Starší komentáře ke článku: heurekazo.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jan100

Datum vložení: 10.3.2006 8:02:36

profesionální, no to snad ne??????

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 10.3.2006 9:32:40

Na základě čeho soudíte, že to není profesionální tvorba? Pracuji v oboru programování a tvorba webových stránek, a přestože jsem tyto stránky pro Heureku dělal jako sponzorský dar, používám je jako svou referenci. Tudíž je zahrnuji do své profesionální tvorby.

Avatar

Autor komentáře: Henrich

Datum vložení: 15.3.2006 16:24:44

Asi sa budem musiet ospravedlnit svojej dcerke, ktora ma 14 rokov a ktora tiez o sebe hovori, ze robi profi stranky. Presviedcal som ju, ze jej stranky niesu profi tvorba. Ale jej stranky vizeraju podstatne podstatne lepsie.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 15.3.2006 17:54:25

Pokud profesionalitu stránek posuzujete jen podle vzhledu, tak o problematice webových stránek vůbec nic nevíte. Design tvoří jednu, nikoli jedinou část webu.

Avatar

Autor komentáře: jam

Datum vložení: 10.3.2006 9:41:44

máš to móóc klásný, prostě žůžo :d a zbytek přes ICQ ;-)

Avatar

Autor komentáře: Dreamsin

Datum vložení: 10.3.2006 11:51:08

Na první pohled se mi vyloženě nelíbí hlavička. Písmo s efektem a texturou, nevyhlazené zaoblení, které je násilně a neplynule ukončeno "tlačítkem" RZ Mladočov. Já nevím... levý sloupec menu tříští stránku, hlavička zaniká... barvy se moc k sobě nehodí... prostě to na mne působí nevyváženě a dost amatérsky.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 10.3.2006 12:06:39

[i]Písmo s efektem a texturou, nevyhlazené zaoblení, které je násilně a neplynule ukončeno "tlačítkem" RZ Mladočov.[/i] Ano, tohle bije do očí. Tlačítko tam bohužel být musí, neboť se jeden velký projekt rozstřelil do dvou menších a zákazníky RZ Mladočov, resp. děti z táborů ZO Heureka, je potřeba správně navést. Tolik zkušenost z praktického provozu. [i]levý sloupec menu tříští stránku, hlavička zaniká[/i] Zastávám názor, že navigace je významnější, než hlavička. Navíc dvousloupcový layout se sloupci stejně vysokými a jinak barevnými bude vždy trochu tříštit stránku. Layout je elastický, takže se s tím moc grafických orgií dělat nedá. Zapřemýšlím o zmenšení písma. [i]barvy se moc k sobě nehodí[/i] V barvách nevidím problém. Jsou dostatečně kontrastní na CRT i LCD, ladí do tématu ČSOP (ochránci přírody) a vypadají dobře i v obráceném gardu (použito na druhém webu RZ Mladočov).

Avatar

Autor komentáře: Adam V.

Datum vložení: 10.3.2006 15:46:02

talcitko: nejde o to, ze by tam tlacitko nemelo byt. ale spis o to, jak to tlacitko a jeho okoli vypada... layout: moc orgii se delat neda, ale znam plovouci designy, ktere budi vetsi pocit profesionality. Navic, mel jste od Heureky zadane, ze je nutne pouzit plovouci sirku? Jinak bych chtel pozdravit par lidi z 2.turnusu r.2003, ktereho jsem se ucastnil v oddilu teenu (jmenujme hlavase Ladu, Honzu Sobotu, Lacmanka a Lumira...)

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 10.3.2006 16:19:34

I já se musím přidat k tomu, že grafika je úděsná. Levý sloupec budiž, ale ta hlavička. To je dílo. Co zkusit aspoň upravit to písmo - vyhodit ten vzorek a vyhodit ten stín pod písmem i pod tím oválem. Docela bych si tam dokázal představit nějakou koláž z fotek z těch akcí apod...nebo něco k tomu tématu. Takhle to jsou furt tři obarvený sloupce. Nebo třeba si pohrát s tou želvičkou, vybarvit ji a hodit ji jako hlavní symbol webu a kolem toho něco... Hezký víkend...

Avatar

Autor komentáře: chlistovak

Datum vložení: 13.3.2006 20:04:32

souhlasím s předchozím názorem, web z hlediska přístupnosti vyhovuje, ale ta grafika vypadá moc amatérsky...

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 12.3.2006 10:59:27

[i]Navic, mel jste od Heureky zadane, ze je nutne pouzit plovouci sirku?[/i] Zadáním byl maximálně přístupný a použitelný web. Což při možnostech neomezeného zvětšování písma umožňuje pouze elastický layout.

Avatar

Autor komentáře: Crossman

Datum vložení: 10.3.2006 13:25:12

http://www.heurekazo.cz/system/css/layout.css tak treba tohle ani nejde zvalidovat :-) To si preci profesional nemuze dovolit nebo ano?Jinak se pridam k nazoru ze grafika je dost neprofesionalni :-)Urcite Vam to nezabralo vice jak pul hodiny :-) Jinak chvalim validitu aspon stranek a castecne obsah a zamereni :-)Kdyby to byla amaterska tvorba tak nereknu ani slovo, ale povazovat tento lehky web za profesionalni tomu nelze verit.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 10.3.2006 13:43:48

[i]tak treba tohle ani nejde zvalidovat :-) To si preci profesional nemuze dovolit nebo ano?[/i] A to je můj problém, že si na tom validátor vyláme zuby? Když ani nenapíše, co mu vadí? Ten stylopis je v pořádku, jen prověřím ty selektory podle atributů. Tam by možná mohla být bota. [i]Jinak se pridam k nazoru ze grafika je dost neprofesionalni :-)Urcite Vam to nezabralo vice jak pul hodiny[/i] Grafiku jsem nedělal já a je podle požadavků zákazníka. Pokud Vám připadá neprofesionální, předám dál. [i]povazovat tento lehky web za profesionalni tomu nelze verit.[/i] Nechápu. Profesionalita se měří jen a pouze hutností grafiky? Viděl jste rozsah webu? Viděl jste řešení fotogalerií?

Avatar

Autor komentáře: Jan Záhorský

Datum vložení: 10.3.2006 15:05:31

[i]Viděl jste rozsah webu? Viděl jste řešení fotogalerií?[/i] Dovolím si reagovat. Rozsah webu jsem sice nestudoval, ale podíval sem se na onu zmíněnou fotogalerii. Nápad s chronologickým výpisem podle dnů je zajimavý, ale dále už to tak fascinující není. Proč tak velké bloky s fotkami? Vidím fotku, pod ní většinou jednořádkový text a pak mezeru tak velkou, že by se do ní fotka vlezla ještě jednou. A další věc co stojí za zmínku: když kliknu na fotku, abych viděl náhled, otevře se holá stránka s fotkou. Myslím si, že je vhodné u fotogalerie, aby se u detailu fotky ukázal alespoň název akce (tábora), onen komentář apod. Návštěvník pak pořád ví, kde je. Ale to je subjektivní názor. A oranžový nadpis mi k barvám webu zrovna moc nesedí. S pozdravem a přáním hezkého dne Jan Záhorský

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 12.3.2006 11:14:49

[i]Proč tak velké bloky s fotkami? Vidím fotku, pod ní většinou jednořádkový text a pak mezeru tak velkou, že by se do ní fotka vlezla ještě jednou.[/i]To možná stojí za zvážení. [i]A další věc co stojí za zmínku: když kliknu na fotku, abych viděl náhled, otevře se holá stránka s fotkou. Myslím si, že je vhodné u fotogalerie, aby se u detailu fotky ukázal alespoň název akce (tábora), onen komentář apod.[/i]Pokud chcete k fotkám i komentáře, použijte zobrazení celé galerie. "Holá" fotka se otvírá přesně z toho důvodu, aby bylo možné ukládat fotky přímo přes místní nabídku.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.3.2006 17:48:51

[i]A to je můj problém, že si na tom validátor vyláme zuby?[/i] Ano, to je v kažém případě vaše a pouze vaše chyba, která skutečně není s profesionálním přístupem slučitelná.

Avatar

Autor komentáře: Standa

Datum vložení: 11.3.2006 11:36:52

Po h1 následuje h4.... To také není profi.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 12.3.2006 11:01:48

[i]Po h1 následuje h4.... To také není profi.[/i] Kde? Nevím o tom, že by bylo nutné striktně zapisovat nadpisy sestupně podle jejich váhy.

Avatar

Autor komentáře: mynameis

Datum vložení: 11.3.2006 12:31:23

Dobré sobotní ráno, no, hodnotit jestli autor kritizovaného webu označí své dílo jako amatérské nebo profesionální asi nebude tím co by mě zajímalo. Web hodnotím komplexně a to jak vizuálně tak jeho funkčností. Nelíbí se mi nadpis, když to tak pojmu. Tedy obrázkový nápis "letní dětské tábory - rekreační zařízení Mladočov" a to vč. slova "heureka". Pokud autor není graficky zdatný, měl by raději volit textový nápis. barevně se mi to nelíbí (ano je to subjektivní), ale myslím, že barvy opravdu nejsou sladěné i když jde o 2 odstíny zelené. Nevím co tam dělají ikonky na propagaci prohlížečů (i když jim patří jistě dík). Když mluvíte o rozsahu, hodila by se mapa webu;) Odkaz Tábory 2006 vede na http://www.heurekazo.cz/tabory/ přesto je výsledně směřován na http://www.heurekazo.cz/sit/ kde mě překvapil naprosto odlišný vzhled. Ač jsem nechtěl, vyjádřím se ještě k pohledu sponzorsky tvořené stránky. Pokud někomu chci pomoci tak, že mu vytvořím stránky, tím spíš bych neměl bránit možnosti, aby web byl k nalezení. Narážím třeba na to, jak vypadá titulek stránky. Nemám hodiny na to, abych se dověděl co znamená zkratka ZO, další zkratka RZ znamená patrně rekreační zařízení. Podle nadpisu bych určitě do titulku volil jiné spojení. P.S. jestli se někde viditelně vysvětluje zkratka ZO, omlouvám se předem :D Celkový pohled, web je podle autora možná profesionální, přesto "dav" vidí podle mě nedostatky, kterých by se měl "profesionál" u další, nepochybně "profesionální" tvorby vyhnout. S názorem p.Málka taktéž souhlasím. S pozdravem Roman Šimánko

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 12.3.2006 11:11:30

[i]Odkaz Tábory 2006 vede na http://www.heurekazo.cz/tabory/ přesto je výsledně směřován na http://www.heurekazo.cz/sit/ kde mě překvapil naprosto odlišný vzhled.[/i] Při loňské verzi stránek, kdy byly informace o celotáborovce uvnitř "standardních" stránek, se řada rodičů ozývala, že netuší, jak se dostanou k aktuální hře, kde k ní najdou další informace apod. Pokusy o úpravu navigace neměly žádný efekt, takže v tomto roce jsme se s panem Mauerem dohodli, že celotáborovka bude designem zcela odlišná od hlavních stránek a budou tam pouze ty informace, které jsou k táboru důležité. Vím, že to není standardní řešení, nicméně vzhledem k tomu, že letos nemá s pohybem po stránkách problémy žádný rodič, nehodlám na tom nic měnit. Z pohledu dítěte a rodiče jde o ideální řešení, názor "kritiků" mě v tomto případě nezajímá.

Avatar

Autor komentáře: Ali

Datum vložení: 12.3.2006 9:52:29

bohužel se musím připojit - celá konstrukce nepůsobí úplně nejlepším dojmem. /div id="header"/ /div id="logo-container"/ /div id="logo"/ zde konečně přichází na řadu h1 span a ve stejném dvojbloku se nachází první menu, přitom jak h1 span tak menu si můžete nastylovat dle potřeby. doporučuji trochu změnit přístup , méně se zlobit za výtky a nastudovat lépe css , celá stránka by šla řešit pomocí 3divů 1xspan a 2xul, přečtěte třeba plaváčkův weblog , případně pixyho. vyjádření, že nevalidita css není Vaší chybou, skutečně spíše svědčí, že byste jej potřeboval více procvičit.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 12.3.2006 11:05:33

[i]vyjádření, že nevalidita css není Vaší chybou, skutečně spíše svědčí, že byste jej potřeboval více procvičit.[/i] A jste si jistý, že to CSS není validní? Jak to můžete vědět, když validátor skončí interní chybou? Pokusím se zjistit, co tam může tyto problémy způsobovat, ale obviňovat mě z toho, že nemám validní CSS když to nejste schopný doložit...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 12.3.2006 11:56:07

Pouhý fakt, že validátor končí vnitřní chybou, je indikací, že s vaším stylopisem je něco v nepořádku. Být vámi, zvalidoval bych ve validátoru obsah souboru (okopírováním do vstupního pole) a pokud validátor takto vložený styl neshledá závadným, začal bych hledat v nastavení serveru (hlavičky, kódování a podobně). Tak či onak nelze říci, že invalidita či nevalidovatelnost stylu je problém validátoru. Validátor je ten nejjednodušší a nejstandardnější klient a pokud on má s vaším stylem problémy - jaké problémy asi tak mohou mít ostatní klienti, například desktopové prohlížeče vašich návštěvníků?

Avatar

Autor komentáře: David

Datum vložení: 12.3.2006 14:17:23

Proc da autor tento web k hodnoceni, kdyz se na kazdou reakci zlobi.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 13.3.2006 10:09:02

Nevšimnul jsem si. Snažím se normálním způsobem argumentovat a diskutovat.

Avatar

Autor komentáře: mynameis

Datum vložení: 13.3.2006 15:29:32

tak proč jste nereagoval na jednotlivou připomínku, kterou jsem napsal? tím způsobíte to, že Váš nick budu příště ignorovat, protože se zdá, že o kritiku nestojíte. že nejde zvalidovat CSS není vaše chyba... že je jinde jiný styl budete ignorovat, protože vám xy rodičů řeklo, že by to lépe nešlo. a další a další. Dodávám, všiml jsem si.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 13.3.2006 16:03:28

Bylo by možné Váš příspěvek přepsat do češtiny? Tedy se správnou interpunkcí, slovosledem apod.? Kdybych tvrdil, že jsem pochopil např. [i]že je jinde jiný styl budete ignorovat, protože vám xy rodičů řeklo, že by to lépe nešlo[/i], tak bych lhal. Na celý Váš příspěvek jsem nereagoval např. z toho důvodu, že grafika a barvy se probíralo v jiné větvi diskuze. Nevidím důvod, proč neustále všude na stejné připomínky psát to samé.

Avatar

Autor komentáře: martin, designaut.com

Datum vložení: 13.3.2006 16:35:21

Na druhé úrovni menu mi vadí, že při přejetí myší zmizí podtržení odkazu. Jednak je to přesný opak toho, co bych očekával (odkaz se místo zvýraznění Tutopí^), jednak se to chová přesně opačně, než odkazy v menu první úrovně - chování je nekonzistentní. Proč Tábory 2006 vypadají jinak než zbytek? Měl jsem pocit, že jsem se dostal na jiný web.

Avatar

Autor komentáře: martin, designaut.com

Datum vložení: 13.3.2006 16:42:28

[b]Tutopí^[/b] nemělo být Tutopí^, ale utopí s typografickými uvozovkami. Zkusím to ještě jednou: odkaz se místo zvýraznění „utopí“

Avatar

Autor komentáře: martin, designaut.com

Datum vložení: 13.3.2006 16:45:55

Tak nevím. Pane Málku, co dělám špatně? Entity jsem přebral z http://www.htmlhelp.com/reference/html40/entities/special.html

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 13.3.2006 18:12:57

[i]Proč Tábory 2006 vypadají jinak než zbytek? Měl jsem pocit, že jsem se dostal na jiný web.[/i] Nic proti, ale už jsem to tady jednou psal. Je to záměr, rodičům dětí to výrazně usnadnilo orientaci, neboť informace k letošním táborům jsou naprosto jasně odlišeny od ostatních částí stránek.

Avatar

Autor komentáře: martin, designaut.com

Datum vložení: 14.3.2006 11:40:03

Nic proti ničemu, ale určitě to jde vyřešit elegantněji. Jiný obsah menu je pochopitelný, mělo by to ale vypadat alespoň podobně jako na zbytku webu. Totéž si myslím i o hlavičce stránky.

Avatar

Autor komentáře: Rumburak

Datum vložení: 14.3.2006 12:20:18

Opravdu nejde. Minulý rok jsem s tím experimentoval více jak tři měsíce. Vždy se našel někdo, kdo kontaktoval mě nebo pana Mauera s tím, že neví, jak se k XY dostat. Letos, od spuštění (koncem ledna), se zatím neozval žádný rodič, že by nevěděl kudy a kam.

Avatar

Autor komentáře: martin, designaut.com

Datum vložení: 14.3.2006 12:59:44

Radím být opatrný při používání slova nejde. Dost často vzápětí někdo ukáže opak a člověk pak vypadá jako blbec. Několikrát se mne coby art directora takhle pokoušeli odpálkovat. Končilo to tím, že jsem si od nich půjčil myš a místo nejde je učil říkat neumím.

Avatar

Autor komentáře: peep

Datum vložení: 3.2.2007 12:14:35

Jde všechno, co nejde trvá déle...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz