Starší komentáře ke článku: hypoexpres.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 22.10.2003 1:40:11

graficky dostacujici ale ten kod

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 22.10.2003 6:42:48

<a href='http://www.hypoexpres.cz/administrace/index.php?page=login' target='_blank'>http://www.hypoexpres.cz/administrace/index.php?page=login</a>
- tahle stranka asi nebude uplne validni, ze? :-)
co treba nejake tagy html, head, body.....

...stara bolest - hlavicka
...zubate obrazky ve flash

Ma cenu to dal prohlizet?

Avatar

Autor komentáře: DVOR

Datum vložení: 22.10.2003 7:23:05

Dobry den,
<B>grafika</B> se mne osobne liby, je takova vstricna a nevtirava az na ten flash nahore, ktery porad taha pozornost. Me osobne se flash liby, ale pouzitej nejak tak "rafinovane" ne, ze tam budou dva ctverecky letat porad do kola, to byl mozna lepsi animovany gif (a mozna by to bylo i mensi nez ten flash). Flash na "uvitanou" se mi nemohl nacist jedine co jsem videl bylo 'nacita se 60kb'. Kdzy jsem se dostal na uvodni stranku tak se mi udelala neprijemna mezera mezi napisem menu a menu jak se muzete videt <a href='http://abell.wz.cz/dalsi/main.html' target='_blank'>http://abell.wz.cz/dalsi/main.html</a> (mozna je to byl zamer).
..v <B>kodu</B> chybi doctype, ale to tu dneska bude napsano jeste mockrat, podival jsem se jen zbezne na prvni strance a akorad nevim proc puzivat tag font, ktery v divu s urcenym id, tak proc to neudelat v CSS, tabulka bz poud vim nemela mit atribut height, a ... zbytek necham na ostatnich, protoye jsou prece jen poverenejsi nez ja
Me osobne se stranky liby vice nez ostatni vytvory adnes.net
Pekny den

PS:omlouvam se za gramatycke chibi :)

Avatar

Autor komentáře: DVOR

Datum vložení: 22.10.2003 7:24:05

Dobry den,
<B>grafika</B> se mne osobne liby, je takova vstricna a nevtirava az na ten flash nahore, ktery porad taha pozornost. Me osobne se flash liby, ale pouzitej nejak tak "rafinovane" ne, ze tam budou dva ctverecky letat porad do kola, to byl mozna lepsi animovany gif (a mozna by to bylo i mensi nez ten flash). Flash na "uvitanou" se mi nemohl nacist jedine co jsem videl bylo 'nacita se 60kb'. Kdzy jsem se dostal na uvodni stranku tak se mi udelala neprijemna mezera mezi napisem menu a menu jak se muzete videt <a href='http://abell.wz.cz/dalsi/main.html' target='_blank'>http://abell.wz.cz/dalsi/main.html</a> (mozna je to byl zamer).
..v <B>kodu</B> chybi doctype, ale to tu dneska bude napsano jeste mockrat, podival jsem se jen zbezne na prvni strance a akorad nevim proc puzivat tag font, ktery v divu s urcenym id, tak proc to neudelat v CSS, tabulka bz poud vim nemela mit atribut height, a ... zbytek necham na ostatnich, protoye jsou prece jen poverenejsi nez ja
Me osobne se stranky liby vice nez ostatni vytvory adnes.net
Pekny den

PS:omlouvam se za gramatycke chibi :)

Avatar

Autor komentáře: DVOR

Datum vložení: 22.10.2003 7:26:43

omlouvam se za dabl, asi nejaky sotek :)

Avatar

Autor komentáře: bandzula

Datum vložení: 22.10.2003 8:16:12

Trochu odbocim
Zaujimalo by ma ako vlozit FLASH, aby bola stranka validna strict?

Inac design je oK a o kode a flash-i uz bola zmienka

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 22.10.2003 8:51:38

Co treba
<div>
<object type="application/x-shockwave-flash" data="film.swf" width="300" height="150"><param name="movie" value="film.swf" /></object>
</div>

<a href='http://www.alistapart.com/stories/flashsatay/' target='_blank'>http://www.alistapart.com/stories/flashsatay/</a>

Podobny dotaz byl nekde v "kritice" cca pred pul rokem Dyztak to zkuste najit Osobne flash nepouzivam tak to nemam odzkouseny, ale bystre jsem to si to projistotu hodil do bookmarku

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 22.10.2003 8:52:35

takto:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="_swf/container.swf?path=_swf/picto.swf" width="300" height="200">
<param name="movie" value="_swf/container.swf?path=_swf/picto.swf" />
<param name="menu" value="false" />
</object>

blby, je ze IE tam, nez nacte tu prvni cast dela ikonu, jako by tam neco neexistovalo...jak je to nacashovany, tak je to v poho

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 22.10.2003 8:34:19

...jelikož bohužel dnes moc nestíhám tak se nebudu zabývat kódem, grafikou ani ničím jiným a spokojím se s jedinou poznámkou, kterou si prostě odpustit nemohu:

Podtrhávat text na papíře je bráno jako typograficky nevhodné. Podtrhávat odkazy na internetu je doporučované. Podtrhávat neodkazy není nevhodné, ale přímo trestný čin!!!

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 8:49:31

Od roku 2001 jsme za?ali pro své zákazníky zajiš?ovat p?ímo i realitní služby, které se staly nedílnou sou?ástí našich služeb. Na p?ání mnoha klient? jsme dále navázali spolupráci s renomovanou stavební firmou, která zajistí kompletní výstavbu nemovitosti dle p?ání zákazníka. Vzhledem k sou?asnému trendu, který mluví o individuálním ?ešení Vašich pot?eb, byl do nabídky za?azen bytový architekt a truhlá?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 8:53:49

<a href='http://www.hypoexpres.cz/index.php?page=poradna&vse=Zobrazit+v%9Ae' target='_blank'>http://www.hypoexpres.cz/index.php?page=poradna&vse=Zobrazit+v%9Ae</a>

Ehm - no proste bum, no.

Avatar

Autor komentáře: MMB

Datum vložení: 22.10.2003 9:12:16

Na kritizovane strance jsem se podilel grafikou. Co se tyce kodu, tak k tomu se nemohu vyjadrovat. Ale pripada mi " jednoduche", misto kritiky, jen tak najit diru ve formulari. Vlozit tam script a na oko tak rozkopat vzhled. Ale jinak dik za navod, jak nekomu zkazit praci :o)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 12:08:52

Ale ja jsem vzhled nerozkopal, ja tam jen vlozil kus javascriptu a css. Ono osetrit si co vkladate do databaze rozhodne neni nic obtizneho - v tomhle pripade vam v php staci dva prikazy a clanky na tema 'zabranujeme interpretaci html kodu' vychazeji zhruba od roku 1994.

Ze to jeste donedavna slo i na oficielnim webu eurotelu a opraveno to bylo az po celkem solidni masazi od medvidka pu je vec jina.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 12:32:25

Apropo - pokud je tak jednoduche to najit, je takovy problem udelat
$text = addslashes (htmlspecialchars ($text))? A tohle pochopitelne opakovat vsude?

Avatar

Autor komentáře: MMB

Datum vložení: 22.10.2003 14:53:43

Mate naprostou pravdu, kdyz je to neni problem najit, tak by to tam melo byt opravdu napoprve. Ale nebylo,nase chyba i z tohoto duvodu jsme dali web na intreval, aby se ukzaly nase chyby. Ale porad z toho mam divny pocit, cekali jsme kritiku konstruktivni. Coz, myslim, Vase reakce typu "Ehm - no proste bum, no." nesplnila. Pravda, ze ostatni Vase texty jsou presne to co jsme cekali. Za to opravdu dik.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 22.10.2003 16:31:25

O mě se tu všeobecně traduje, že jsem strašlivým nepřítelem různých flashových módních výkříků, animovaných gifů a podobných vymyšlenin. Není to tak docela pravda. Jenom neustále tvrdím, že takovéto technologie mají být používány tam, kde mají smysl. Tudíž, a řeknu vám to na rovinu, úvodní animovaná sekvence, na kterou si musím počkat a která mě stejně přehodí na, jak vy v levém dolním rohu uvádíte, HTML prezentaci mi prostě přijde zhola zbytečná. Jako ukázka toho, co autoři umí - budiž. Ale praktickou cenu nemá zhola žádnou. Zaplaťbůh se dá přeskočit, jenže na to by můj bráška, absolutní internetový analfabet, v rozumném čase nepřišel. Toť můj názor a nekamenujte mě.

Na druhý pohled grafika je vcelku slušná, jednoduchá a ničím neurážející až opět zase na levé horní logo, kde pořád poletuje jakési hranaté UFO či co to je. Překousnu to, ale nesouhlasím s tím, aby ty mimozešťani poletovali stále dokola. Vezměte si příklad z parlamentu a zkuste se řídit jejich radou - třikrát a dost.

Už letmým pohledem do kódu jsem zjistil, že se opět jedná o jeden z webů, kde to zkrátka jinak nejde a <B>OBSAH</B> se musí podřídit <B>FORMĚ</B>. Důkazem mého tvrzení budiž použití několika a6 povícero pevných mezer pro odstrčení navigace, nesmyslné využívání tagů FONT (proboha proč?), míchanice stylů a tabulky s nastavenou pevnou výškou (?), nemožnost zvětšit si písmo, neexistující tisková verze a tak dále, a tak dále.

Nedalo mi to, a zabrousil jsem k autorům na domácí web zhlédnout jejich reference. Inu... co říci, klientům se to možná líbí, ale jakmile na mě poprvé vybafla prázdná obrazovka a přikryla mi i systémovou lištu s běžícímí úlohami, zatmělo se mi před očima a rychle jsem vycouval.

Tedy, abych učinil nějaký závěr, mě osobně se celkem líbí grafické provedení, když pominu výhrady vznesené výše. Co už se mi líbí méně je volba mrňavého písma (když už v pixelech, tak alespoň dostatečně velké, prosím). Co se mi nelíbí vůbec, je technická kvalita zpracování. Opět mnou cloumá pocit, že autoři vystavili své dílko do této rubriky, aniž si přečetli nebo vzali k srdci byť jedinou zde zveřejněnou kritiku.

Navrhuji tvůrcům, aby přistoupili zodpovědněji ke tvorbě moderního webu a to tím spíše, že pravděpodobně pracují za peníze. A teď mi pánové tvůrci řekněte, jak mám odhalit chyby na vašem webu, když se v něm v podstatě nic jiného než chyby a prohřešky proti základním standardům nenachází? Upozornit vás třeba na to, že je vhodné zvolit DOCTYPE, že ID musí být v celém dokumentu jedinečné a tedy zápis DIV ID=mezera opakující se do omrzení je hrubou chybou? Že je vhodné zařídit slušnou tiskovou verzi, když už nabízíte informace, které občas vyžadují klidné studium doma u krbu? Že tag FONT patří na smetiště webových dějin? Že pevné mezery se používají ve výjimečných případech a ne z důvodu odsazení textu? Že chybí základní sémantická struktura webu? Že podtrhávat text, který není odkazem je důvodem k defenestraci webmastera?

Zkrátka, kromě poměrně slušného grafického návrhu nemohu na tomto webu hodnotit kladně vůbec nic. Je mi líto. Přesto vám přeji do další práce hodně úspěchů.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 16:36:50

Jak rikam, clanky na tohle tema vychazeli jeste v dobe kdy jsem si myslel ze internet je nejaky zvire ;) Navic to tu kritizuju prakticky u kazdyho druhyho webu protoze tvurci jsou ignoranti kterym nevadi ze takovouhle dirou vam jde bez problemu treba dropnout cela databaze paklize jsou na to prava - paklize nejsou tak treba 'jen' smazat db tabulky.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 22.10.2003 8:55:40

No mam trosku dotaz off-topic. Vsude se tu razi aby jsme delaly stranky validni, s css atd... ja sam se snazim takove stanky tvorit. Co si ale budem povidat takove stranky od nejakeho grafika co maj table layout a jsou Photoshopu vypadaji kolikrat o dost lepe.
Me by ale zajimalo co na to zakaznik? Ono prece jenom vetsinou stejne vsici koukaj v MSIE a tam to byva v pohode. Moje stranky se treba nactou za sekund, ty ve photoshopu za minutu. Bojim se ale proste toho ze jak se rika obal prodava. Aby si proste zakaznik stejne nezvolil ten web ktery se mu sice nacita daleko lepe ale proste vypada lip a tak ten muj zavrhne ikdyz ten muj je crossbrowser atd. coz jemu ale stejne sum a fuk.
Mluvi se tu o uspesnosti googlu a ze nema zadnou grafiku ale ten ma proste jiny ucetl. Jde mi o to ze kdyz proste budou mit dve firmy zabyvajici se stejnou cinosti, vpodstate stejne ceny akorat ze jeden bude mit vet sice nevalidni ale graficky hustej takze ze si ho zakaznik proste vybere spise nez neco co se mu natahne za par sekund ale design bude sije hezky ale strohy.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 22.10.2003 9:10:20

a) piste to do fora, ne do diskuzi
b) sezente si grafika ktery necmara pro table-layout
c) ten posledni odstavec je mimo, mluvi se o pristupnosti pro vyhledavac (a ten to vidi skutecne podobne jako textove prohlizece), nikoli o uspesnosti vyhledavace samotneho.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 22.10.2003 9:13:16

To jak stranky vypadaj neovlivnuje, jakou je to vytvoreno technologii. V tabulkovym layoutu to dokonce da vic prace nez v beztabulkovym.
Jde jen o to, co se na co hodi.
Kdyz vime ze cilova skupina jsou spolecnosti urcityho typu, ktery maj predepsany win98 s default prohlizecem IE4.01 a nemaj povoleno cokoli instalovat, tak je jasny ze zvolim tabulky - a o tom to je.
<B>Bohuzel</B> se musime stale divat na to, ze tady tahle skupina zakazniku je a podle toho zvazovat.

Mrknete se napr. na <a href='http://www.capo.cz' target='_blank'>http://www.capo.cz</a> nebo na <a href='http://www.boardactivity.com' target='_blank'>http://www.boardactivity.com</a>
Myslim, ze si muzu troufnout rict, ze to jsou hezke weby - a v XHTML

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 22.10.2003 16:19:45

Ten druhý web bych teda za ukázku nedával!!! Fuj!!!
Pokud se dobře pamatuju, byl dokonce tady v Kritice (hledat to nemám čas) a tam bylo řečeno, že bez JS je to nepoužitelný - a taky že jo! V MSIE nevidím nic, když milostivě zapnu JS, vidím je pravou část... Prostě zmetek - a to si dovoluji říct proto, že od té doby co byl v Kritice (100 let?) je to pořád to samý! Prostě ignorance uživatelů.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 24.10.2003 13:37:34

No asi si pamatujete prd!
Tenhle web tady v kritice nikdy nebyl a 100 let starej neni.
Navic je urcenej pro uplne nekoho jinyho nez jste vy, proto nedodrzuje standardy 800 x 600 a pouzitelnost bez JS.

Avatar

Autor komentáře: Honza

Datum vložení: 24.10.2003 14:25:20

Haha,
ja na to koukam v Opere a vidim taky prd. At zije ukazka dobryho webu!

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 25.10.2003 19:29:35

no nevim sice jakou mate operu, ale ja to vidim v poho..
Mozna se na to mrknete z browseru Opera, a ne z budovy statni opery

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 24.10.2003 20:11:19

Tak se s Váma vsadim o boty (mám tady jedny krásný škrpály), že to tu alespoň už někdo dával jako příklad v diskuzi pod Kritikou - bohužel redakce ještě neudělala vyhledávání v diskuzích - a já Vám to teda hledat nebudu.

Přístupnost bez JS není žádný pseudopravidlo či pidipravidlo, ale je to jedno Z NAPROSTO ZÁKLADNÍCH pravidel, kde pro koho jsou stránky určeny je naprosto jedno.
ALe budiž, je to na autorovi a jeho soudnosti, <B>ALE</B> v tom případě je prosím nedávejte za příklad, jo?

Avatar

Autor komentáře: Jan Brašna

Datum vložení: 24.10.2003 23:48:08

Pardon panove, to jsem byl nejspise ja, ukazoval jsem na tom vkladani flashe do xhtml...

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 25.10.2003 19:41:59

Nesmysl!
Existuji nejaky pravidla, jak delat web. Tyhle pravidla se vsak lisi v zavislosti na to, komu jsou int. stranky urceny.
Jine pozadavky maj webari v USA, v Thajwanu, v Evrope, dokonce v praze a zbytku CR. Je to o vybavenosti technologiemi, dostupnosti pripojeni atd...

Vypnuty JS maj ve vetsine pripadu zase jen lidi zabyvajici se webem. Vetsina uzivatelu ma defaulni prohlizec a na nem ani nevi co jak zmenit.

V dobe kdy vznikal tento web se webdesignerska komunita prela o to jakym zpusobem vkladat flash do xhtml aniz by to bylo nevalidni.
Zpusob, ktery jsem napsal vyse do prispevku nebyl bohuzel znam, takze doslo k tomuto obchazeni.

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 22.10.2003 9:13:54

Já nevím, tvořím xhtml 1.1 strict a taky dělám design ve Photoshopu. To asi spolu nemá tak moc společného, nemýlím-li se...

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 22.10.2003 9:19:53

To je rychlost - než to člověk naťuká, tak už tu jsou dva obdobné příspěvky...

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 22.10.2003 9:24:30

jo jasne, ja taky delam XHTML a ve Photoshopu, spis jsem to myslel tak obrazen jako ze lidi spis zaujmou animace ve Flashi a nebo takovy ty weby ktery vypadaj 3d, maj ruzny stinovani atd....

ad. predchozi dva uvedene weby se mej jevi skutecne povedene a o podobny design se i snazim, spis jak jsem uvedl vise jsem myslel takovety weby 3d atd, chtelo by to asi nejakou ukazku ale momentalne si na nic takoveho nevzpomenu.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 23.10.2003 10:17:50

obavam se, ze xhtml 1.1 strict neni... :)

Avatar

Autor komentáře: Malis

Datum vložení: 23.10.2003 10:59:11

No jo, fakt že ne... vidíte, ani nevím v čem to vlastně dělám a přesto to v tom dělám vcelku úspěšně :)

Avatar

Autor komentáře: Fox Mulder

Datum vložení: 22.10.2003 14:20:20

No, graficky to snad nikoho neurazi, ale mozna bych se zamyslel nad bezpecnosti ... panove z adnes.net ... dovolil sem si vlezt vam do administrace a pridat jeden skromny prispevek do Poradny :-) Verim ze ho stihnete smazat, driv nez si ho nekdo precte ...
A omlouvam se za tu zmenu hesla :-)))
Fox

Avatar

Autor komentáře: Jony

Datum vložení: 22.10.2003 14:51:26

Hmmm... dobrý... no a kryž se ti povedl takový kousek, tak by jsi mi mohl popsat v čem je přesně problém... plsss.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 22.10.2003 14:55:06

nic jsem nikde neobjevil ???

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 22.10.2003 14:56:32

nebot jsem slepej a nedoslo mi o co jde :o) uz vim

Avatar

Autor komentáře: helena

Datum vložení: 22.10.2003 17:11:57

takze poporade:
1. uvodni animace se zastavila na natahuje se 60kb nebo tak nejak
2. vsude neni cestina ( absence metatagu pro kodovani )
3. zadny doctype ( ale to je prkotina)
4. tag font ( to uz je ...)
5. "peletony" pevnych mezer ( )
6. nadpis, ktery neni odkaz podtrhnuty stejne jako odkaz a to hned vedle sebe
... dal sem uz ani nekoukala

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 23.10.2003 9:21:24

Mno ja teda nevim, o slovu grafika mame asi kazdy jiny predstavy ale me ze teda grafika nijak ale vuebc nijak nezujala trosku mi to rpipomina amaterinu tudiz ani produkt jako takov bych si tam prilis neheldal protoze rpedpokladam ze tak bdue poucobit i cela firma..to jen tak jak to na me pusobi ..protoze krome te flashove halvicky tam neni prakticky zadan a pokud se za grafuku povazuje nadpis obarveny na mohro tak budiz....

Jsem velky vyznavac flashe ale zde mi to prijde opravdu trochu crazy davat jakesi menu na zacatek stranky a pak se tam vdzy muset vracet kromto kdyz uz flash tak aspon vyuzit jeho interaktivitu :/ a 60 kilo ??? proboha kde ste to nabrali?? ty bitmapove obrazky by se daly vsechny poridit dokupy tak do 15 kilo a zbytek vektorove garfiky 5 to je cca 20 kilo tak kde je tech zbyvajicich 40 ? za 60 kilo se da poridit plne vunkci pomerne rozsahla a zcela interkatvini stranka ve FLASH(vcetne ozvuceni pokud bychom ho tam chteli).

O kodu asi skoda mluvit... takze me tento web nijak nepresvedcil o svych kvalitach :/

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 23.10.2003 9:55:59

mno jeste sem chtel podotknout ze to ze se vam zastavi nacitani flashe nazcatku a nedje to dal a to ze vam nikde nedje cestina je diky skvele uzasne a jedinecne Opere v IE s tim problemy nejsou a vse je OK akorat nechapu proc ten flash nejde dal:/ asi spatny algoritmus v preloaderu.

Avatar

Autor komentáře: Hv

Datum vložení: 24.10.2003 10:13:56

zase jeden z tych co si mysli, ze kazdy ma nastavenu default bielu farbu pozadia v systeme

Avatar

Autor komentáře: Lui

Datum vložení: 24.10.2003 17:30:24

nevim jestli to tady už někdo přede mnou napsal nebo zjistil, ale zdá se mi že kombinace opera+čeština tady moc nepracuje - tedy nevim jak starší verze ale nová 7.21 rozhodně není moc OK :))
přeju krásnej podzim :)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz