Starší komentáře ke článku: Interval.cz pod rentgenem

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: patrik

Datum vložení: 17.3.2003 11:59:31

Sem vepište svůj příspěvek.

--> a taky to udělám!

>Bohužel jsme stále v tržním prostředí ...

Proč <I>bohužel</I> a ještě k tomu <I>stále</I> (chystá se nějaká změna?)? Myslím, že třní prostředí je nejlepším možným prostředím, které lidstvo zatím vymyslelo. Nebo vy byste byl radši v socialismu, v centrálně řízeném prostředí, kde bychom možná na internet ještě vůbec nenarazili, neboť to je prostředek imperialistů?

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 17.3.2003 12:10:21

Pěkné dopoledne,

jéje, no to jsem si pěkně zavařil ;o) Šlo jen o účelové slovní spojení, které se týkalo jen a jen zveřejnění podrobného výpisu. Vůbec by mě nenapadlo, že to může někdo spojit jinak, ještě k tomu tak, jak bych to nikdy nemohl myslet už jenom kvůli svým zkušenostem právě s netržním prostředím ;o)

Díky moc za upozornění, raději to vyhodím, abych nebyl ještě pranýřován antikomunisty, když už jsem měl tu čest s pranýřem komunistů .o)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 17.3.2003 12:53:45

Proc se vsichni opici po M. Koptovi s tim: "Sem vepište svůj příspěvek. --> a taky to udělám! "?

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 17.3.2003 13:08:16

Oni se neopičí, Kopta sem leze inkognito, asi ho zas vylili odněkud, tak musí zasmrádnout aspoň sem, když je tento týden pánem a vládcem Lupy :/

Avatar

Autor komentáře: Martin Kopta

Datum vložení: 17.3.2003 23:33:26

Sem vepište svůj příspěvek.

---> To taky udělám!

Sem vepište svůj příspěvek.

---> To taky udělám!

Mirku, nevím, jak Partik, ale já se tou hláškou jen snažím kodérovi Intervalu taktně naznačit, že <B>onfocus="if(this.value == 'Sem vepište svůj příspěvek.') this.value=''"</B>.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 6:55:31

:o))

Pěkné dopoledne,

to je velmi těžké, sice se snažíte něco naznačit kodérovi, ale Interval žádného kodéra vlastně nemá. Situace se mění až nyní, s novým redakčním systémem a nástupem Viléma Málka, jehož práce se projeví po spuštění red. systému a v následných úpravách na Intervalu.

Tedy, pokud mne teď někdo ještě čte - ke spuštění toho všeho dojde v nejbližší době - v řádech dnů až týdnů. Prosím, nelekněte se, až na vás jednou mrkne trošku upravený Interval. ;o)

Avatar

Autor komentáře: miroslav-kucera

Datum vložení: 18.3.2003 7:07:53

Studujes cestinu, tak prosim nenaznacuj a napis to rovnou.... :)

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 18.3.2003 12:45:05

no neviem, mne to bolo jasne uz po druhom raze :)

Avatar

Autor komentáře: pbitch

Datum vložení: 17.3.2003 13:42:15

fajn statistiky:
Warning: OCISessionBegin: ORA-01034: ORACLE not available in /export/home1/www/v2/conf/_config.php on line 11
Array
;-)

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Kopp

Datum vložení: 17.3.2003 14:02:07

Bohužel tohle nemůže ovlivnit, jedna se o problém na serveru auditora

Avatar

Autor komentáře: honidlo

Datum vložení: 17.3.2003 15:00:13

To fakt myslíte vážně, že autor dostane za článek, který bych v pohodě napsal i já 300-800kč??? Jestli je to opravdu pravda tak mně přijměte za redaktora.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 17.3.2003 15:43:05

Jenze ono to mily pane neni zadne terno. ZKuste se nad tim zamyslet: potrebujete
- znalosti
- cas

V tomhle pripade je cas to hlavni. Chcete-li delat za 100 Kc/hod (coz je celkem mrzka castka pro podobnou praci), znamena to ze musite napsat clanek v rozmezi 3-8 hodin. Coz je dost malo, jestli jste kdy zkousel podobnou praci. Kdyz budete hodinu premyslet nad tematem (coz se nemusi pocitat, to muzete i v aute nebo trolejaku), pul hodky nad rozvrzenim (netvorite bastl ale clanek), takove dve-tri hodky nad zdrojakem a testovanim, za tri hodiny napisete balast kolem (ten text) + korektury, pak si to tak trikrat prectete, doupravite a nasledne se zamyslite nad tim co se tomu clanku da vytknout (a pripadne provedete dalsi upravy, mrknete se do norem atd.), tak skoncite na castce spise smesne...

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 17.3.2003 20:53:02

Řekl bych, že jste doposud žádny odborný článek nenapsal. Netvrdim, že všechny články na Intervalu jsou na super úrovni, ale za opravdu kvalitni článek je to směšná suma.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 7:08:01

Hezké dopoledne,

a víte, že ani já netvrdím, že všechny články na Intervalu jsou pro mne skvělé?! Podívejme se na to ale jinak - prolistujte jakýkoli časopis, projděte si jakýkoli web. Pokud má nějakou pravidelnost a není jen občasníkem, pak se v něm objevují pro Vás kvalitní a méně kvalitní články. Papírový časopis je dokonce mozaika - od krátkých zpráv po hutné tematické články. Kdyby byl Interval na papíře, vyšel by jednou měsíčně a měli bychom s ním třikrát méně práce než nyní, co se článků týče.

Takhle vycházíme denně a je nesmírně náročné a vlastně nemožné dodržet stále stejně hutné články a zalíbit se každému. Snažíme se ale o sebereflexi. Články, které vyšly, hodnotíme - základními kritérii přitom jsou kvalita, úroveň zpracování a dodatkově čtenost (ta ale není podstatná, jak jsem kdesi řekl - nechci snižovat kvalitu a záběr Intervalu na úkor čtenosti). Poté se rozhoduje, zda se v tom směru a s daným autorem bude pokračovat.

Tedy - i pro mne jsou na Intervalu hutné a méně obsažné články. Věřte, že se je snažíme také podle toho hodnotit a rozlišovat výší odměn. Určitě nejsme stoprocentní, ale snažíme se. :o)

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 18.3.2003 6:57:23

Nikdo tě nemusí příjímat, dyť stačí ten článek napsat a poslat - máš to dole v pokynech ty trubko...

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 18.3.2003 11:40:08

Zajimalo by me, proc Interval dostava od sdruzeni CZ.NIC dotace, muzete mi nekdo odpovedet?

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 11:55:31

Dobré poledne,

odpověď na svoji otázku najdete v článku. ;o) Společnost CZ.NIC vyhlásila podmínky pro přidělení dotací z části svého zisku. My jsme tyto podmínky splnili, ale to se již opakuji, stačí si opravdu přečíst článek s příslušnými odkazy.

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 18.3.2003 12:53:05

Tak jsem si to precetl a musim konstatovat, ze podobnou sprostarnu uz jsem dlouho nevidel. NIC.CZ nema pravo vubec co nekoho zvyhodnovat dotaci a uz vubec ne vlastni cleny. To je jako kdyby Oskar vyhlasil soutez a sam by schrabl ceny. Myslim, ze zaloba by uspela. Ne ze bych ji chtel podavat, ale vubec se mi podobne praktiky nezamlouvaji. Je to evidetni zvyhodneni vasi firmy pred konkurenci za penize nas vsech. Navic pul milionu neni zrovna maly peniz.

Avatar

Autor komentáře: Josef Fraj

Datum vložení: 18.3.2003 14:12:56

Mozna mne neco uniklo, ale jestlize NIC.CZ vypsal dotaci pri splneni nejakych podminek a Interval je splnil event. splnil nejlepe ze vsech zucastnenych, tak nevidim duvod proc by nemel dotaci dostat. To ze se cast penez, ktere proudi do NICu vrati zpet do netu formou dotaci, mne take nepripada jako nejaky zlocin, naopak. Ani na tu zalobu bych si nevsadil. Kdo vam slapl na kuri oko? Vite o lepsim projektu, ktery by si zaslouzil takovou dotaci? Pokud ano rad se o nem neco dozvim.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 14:20:12

Pěkné odpoledne,

přečtěte si článek prosím ještě znovu. Máte v něm totiž podrobně vysvětleno i to, co tady napadáte a kvůli čemu se rozohňujete. Příklad, který uvádíte, je naprosto irelevantní. ZONER software je jeden ze 23 členů a dotace měla velké problémy právě kvůli tomu, že je jedním z oněch 23 členů, i když o udělení dotace nesměl definitivně rozhodnout.

Bohužel to, co navrhujete, není rovný systém - znevýhodňuje a "diskriminuje" přesně danou skupinu. Asi jako byste řekl, že tím, že jsem občanem České republiky, nesmím požádat o přidělení dotace na výstavbu svého domu, protože jsem členem komunity, která o tom rozhoduje, i když já samozřejmě nesmím o přidělení dotace sobě samému rozhodovat.

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 18.3.2003 15:03:43

Oba dva tady uplne zcestne argumentujete. Pokud nekdo o prideleni jakychkoliv dotaci rozhoduje, je prinejmensim neeticke, aby je prihral sve vlastni znacce. To je proste bez diskuse. To ze CZ.NIC, ktery dostava penize od nas vsech je potom predava napr. konkurenci je take krajne podivne a urcite by se na to nasel nejaky paragraf. Jestli vim o nejakem lepsim projektu, nez je Interval je otazka, ktera sem nepatri. Me osobne se interval velmi libi, ale jiste bych nasel dalsi zajimave projekty. Kuri oko nastesti nemam a ani nejsem v zachvatu zlosti, ale tohle je opravdu nemoralni a CZ.NIC rozhodne nema co rozdavat nase penize.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 15:29:32

Pěkné odpoledne pane Jakube,

omluvte mne, jestli se mýlím, ale CZ.NIC je nezisková organizace. Taková organizace, pokud generuje zisk, použije ho např. na podporu nějakými podmínkami definovaných projektů. To se stalo. Proč by mělo být neetické, že o podporu požádal i Interval?

Svého času se např. odborný server Česká škola ucházel o grant ministerstva, i když projekt patří Computer Pressu. Je to také neetické? To přece vůbec není pravda. Vždyť musíte oddělit Interval a ZONER software. Interval je oddělený projekt, který, pokud na sebe nevydělá, nebude existovat. ZONER software je nyní v pozici hlavního sponzora Intervalu, nicméně mezi ním a Intervalem probíhá klasické vyúčtování. To je přeci naprosto normální, nevidím nikde nic, co by bylo špatně - ale možná jsem naivní?

Tým lidí kolem Intervalu, který tvoří nadšenci, se snaží tento projekt udržet při životě. Při definování podmínek CZ.NICem jsme se nejdříve zeptali, zda vůbec můžeme o dotaci požádat. Odpověď byla "ano", a tak jsme požádali. Jsme tedy zločinci a podvodníci? Myslíte? Copak jsme si rozdělili dotaci do svých odměn? Mohu-li mluvit za sebe, ty moje jsou zmrazeny, dokud na tom Interval nebude lépe. V takovém případě děkuji pěkně za Vaše názory.

Avatar

Autor komentáře: J. Novak

Datum vložení: 18.3.2003 15:48:31

Ahoj.
Odpovidate na konkretni reakci. Precetl jsem si ji dvakrat a ted si ji prectu jeste jednou. Skutecne, nevidim v prispevku Jakuba (15:03) zminku o tom, ze by bylo neeticke, ze Interval pozadal o dotaci. Skoro by se chtelo rict, ze prekrucujete tvrzeni jako redaktor nejakeho bulvarniho platku.

PS: Pred chvili jsem "obdrzel" chybove hlaseni pri pokusu pridat dalsi komentar - mozna by stalo za zvazeni, zda jsou prostredky, ktere jste ziskali od CZ.NIC ucelne vyuzivany.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 15:56:30

Hezké odpoledne,

hmm, teď si to pročítám také, a máte pravdu, existuje dvojí výklad Jakubova příspěvku. Takže v tomto druhém výkladu mi nepřísluší reagovat nijak. :o) V takovém případě se omlouvám za jiný výklad - prostě k tomu nevidím mimiku, neslyším tón hlasu... :o)) Pěkné odpoledne přeji všem a díky pane Nováku za návrat na cestu. :o)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 18.3.2003 15:59:23

Jak to? Ja to tam vidim zcela jasne:

"Pokud nekdo o prideleni jakychkoliv dotaci rozhoduje, je prinejmensim neeticke, aby je prihral sve vlastni znacce. To je proste bez diskuse. "

Faktem ovsem je, ze ackoli je Zoner clenem CZ-NIC, o prideleni dotaci sam sobe nerozhodoval.

Avatar

Autor komentáře: J. Novak

Datum vložení: 20.3.2003 8:36:35

Pripominate mi Jaru Cimrmana - popirate sve vlastni tvrzeni z predchozi vety. :-) Vidite to tam zcela jasne? Proc pak ta posledni veta? Reagujte, prosim, mailem. Diky.

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 18.3.2003 16:00:13

A odkdy je Computer Press vlastnen ministerstvem? To jsem opravdu ten priklad nepochopil.

O tom, ze jste tym nadsencu a jste dobry tym neni preci pochyb. Ale takovych tymu je vice a mozna ze nedostali oni dotaci z duvodu, ze oni nemaji sveho zastupce v CZ.NIC.

Podpora internetu je jiste dobra vec, ale nemyslim si, ze dotace intervalu internetu nejak pomohla. Dokonce bych si dovolil tvrdit, ze naopak, protoze ho zvyhodnila pred konkurenci a ta muze na zaklade toho skoncit.

To, ze projekty musi vydelavat je jasne. Ale preci vas prijmovy model neni zalozen na lobby v cz.nic.

V zadnem pripade jsem nenapsal, ze jste CZ.NIC tunelovali coz jste naznacil. Jsem presvedcen, ze jste s penezi nalozili rozumejsim zpusobem, nez se mi snazite podsunout, ale zrovnatak jsem presvedcen, ze tu neco "smrdi". Nikdo mi nevymluvi, ze ten co vyhlasuje vyberove rizeni, muze tento kseft za pul milionu prihrat sobe. Stejne tak mi nikdo nevymluvi, ze tohle neni o podpore internetu a proto na nic podobneho nema cz.nic pravo. Podotykam, jsou to penize nas vsech podnikajicich na internetu.

Prosim, reagujte pripadne jen na to, co skutecne pisu, nic mi nepodsouvejte a kdyz volite prirovnani, tak s rozvahou protoze vami popsane vubec nevystihuje situaci.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 16:13:10

Hmm, ale pak jsem v koncích, protože dokáži reagovat jen za Interval. O ostatním nemám tušení a musel bych si vymýšlet. Do CZ.NICu nevidím, nejsem člověk, co spekuluje a hledá duchy, držím se faktů. Tedy se omlouvám - vidím jen, že byly podmínky, my je splnili a dotaci dostali. Splnilo je i mnoho jiných a dotaci také dostali. Náš příjmový model není založen na dotacích - ale o tom jsem také mluvil v článku.

Všude jinde se pouštím na tenký led spekulací, což nechci, omlouvám se, že na víc neznám odpověď.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 15:39:38

Pane Jakube,

o dotaci mohl požádat KDOKOLI, podmínky byly vyhlášeny veřejně. Určitě najdete řadu tiskových zpráv, které se tomu věnovaly. Kde je tedy chyba? Také si prosím přečtěte můj příspěvek - říkám v něm, že Zoner nemohl definitivně odhlasovat přijetí či zamítnutí dotace...

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 18.3.2003 16:07:15

Je lepsi, kdyz CZNIC alespon cast penez da na provoz nekterych projektu -treba prave na interval - nez aby si je sam nechal.

Dale, nejedna se vubec o vase penize. Jakmile zaplatite za domenu, muze si s nimi CZNIC (s nadsazkou) delat co chce. Pokud mam napr. domenu u Zoneru a platim za ni, taky nerikam, ze jsou to moje penize, protoze uz nejsou - jsou to uz penize Zoneru a ten si s nimi muze nakladat jak chce, treba si z nich vyplatit mimoradne premie :-)

Urcite existuji i jine zajimave projekty nez interval, to je jiste fakt. Nicmene, prvni podminkou pro udeleni dotaci bylo to, aby se takove projekty prihlasily. Udelali to nebo ne? Pokud ne, nechapu, proc "breci" nad tim, ze Interval neco dostal a oni ne.

Zoner si tyto dotace nepridelil, jak se tady nam porad snazite dokola podsouvat. Kolik ma CZNIC clenu? 23? Myslite, ze by si mohl Zoner pridelit dotace, i pres nesouhlas ostatnich 22 clenu?

Avatar

Autor komentáře: Jakub

Datum vložení: 18.3.2003 16:26:06

Nema cenu spekulovat zda Zoner prihral dotaci Intervalu ci nikoliv. O to tady nejde a slo by opravdu jen o spekulace, ale tady jde o to, ze Interval mel byt, bohuzel pro vas, automaticky mimo hru. Kdyz nekdo vyhlasuje soutez, take jsou automaticky mimo hru cela firma vcetne zamestancu. To je proste o etice.

Druha vec je vyber CZ.NICu. Osobne nesouhlasim s vyberem tak zavedeneho a da se rici uspesneho projektu jakym je Interval. Podporovat potrebuji zcela jine a originalni projekty.

Vsechno je uz hotovo, ja jsem chtel pouze vyjadrit, ze se mi podobne praktiky na internetu nelibi. Osobne si myslim, ze Zoner dotaci Intervalu hodne pomohl, ale to je pouze nazor a nebudu kritizovat nazor opacny.

Intervalu Zdar a lepsimu CZ.NIC taky.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 18.3.2003 16:32:50

Pane Jakube,

nic není přesně takové, jak to vypadá. A Interval je toho mj. také příkladem. Proto jsem zavedl tyto editorialy a snažím se čtenářům vše zprůhlednit. Dříve prostě nebyl čas, což se ukázalo špatně, neboť to šlo interpretovat všelijak. :o) Ale máte pravdu - souhlasím také s transparentností tam, kde je potřeba. Tedy díky za pochopení, v požádání o dotaci jsme neviděli nic zlého. Děkuji a přeji hezký zbytek dne.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz