Starší komentáře ke článku: itt.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2003 1:16:40

dnes budu strucny
1) grafika
- uchazejici, trosku pripomina stary interval (subjektivne), nicmene tomu se asi pri stavajicim barevnem spektru a urceni serveru tezko ubranite
- subjektivne mi prijde spise podprumerna - podotykam subjektivne (treba jsem jeden z milionu ;)
2) kod
- tabulkovy layout, huste definovani stylu primo u prvku, navic nikoli pomoci css, ale (dle meho jiz proprietarniho) align="" border="" apod.
- nahore je videt neco jako snaha o css (viz @import apod.)
- je videt, ze autor se z lecceho poucil z minulych kritik nebo se jich nikdy nedopoustel (nevim). Tady je jeste hodne prace, html 4.01 trans neni zadny zazrak, v kodu vladne schizofrenie ... konkretnich prikladu je temer skoda, chtelo by to zacit znovu na zelene louce
3) zaver
- grafika podprumerna
- kod podprumerny

Z meho pohledu grafika strhava kvalitu obsahu, to druhe zase celkovy image. Preji hodne stesti pri dalsim vylepsovani.

Avatar

Autor komentáře: Fuxo

Datum vložení: 23.6.2003 9:21:35

Co mate proti kodu? Ved ide o "Transitional" dokument. Moze sa v nom pouzit vsetko co autor pouzil. Dokument je jasne urceny na zaciatku, teda podla toho by ste k nemu ako kritik mali pristupovat.

Druha vec je, ze je kod zastaraly...

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 10:20:13

No prave I kdyz jde o 4.01 Transitional (tusim ze asi 5 let stara norma) tak z toho vyjede <a href='http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.itt.cz%2F' target='_blank'>http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.itt.cz%2F</a>

a to jde jenom o prvni stranku Jelikoz se ty chyby furt opakujou tak verim ze to autor pochopi

Jinak ten kod je obludne velkej a to diky tabulkam nevyuziti CSS i kdyz u CSS je snaha, ale pak nechapu proc pouzivat <table width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" align="center" border="0">. Mozna to bude tim ze CSS je, jak bych to rek, no proste <a href='http://www.itt.cz/advance.css' target='_blank'>http://www.itt.cz/advance.css</a> :(

Taky nechapu "piste nam" v levym hornim rohu, to preci temer kazdej prehlidne.

Taky ta sirka je naka divna Neni to "ryba ani rak" V 800*600 to je moc velky ve vysim rozliseni zase moc velky prazdny misto pri okrajich

Grafika
Standard, nic uchvatnyho ani nic odpornyho Snad jenom ty odkazy na sedym pozadi by chtely zvyraznit nebo zvolit jinou kombinaci.

A taky nejde zvetsit pismo :(

Tak to je rychlopohledem zatim vse

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2003 11:49:37

ehm, taky nazor

Ja tu kritiku v zadnem pripade nemyslel spatne, ale taky ten web prece nebudu chvalit jenom kvuli tomu, ze autor "prizna" hlavickou zastaraly typ.

Zeptam se jinak - Vy souhlasite s tim kodem tak, jak je napsany?

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 12:26:18

Nejde o to jestli souhlasim nebo nesouhlasim s kodem Osobne bych to kompletne udele uplne jinak vcetne kodu.

Ale nema cenu hodnotit to jak bych to udelal nekdo jiny, ale zamer autora. Kdyz se mu to tak libi, tak budiz, treba nekdy pozdeji treba za 4 roky prejde na XHTML nebo na uplne neco jinyho co se treba dneska zrodilo nekomu v hlave.

Jediny co me fakt vadi ze autor je "schizofrenik" a jednou pouzije CSS a pak ty oblodnusti (viz vyse) co maximalizujou kod uz tak dost velkej diky tabulkam.

Jinak v hlavicce muze mit napsany i to html trans..., ale je preci jenom jina doba a mhlo by tam byt jenom naky to div id="jfljfjklf" + p class="kfdskf" + nadefinovany Hn sem tam naky span class="okjoweu" + b, i, u ... a bylo by vymalovano Samozrejme je to hodne zlehceny, ale tak nak by to mohlo byt.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2003 12:43:29

ja jen bych podotkl, ze muj prispevek byla reakce na "fuxo"

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 12:51:51

ja bych zase podotknu,l ze jsem odpovidal podle vlakna, asi jim to blbne :))

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.6.2003 12:54:50

A já bych podotknul, že neblbne ;-)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2003 12:57:32

;) jeste nekdo, kdo by neco podotkl ? ;)

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 13:13:50

tak ja bych podotknul a naposled, ze po reloadu uz neblbne asi lokalni chyba nebo slepota uzivatele :))

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 13:18:45

tak ja bych podotknul a naposled, ze po reloadu uz neblbne asi lokalni chyba nebo slepota uzivatele :))

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.6.2003 13:09:14

Zato ta reklama :(. Rano mi posunovala celou stranku dolu a ted mi zakryva cast stranky - tedy ta na prvni strane. Ted jsem se dival ze v IE to vypada jinak - holt nektere prohlizece podporuji na centrovani margin: auto - a nektere ne :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.6.2003 13:20:07

No, pokud já vím, tak centrování pomocí "margin" zrovna MSIE nepodporuje ;-) Reklama je fyzicky až v patičce stránky, zobrazuje se pomocí absolutního pozicování. Z toho plynou dvě věci - že k (alespoň částečnému) překrytí dochází u oken menších než 1024px a že reklama samotná nemá na zobrazování stránky žádný vliv, tedy ani na její centrování ;-)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 23.6.2003 14:40:17

... jak se mi zdá knížka Pixyho o CSS naprosto skvělá, min. jednu chybu v ní má. Tvrdí tam, že MSIE od verze 5.5 už "margin: auto" umí korektně. Což ale není pravda, protože margin: auto; neumí korektně ani MSIE 5.5 a ani MSIE 6.0 SP1. Naštěstí je tu jednoduchý hack (a chyba), že MSIE zarovnává pomocí text-align: i blokové elementy. Ale kdyby to nedělal, CSS layout je pro něj nepoužitelný...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.6.2003 15:08:31

Proc? Tak byste to udelal tak ze v IE by to bylo vlevo ci vpravo :)

Avatar

Autor komentáře: Bořek

Datum vložení: 23.6.2003 16:20:47

;-)

P.S. Teď mě zas dostal pro změnu Konqueror a Amaya, který neuměj v elementu "style" atribut "media", takže když jsem to takhle dal na stránku a v atributu "media" jsem měl "print", Konqueror i Amaya odřízly celej layout :-) Ale dám tam "@media", a je po problému - doufám že ho uměj (že ho neumí MSIE 5.0, na to v tomto případě už neberu zřetel)...

To jen tak ze života webmastera ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 23.6.2003 23:58:43

A to vám připadá hodně vtipné, že si návštěvník stránky musí roztáhnout okno, aby si mohl přečíst anotace ke článkům? A že kdo nemůže, má smůlu, to také? Mně to nepřipadá vtipné ani trochu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.6.2003 0:12:24

Dám vám malou radu - pokud se nechcete otravovat s reklamou, zastavte načítání stránky, než se vám zobrazí. Mimo jiné ušetříte na přenesených kilobajtech ;-)

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 24.6.2003 11:23:29

To mne také napadlo. Jenže web, u nějž text překrývá reklama a zabránit tomu lze pouze tak, že včas stopnete natahování stránky, IMHO velmi zásadně odporuje principům použitelnosti. U webu o tvorbě webu je to pak poněkud absurdní.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 24.6.2003 12:34:58

Tento web velmi dlouho "kázal víno a pil vodu". Je zajímavé, že čím více se snažíme držet myšlenek, jejichž propagaci napomáháme, tím více si lidé stěžují ;-( No nic, my na tom samozřejmě pracujeme, není to ale tak jednoduché, jak to vypadá. Zásadním problémem je vysoká citlivost beztabulkového layoutu na dodatečné úpravy, tabulky bývaly v tomhle směru mnohem robustnější ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 24.6.2003 8:25:04

To je opravdu hodně zlehčený. Přáním zákazníka bylo, aby to fungovalo ve všech starších prohlížečích -> tabulkový layout. Kromě advance.css tam je i basic.css, který obsahuje kód zkousnutelný právě pro ty "nemoderní" prohlížeče. Obludnosti typu align, border atd. přímo u tagů <- upřímně řečeno, nechtělo se mi to přepisovat do ně¨jakého novějšího standartu. Za všechny chyby v kódu může jene a jen lenost. Když to funguje i s těma chybama, tak proč to předělávat ;) (to je jen žert).

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 23.6.2003 12:34:34

No... souhlasíme... co máme dělat, že? :) Nechci vytýkat autorovi použití "měkké" normy, určitě bych ale vytknul fakt, že kód není validní. Můj názor tu všichni znají... takovýto web je prostě výhodnější postavit výhradně na CSS layout, tvůrce by si ušetřil spoustu práce a navíc by celý web byl menší a rychlejší. Z hlediska designu tu také celkem není co hodnotit, je to prostě informační web.

I já bych se ale přimluvil za zvýraznění odkazů, bledě modrý odkaz na šedém pozadí ne každý přečte.Navíc po zkušenostech s některými obyčejnými uživateli v mém okolí bych odkazy (především v textu) zvýraznil podtržením. Takoví ti internetem málo poznamenaní jedinci mají leckdy problém pochopit, že to velkým modrým písmem je odkaz a ne jenom nadpis.

A ještě si myslím, že systému navigace by pomohlo zpřehlednění - respektive, nacházím-li se na stránce Grafické karty, mělo by mě navigační menu o tom informovat (buď zvýrazněním nebo zrušením odkazu). Možná by tak informačně obsáhlému webu prospěl navigační proužek v horní části.

Definice písma je taky podivná, v každém připadě (možná to dělá jenom mě), je hlavní text velmi špatně čitelný.

A to je tak vše. Suma sumárum - web mě neuchvátil a nevím, jestli bych se pravidelně vracel.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 14:42:47

Jenom takova poznamka Kdyz se podtrhne odkaz numuzou mene poznamenani jedinci pochopit, ze i to podtrzeny bude jenom nadpis :)

Podle me by neuskodilo dat dolu pod clanky jak je "diskuse" jeste "cely clanek" i pro mene poznamenane :)

Ten treti odstavec od spoda se mi zda, ze uz je to naprosto zbytecny, ale urcite by to nikomu nevadilo

Jinak vicemene souhlas

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 23.6.2003 14:50:20

No jo, jenže odkaz se podtrhne, až tam zarejdím myší... a kupříkladu naše krasavice v prodejním oddělení se myši vyhýbají, jak jen můžou. Co prostě není podtržené, to nikam nevede, šmytec. :)) Fakt ale je, že zrovna tohle jsem je naučil já, protože jsem tvrdil - když chcete brouzdat po internetu, tak vše, co je podtržené nebo je tam nějaká šipka a objeví se ručička, někam vede :). Bohužel - ony nezjistí, že to velký modrý je odkaz, protože tam prostě myší nezarejdí... já nevím, mě se poslední dobou zdá, že tvůrci webových stránek se stydí podtrhávat odkazy :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.6.2003 15:04:07

Býval takový akademický úzus, že se důležité texty zvýrazňovaly italikou, případně tučnou sazbou (nadpisy, klíčová slova). Když se hledala metoda zobrazování hypertextu, někoho napadlo vyznačit odkaz podtržením a od té doby se to dogmaticky dodržuje. Dnes je to už ale naprostý nesmysl, odkaz podtrhávat netřeba - stačí, když uživateli nějak dáte najevo, že to odkaz je. Pokud něco samo o sobě křičí "odkaz!!!", pak to nejen nepotřebujete zdůrazňovat podtržením, ale navíc si můžete býti jisti, že jde o strukturu logickou, sémanticky správnou, v níž by každý odkaz hledal naprosto přirozeně - tím se zvyšuje šance na kliknutí ;-)

K výše uvedenému ještě dodám, že z hlediska typografie je podtrhávání totální zvěrstvo a z hlediska designu docela závažný problém, zvlášť když dnes už může být odkazem kterýkoli objekt na stránce, neřkuli přímo všechny. Já osobně zastávám názor, že odkazy je vhodné podtrhávat jen tam a tehdy, kde a kdy je to opravdu nezbytné ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.6.2003 15:11:29

Myslim si ze podtrhavat odkazy neni zadne zverstvo, naopak to dnes delam temer vzdy - jednoduse proto aby kazdeho lisklo co je odkaz.

Imho idealni ukazka (s prominutim) debility navrhare je <a href='http://www.ihned.cz' target='_blank'>http://www.ihned.cz</a> - na strance je asi tak 14 ruznych 'vizazi' odkazu pricemz vase sance odhadnout co je a co neni odkaz pomoci vizualni kontroly je miziva.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 23.6.2003 15:15:26

<I> odkazy je vhodné podtrhávat jen tam a tehdy, kde a kdy je to opravdu nezbytné</I>

myslenka hezka, jaky je pravidlo nezbytnosti :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.6.2003 15:39:59

IMHO je nezbytné podtrhávat odkazy tam, kde 1] není ze samotné struktury (či obsahu) zřejmé, že jde o odkaz, nebo tam, kde 2] je zapotřebí odkazy zdůraznit.

Vezmu-li si za příklad Interval (přestože je design ještě ne zcela dotažený, kvůli zpětné kompatibilitě), odkazy prakticky nikde podrtrhávány nejsou, podtržení nahrazuje řada jiných mechanismů, která uživatele o odkazu informuje. S podtrženými odkazy se můžete setkat v uživatelských příspěvcích u diskuzí (bod 1]) a na stránce s výčtem článků, kde jde nejen o zvýraznění důležitého obsahu (bod 2]), ale také o kompromisní řešení problému v podobě nechtěných odkazů "více zde" ;-)


===========
Jinak se domnívám, že bychom diskuze ke článkům (a kritiky webu obzvláště) neměli zanášet OT. O problematice designu si můžeme podebatovat na jiném poli - třeba v helpkonferenci ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 23.6.2003 15:45:55

Nechcete v diskuzi zalozit neco jako k intervalu?

Mimochodem jsem pro to odkazy na intervalu taktez podtrhavat. Myslim si ze tohle je jedna z velmi rozumnych veci. Sice chapu ze interval neni zrovna pro BFU takze vetsina lidi uz odkaz pozna i bez podtrzeni, po shlednuti vyse jmenovaneho ihned.cz jsem ale usoudil ze... radsi budu podtrhavat vsude.

Nebo alespon budu delat kousky typu
p:hover a { text-decoration: underline }

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 23.6.2003 19:05:52

odstavec tri bych povazoval za nepsane pravidlo a myslim, ze ve slozitejsich strukturach je to temer nutnost.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz