Starší komentáře ke článku: jump-tandem.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 6.12.2006 14:39:41

Jak chcete hodnotit cistotu HTML kod, kdyz se v nem neda vyznat? Ono objem kB se da usetrit jinde nez na odstraneni novych radku a odsazeni v HTML.

Avatar

Autor komentáře: Torque

Datum vložení: 6.12.2006 15:42:35

Odsazovani kodu zbytecnymi bilymi znaky je zlozvyk z dob rucniho tvoreni kodu Nema smysl dnes zatezovat server parsovanim kodu jen kvuli jeho odsazovani kdyz se vsechno generuje automaticky a nikdo predem nevi kde ktery kousek kodu bude Kdyz nekdo chce s kodem pracovat manualne musi si na to poridit odpovidajici nastroje treba http://interval.cz/clanky/pspad-zaklady-editace-textu/

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 6.12.2006 22:28:06

To bych mohl ohrat kopirovat kod do PSPadu a tam si ho nechat preformatovat. Pokud chcete ohodnotit kod, tak ho dejte k dispozici v takovem stavu, ve kterem je to ohodnotitelne.

Avatar

Autor komentáře: Petr MAŠÁT

Datum vložení: 6.12.2006 17:26:08

Dobré. Opravil bych jen maličkosti. 1) PŘÍSTUPNOST BEZ OBRÁZKŮ: zkuste si vypnout obrázky a najednou už nebudete vědět na kterém webu se nalézáte, a z horního menu Vám zbyde jen modrá čára. 2) JEDINEČNÉ TITLE A DESCRIPTION: na všech stránkách jsou stejné. Nebo jsem rozdíly při letmém prohlédnutí nezaregistroval. Není idelální vzhledem k SEO. 3) UMÍSTĚNÍ MENU V KÓDU: mělo by být až na konci, třeba kvůli lidem co na k Vám zavítají přes links a také kvůli vyhledávačům. 4) PRINT CSS: nějak jsem neobjevil css určené pro tisk. 5) H1: všude je stejná. Proč? 6) DIVy: web není přímo předivován, to bych neřekl, ale jsem si téměř zcela jist že některé divy jsou zbytečné. Abych jenom nekritizoval, tak se mi líbí grafika a vůbec mi nevadí že jsou ze zdrojového kódu odstraněny zbytečné znaky. Uživateli to je jedno, jen se mu to rychleji načte a když si to chce nějaký webcoder prohlédnout tak mu to pspad přeformátuje do čitelného tvaru.

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 6.12.2006 22:32:36

Ono H1 vsude stejne ma svoje opodstatneni pri SEO. Zalezi na tom, na co chcete cilit. Pokud hlavni KW obsahuje nazev webu, tak neni od skody hodit to do H1, tak reknete vyhledavaci, ze to je to nejdulezitejsi na celem webu. Mit v H1 "Uvodni stranka" nebo "Kontakt" je celkem k nicemu.

Avatar

Autor komentáře: Martin Sadílek

Datum vložení: 6.12.2006 21:55:20

Líbí, je to velice pěkně zvládnuté z pohledu grafiky, lehké, přehledné, čtivé. Vadilo by mi ale pár věcí. Jedna je problém s title description H1, jsou všude stejné, index Vám všechny stránky velmi pravděpodobně vyhodnotí jako duplicitní, maličkost, avšak povede k velkým souvislostem. Druhak máte pojmenované styly ID a Class (teda pokud sem se v té letmosti špatně nepodíval) jako dvě slova oddělené mezerou, to taky není dobře dal bych alestpoň podtržítko, pomlčku atd... Dale pak některá url bych zakončoval koncovkou, pokud to nejde kvůli generaci, použil bych mod-rewrite nebo to nějak obešel ale zakončení url photo/90/#content-top není moc dobré, ikdyž to je asi na potřebě systému. Poslední věcí jsou ty prázdné spany na některých stránkách, asi chápu proč tam jsou, ale nešlo by to dát do nějaké podmínky? Jinak je to dle mého názoru dobrá práce a zákazník (pokud za to nedal 300 000) musí být velice spokojen :-)

Avatar

Autor komentáře: Torque

Datum vložení: 6.12.2006 22:18:03

Nebyl bych si tak jist ze viceslovne pojmenovani trid je chybou viz http://www.mraveniste.org/weblog/2006/04/06-vicenasobne-tridy.html

Avatar

Autor komentáře: Bednee

Datum vložení: 6.12.2006 22:35:23

Presne tak. V parametru class muze byt klidne x ruznych trid. class="red center" .center { text-align: center; } .red { color: red; } takto dostanu cerveny text na stredu.

Avatar

Autor komentáře: Pavel

Datum vložení: 6.12.2006 23:26:53

Vcelku sympatické stránky, nějaké mušky se přece jen ale najdou: - Písmo v IE není zvětšovací, protože je ve stylech definováno absolutně. Navíc je určeno jednotkami pt, což jsou jednotky vhodné spíše pro tisk. - Ve stylech je dost chyb, které jsou způsobeny přemírou podtržítkových hacků. Profesionálnější je použít podmíněných kometářů pro IE. - I v HTML se najdou nějaké drobné a zbatečné chybičky. - Chybí tisková verze CSS.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Král | Autor

Datum vložení: 7.12.2006 14:44:50

Opravdu si myslíte, že určování velikosti písma jednotkami "pt" je dobré akorát tak pro tiskárny? Vemte si, že dnes se běžně prodávají notebooky s 1680x1024px a 15,4" uhlopříčkou. Mýlím se, když si myslím, že vyjádřím-li velikost v "px" bude písmo nechutně malé, použiji-li však "pt" bude velikost písma respektovat nastavení DPI na zobrazovacím zařízení?? (Jinak rozhodně souhlasím s připomínkou, že písmo nelze v IE zvětšovat a že by bylo proto třeba použít relativního vyjádření.)

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Král | Autor

Datum vložení: 7.12.2006 13:52:14

Děkuji všem za Vaše názory/připomínky. Dovolil bych si však několik komentářů/otázek: 1) ke komprimaci kódu: nedělám si iluze, že by se stránka díky tomu načítala rychleji či server s ní měl o tolik méně práce. Berte to jako "styl". Navíc některé šablony se vkládají do jiných, měl bych snad vědět kam se šablona vkládá a mít v ní připraveno patřičné odsazení? Těžko.. Doporučuji si nastavit PSPad jako external viewer a máte to na 2 kliknutí... 2) stejné H1 mi nepřijde jako chyba, na webu nejsou žádné "velké sekce", které by si zasloužily vlastní nadpis 1.úrovně. Podívejte se např. zde na Intervalu, všude je stejné H1, až větší samostatné sekce - např. CSS knihovna - mají jiný h1. To mi přijde rozumné. 3) zbytečné DIVy - podle toho co berete jako zbytečné. Pokud "dalo by se to udělat bez nich" tak ANO, pokud "umažu je a bude to vypadat stejně" tak to asi NE 4) zakončování koncovkou - máte pravdu, že s koncovkou by to vypadalo lépe, zase na druhou stranu bych v současném stavu neviděl žádný problém. Mod-rewrite tam běží, nejsem (zatím:o)), abych tak řekl, "guru" a tak jsem zvolil pravděpodobně jednodušší, avšak plně funkční variantu. 5) podtržítkové hacky v CSS - vím, že existují validní varianty, takto je to však: [b]přehledné[/b], [b]funkční[/b] a [b]jednoduché[/b]. backslashování řetězce znamená přidat relativně hodně kódu, podmíněné komentáře Vám zase vytrhnout danou vlastnost z kontextu ostatních. Mám s tím prostě a jednoduše osobní problém a jen se těším na dobu, kdy bude stačit vytvořit validní stránku. 6) V HTML byly opravdu zbytečné chybičky, které jsem již odstranil. Bylo to způsobeno určitými "zpětnými dodělávkami za běhu".. Pokud jsem na některý komentář nereagoval, je pravděpodobně trefný a jen si jej tiše beru k srdci. Ještě jednou všem děkuji za čas strávený nad tímto webem.

Avatar

Autor komentáře: Torque

Datum vložení: 7.12.2006 15:27:17

Pripravte se na leden, pro tricet procent vsech navstevniku nejen ze nebudou vase stranky validni ale budou take ze dne na den vadne

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Král | Autor

Datum vložení: 7.12.2006 18:44:32

Nevím jak vy, ale já jsem se na stránku díval i v IE7 a žádnou chybu jsem nenašel. Pokud jsem něco přehlédl, budu rád, když mě upozorníte, ale spíš bych řekl, že Vaše narážka jde lehce mimo. V IE7 sice nebudou fungovat zmíněné CSS hacky, ale také ho xml prolog neshodí do quirk módu, takže stránka je (a bude i v lednu) funkční. Validní není CSS kód již teď a to pro 100% uživatelů (ale k tomu jsem se již vyjádřil). Takže buď jsem Vaši narážku nepochopil nebo mi jen [b]zbytečně strašíte[/b] klienta.

Avatar

Autor komentáře: TriBIT

Datum vložení: 9.12.2006 12:22:56

Tady přeci očividně nejde o žádné zbytečné strašení. Klient má právo vědět, že je cosi shnilého v jeho království dánském. Jestliže jste nechtěl, aby to vyšlo najevo, proč jste dával stránky do kritik? Kvůli reklamě zdarma? Jestliže nějaký dodavatel ví, že nějaká technologie může, byť jen potenciálně, způsobit problémy, zatímco jiná, kterou má také k dispozici a která ho nestojí nic "navíc", tyto problémy zcela jistě způsobit nemůže, pak je opravdu na pováženou, když použije onu potenciálně nebezpečnou. Ukazuje to na úroveň profesionální morálky dodavatele. Zcela upřímně, kdybych já byl vaším klientem a toto zjistil, velmi rychle bych se porozhlédl po někom možná ne tak schopném, ale zato se slušnějším přístupem k zákazníkovi!

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Král | Autor

Datum vložení: 11.12.2006 11:45:06

Jde očividně o zbytečné strašení, protože zde bylo řečeno, že v lednu přestanou stránky fungovat, což není pravda. Nebráním se tomu, že styly nejsou validní, jen jsem se ohradil proti [b]mylné[/b] informaci, která zde byla uvedena. Co se nebezpečnosti technologie týče, tak každá technologie je nebezpečná, pokud ji někdo neumí použít. Třeba v tomto případě je situace úplně odlišná než píšete. Tvrdíte, že v důsledku, že přestanou v IE7 fungovat podtržítkové hacky se mi rozsype stránka, což ale není pravda. Naopak kdybych použil jiné, byť validní, které by v IE7 "prošly" stejně jako v IE6, potom by se stránka rozsypala. Takže Vaše stoprocentně bezpečná technologie by pravděpodobně dopadla mnohem hůře než dle Vašich slov mnou použitá "potenciálně nebezpečná". Stránky jsme dali ke kritice, aby se odladily chyby, poukázalo se na ně. To se také stalo, byly zde příspěvky k věci. Byť jsem pro, aby se stránky dělaly validní, je nutné si uvědomit, že svět není černobílý a není možné vždy říci, že tohle je vyloženě špatně a tato technologie je zase 100% bezpečná.

Avatar

Autor komentáře: Houska

Datum vložení: 11.12.2006 15:40:36

Tady přeci nikdo nemluvil o validitě, ale o zbytečném používání hacků ve chvíli, kdy je k dispozici jiná metoda, která je přímo určená k řešení právě tohoto problému. Podmíněný komentář je dokumentovaná a podporovaná funkce (a standardní ve všech směrech), která umožňuje různým verzím MSIE předkládat různé (nejen) stylopisy. Při použití podmíněného komentáře je naprosto jasné, jak se budou klienti chovat a nemůže dojít k žádnému pochybení - konkrétní verze MSIE dostane svůj konkrétní (nejen) stylopis a všechny ostatní prohlížeče budou vše v podmíněném komentáři ignorovat. Toho nelze dosáhnout použitím hacků, i kdybyste se na hlavu postavil...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz