Starší komentáře ke článku: hc-olomouc.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 15.10.2004 6:42:42

Návrh webu a realizace proběhla v létě 2003, při vývoji jsem se snažil držet standardů, ovšem netvrdím, že je vše na 100% (např. content=text/html;), snad tento hřích "z technických důvodů" nebude tak kritický.

Nyní s ročním odstupem došlo k částečné úpravě designu.

Od kritiky webu zejména očekávám upozornění na nejpalčivější problémy, které se odborníkům na mém projektu jeví a za případné tipy na zlepšení budu velmi vděčný. Osobně jsem totiž ve fázi, kdy jsem si už bohužel zvykl a okoukal si to.

Ještě doplním, že do budoucna je v plánu vytvoření systému vyhledávání v článcích a podrobné statistiky sledovaných soutěží, na to však vyvíjím podpůrný software, který dosud není dokončen.

Děkuji za Váš čas, Martin Rašovský

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 15.10.2004 7:23:17

na první pohled mně dost dostalo množství barviček použitých na webu, je toho tam tolik, že člověk ztrácí orientaci
základní text bych udělal trochu větší a asi klasickou černou barvou a ne boldem, nebo se mi to jen zdá?
kód je cerlkem v pořádku, jen to obrázkový menu bych řešil pomocí nbormálního čistýho tagu a, bez všech těch mouseoverů, obrázků a tak, všechno bych si nadefinoval v externím stylovém předpisu

Avatar

Autor komentáře: McHead

Datum vložení: 15.10.2004 9:24:09

Souhlasim s predchozim prispevkem. Ona barevnost webu je opravdu silena a ubira na prehlednosti.

Taky jsem docela nepochopil to obrazkve menu. Z obrazku poradne neni poznat kam to vede. Taky je divne mit tri (3) meny nad sebou. To se mne zda uz moc.

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 15.10.2004 10:16:29

Aniž bych se pouštěl do hlubšího zkoumání, narážím hned na úvod na prakticky největší problém v použitelnosti tohoto webu - NEPŘEHLEDNOST.

Viz. výše - příliš barev ale hlavně použití tučného písma na normální text je nepřípustné a snižuje to schopnost rychle se zorientovat na minimum :-(.

Toto jsou tak závažné nedostatky, že není třeba stránky dále zkoumat - bohužel.

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 15.10.2004 10:59:15

Ja jsem prosim ani nepoznala, ze by se na ty obrazky melo klikat, ze to je menu, dokud jsem tam nedojela mysi. Navic se odkazy v hornim a dolnim textovem menu podivne duplikuji, nechapu. Jinak to rozhodne neni ztracene dilo, priti vetsine ostatniho, co se tu vyskytuje.
Jinak taky se mi prilis nelibi a jako pravidelnemu navstevnikovi by mi asi nevyhovovalo, ze vsechny clanky ve strednim sloupci jsou v plne delce, takze prehlednout nove clanky treba za posledni tyden da pekne rolovani. Prislo by mi praktictejsi mit tam jen perexy, prvni odstavce, a link na cely clanek, coz je bezne reseni IMHO.

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 15.10.2004 13:11:48

Děkuji za dosud poskytnuté připomínky, i když pravda nepotěšily, ale od toho tu jsme, aby se na jedné straně vše špatné našlo a pokud možno na druhé (mé) straně odstranilo.

Příspěvků je zatím méně, než jsem očekával. Mrzí mě hlavně přístup typu "Toto jsou tak závažné nedostatky, že není třeba stránky dále zkoumat - bohužel."

Uvedené nedostatky akceptuji a hodlám řešit, ale rád bych znal i další připomínky na jiné téma než přehlednost, viz příklad v komentáři Plaváčkově či v příspěvku Kamily. Názor na web mě zajímá obecně, na co nejvíc oblastí webdesignu, vítám příspěvky kladné i negativní, ať vím, co posouzeno bylo a nebylo.

Když to shrnu do aktuální chvíle, tak úpravy by se měly týkat přehlednosti webu, zejména v těchto bodech:
- korekce množství barev;
- úprava fontu základního textu (velikost, tučnost);
- úprava menu (zřejmě zrušení horního textového menu, pořešení efektů přes CSS - btw. snad to nebude očistec, pokud máte někdo odkaz na nějaké řešení, budu zavázán);
- převod článků do DB (tím by se daly vyřešit ty perexy, vyhledávání, atd.), v současnosti se to vkládá ručně na titulku a duplicitně do kategorií.

Snad jsem na nic nezapomněl, kdyžtak mě prosím doplňte.

Pokusím se to zapracovat co nejdříve (dokud je kritika na očích), ale doufám, že se ještě objeví další náměty a připomínky...

Avatar

Autor komentáře: Sqee

Datum vložení: 15.10.2004 13:26:05

Mrzí mě, že můj příspěvek chápete tolik negativně, avšak nadruhou stranu je to dobře, jelikož se jedná o poměrně hodně velký prohřešek, které není težké odstranit.

Avatar

Autor komentáře: magic

Datum vložení: 15.10.2004 15:04:43

Slovy deset IP mi blokuje pan Málek, no jsem zvěděv kdy přijde na to že je to uplně zbytečné, ( jen tak mezi námi, blokujete asi půlku ostravy, ale neva co :-)) , takže bacha abyste si neblokl své oblíbené čtenáře z Vaší CSS-komunity

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 15.10.2004 15:55:15

Jezismarja jdi s tim uz do )($)*$($##($#, nikoho to nezajima. Pardon za OT.

Avatar

Autor komentáře: John Doe

Datum vložení: 15.10.2004 16:43:14

A to se ostravaci pripojujou pres spanelske proxyny? :))

Avatar

Autor komentáře: Streetboy

Datum vložení: 15.10.2004 15:13:32

Mne sa tie stranky celkom lubia. Je tam vsak niekolko nedostatkou, myslim, ze vsetky uz boli spomenute. MOHLI BY STE MI PORADIT, AKO SEM VLOZIM STRANKU NA KRITIKU?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.10.2004 19:38:46

Co takhle přečíst si alespoň jednu z těch stránek se zveřejněnými Kritikami? Možná pak nebudete muset svou neschopnost VYKRIKOVAT do světa ;-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 15.10.2004 15:21:26

Jak uz bylo napsano vyse tak web barevne nesladeny tudiz oku nelahodici a popravde receno bych se divil, kdyby navstevnici utikali po shlednuti prvni stranky.

Pismo tucne (nechapu)

Drop-down menu se vam v opere (jinde nezkousim) tak trosku rozhazuje

Ikony/loga sponzoru jsou extremne velke a osklive

Ale pryc od grafiky.

Navigace prilis chaoticka nerkuli neprehledna - nevim z jakeho duvodu se neustele meni ???
Dalsi veci u navigace je, ze neni pomoci seznamu /ul/-/li/ - doporucuji stranku si projet v linksu nebo podobny potvore.

Stale stejny description

Pak odkazum dat nejaky hover je sice hezky ze jsou podtrzeny, ale uzivatel ocekava akci, ktera mu rekne "ja jsem odkaz na me klikni"

Dale se mi zda ze pouzivate pramalo dedeni CSS.

CSS mate zbytecne nabobtanle

Taky bych rek, ze pokud je web zalozeny ciste na textovych info, nebylo by od veci pouzit plovouci design

u tisk. verze je pomerne roztomila hlaska "Starsi clanky: v jednotlivych sekcich, viz navigacni menu" - to bych rek se mi na papiru bude spatne klikat :o)

Je videt ze (x)html jste uz nekde videl, akorat na web jste si mel prizvat grafika a mozna i informacniho architekta

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 15.10.2004 16:40:30

Ako prvé mi v kóde do oka padlo napr.: <p class="rvip">, <a class="godk"> atď... čo tak použiť najsilnejšie nástroje v CSS dedičnosť a kaskádu?

Inak je to fakt dosť farebný chaoss, a v menu je tiež dosť chaoss, ja viem že je tam plno informácií a je ťažké to nejako roztriediť, ale na to je vymyslené vysúvacie menu, alebo hlavné menu hore vodorovné a podmenu v pravom-lavom stĺpci zvyslé.

Vycentrovanie na stred by tiež nebolo zlé.

Nečítal som predchádzajúce príspevky takže sorry ak som opakoval skôr napísané.

Avatar

Autor komentáře: Adam Vašíček

Datum vložení: 15.10.2004 18:55:54

Začnu od vrchu.
Logo je málo viditelné. Kdyby bylo v bílém pozadí a mělo červený rámeček, vyniklo by lépe. Teď strhávají pozornost napdisy Anketa, Aktuality a Hlavní partněři. Obrázkové menu s alternativou pod ním není špatný nápad, jen by to bylo přehlednější, kdyby měl každý obrázek popisek (neboli spojit dohromady obr.a textové menu) - pak by mohl být odstraněn třetí řádek menu. Jak již jsem řekl, nadpisy pod menu bych zmenšil.
Levému i pravému sloupci byste mohl zkusit dát 1px border, třeba by to stránku trošku zpřehlednilo.
Rozhodně napomůže i změna hodnot v anketě ze zelené na jinou barvu. Myslím, že kombinace bílá červená a modrá stačí, navíc zelená sem vůbec nesedne.
Dál se mi nezamlouvá tučné písmo v textu. Špatně se čte a hůře se zvýrazňují některé pasáže.
Někdo už psal, že to chce u článků vypisovat jen úvody a nedá se než souhlasit.
Jo a postranní sloupce byste se mohl pokusit zúžit aspoň o pár pixelů, aby bylo více místa na obsahový text. Stránce by nejvíce slušelo zarovnání na střed.
To bude asi všechno, snad to bude stačit :o)

Avatar

Autor komentáře: MarvinX

Datum vložení: 16.10.2004 1:07:13

Nejsem si jistý, že zrovna pravověrní čutálisté a vášniví fotbaloví fanoušci si zde přijdou na své. Snad jen pokud mají rádi hokej:-))) Ale nic ve zlém.

PS: Rád bych touto cestou poděkoval MR, že sejmul hříchy z neviňátek a přijal celou vinu na sebe. Nicméně on může jen za kvalitní kód a část layoutu. Grafika padá na mě.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 16.10.2004 10:34:11

Jo jo, já vím, mělo to být malé upozornění na to, že na úvodní stránce jsem nenašel ani zmínku o tom, že se jedná o prezentaci hokejového klubu (připomínám že jak fotbal, tak hokej jdou zcela mimo mě), což nového návštěvníka, zabloudivšího sem omylem, může zmást.

Avatar

Autor komentáře: MarvinX

Datum vložení: 16.10.2004 13:54:38

Oki, omlouvám se a přiznávám, že jsem podcenil tvoji pozornost věnovanou kritizovaným webům.

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 19.10.2004 14:48:41

Poslušně hlásím, že jsem opět zde! A se mnou přišla nová verze stránek. :)

Po pár dnech úprav a experimentování s novým vzhledem jsem došel do fáze, kdy by mělo být vše podstatné z připomínek zapracováno, takže prosím o nové posouzení, zda se to podařilo. Cenné rady poskytnul MarvinX, mimochodem autor grafiky v menu, díky.

Co ještě není hotové:
- submenu v jednotlivých sekcích webu (uvažuji buď o drop-down menu pod jednotlivými ikonami v hlavičce, to pomocí Javascriptu, nebo o pevném submenu v pravém sloupci);
- články zatím nejsou v DB, takže nejsou stále zobrazeny jen úvody (perexy), ale to doplním v příštích dnech.

Dočasná adresa nového návrhu: <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.rash.cz/hco/navrh/' target='_blank'>http://www.rash.cz/hco/navrh/</a>
Za to, že si znovu najdete čas se na něj podívat a napsat mi své názory předem děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Kamila

Datum vložení: 21.10.2004 13:39:57

Je to mnohem prijemejsi na koukani, ja bych sice mozna zvolila jine odstiny na radek nadpisu "anketa atd", ale rozhodne to neboli do oci. jeste je hodne humpolacky ten pravy sloupek sponzoru, asi by sel zmensit, ale mozna to nezavisi jen na vas...

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 21.10.2004 14:26:57

S tou barvou nevim, celkem mi tam padne, ale jestli mate konkretni tip, tak sem s nim, ono kazde oko to vidi jinak. :) Jinak ale priznavam, ze toto neni zrovna moje domena, takze jsem si v barevnem ladeni nechal poradit.

S nazorem na ty sponzory souhlasim, neco s tim jeste provedu, Ale hlavne v budoucnu se posunou dolu, protoze v tom pravem sloupci budou dalsi informace (jako napr. marodka hracu, narozeniny apod. a zrejme take submenu dane sekce pro prohlizece s vypnutym javascriptem) takze jeste dozna zmen.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 21.10.2004 13:58:43

Myslím, že nový návrh je řádově lepší, jenom bych se fakt přimluvil za to, aby někde bylo uvedeno, o čem tento server vlastně je. Alespoň pro nás, sportovní analfabety :)

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 21.10.2004 16:23:30

Ano, doplním, děkuji za připomenutí. To že to už není v tom návrhu je způsobeno děravostí mé hlavy.

Avatar

Autor komentáře: Martin Rašovský

Datum vložení: 12.11.2004 13:58:17

Redesign zahrnující všechny připomínky byl dokončen a publikován na webu, takže původní podoba prezentace již není k dispozici. Pokud by měl někdo ještě radu či námět, co na stávající verzi webu změnit, budu rád, když je zde zveřejní.

Avatar

Autor komentáře: Peta

Datum vložení: 26.11.2004 16:32:21

- Graficky spatne odvedene. Ani barvy, ani ramecky.
- Zajimave je menu, to je docela dobre.
- Usporadani ujde. Zarovnani textu uprostred vyborne, ale pisar musi pouzivat nbsp, cili pevnou mezeru, jinak dochazi k predlozkam na konci radku.
- Nelibi se mi delka uvodni stranky. Jestli to jsou aktuality, pak nejak strucne, treba vypisek s odkazem na clanek. Ja osobne nerad listuji vysokou strankou..

Doladil bych barvy. Libi se mi pekne jednotne provedene pisma a nadpisy.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz