Starší komentáře ke článku: Java a 3D grafika - Geometry (PointArray, LineArray a TriangleArray)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 7.5.2004 16:09:56

:-)

Avatar

Autor komentáře: Honga

Datum vložení: 7.5.2004 18:51:25

Ahoj,
zajimalo by me jestli ma Java3D budoucnost a jestli ma ceny ucit se ji...Prochazel jsem forum na sunu a vetsina lidi se priklanela spis k
opensource jako JOGL a Xith3D. Taky by chtel vedet jak moc jsou JOGL a Xith3D odlisne od Javy3D v syntaxe a ve strukture...
dik za odpovedi a nazory
Honga

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kuželka

Datum vložení: 7.5.2004 20:24:05

Nerad bych tu vyvolával flame ohledně toho, jestli je lepší Java 3D, xith3D, JOGL... ale Java 3D alespoň podle mého názoru budoucnost má a nejedná se pouze o mou ničím nepodloženou spekulaci :-) Sun se totiž chystá uvolnit zdrojové kódy Javy 3D a v rámci JCP se chystá připravit verzi 1.4, která by podle zprávy poslané do javovského mailing listu, měla obsahovat mj. programovatelné shadery. (zmiňovanou zprávu naleznete na <a href='http://archives.java.sun.com/cgi-bin/wa?A2=ind0403&L=java3d-interest&F=&S=&P=21949' target='_blank'>http://archives.java.sun.com/cgi-bin/wa?A2=ind0403&L=java3d-interest&F=&S=&P=21949</a> )
Ad. rozdíl mezi výše zmíněnými API: Java 3D a Xith3D jsou si poměrně podobné. Obě jsou založené na myšlence grafu scény, zatímco JOGL slouží k tomu, aby bylo možné používat v Javě přímo volání funkcí OpenGL. (Pokud se tedy rozhodnete pro JOGL, musíte se naučit také OpenGL.) Nicméně mám zato, že JOGL už není dále vyvíjen.

Avatar

Autor komentáře: Ondra Kuželka

Datum vložení: 9.5.2004 11:09:19

Jeden JOGL už není vyvíjen, ale ten na java.net samozřejmě i nadále je. Tímto se omlouvám za poněkud zavádějící informace

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz