany? <div style="float: right;"> <div style="margin-bottom: 1px"> <span style="font-size: 8pt"> 14.03.2005 17:56 | autor: <a class="Moznosti" href="mailto:bartakfi@seznam.cz">Bart</a></span> </div> </div>

Avatar

Autor komentáře: Roland

Datum vložení: 18.3.2005 11:32:26

Docela dobré, jednoduché, souhlasím ale s tím, že je to přeclassované a předivované. Možná ještě jeden dodatek, menu by mohlo mít výraznější hover, mohl by se zvýrazňovat celý řádek. Třeba jen jemně šedou...

Avatar

Autor komentáře: vfb

Datum vložení: 18.3.2005 13:58:49

souhlasím, i těch inline stylů je tam moc u navigace by měly reagovat na hover i ty "kytičky" a možná mych (i když je to nahrávka na fw) nahradil podtržení výraznějším efektem možná bych zkusil přihodit jemně nějakou výraznější barvičku, takhle je to dost tmavé...

Avatar

Autor komentáře: DavD

Datum vložení: 18.3.2005 14:30:17

Ta patička by měla být dole na tvrdo a ne, že např. v galerii, mimochodem bez jediného obrázku, bude patička hned pod hlavičkou. Je vhodné, aby elemnt h1 byl na stránce právě jednou.

Avatar

Autor komentáře: CI5

Datum vložení: 18.3.2005 19:19:20

POUŽITELNOST A POHODLÍ Je velice milé že dodržujete normu xhtml a formátujete dokument pomocí css, ale možná byste se měli jěště trochu pokouknout po použitelnosti a přístupnosti. Např. Při kliknutí na logo bych se rád dostal na úvodní stránku, to se však neděje POUŽÍVEJTE LABEL Zejména bych doporučil používat element LABEL (např. u té ankety). Zápis [i]<div class="Otazka"><input type="radio" name="Hlas" value="Odp2" />Dobrý</div>[/i] je [b]skutečně hodně šílený[/b]. KDE JE SÉMANTIKA Kam se Vám poděla v dokumentu sémantika? Snad alespoň tušíte co ten termín znamená. Doporučuji se spíš zaměřit na tento "trochu neměřitelný" aspekt, než jen na hon za nálepkou [b]xhtml 1.1 valid ![/b] Používejte správným způsobem nadpisy H1 až H6 DESIGN Design se mi celkem líbí :-) Když už tam musí být ry rámečky... tak bych možná mezi záhlavím a obsahem dal menší mezeru. Takhle to na mě působí jako [b]nakrájený a neslepený web :-)[/b]

Avatar

Autor komentáře: netrunner

Datum vložení: 18.3.2005 20:02:39

Web se mi líbí jak po grafické, tak po kódové stránce. Nejvíc se mi líbí komentáře typu "Bez tohodle to IE zobrazuje blbě..." "bez tohodle to IE nezobrazí...". To mě fakt dostalo :) Ale neodpustím si rýpnutí - ve stavovém řádku se mi zobrazuje "Dobrý večer, ...blabla..., dnes je pátek 18. března 105". Sem si nevšiml že bysme skočili o 1900 let zpět ;)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 19.3.2005 10:17:10

Předem bych chtěl říct, že stránky jsou mým prvním větším projektem a taky asi prvníma stránkama, který sem nedělal ve FrontPage :), takže prosím o shovívavost... 1. Uznávam, že těch classů a divů je tam fakt extrémně ;),ale už sem to předělával xy krát...příště už to snad bude lepší 2. Menu jsem předělal...zvýrazňuje se velý řádek. Jinak žádná další barva, která by se hodila do designu, mě moc nenapadá...poradíte? 3. Předpokládam, že házenkáři si co nejdříve do databáze naplácaj nějaký ty obrázky, takže patička (i když nevim co tim vlastně myslíte) se posune dolů S elementem H1 jsem se poučil už dříve, ale je to už v tolika souborech, že se mi to taky nechce měnit...znáte snad nějaký program, který by uměl zaměnit text ve všech vybraných souborech? 4. Odkaz k logu dodělám...o elementu label nevím, poučím se :) Samozřejmě vím, co je sémantika, ale její správně použití je otázkou praxe, která mi prozatím schází...snad časem 5. Komentáře jsou takový jaký jsou...měl zrovna jistou depku, když IE samovolně skrýval některé prvky stránky kvůli peakoo bugu, takže jsem tam napsal první kravinu, která mě napadla. Datum ve statusu se mně osobně zobrazuje vždy správně. Je dělaný klasicky pres Datum = new Date; a výpis: Datum.getYear(), takže nevím v čem by měl být problém... Díky za všechny připomínky a doufám, že příště už to bude lepší...skoro dokonalé:) Zdraví Jiří Koutný

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.3.2005 12:47:37

[i]...znáte snad nějaký program, který by uměl zaměnit text ve všech vybraných souborech?[/i] Ano, umí to jakýkoli textový editor hodný svého jména. Kdybyste nemohl žádný najít, doporučuji PSPad (viz http://interval.cz/serial.asp?serial=89 ;-) [i]...Datum ve statusu se mně osobně zobrazuje vždy správně. Je dělaný klasicky pres Datum = new Date; a výpis: Datum.getYear(), takže nevím v čem by měl být problém...[/i] Že se vám něco zobrazuje správně, není logický argument. Kdybyste používal JavaScript seriózně a ne jen na podobné nesmysly, věděl byste, že každý prohlížeč vrací rok v jiném formátu - musíte použít jinou metodu. Nicméně vám doporučuji celý skript vyhodit, podobné zásahy do prohlížeče se považují přinejmenším za nevychovanost... A mimochodem, to, s čím si hrajete, se nazývá "stavový řádek", "status" je něco úplně jiného ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 19.3.2005 15:50:54

V PSPadu jsem tohle všechno vytvořil...kouknu na to.Díky S tím časem máte pravdu...Firefox mi to nezobrazí vůbec a Opera 8 jen tak ze začátku problikne a je tam opravdu rok 105...něco se s tím pokusím udělat. Každopádně si ale nemyslím, že by to byl jal Vy označujete "zásah do prohlížeče"...unávám je to taková kravinka, ale nikomu to přece neublíží. Mimochodem javascript používám i na důležitější operace, ale obecně se ho snažím používat co nejméně, protože jakmile si ho uživatel vypne, tak končím... Status jsem myslel jako status bar=stavový řádek,je to tak?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.3.2005 19:13:29

Zlepšuje váš zásah do stavového řádku nějakým způsobem uživatelský komfort? Poskytuje uživateli informace nebo služby, ke kterým nemá jinak přístup? Ne, naopak, omezuje to jeho přístup k informacím prohlížeče. Takže je to nejen nevychovanost, ale přímo omezení použitelnosti stránek, a jako takové nemá na seriózním webu co dělat!

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 19.3.2005 19:28:17

Samožřejmě že neposkytuje, ale můžete mi říci, jakým způsobem to omezuje přistup uživatele k informacim prohlížeče? To bych opravdu rád věděl...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.3.2005 19:39:06

[i]...jakým způsobem to omezuje přistup uživatele k informacim prohlížeče...[/i] Stavový řádek prohlížeče je to proto, protože prohlížeč v něm podává stavové informace. Od nejjednodušších (jaké URL se skrývá pod textem odkazu) až po všelijaké komplikovanosti (hodnoty CSS a podobně). Do stavového řádku prohlížeče nemá slušný člověk právo zasahovat, ten je v kompetenci uživatele.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 20.3.2005 12:06:18

Pokud najedu na nějaký odkaz, tak se ve stavovém řádku objeví jeho odkaz tak jako tak...jinak se s vámi ale nebudu hádat, jste asi přece jenom drobet zkušenější...uznávam, že je to taková kravina, která opravdu nemá využití. Prostě jsem to jen vyčet v nějaký knize a chtěl vyzkoušet:) S pozdravem, Jiří Koutný

Avatar

Autor komentáře: netrunnner

Datum vložení: 19.3.2005 13:56:49

Ve status baru se mi vážně zobrazuje rok 105 a to v Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; cs-CZ; rv:1.7.3) Gecko/20040910. Nahodil jsem tedy IE (fujble) a tam je to OK. Nepoužíváte nějakou nestandartní fci? BTW: Já se psal že se mi ty komentáře moc líbí. Takový od srdce :) Mohl by jste mi prosím poslat nějaký odkaz na popis toho peakoo bugu?

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 19.3.2005 15:54:59

Na ten čas kouknu... Info na peakoo bug je někdy tady v interforu.Je jich tam víc i víc řešení. Osvědčilo se mi <div style="width: 100%"> ... prveky které se nezobrazují korektně </div> ...nepochází to z mojí hlavy

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.3.2005 19:10:58

[i]...Mohl by jste mi prosím poslat nějaký odkaz na popis toho peakoo bugu? ...[/i] Fascinuje mne vaše důvěra v náš magazín. Co se takhle podívat do vyhledávání? Článek http://interval.cz/clanek.asp?article=3137 se dokonce přímo jmenuje "Implementační chyby v prohlížečích - double margin a peekaboo bug" a je ze série, která probírá různé chyby...

Avatar

Autor komentáře: Václav Prokop

Datum vložení: 19.3.2005 18:25:04

narychlo skouknuté... Souhlasím s těmi DIVy a CLASSy, jinak při mrozlišení 800x600 vzniknou dva posuvníky, taky souhlasím s větším hoover efektem, líbí se mi, že jsou stránky validní.

Avatar

Autor komentáře: Ice

Datum vložení: 19.3.2005 18:54:24

ne vsechny stranky jsou validni!

Avatar

Autor komentáře: Jiří Koutný

Datum vložení: 19.3.2005 19:32:04

I to je možné...všechno to bylo xy krát předěláváno, takže mohla někde vyskočit chybička...kdyžtak napiště, u kterých stránek jste zjistil jejich nevaliditu... Díky za upozornění

Avatar

Autor komentáře: Petr Musil

Datum vložení: 21.3.2005 21:45:48

I zde se opakuje častá chyba: stránky dělané v XHTML 1.1 musí běžet s MIME-Typem application/xhtml+xml!!! http://www.w3.org/TR/xhtml-media-types/ http://www.faqs.org/rfcs/rfc3236.html V Opeře při rozlišení 800x600 přeshují divy v pravo trochu mimo stránku. Ale jinak jsou stránky vzhledově pěkné. Po stránce kódu je tam skoro na každým řádku DIV. Styly bych kompletně naházel do externího souboru a použil dědění!!! Možná by neškodilo trochu tý sémantiky, jak už bylo sděleno výše.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz