Starší komentáře ke článku: kampomaturite.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: plzi

Datum vložení: 25.7.2005 10:32:42

Jen poznamka: vycentroval bych a ta favico mi k barevnému provedení stranek příliš neladí.

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 25.7.2005 11:33:59

ještě menší písmo by nešlo nastavit? no naštěstí se dá zvětšit, bez nějakých velkých ztrát na vzhledu, jen "košík přelejzá" do ostaních prvků má nastavení width u body nějaký smysl? podtržení u hlavního menu (oranžové) je sice dobré z hlediska přístupnosti, ale graficky už to moc pěkné není u nejčtenějších článků a učebnic (napravo) bych vyhodil to očíslování (ul místo ol), malinko bych je víc odsadil od sebe a podtržení celých vět taky snižuje čitelnost je škoda, že u doporučených stránek použitá tabulka texty v patičce se při zvětšení písma (2x) rozdělí na dva řádky

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 25.7.2005 12:56:55

snaha o "natlačení" co největšího množství informací na jednu stránku se autorům asi nevydařila ... nečitelné, nahuštěné texty, vědí autoři, že existuje i parametr line-height? hlavně tedy pravý sloupec, ten je v kombinaci s modrou příšerný miniaturní písmo - tohle provedení ocení každý s vadou zraku layout se při zvětšení písma zhroutí - asi práce profesionála... stránka se nevejde při běžném rozlišení 1024x768 při zapnuté boční liště do prohlížeče, musí se rolovat vodorovně - trapné a otravné - což takhle pružný layout? nebo to už je nad síly tvůrců? hned na první stránce jsem našel slova, jako agnetura, mnemotechnické ... což takhle si pořídit korektora textů?? více jsem stránky nezkoumal, protože jsem z nich získal podivný pocit informačního "přesycení" - zde by se určitě uplatnilo pořekadlo, že někdy je méně více ...

Avatar

Autor komentáře: filip

Datum vložení: 25.7.2005 15:29:50

jen dotaz: co máte proti slovu mnemotechnické??

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 25.7.2005 21:32:56

nic, zhola nic, leč zde to má být dozajista memotechnické ....

Avatar

Autor komentáře: filip

Datum vložení: 26.7.2005 4:06:28

Díky za odpověď, jen bych se ješte zeptal, co to znamená memotechnické, v životě jsem o tom totiž neslyšel, čímž ovšem nechci říct, že je to nesmysl.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 26.7.2005 7:11:48

neslyšel? je to poměrně běžné slovo ... pokud se nepletu, tak se skládá ze dvou slov: memo pochází z latiny a značí "pamatovat" a "technika" je asi jasná, takže výsledkem je "technika zapamatování" .... stačí?

Avatar

Autor komentáře: churchil

Datum vložení: 26.7.2005 9:01:28

mylite se, jsou to opravdu "mnemotechnicke pomucky". viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Mnemotechnick%C3%A1_pom%C5%AFcka

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 26.7.2005 12:14:57

joj, je to tak, mýlil jsem se - celý život, význam = pamět je stejný, ale mnémo pochází z řečtiny a je základem pro slovo mnemotechnika, či amnézie .. tento fakt potvrzují i neoblomná pravidla českého pravopisu

Avatar

Autor komentáře: jouda

Datum vložení: 30.7.2005 23:48:05

Franto, Franto... tak dlouho trvat na omylu...

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 26.7.2005 8:31:31

co máte stále s tou boční lištou? ta jde přece schovat a většina ji nepoužívá, to bych jako chybu neviděl, pak by člověk musel brát ohlad na všechno

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 26.7.2005 8:58:50

bohužel to asi bude ta většina, kterou znáte vy - což však bude jen menšina a to neznamená, že ostatní tu lištu nepoužívají a) jsem handikepovaný, mohu používat plnohodnotně pouze levou ruku, zkuste si sednout na svoji pravou ruku a alespoň hodinu používat počítač včetně internetu pouze levou, zjistíte, že spousta věcí se stane velmi špatně dostupnými a získáte jiný pohled na vlastnosti předložených výtvorů, pak možná i pochopíte jak otravné je posouvat svisle i vodorovně a vúbec to není o tom, že se musí brát ohled na všechno, je to o přístupnosti, která tímto dostává pořádně "na frak" ... b) boční lištu používám neustále a to jak pro historii tak pro zobrazovaní HTTP hlaviček a nevidím jeden jediný důvod, proč bych se měl jako uživatel přizpůsobovat tomu, že někdo neumí udělat stránky tak, aby se vešly za běžných podmínek (což tohle běžné podmínky dozajista jsou) do vieportu, váš argument, že si ji mohu schovat je stejný jako tvrzení, že do Prahy mohu z Brna jezdit přes Ostravu

Avatar

Autor komentáře: Goblich

Datum vložení: 26.7.2005 17:08:41

Určitě s Vámi souhlasím, ale přestože autoři na přístopnost nemusí brát ohled je to podle mého gusta u informačních portálu skoro povinnost (v opačném případně ostuda profesionála). Taky je zde hlavní náplní obsah a né rozsypaný čaj (případně čaj ohraničený v rámečku), proto má být hlavní prioritou čitelnost a přehlednost! ..tohle vypadá jako další test pro studenty..

Avatar

Autor komentáře: Krutil Jonáš

Datum vložení: 25.7.2005 17:03:57

Kod se zda byt v poradku. Na muj vkus je trochu vice predivovany a pretabulkovany, nez by mel. To je ovsem jen vec vkusu a tudiz to neberte nijak vazne. Souhlasim ovsem s tim, ze je web strasne neprehledny. Prave modre menu mi tam vubec nesedi. Modra na modre s modrym textem, no takhle ne. Hover efekty z modre na oranzovou se mi zdaji v klidu, ale naopak (jako je to treba u oranzoveho menu nahore) ne. Doporucil bych je nechat bile a jen podtrhnul. Dale bych alespon o pixel zvetsil pismo. Prece jenom na me 19" je to trochu titerne. Po kliknuti na novy clanek, jsem opet v pasti. Nevim kde mam zacit. Doporucoval bych udelat vetsi mezeru mezi "Kam po maturitě - Vaše brána ke vzdělání" a "Titulkem clanku". Dale pak "doporucit znamemu + diskuzi bych presunul na samotny konec clanku. Co bych ocenil, tak u prihlaseni zmizeni textu po kliknuti.

Avatar

Autor komentáře: Mek

Datum vložení: 25.7.2005 18:48:17

V rohu v prihlaseni pri kliknuti na input s heslem, tak ho rozhodne zmenit na typ password, pac kazdej kdo me kouka pres rameno nemusi vedet me heslo.

Avatar

Autor komentáře: Goblich

Datum vložení: 25.7.2005 20:34:07

hned na úvodní stránce je: <h2>&nbsp;</h2> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> ..(nejspíš máte chybu v asp, nevím) - Musí se nové okno otevírat pomocí javascriptu? - Proč máte u konce dokumentu složité tabulky, když to umíte bez nich? - V CSS máte několik zbytečně definovaných částí, které se mohou snadno dědit (font, barvy) - vlastnost padding se může napsat jako sdružená a nemusí se rozepisovat na tři řádky, ještě k tomu pro pár selektorů zvlášť, ale pořád shodně - nebo třeba "padding: 0em 0em 0em 0em;" se může zapsat lehce "padding: 0;" ...

Avatar

Autor komentáře: Jiři Kadlec

Datum vložení: 10.8.2005 17:50:07

Děkujeme za zajímavé podněty...na většinu jsme zareagovali a využili, velice si vážíme Vašich komentářů. Děkujeme. Jiří Kadlec

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz