Starší komentáře ke článku: Jak přežít Apache - Virtual Hosts

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Juraj Longauer

Datum vložení: 12.7.2002 9:16:16

Toto čo je za článok. Nejaká praktická ukážka by nezaškodila. Najlepšie by bolo keby autor preložil manuálovú stránku virtual hosts z <a href='http://www.apache.org' target='_blank'>http://www.apache.org</a>. Len je mi ľúto začiatočníkov musia byť z takýchto článkov riadne znechutení.

Avatar

Autor komentáře: Petr Sládek

Datum vložení: 12.7.2002 9:39:24

Pane Longauer, jako autor článku se musím (trochu) zastat sama sebe:
1) původně to měl být JEDEN článek, ale redakční "politika" Intervalu jej rozsekala na 3 kousky
2) bylo to psané především pro začátečníky a ti, dovolím si tvrdit, virtual host hned nepotřebují, jejich cílem je spustit si server, který odpoví na dotazy z prohlížeče
3) virtual hosts jsou celkem zajímavá problematika na samostatný článek věnovaný jen tomuto tématu (aby bylo místo na problémy a triky a aby to interval neroztrhl na 2 díly)
4) pokud máte ještě nějaký problém, tak si čtěte manovou stránku, když si ji tak vychvalujete

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 12.7.2002 11:04:43

V tom pripade je to teda hodne slaby jako jeden clanek, to se na me nezlobte, ale ty informace, co tu pisete, jsou vsechny obsazeny v souboru httpd.conf, ale jejich PRAKTICKE vyuziti formou prikladu by bylo podstatne lepsi ... treba jak ma vypadat httpd.conf pro jeden server, jak ma vypadat pro server s jednou IP adresou a nekolika weby, jak ma vypadat pro vice IP adres, vice portu, atd. Ono totiz server, kterej odpovida na pozadavky prohlizece, si to v podstate nainstaluje zcela samo, nemuzete se preci ohanet tim, ze nechcete dat lidem vice informaci, protoze toto je zamerene JEN na amatery ... a uz vubec se mi nelibi to vase osocovani stylu "kdyz tu vyjadrite svuj nazor, a nechvalite muj skvely clanek, tak se seberte a tahnete", protoze takova arogance je zcela zbytecna a jiste neprospiva ani vam, ani serveru interval.cz ... kdybyste psal pro me, verte tomu, ze uz byste nepsal ...

Avatar

Autor komentáře: Petr Sládek

Datum vložení: 12.7.2002 20:06:06

No, Vy nemate server, na ktery by se dalo psat, takze pro Vas to nepisu ;-)
Ale i vy soudite aniz byste se zamyslel sam nad sebou, potazmo aniz byste znal jakykoliv plan. Ono totiz je nutno necim zacit a komentovany httpd.conf je bohuzel ten zaklad - je tady popsano vsechno, co je potreba pro ZAKLADNI rozjeti serveru a u vetsiny direktiv je rovnou i priklad (narozdil od manu neobsahujici jen proste <B>foo</B> a <B>bar</B> apod.)
Navic jste stale nepostrehl, ze to bylo zamysleno jako JEDEN clanek a nebylo v mych moznostech ovlivnit rozdeleni na tyto tri casti - potom to samozrejme vypada slabe. Puvodni zamer byl prvni (jednolity) clanek jako zaklad, druhy virtual hosts, treti zajimave moduly (hlavne mod_proxy, mod_throttle a v neposledni rade mod_czech - to je hodne dulezite) a ctvrty ohledne SSL a https.
Vy bohuzel soudite a odsuzujete uz po prvnim dile, aniz byste si pockal na vysledek. A odpoved nebyla arogantni - pouze (dle mne) primerena urovni Vaseho poplivani bez optani...

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 15.7.2002 11:00:43

Prominte, ale na co vic bych se mel jeste ptat ? Je mi zcela jasne, ze tento clanek byl rozdelen, to preci pisete v minulem prispevku. A co ? Vy jste nevedel, jaka jsou pravidla pro publikovani ? Vy jste obeti rezimu, ktery nespravedlive rozdelil vas clanek, ktery ted po castech vypada slabe ?? Ja to porad nechapu, ohanite se tady kolem dokola, hazite vinu tu na interval, tu na lidi, kteri vas kritizuji, ale porad tu nevidim nic, co by rikalo "ano, mozna na tom neco je, ale jiste vas me dalsi clanky uspokoji vice" ... A ano, soudim takto po prvnim dile, protoze prvni dil mi prisel slaby ... jestli necekate zadne reakce, tak sem zduraznete na konec clanku :
Lidi, hlavne mi sem nic nepiste, toto je jen prvni dil, proto je to tak slabe, pockejte ale na dalsi ... a verim tomu, ze i tutorial nad "pouhym komentovanim" httpd.conf se da udelat zajimavejsi cestou, nez jste zvolil vy, samozrejme je jista nutna forma, kterou clanek musi obsahnout (treba vubec nemusi, ale pridali bychom praci tem, kteri "nemaji cas si to prekladat"), ale jak jsem rikal, konkretni priklady konkretniho nastaveni, ktere jak pisete je potreba pro rozebehnuti serveru, bych ocenil vice.
Takovy je muj nazor, a od toho tady ta diskuse je. Jestli neumite ocenit a prijmout kritiku, at uz je opravnena nebo nikoliv, nepiste na internetovy server, ale k sobe do denicku, kde muzete brecet nad tim, jakej je svet nespravedlivej :)

Avatar

Autor komentáře: Juraj Longauer

Datum vložení: 15.7.2002 15:24:20

Presne tak... Cakal som od autora sebareflexiu, sebakritiku nepiseme predsa komentare preto, aby sme niekoho vyzvali do boja. Ved sme to my citatelia ktori Vas nutia pracovat na sebe, tym myslim pisat dobre clanky. A vy sem bez ostychu vypustite seriu komentarov konfiguracneho suboru. Ja by som sa hanbil nieco taketo vypustit na verejnost. Cakal by som nejake vlastne postrehy, zistene problemy pripadne ich riesenie. A ked uz hovorite, ze pisete pre zaciatocnikov preco v tych komentaroch uvadzate cesty k suborom, ktore su typicke pre linux. Podla mojho nazoru ti vasi zaciatocnici maju nainstalovany Apache pod Windowsami tak si myslim, ze aj tie komentare konfig. suboru mali byt orientovane tymto smerom.

S pozdravom
Juraj Longauer

Avatar

Autor komentáře: Petr Sládek

Datum vložení: 15.7.2002 15:52:49

Znovu musím opakovat - bylo to psáno jako základ a i když by neměl být rozsah článku limitován, v redakci to bylo rozděleno na 3 podčásti a holt na virtual-host, které nebyly určeny pro zmatení začínajících hned na začátek, vyšlo jen stručné info. Tím, že z toho vznikl samostatný článek, tak to opravdu vypadá, jak to vypadá.
Bohužel, stejně jako na jiných webech (kam nepíšu - upozorňuji předem!), jsou diskuse bohužel pouze místo pro invektivy a nářky několika málo čtenářů, kteří sami nic obvykle nevyprodukují a pouze svými výroky o sebereflexi a zpytování autorovy dušičky zaplňují diskusi balastem.
Jestli se Vám nelíbí článek, který měl být začátkem série o tom, jak zacházet s Apache serverem, pro což je důležité mít základ a tím je httpd.conf, tak normální reakcí by mohlo být dát mu "špatnou" známku a jít pryč, zatímco Vy se musíte (a chcete) dohadovat a navážet do autora. Jediné, čeho tak dosáhnete, je naštvání autora, který v horší z možností přestane své informace sdílet s veřejností a tak se Vám může klidně stát, že až něco budete hledat, tak to nenajdete - bohužel při velikosti Internetu to není pravděpodobné, ale ta možnost tu je.
A co se týče "linuxových" odkazů v příkladech, možná byste si měli přečíst začátek (1. díl), kde je výslovně upozorněno na to, že existují odchylky pro "unix" a "win" platformy a že je nutno podle toho upravit parametry direktiv. Pokud neumíte nahradit <B>/home/html/data</B> za <B>D:/WWWdata</B>, tak nejste ani začátečník, ale spíš neschopný kverulant a raději byste si měl jakékoliv zásahy do počítače či jeho konfigurace rozmyslet a tvrdě zaplatit za odbornou práci někomu, kdo tomu rozumí...

A co se týče orientace na Win - hodně tzv. začátečníků si Apache zkouší právě na Linuxu, protože na Win platformě si vystačí s PWS (Personal Web Server). A co se týče orientace na Win - počkejte, až vstoupí v širší použití "placení výpalného" Microsoftu za "pronájem licnce na software na určenou dobu" (a neb slavná Open Licence apod., kterou teď propaguje papírovými spam-dopisy), potom hurá na Linux...

Avatar

Autor komentáře: Juraj Longauer

Datum vložení: 15.7.2002 17:02:56

V prvom rade sa ospravedlnujem ak som Vas rozculil to som nemal v umysle. Nepaci sa mi ze reagujete tak agresivne. Nerozculujte sa lebo si poskodite zdravie a bol by som nerad keby interval prisiel o kvalitneho autora(ir.). Ak nie ste schopny niest bremeno komentarov tak piste do listovych novin...tam Vas nebude rozculovat feedback citatelov.

Calm down...
Juraj Longauer

Avatar

Autor komentáře: www.valka.cz

Datum vložení: 15.7.2002 20:10:12

Cim dal lepsi ... tentokrat brekot o rozdeleni clanku ma jiz cely svuj odstavec, a nestiham se divit, i utoky na ctenare, kteri sem pisi svuj nazor ma svuj osocujici odstavec :) Super, skoda, ze tohle interval take nerozdelil na tri clanky, mozna by to bylo mene spatne, nez se mi to ted zda. Ale podle toho, co tu ctu, Vase druhe jmeno by mohlo byt KOMPLEX. Opravdu, pokud nesnesete JAKOUKOLIV kritiku k tematu, tak jdete od toho ... podivejte se na muj web, a do mych for, jak tam to vypada, jak se denodenne dohaduji s lidmi, a dohaduji se s nimi RAD, protoze vim, ze mnohy z nich vi o tematu vice nez ja, nebo mozna ne, ale prave tou konstruktivni diskusi se zacina proces hlubsiho pronikani do problemu a potreby zdokonalit se ... kdezto u vas je to proste odmitani, protoze jak by
probuh bylo mozne, ze by o tematu treba nekdo vedel vic, nekdo o tom
treba napsal lip nebo nedej boze by o tom s Vami chtel diskutovat ... dokazal byste vubec v praxi obhajit disku na tema "jak udelat to a to" na apachi, nebo vse mate z do cestiny prelozenych komentaru v httpd.conf ? Kolik webovskych serveru jste spravoval ? Kolik firemnich intranetu zije
pod vasima rukama ? Protoze zatim mi to prijde jako utoky ditete, ktere si naslo novou hracku, snazi se s ni prodrat na svetlo bozi, ale kdyz se mu do cesty postavi nejaky problem, zacne kolem sebe placat rukama, brecet, kricet a kopat. Vas styl vedeni komentaru mi prijde naprosto ubohy. A uz vubec nechapu Vase komentare smerem k Microsoftu, spousta lidi jej spokojene pouziva, a i ve velkych spolecnostech neni neobvykle, ze Apache bezi na NT platforme, jako alternativa k dejme tomu deravejsimu IISku, ale uz je jiste mimo Vase fantazie o svete Linux only.
Nebojte, nepatrim mezi ctenare, kteri nikdy nic nevyprodukovali a jen se snazi tryznit vasi nebohou dusicku, protoze bych si nikdy neodpustil, ze
byste se treba uzavrel do sebe a prestal s nami sdilet informace(ir.), ktere jak trefne pisete, si muzeme najit i jinde. Predpokladam, ze to je presne to, o co vam i lidem, kteri vas za psani takovehoto clanku plati, jde. Odlakat lidi z tohoto webu nekam jinam. To preci dava smysl ... co na to rict ? Tak trochu jina restaurace ... Protoze dokud nepochopite, ze vas zakaznik vas pan, a budete se nadale chovat stejne stupidne, kviti vam nepokvete. Ale muzete byt v klidu, uz vam sem nic psat nebudu, svuj nazor jsem vyjadril dostatecne jasne, myslim si, ze tento clanek si jiz dalsi pristup nezaslouzi.

Avatar

Autor komentáře: Petr Sládek

Datum vložení: 15.7.2002 20:37:26

No, z mého pohledu jsou útoky vedeny z vašeho "válečného" pohledu (www.valka.cz ve jméně je fajn nick, pokud tam není jen jméno pan Válka)
Takže popořadě a pokud možno bez emocí:

1) opakuji - je to (resp. po těchto výpadech spíš <B>měl být</B>) delší seriál a <B>na něčem se musí začít stavět</B>, bohužel to asi nechápete - začít pro začátečníky článek stylem:<I>
"Vážení uživatelé, pokud se Vám dostal do ruky Apache, tak základní popis konfigurace si najděte na <a href='http://www.apache' target='_blank'>http://www.apache</a> a pokud se Vám něco nebude zdát, tak máte smůlu, stejně tak, pokud nevládnete anglicky a nemáte už nějakou praxi s editací konfiguračních souborů apod... máte smůlu, protože tady se rovnou pustíme do virtuálních serverů, šifrované komunikaci apod..."</I>

2) kostruktivní diskuse nad faktem, že to po rozdělení vyšlo, jak to vyšlo, ta už je teď čistě zbytečná. Nemám redakční přístup do systému a tak s tím nic nenadělám.

3) opravdu nemam všechno z přeložených komentovaných httpd.conf - hodiny a hodiny po nocích (mimo hlavní pracovní činnost) jsem strávil nad kompilací Apache s nejrůznějšími moduly - např. právě zmiňované mod_ssleay v kooperaci s mod_czech a mod_php4 bylo opravdu oříškem, kde nepomohlo "jen nahlédnout na wwww do .com serverů"

4) pokud to chcete přesně - v aktuální chvíli 5 serverů (každý s několika poddoménami) a 7 firemních intranetů pod přímou správou a 46 instalací firemního intranetového informačního systému s vlastními správci, pro které růběžně tvořím další moduly dle zadání - nejde stihnou se kvalitně věnovat tolika zákazníkům zároveň. A vy?

5) Flame war Apache NT/Unix tu zavádíte vy. Já prostě vyšel z toho, co používám nejvíce. Navíc NT se mi pro potřeby toho, co jsem pro své zaměření potřeboval, prostě nehodilo. Ale na tohle téma flame-wars je tolik diskusních "klubů" (např. na zive.cz potažmo na kterémkoliv počítačovém serveru s možností komentářů)

6) Nemám pocit, že se redakce interval.cz snaží někoho někam odlákat, spíš jsou to příspěvky v diskusích, jaké píšete (podobných "hádek o ničem" je třeba plno na zmiňovaném zive.cz nebo Světě Namodro), které čtenáře jen zklamou (či znechutí). Osobně musím ocenit interval.cz, že se snaží alespoň o nějakou osvětu systematickým způsobem.

7) Ne, bohužel ne, opravdu interval mne neplatí. Možná by mohl, až bych pro ně psal nějaké exkluzivní věci obsahující např. vlastní zdrojové kódy, nad kterými jsem strávil mnoho času. Takže možná v budoucnu...

8) Ale na druhou stranu bych měl za redakci (ne jménem redakce, nepatřím k ní) poděkovat za zvyšování počtu banner-view, které generujete protahováním této nesmyslné diskuse...

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 16.7.2002 12:28:07

Omlouvám se Vám, pane Sládku, a také čtenářům za tuto planou diskusi, která pramení z rozdělení článku a z toho, že jsem byl prostě na dovolené a čtenářům připravil po nocích společně s kolegy Interval i přes ni. Tedy jsem nemohl reagovat hned na počátku diskuse.

Nicméně vše se točí kolem rozdělení článku na tři díly. Anonymní čtenář si zde stěžuje, že je třetí díl sám o sobě slabý - trochu mi ale vadí, že si nevšimnul, že jde o třetí díl, proto je v názvu číslovka. U seriálů, které pokračují volně a nepotřebují návaznosti, nečíslujeme. Číslování má říci, že je něco rozděleno tak, že jedno bez druhého nemá smysl. Možná je ale pravdou, že druhý a třetí díl měly být vydány jako jeden i za cenu přílišné délky.

Také souhlasím s panem Sládkem, že začít se prostě někde musí a musí se jít od začátku. Těším se tedy na další pokračování.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.7.2002 19:13:20

Abych to dovedl do úplnosti, za rozdělení na tři části jsem zodpovědný já, ačkoli se mi to také příliš nelíbilo. Na tuto diskuzi jsem nestihl adekvátně zareagovat pro přílišný nával neočekávané práce. ;-)

Avatar

Autor komentáře: sun

Datum vložení: 1.10.2006 18:31:14

za sebe jako zacatecnika chci rict, ze z clanku sem nemel zadny prospech a propo prelozit sem si to mohl sam. jedina vec co sem zjistil ze unix ma trosku rozdilne nastaveni kdo by to cekal! v clanku neni vysvetleno proc se takto nastavyl server nebo dalsi moznosti nastaveni. popr nekolik verzi konfikuraci ke stazeni a vysvetlini jak se bude server chovat s timto nastavenim. toto bych cekal jako zacatecnik prelozený text je dost malo.

Avatar

Autor komentáře: Guri OConnor

Datum vložení: 22.3.2007 15:57:54

Zdravím. Tedy abych popravdě řekl. Tak z toho nechápu. Již dva týdny tu sedím nad Apachem. Hledam po netu co se jen dá. A stále nemohu správně spustit Apache server. Nechť nastavuji httpd.conf nebo práva ..atd. Tak z toho stále nic není. Jediné co mi funguje je pouze jakýsi lokální server na mém PC. Ale ostatní pc v ethernetové síti tyto www již nevidí. A nechť čtu jakýkoliv takový to članek a dle něj to nastavím. Tak zůstává stale ta samá situace. Musím tady kolegu podpořit, že by se zde hodil přímý příklad httpd.conf souboru takového správně funkčního serveru s jednou IPadresou.

Avatar

Autor komentáře: anonymous

Datum vložení: 13.7.2002 17:39:06

vice clanku o apache a jeho nastaveni nikdy neuskodi, mod ssl a dalsi. urcite ne kazdy ma cas na prekladani a hledani info.,kdyz je vse na jednom miste je to the best.tyto clanky na ceskym netu chybi.
pokracovat!

Avatar

Autor komentáře: Juraj Longauer

Datum vložení: 15.7.2002 16:05:14

Mily Mr. Anonymous, v jednom mate pravdu viacej clankov o Apache naozaj neuskodi, ale musia obsahovat hodnotne informacie. Co sa tyka toho casu s prekladanim, vacsinou ked riesis nejaky problem nemozes si dovolit cakat na clanok v ktorom aj tak nenajdes co hladas. Vacsinou skoncis v studovani manualov, prehladavani konferencii a pod. Inac na to mod_ssl by som bol velmi zvedavy najma ak apache bezi pod windows. Ale toho sa asi nedockam kedze seria clankov o Apache uz skoncila.

S uctou
Juraj Longauer

Avatar

Autor komentáře: X-Soft

Datum vložení: 20.7.2002 11:20:40

Dobrej,
nevi někdo jak nakonfigurovat Apache (nebo php.ini), tak aby mi bral parametry za otaznikem (v adrese).
Napr.
adresa tehle stranky je <a href='http://www.interval.cz/discussion-add.asp?idclanek=1317' target='_blank'>http://www.interval.cz/discussion-add.asp?idclanek=1317</a>
a me by to bralo jen <a href='http://www.interval.cz/discussion-add.asp' target='_blank'>http://www.interval.cz/discussion-add.asp</a>

Nevi nekdo jak a kde to nastavit ??
(zkousel jsem to preinstalovat a ruzne predelavat, ale neslo mi to :( tak uz nevim co mam zmenit. (PHP mam php-4.2.1-Win32)

Diky za radu.
X-Soft

Avatar

Autor komentáře: X-Soft

Datum vložení: 20.7.2002 12:12:08

Tak uz jsem si na to prisel. Staci ho PHP.INI napsat / prepsat tohle

<B>register_globals = On</B>
(viz <a href='http://www.php.net/manual/cs/print/configuration.php)' target='_blank'>http://www.php.net/manual/cs/print/configuration.php)</a>

Nechapu proc to jen je po instalaci nastaveny na Off .. ach jo, tak dik.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Vrany

Datum vložení: 1.8.2002 21:45:28

Prectete si o tom treba na php.cz.
Duvody jsou bezpecnostni, bez teto direktivy to parametry z URL samozrejme prebere take, pouze je ulozi do specialniho pole a nejsou dostupne primo.

Avatar

Autor komentáře: Dave

Datum vložení: 17.2.2004 19:36:20

Dobre Vam radim - naucte se v PHP tvorit s register_globals = Off ! A stejne nastaveni pozadujte po spravci serveru, kde budete produkt umistovat. Pocet problemu, kterym tak predejdete, by vydal na nekolik clanku.

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk Nejedlý

Datum vložení: 1.8.2002 20:04:09

Diskuse výše je velmi zajímavá, ale nešlo by zde uvést příklad konkrétního nastavení virtuálního serveru? Nevím jestli jsem tak neschopný, ale ani po víc jak hodině pokusů se mi ho nepodařilo zprovoznit. Možná by to ocenili i jiní....

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 3.8.2002 21:46:03

Ja bych nejaky priklad taky ocenil ... z clanku jsem nepochopil o virtual hosts vubec nic :(

Diky

Avatar

Autor komentáře: Milan

Datum vložení: 24.9.2003 14:10:02

Pane Sládek,
Je to už rok, co zde byl napsán poslední příspěvek, a tak ani nevím, jestli jej tenhle ještě budete číst.
S linuxem sotva yačínám, a také jsem byl nucen rozchodit Apache z RH7.1cz.
Chodilo to samo, dokud jsem do toho nerejpnul. PAk nepomohla ani přeinstalace. Nezbývá mi, než hledat na internetu radu. Váš článek mne zaujal, protože i když angličtina není můj nepřítel, názvosloví a specifika Linuxu mne dokážou docela snadno zbrzdit. Takový článek, jaký jste uveřejnil - zkrácený nebo ne, jsem právě hledal. Ale ty připomínky.... Myslel jsem si, že v komentářích najdu třeba: není mi jasne, proč.... ?? a ktomu vaši odpověď nebo dovysvětlení. Ale ti ňoumové, co sami nic nevytvoří, jen prskají sliz a znechucují lidi jako vy.
Samozřejmě, že bych si dovedl článek představit bohatší, ale řeknu to slušně, a ne takhle. Jen ztrácíte čas odpověďma na ty bláboly.
Pokud ještě publikujete (vidím, že na intervelu ne), mohu se vás jinou cestou zeptat na Apache?.
Děkuji.
sup

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 10.2.2004 11:38:57

Jak nastavit kodování a správné zobrazování stránek s windows-1250.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz