Starší komentáře ke článku: JavaServer Pages pro všechny

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 7:29:25

Tohle tema jsem na Intervalu hledal jiz dlouho. Myslim, ze servlety, JSP a obecne Java jsou zatim hodne nedocenene a spousta lidi radeji tvori v PHP, ktere je uz dost popularni a dostupne. Pritom vyhody Javy jsou vice nez zrejme. No nic, uvidime, jak se to bude vyvijet dale...

Avatar

Autor komentáře: Marek Branický

Datum vložení: 6.8.2002 8:15:41

Som rád, že vás táto problematika zaujíma a dúfam, že sa stanete pravidelným čitateľom ;-)

Inak seriálom JavaServer Pages chcem predstaviť túto technológiu a vysvetliť jej prvky. A tam kde to bude možné uviesť nejaké príklady.

Ale nepôjde o seriál typu "JSP prakticky".

Tiež predpokladám aspoň minimálnu znalosť JAVA jazyka.

Nakoniec, uvítam všetku kritiku a podnety.

Avatar

Autor komentáře: Karel

Datum vložení: 6.8.2002 9:21:52

Chtěl bych Vás požádat, nevíte, kde bych nalezl srovnání JSP a PHP ?
Zatím programuji v PHP, ale zajímaly by mne rozdíly, zda opravdu stojí za to se učit JSP.

Předem díky ..

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 9:31:15

neco jsem nasel:

<a href='http://www.b2bsim.de/documents/wewior/' target='_blank'>http://www.b2bsim.de/documents/wewior/</a>
<a href='http://training.gbdirect.co.uk/courses/perl/comparison_php_versus_perl_vs_asp_jsp_vs_vbscript_web_scripting.html?format=pf' target='_blank'>http://training.gbdirect.co.uk/courses/perl/comparison_php_versus_perl_vs_asp_jsp_vs_vbscript_web_scripting.html?format=pf</a>

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.8.2002 12:01:30

Škoda, ten první odkaz je již poněkud zastaralý, alespoň pokud mohu soudit z letmého pohledu na popisované parametry PHP ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 13:19:50

To je mozne, ze je zastaraly, jenom mne to vyhodil google :)) A jinak se omlouvam za to zniceni layoutu Intervalu vlivem dlouheho odkazu, netusil jsem, ze to udela takovou paseku :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 6.8.2002 13:33:37

Za dlouhý odkaz se přeci omlouvat nemusíte, to je problém layoutu ;-)

Co se týče zastaralosti zdrojů na Internetu, velmi mne tento problém trápí, především proto, že má původní profese je doslova životně závislá na velkém množství neustále se obnovujících informací. Najít však na Internetu zdroj, který je nejen obsažný, ale i přesný, správný a "up-to-date" (jak říkáme my latiníci ;-) je prakticky nemožné.

Rozčiluje mne právě postup, na který si navyklo mnoho uživatelů - rychle něco hodit do vyhledávače a honem to prezentovat pro větší slávu svého nicku. Ani v nejmenším se neodvažuji tvrdit, že by se toto nějak týkalo Vás (prosím, nechápejte mně špatně), nicméně se snažím vždy a všude na tento fenomén upozorňovat ;-)


BTW: Výše diskutovaný pramen uvádí, že PHP postrádá univerzální rozhraní pro práci s databázemi, což by byl samozřejmě závažný nedostatek. Pokud však neberu v úvahu PHP vlastní spolupráci s ODBC, pak zde ještě existuje PEAR, který obsahuje kód pro řízení DB bez ohledu na jejich typ a bez potřeby instalovat specifické ovladače.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 14:06:56

Ten problem srovnani PHP a JSP mne natolik zaujal, ze jsem nevahal a hodil to do vyhledavace. Bohuzel jsem vsak nenasel presne to, co jsem hledal, uz kvuli tomu, ze ty informace jsou neaktualni. Tak jsem sem ty odkazy hodil, aby tu bylo alespon neco :) Priste to lepe proberu :)

Avatar

Autor komentáře: stefan

Datum vložení: 6.8.2002 13:12:54

No myslím že důvody jsou jiné, PHP se používá z několika důvodů :
* pro běžné firemní prezentace, zobrazení dat z DB a jeden formulář posílaný emailem, je PHP naprosto dostačující a rychleji napsané
* aplikaci v PHP můžete dát na libovolný webhosting s JSP je to spíše o vlastním serveru
* PHP je mnohem snadnější na naučení a i někdo kdo to nikdy neviděl dokáže s knihou v ruce něco napsat

já osobně umím ASP,PHP,JSP a přesto skoro všechna moje práce je v PHP hlavním důvodem jsou první dva body, převážně ten druhý

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 13:21:56

No vidite, a proto je nejpopularnejsi php a ja rikam, ze to je skoda. Nic vic, nic min...

Avatar

Autor komentáře: flappy

Datum vložení: 6.8.2002 8:39:32

Zajimalo by me jestli chcete takto opsat opravdu celou knihu "Coreservlets & JSP" od Martyho Halla (v ceskem prekladu Neocortexu jako "Java servlety a stranky JSP"). Kdyz tak byste mel tuto knihu odkazat alespon v referenci na literaturu na konci clanku. Je to alespon ta nejmensi slusnost.

Avatar

Autor komentáře: Jiri Cisar ml.

Datum vložení: 6.8.2002 9:06:43

A jo, koukam na to... Jsem si rikal, ze je mi to nejake povedome... Ta kniha tu lezi prede mnou a s malyma upravama je to to same... :(

Avatar

Autor komentáře: Marek Branický

Datum vložení: 6.8.2002 9:12:10

Nemáte tak celkom pravdu. Kniha od M.Halla je len jedným z mnohých prameňov, ktoré som musel študovať, keď som sa chcel niečo o JSP naučiť. No a potom hlavne pracovať, tvoriť, skúšať a atď. Kníh o JSP je málo, používal som hlavne internet.

Ak sa rozhodnete písať seriál o programovaní, musíte si urobiť určitú koncepciu, musíte si utriediť čo viete a v akom poradí to predkladať čitateľovi. Tu sa musím priznať, že som sa nechal čiastočne inšpirovať touto knihou, ale rozhodne nemám v úmysle ju kompletne prepisovať. Snažím sa formulovať vlastné myšlienky ohľadom danej problematiky, ale koncepcia je podobná.

Prepáčte ak som vás urazil. Ak tú knihu máte je to fajn. Ak si ju nemôžete dovoliť, čítajte články na <a href='http://www.interval.cz' target='_blank'>http://www.interval.cz</a>.

Avatar

Autor komentáře: pozorovatel

Datum vložení: 6.8.2002 15:31:53

>>Ak tú knihu máte je to fajn. Ak si ju nemôžete dovoliť, čítajte články na <a href='http://www.interval.cz<<' target='_blank'>http://www.interval.cz<<</a>

To ako nezakryte priznavate, ze je to odpisovane z danej knihy? Ak ano, tak by mozno bolo dobre uviest to jasne v texte clanku a dat referenciu, inak to je minimalne nefer (prakticky je to mozno i ilegalne, btw nevadi to ceskemu prekladatelovi daneho titulu?).

Napiste radsej co vase vlastne bude v tych clankoch.


Avatar

Autor komentáře: Marek Branický

Datum vložení: 7.8.2002 6:37:36

Máte pravdu pán "pozorovatel". Urobil som chybu keď som neuviedol pramene, ale verte, že to nebol môj nekalý záujem.

Mimochodom kvalitných kníh o JSP je dosť málo, a v češtine myslím len dve (z toho jedna sa venuje JSP len okrajovo). Preto sa skrátka nevyhnem tomu aby som občas do niektorej nenazrel. Nie je totiž možné písať všetko z hlavy, už len kvôli overeniu správnosti toho čo napíšem.

Opakujem, že vo vlastnom záujme neopisujem doslova a ani to nemienim robiť zo žiadnej knihy.

Už som poslal vydavateľovi zoznam prameňov. Ak ich nepridá k prvému článku, pridám ich ja k poslednému, prípadne sa dohodneme na inom riešení.

Chcel by som sa ešte raz ospravedlniť všetkým čitateľom, vydavateľstvu interval.cz a všetkým ostatným za toto nedorozumenie.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 7.8.2002 8:31:22

Opis knihy by byl porušením zákona, což by samozřejmě vedlo k tomu, že bychom celý seriál stáhli. Podle všeho však k opisu nedošlo a pravděpodobně se jedná spíše o využití literatury a pramenů. Proto jsem pana Branického požádal o jejich zaslání a před chvílí jsem je doplnil do článku.

Omlovám se za svoji chybu, kterou bylo nepředvídání a nevyžádání si použitých pramenů a literatury ihned. Sám přitom nabádám tvůrce a autory, aby na tyto záležitosti dbali - viz moje připomínka v nedávné "Kritice webu". Děkuji čtenářům za schovívavost a také za včasné upozornění, které vedlo k nápravu chyby.

Avatar

Autor komentáře: Slavomir Furman

Datum vložení: 7.8.2002 9:25:13

Zdravim!

Uprimne povedane nezvyknem sa zucastnovat diskusii na podobne temy, no tu by som chcel jenu vec poznamenat.

Nie je problem v tom, ze cerpate z nejakych materialov, ci uz z knih, oficialnej dokumentacie, z webu, alebo z cohokolvek ineho. Vsetci musime z niecoho cerpat, z niecoho sa ucit.
Podla mna nie je ani problem v tom, ze neboli uvedene pramene. Toto nie je vedecka praca. Mozno by bolo dobre uviest ich, no skor ako odkazy, kde moze citatel najst dalsie info.

Problem je, imho, v tom, ze text sa velmi podoba textu tu spominanej knihy, na co viaceri upozornili. No a nemal by sa. Clanok by mal byt pokial mozno originalny do takej miery, aby nebolo zrejme, ze je dany material cerpany z nejakeho ineho materialu.
Ak by bol prilis podobny, tak potom straca zmysel publikovat ho ako novy material na danu temu. Potom by stacilo dat odkaz na povodny material, alebo (s dovolenim vlastnika povodneho textu) urobit jeho opatovne publikovanie (pripadne i nejakymi dodatkami ci poznamkami).

Viem, ze je to tazke, no novy clanok by mal byt originalny, jeho hodnota by mala byt v tom, ze autor prinase nieco vlastne, svoj pohlad, svoju skusenost, svoj sposob vysvetlovania (i ked uz znamej veci a znamych faktov).

Asi tolko som checl povedat.

A mozno este jednu vetu. Nedajte sa znechutit, piste, programujte. Dobry material o JSP tu fakt chyba. Drzim palce!

vdaka,
Slavo.

Avatar

Autor komentáře: Jamis

Datum vložení: 6.8.2002 10:52:35

V článku mi chybí mi porovnání s technologií ASP.Net, proč? Jsem laik, ale přijde mi, že ASP.Net je lepší než JSP a servlety. Jejich jediná výhoda nad .net je v nezávislosti na Microsoftu. Pokud se mýlím, tak mě prosím opravte.

Avatar

Autor komentáře: flappy

Datum vložení: 6.8.2002 11:11:27

No porovnavat technologie .NET a JSP jen tak nemuzete. To uz byste musel spis porovnatvat technologie .NET a J2EE (nebo jeste lepe .NET a Sun ONE ci IBM WebSphere), tedy technologie pro web services. A to je na dlouhe povidani.

Avatar

Autor komentáře: Jamis

Datum vložení: 6.8.2002 11:32:49

Neporovnávám .Net a JSP, ale ASP.Net a JSP. Tedy adekvátní části platforem MS a Sunu.

Avatar

Autor komentáře: Slavomir Furman

Datum vložení: 6.8.2002 16:10:33

No nevyhnete sa porovnavaniu celeho .NET Frameworku k J2EE, kedze ani ASP.NET nemozno oddelit od .NET Frameworku a zrejme ani JSP od dalsich Java technologii.
Napr. musite brat do uvahy pri porovnavani i vlastny jazyk (napr. C# vs. Java), core kniznice, databazove kniznice (JDBC vs. ADO.NET), .NET Framework komponentovy model vs. JavaBeans, podporu pre web services, ..., teda veci ktore priamo suvisia s ASP.NET resp. JSP.

tu je par odkazov na porovnanie .NET Frameworku a J2EE:

pohlad zo strany MS:

<a href='http://www.gotdotnet.com/team/compare/' target='_blank'>http://www.gotdotnet.com/team/compare/</a>

pohlad zo strany Java technologii:

<a href='http://www.theserverside.com/resources/articles/J2EE-vs-DOTNET/article.html' target='_blank'>http://www.theserverside.com/resources/articles/J2EE-vs-DOTNET/article.html</a>

<a href='http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2002/jw-0308-j2eenet.html' target='_blank'>http://www.javaworld.com/javaworld/jw-03-2002/jw-0308-j2eenet.html</a>

<a href='http://www.javaworld.com/javaworld/jw-06-2002/jw-0628-j2eevsnet.html' target='_blank'>http://www.javaworld.com/javaworld/jw-06-2002/jw-0628-j2eevsnet.html</a>

<a href='http://www.javaworld.com/javaworld/jw-07-2002/jw-0726-j2eevsnet2.html' target='_blank'>http://www.javaworld.com/javaworld/jw-07-2002/jw-0726-j2eevsnet2.html</a>

Mimochodom, bez ohladu na to, ze si zastancovia obidvoch taborov myslia svoje o tom co je lepsie, a tiez o tom, kto a co od toho druheho prebral, je to z hladiska dalsieho vyvoja obidvoch konkurencnych technologii asi idealna situacia, ked su proti sebe dva silne konkurencne tabory, kedze obidva musia robit maximum, aby udrzali zakaznikov a boli lepsie ako konkurencia.

hth,
Slavo.


Avatar

Autor komentáře: Jamis

Datum vložení: 6.8.2002 17:41:35

Pane Furmane, v podstatě souhlasím s Vaší reakcí. Nemyslím si, že Framework.Net je lepší než J2EE, ale ani si nemyslím, že J2EE je lepší než Framework.Net. Šlo mi v podstatě o to, že v článku na nějž reagujeme nebyly tyto technologie vůbec porovnány (možná proto, že zdrojem byla převážně kniha Marty Halla, která je z minulého roku, kdy .net reálně ještě neexistoval ).
Zejména se však ztotožňuji s posledním odstavcem Vaší reakce. Na tomto poli je prakticky ideální stav. Dva velmi silní konkurenti. A může to přinést mnohá pozitiva.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz