Starší komentáře ke článku: ivanpik.net

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jódlující bernardýn

Datum vložení: 17.11.2004 0:27:25

Tak tomuhle webu se nedá snad nic vytknout...

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Kučera

Datum vložení: 17.11.2004 7:29:46

Mam stejny nazor ;-)

Avatar

Autor komentáře: John Bravo

Datum vložení: 17.11.2004 10:08:35

Ten kluk je dobrý. Jestli je mu teprve sedmnáct, tak je velký talent.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 17.11.2004 11:18:09

Zdravím,
děkuji za Vaše kladné příspěvky. Ale prosím, nepřeceňujte mně, znám i mladší, nebo stejně staré grafiky, kterým se nehrabu ani po kotníky.
Proto jsem přihlásil web do kritiky, aby mi to pomohlo na základě rad se zlepšit :-)
Přeji příjemné prožití dne.

Avatar

Autor komentáře: Vermin

Datum vložení: 17.11.2004 11:29:14

Jednoduchý design. Kvalitně zpracované (moc jsem to neprohlížel jen tak trochu). Jen jedna drobnost, pokud mám zapnuté styly a vypnuté obrázky tak chybý hlavní nadpis.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 17.11.2004 11:53:32

Nadpis opravím, děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Camus

Datum vložení: 17.11.2004 15:23:15

Graficky velmi podařené dílko zpracované moderními postupy zaslouží pochvalu. Kód vypadá čistý, pouze u kontaktu chybí uzavření poslední položky v definičním seznamu s adresou. Na tyto informace bych určitě použil element address.
CSS by určitě šlo vyčistit a zjednodušit. Zvládnutí techniky použití sdružených vlastností by nemělo činit problém (background, font,...). Definice font-family je opět stylována pouze pro windowsy. To je ovšem problém téměř každého webu. Lepší definice font-family vypadá takto: Verdana, "Geneva CE", lucida, sans-serif - (tedy písmo pro win, mac, linux a obecné).

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 17.11.2004 17:59:47

Myslíte vyměnit seznam za element address? Máte pravdu, tohle opravím.
Ta definice fontů je opravdu nešťastná, což sem si nějak neuvědomil. Použil jsem nyní tu vaší definici. Děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 17.11.2004 23:40:35

Nevím, co Vás vede k názoru, že Verdana je vhodné písmo pro Windows. Vámi uváděná definice nejen způsobí, že na Windows bude písmo větší, než na ostatních platformíách, ale navíc na některých verzích Windows bude použit chybný font, takže z textu dostanete jen rozsypaný čaj. Myslím, že Petr Staníček dokázal svými pokusy, že univerzální definice písma v současnosti neexistuje, tak nechte na autorovi, ať si vybere tu, která vyhovuje jeho autorskému záměru.

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 18.11.2004 8:02:25

a co takhle jen sans-serif?

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 18.11.2004 19:38:32

Joo, sans-serif je asi nejlepsi. Funguje vsude a vsude vypada prakticky stejne...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 19.11.2004 0:17:13

S tím nesouhlasím. Mně po instalaci zobrazuje Opera sans-serif Verdanou, kdežto zbytek Arialem.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 13:41:33

O problémech s Verdanou jsem doposud neslyšel. Vyzkouším web pod Linuxem a MacOS a zvolím snad vhodnou definice. Nícméně mým autorským záměrem je Verdana, či podobné písmo.

Avatar

Autor komentáře: Štěpán

Datum vložení: 17.11.2004 19:21:17

Musím tedy říct, že takhle krásné dílo jsem již dlouho neviděl. Barvy spolu hrají v takové harmonii, že je skutečně radost jen se na ten monitor dívat. Estetické cítění autora je nesporné.
Kdybych chtěl být nepříjemný, zeptal bych se, v jakém softwaru je vše děláno a zda je legální. Ale to raději nechme být...

Avatar

Autor komentáře: Karel Berner

Datum vložení: 17.11.2004 20:08:06

Mám za to, že když chce někdo opravdu něco nechat být, tak do toho nešťourá.
Mimochodem, myslím, že legálního software je celosvětově používáno jen několik málo procent.
A většina, ale naprostá většina se cnaží alespoň najít cestu, jak to ošidit alespoň trochu. Nicméně výrobci software s tím v celém světě počítají, ti, kteří nechtějí, aby se jejich software dál zneužít, se o to starají, jde většinou o různé specializované utility.
Vždyť třeba Macromedia určitě prodá dost, ale i díky tomu, že lidé ten software používají načerno a v jistou dobu zjistí, že potřebují vše zlegalizovat a na MM produkty jsou třeba zvyklí . Tak si je koupí, je to prostě součást marketingu, tak si pořád na něco nehrajme a sledujme to, co k něčemu je, pan Pik Vás taky neotravuje připomínkami, jestli jste třeba včera nespáchal nějaký dopravní přestupek nebo jestli se třeba nevědomě neřítíte do nějakého daňového úniku.

Web je opravdu dobrý, lepší a na vyšší úrovni než třeba ty mé. Já akorát už asi rok nevěřím, že Tvůrci toho všeho je 17let.

Nezlobte se na mě, ale už podle stylu, kterým píšete, se mi to jeví nejisté. Pokud ano, je toto pro Vás myslím pochvala.

Hodně zdaru

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 17.11.2004 21:10:00

<B>Pro pana Štěpána:</B> Tato diskuze se týká kritiky webu. Pokud se mnou chcete mluvit o tématu, které se netýká předmětu kritiky, kontaktujte mně přes jiný prostředek jako e-mail či ICQ. Děkuji

<B>Pro pana Karla Bernera:</B> Děkuji Vám, že jste se mě chtěl zastat, ale myslím, že to nebylo nutné.
Jinak sem rád, že se Vám moje stránky líbí. Mimochodem před rokem mi nebylo 17 ale 16 :) Ale vím, jak jste to myslel. Nezlobím se na Vás, nicméně můj styl psaní mi přijde naprosto normální :) Nemám důvod na internetu prezentovat jiný věk, než věk kterého jsem opravdu dovršil. Také mě překvapilo, že rok sledujete moji tvorbu prezentovanou na stránkách. To jste určitě viděl alespoň 2 změny v designu stránek, že? :)

Avatar

Autor komentáře: Ymir

Datum vložení: 19.11.2004 22:16:20

Ale panove... co je to s vama? Opravdu si pripadam jako jediny graficky rozhledeny a vzdelany clovicek. I kdybych chtel, nemohu rict, ze jde o skvele dilko, co se tyce grafiky... jde o solidni prumer, ktery neurazi ani neprekvapi. Ale mezi ostatnimi, zde uvadenymi skvosty jde o nadprumer...

Pokud je stvoriteli 17, tak to beru... ale pokud chce byt profikem... je co dohanet.

Abych ukazal svou dobrou vuli - inspirace je vsude treba na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.isolate.cz' target='_blank'>http://www.isolate.cz</a>, <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.2advanced.com' target='_blank'>http://www.2advanced.com</a> a jinde. Staci hledat.

Slovo zaverem, grafiku nemuze delat kazdy, kdo umi hejbat mysi :)
Tanhle autor je nadeje...

To se tyce technickeho aspektu veci - souhlasim s vyse uvedenymi fakty :)

Preji hodne uspechu, chuti a elanu... do dalsi prace.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 20.11.2004 16:26:38

Ano mám co dohánět, a taky se budu snažit to dohnat.
Děkuji za přání do další práce.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 22.11.2004 19:30:41

Nechci rozvadet nejakou polemiku mimo tema, ale <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.2advanced.com' target='_blank'>http://www.2advanced.com</a> zrovna (z meho pohledu) neni nejlepsi a nasledovanihodny priklad - pul minuty poletujici nesmyslny flash, kdy netusim co se deje a pak stranky v naprosto nenapaditem technostylu s neprilis vhodnymi barvami a velikosti pisma.

Ale taky trochu k veci: graficke vytvory Ivana Pika jsou veskrze velmi prijemne na pohled, rozhodne bych to neradil do prumeru. Otazka ovsem je, z ceho berete ten prumer. Mezi profesionalnimi grafiky byste mel mozna pravdu, mezi amaterskymi tvurci weboveho a jineho designu vsak urcite nikoliv.

Avatar

Autor komentáře: Ymir

Datum vložení: 20.12.2004 14:48:49

Prominte, nechci obhajovat 2 advanced, ale jde o stranky vcelku zajimave i kdyz s dizajnem mozna lehce vizualne komplikovanym a na efekt (neni to preci web po hospodynky :), mozna pro nektere lidi i mene srozumitelnym. Slo o priklad pristupu ne o vzor (autor ma mit vlasntni hlavu a nazor predevsim).

Dulezite je spravne stanovit cilovou skupinu. Jinou ji ma zminovany 2 advanced, jinou Ikea, jinou treba Armada Ceske republiky.

Kdyz chci presentovat grafiku, kreativitu a tudiz invenci mely by stranky mit povestny smrnc. To neco fajnove uprostred :)

Dizajn (celkove i pristup k nemu) ma mnoho tvari, je to jako k beznymi vecmi, treba BRAUN (funkcni dizajn vyjimecne kvality - nemci sou tim prosluli) a ALESSI (dizajn kreativni s funkci jako bonusem navic)...

Proste FUNKCE nebo FORMA, nejlip FUNKCE a FORMA.

Avatar

Autor komentáře: Kahi

Datum vložení: 17.11.2004 22:21:01

moc pěkný web, vzhledem, kódem i obsahem. jen by možná bylo vhodné udělat ze záhlaví odkaz na hlavní stránku, přestože je tam tlačítko úvod - někteří uživatelé jsou na to prostě zvyklí a mezi nimi jsem i já :o).
uznale pokývám hlavou, tento kluk je talent...

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 13:10:44

Nevím, tlačítko úvod je opravdu hned pod nadpisem... uvidím, až budu opravovat, aby byl zobrazen nadpis s vypnutými obrázky, tak budu o odkazu na HP uvažovat.

Avatar

Autor komentáře: miki

Datum vložení: 18.11.2004 8:26:18

Grafika webu vypadá o dost lépe v malém náhledu. Tam totiž nejsou vidět ty detaily grafiky webu, které jsou pro někoho možná zanedbatelné, ale pro výborný design nepostradatelné. Dalo by se na grafice leccos (do)vylepšit aniž by byla porušena jednoduchost a přehlednost webu.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 13:23:55

Určitě všechno může být ještě lepší. Mohl byste prosím konkretizovat ty detaily? Vím, že úvodní stránka není řešena z grafického hlediska moc dobře. Určitě i v galeriích se dá lecos vylepšit.

Avatar

Autor komentáře: Vlcoun

Datum vložení: 18.11.2004 12:39:31

Projekce designu je příjemná a přehledná. Celkově dobrý web. Jen tak dál!
- náhledy na položky v galeriích bych otevíral v novém okně
- zalinkoval bych pod ně příslušné stránky
- v Mozille 1.5 a Firefox 1.0 jsou při default velikosti písma (100%) napůl skryty popisky pod obrázky v galeriích 2D a 3D, navigace na 1,2,3 stránku galerie se vplizává do popisku v dolní řadě
- z nápisu "Jan Pik" bych určitě udělal odkaz na hp (viz příspěvek výše)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 13:16:09

Mohl byste mi prosím poslat screenshot? V mém Firefoxu i Mozille se stránky vykreslují korektně. Za ten screenshot bych byl velmi vděčný, nevím jak je možné že se vám stránka nezobrazuje dobře, rád bych to vyřešil. Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Kahi

Datum vložení: 18.11.2004 15:53:20

nesnáším otvírání linků v novém okně :o) ... ale každý má jiný vkus. a kdo chce nový okno, může si podržet ctrl/shift...

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 16:39:59

Přesně tak :)
Není důvod otevírat obrázky do nového okna.
Chystám udělat ve stránkách <I>nahled.php</I> odkazy na předchozí a následující obrázek. Jelikož však nejsem PHP programátor, tak to chvíli potrvá :(

Avatar

Autor komentáře: Vlcoun

Datum vložení: 19.11.2004 18:19:52

Jedním z důvodů je nechat uživatele prohlížet si galerii či cokoli jiného, zatímco se mu obrázek načítá - vyjádří se tím ten "odskok" z dosavadní hladiny webu. Ctrl/shft/mouse3 si zmáčkne jenom ten, kdo to umí. Nic vám nevnucuju, ale co návštěvník to názor. Takže do budoucna pozor na zobecňování svých návyků :). Tlačítka Prev/last by to do určité míry vyřešila. Weby v galerii bych určitě zalinkoval, náhled na úvodní "spashscreen" je na posouzení práce dost málo.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 19.11.2004 19:33:09

Já myslím, že otevřít si nové okno sám umí dost lidí.
Weby v galerii, u kterých v popisku není hypertextový odkaz buď nejsou zpracované do HTML, nebo jsou zpracované v HTML ale v zastaralém kódu (tabulky, nevalidita apod.)
Těch webů sem moc neudělal, a ty co mám v galerii, na těch sem se učil a učím se stále... jejich kvalita není dobrá. Jen snad 3 weby se tam daji povazovat za lepší. Ale to určitě časem zlepším :)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 18.11.2004 12:45:40

Já bych tedy několik připomínek k webu určitě měl. Při zarovnání textu do bloku na tak malém prostoru vznikají řeky, které jsou nepříjemnou typografickou chybou znesnadňujících čtení.
Dominantní motiv webu jsou jemné křivky, které ale naprosto drtí menu svojí pravoúhlostí. Stejně tak je tomu u řezu písma v bitmapách, které je pro tento styl až příliš technické.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.11.2004 13:13:52

Zajímalo by mne, jak chcete u stránek s proměnlivou velikostí písma zabránit řekám. Ty totiž v takovém případě vzniknou vždy, i když se bude sázet na prapor...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 18.11.2004 18:18:35

Máte pravdu, špatně jsem se vyjádřil. Chtěl jsem říci, že vznikají řeky velmi velkých mezer, které ruší čtení textu.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 13:36:54

Úvodní stránku budu předělávat, určitě text zarovnám doleva, jako jsem to měl asi před dvěma týdny.

Ano dominantou webu sou křivky, jenže sem to nějak musel skloubit s galerií, kde s pravoúhelností obrázků nic nenadělám.
Písmo jsem vhodnější nenašel. Toto písmo mi do hlavičky zapadlo hned. Ano je technické, ale cítím, že se mi tam hodí. Jestli najdu písmo, které se mi tam bude líbit více, dám ho tam. Byl bych i rád, kdybyste mi nějaké písmo doporučil.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 18.11.2004 18:24:32

Nikdo Vás nenutí mít obrázky hranaté nebo pod nimi nemít další vrstvu. :)
Písma probereme via icq.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 18.11.2004 17:56:59

Dobrý den,
k Vašemu webu témeř není co dodat. V kladném slova smyslu.
Přece jenom jsem něco našel.
Proč mají Novinky jiný čtvereček než Úvod? Asi to bude jinou úrovní nadpisu, ne? Proč je tedy formulář pro odesílání zpráv bez čtverečku - maličkost a snad i záměr...


Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 18.11.2004 19:05:55

Ano je to úrovní nadpisu. Nicméně úvodní stránku předělám do nějaký lepší grafické podoby. Snad se mi to povede. Očekával sem zde, že ta úvodní strana bude nejvíce kritizována.

Avatar

Autor komentáře: Krutil Jonáš

Datum vložení: 19.11.2004 19:46:55

<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.ivanpik.net/nahled.php?id=111&filename=index.php' target='_blank'>http://www.ivanpik.net/nahled.php?id=111&filename=index.php</a>

Jen mi prijde, ze odkaz na UVOD a popripadne na danou stranku (kde je prezentace umistena), by mohl mit nejaky styl a ne win default barvy.

Mozilla 1.7.3

Avatar

Autor komentáře: Roman Veselý

Datum vložení: 19.11.2004 23:56:08

viem ze je to trosku OT, lae vsetci tu hovorite o vypnutych styloch ... kde sa to da vypnut napr v mozzile ? nikde som taku monost nevidel :(
dakujem

Avatar

Autor komentáře: Kahi

Datum vložení: 20.11.2004 20:59:05

v mozille jsem to neviděl, ve firefoxu je na to tlačítko vlevo dole. ale do té mozilly by to určitě šlo přidat nějakým pluginem, třeba Web Developer umí vypnout styly (a kromě toho spoustu jiných věcí)...

Avatar

Autor komentáře: Marks

Datum vložení: 20.11.2004 21:04:49

lepší je používat Operu.......kromě samotného vypnutí stylů můžete simulovat beztabulkové prohlížeče (např. mobilní telefon), emulovat display PDA, zvýrazňovat strukturální prvky apod.

Avatar

Autor komentáře: lukas

Datum vložení: 20.11.2004 15:21:41

Parada :-)

Avatar

Autor komentáře: Melibrion

Datum vložení: 21.11.2004 22:24:59

Hlavicka a nadpis je obrazek. Kdyz ho vypnu, neni tam nic. V kodu sice je nadpis, ale asi bude tak dva metry mimo monitor ze? :-)
Jinak ty nahledy na mne pusobi desne neusporadane, kdyz nemaji zadny ramecek a jen bile pozadi.
A na strance neni krom nahledu temer zadny obsah :(( Kdybych chtel delat web nebo neco jineho, chtel bych vice informaci, ne jen obrazky.

Avatar

Autor komentáře: Autor webu - Ivan Pik

Datum vložení: 22.11.2004 12:47:30

Hlavicka zde jiz byla resena, dosud sem se nejak nedostal k tomu abych to opravil.
Nahledy budu opravovat, napadla me vcera jedna vec. Mozna dnes to zpracuji.
Pripravuji text o standardech, ktere pouzivam, a jejich vyhody pro klienta. Dale jake zasady a smery pouzivam pri tvorbe. Avsak muj web z jistych duvodu nema slouzit jako prezentace freelance designera, zatim.

Omlouvam se ze pisi bez diakritiky, jsem ve skolni knihovne na anglickych Linuxech.

Avatar

Autor komentáře: zz

Datum vložení: 27.11.2004 15:44:19

grafika:
když to srovnám s jinýma lidma kteří nabízejí své služby tak jeto podprůměr a hluboký...příliš usedlé, nikoho ta grafika neurazí ale ani neohromý.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 30.11.2004 1:01:52

Vase cestina nikoho bohuzel take prilis neohrom<B>y</B>, az temer urazi. :-)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik - autor webu

Datum vložení: 9.12.2004 14:39:44

Příspěvky v této diskuzi Váš názor potírají. Možná kdybyste slovo "nikoho" nahradil slovem "mě"... :)

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik - autor webu

Datum vložení: 9.12.2004 14:40:43

Předchozí příspěvek patří panu "ZZ"

Avatar

Autor komentáře: Grafik

Datum vložení: 14.12.2004 16:05:42

Sory, ale můžu mít jednu otázku? Ty jsi barvoslepý? že dáváš barvy tak, aby je lidi neviděli? Díky, vděčný návštěvník tvého serveru.

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik - autor webu

Datum vložení: 17.12.2004 21:50:52

Ano, mojí chybou bylo na serveru CSS s
body{
...
color: white;
...
}
Proto na uvodni strane, nebyl text vubec citelny. Moje chyba, avšak dávno opravená :) Jinak barvoslepý opravdu nejsem.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 18.1.2005 17:03:36

tak to ty as budeš barvoslepej

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 18.1.2005 17:03:39

tak to ty as budeš barvoslepej

Avatar

Autor komentáře: Ivan Pik

Datum vložení: 26.1.2005 9:29:52

Vy jste nikdy neudelal chybu?
Misto background-color sem omylem naspal pouze color.
Pravdepodobne nemate nic jineho na praci, nez si delat srandicky ze sem barvoslepy. Bravoslepy nejsem, dokazuji to pravidelne lekarske prohlidky.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz