Starší komentáře ke článku: kanec.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Zdeněk

Datum vložení: 21.4.2006 6:45:16

Jedná se o nějaký noční podnik? Já jenom, že je na titulce fotka nočního hotelu, kromě toho je to v černém pozadí, tak to na mě tak působí. Není ošetřen tiskový výstup.

Avatar

Autor komentáře: Olin

Datum vložení: 21.4.2006 9:48:55

No opravdu na prvni pohled asi možná ano, ale žádná červená lampička a nic dalšiho v tom navštěvníka neutvrzuje :-) . U podobné zaměřene stránky by se možná hodila virtuální prohlídka, nedávno jsem něco podobného viděl a docela mi to nadchlo.

Avatar

Autor komentáře: Olin

Datum vložení: 21.4.2006 9:54:09

... uz jsem to našel. Třeba tohle jsem měl na mysli http://3dpano.cz/ukazky .

Avatar

Autor komentáře: Michal

Datum vložení: 21.4.2006 9:13:15

Mne sa to velmi paci.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.4.2006 10:06:06

Podnětný příspěvek, ale asi jste si nevšiml názvu rubriky. Když už se vám něco líbí, bylo by vcelku užitečné pokusit se také napsat, proč a co přesně ;-)

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 21.4.2006 14:38:02

Můžu jen závidět ty krásné fotky :-). Kéž by každý klient byl schopný dodat něco podobného. Grafika je příjemná, jen jak tady bylo zmíněno - černá pod obsahem není to pravé. Pokud bych to měl za něco vyměnit, možná tak od oka by tam nemusela být špatná stejná hnědá, jako je pod menu. Kód na první pohled vypadá dobře, jen drobnost, když už obrázky otvíráte do nového okna javascriptem, nebylo by špatné použít i javascript pro zavření při kliknutí na zobrazený obrázek.

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 21.4.2006 15:03:28

Web být hezký - až na mutace jazykové! Být přečíst jen ingliš a dojč, polski neumět! Nebýt jazyková hustodémon, ale za todle imho vyhazovat i u maturita!

Avatar

Autor komentáře: Sekec

Datum vložení: 21.4.2006 16:34:39

Musím jenom souhlasit, četl jsem jenom zevrubně anglický překlad a je to vážně děs. Je to psaný nějakým čengliš a těch chyb... Třeba: Hotýlek U kance is [b]fammily[/b] pension and [b]have[/b] comfortable...

Avatar

Autor komentáře: sylpheed

Datum vložení: 21.4.2006 18:42:56

OMG, horší překlady jsem DLOUHO neviděl... [i]You can find us in Lipová - lázně, who is in valley between two highland massifs Hrubý Jeseník and Rychlebslé mountains. Let´s start mornings by family substantial-breakfast, car you can leave in secure parking-area and you can go afoot, by bicycle at beauty of Jeseníky mountains or overcome top of the mountain by skies... We accommodate you in comfortable four-bed apartments, who has self television, shower bath ( bath ) nad W.C. "There, where is breathing that in purity of the mountains and tradition."[/i] Občas to vypadá, jako kdyby to překládala moje dvanáctiletá sestra se slovníkem, občas jako syrový výstup automatického překladače... Smát se, nebo brečet ?

Avatar

Autor komentáře: chvd

Datum vložení: 21.4.2006 21:38:14

Já jsem se domníval, že zde se kritizuje webdesign! Takže dle mého překlad do webdesignu nespadá!

Avatar

Autor komentáře: Rudecki

Datum vložení: 21.4.2006 22:06:54

No já nevim, součástí webdesignu je OBSAH, tohle je vyjádření k obsahu, nemýlím-li se. Nakonec tolik textu tam zase nemáte a určitě by Vám to tu někdo z kritiků pomohl přeložit.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 21.4.2006 22:47:20

Nevím, co si představujete pod pojmem "webdesign", ale ujišťuji vás, že obrázky na webu to určitě nejsou. Doporučuji vaší pozornosti malý kurz copywritingu, viz http://interval.cz/serialy/piseme-pro-web/ ;-)

Avatar

Autor komentáře: chvd

Datum vložení: 22.4.2006 10:48:48

Vážený pane Málek, opravdu nepochybuji, že by pod Vašim jménem se mnou nyní komunikoval někdo jiný, jste k nezapření :-) Víte, nevím tedy, jak to chodí u Vás, ale podle mne je docela nepravděpodobné, že někdo, kdo dělá kvalitní weby, bude navíc schopným překladatelem. Naprostá většina smysluplně fungujících webdesignerských subjektů v naši vlasti dělá cizojazyčné mutace pomocí subdodavatele. Samozřejmě, že zmínka o tom, že překlady jsou špatné, zde být mohla, ale proč se ony překlady staly středobodem zájmu? Když jste opomenuli kritizovat třeba základní grafické či typografické nedostatky? No jestli to nebude tím, kdo kritizuje, že ano? Nic, myslím, že se bez Vašeho skvělého profesionálního serveru zase na nějakou dobu obejdu. Naštěstí je na českém internetu již dosti míst, které jsou na vysoké odborné úrovni.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 11:02:58

Vážený pane anonyme, obdivuji, kolik energie dokážete věnovat na projev svého odporu vůči mé poznámce a osobě, zatímco je vám zatěžko tuto energii investovat do podstatně přínosnějšího příspěvku, který by splňoval vámi proklamované poslání kritiky webu. Zatímco vám výpad proti mně zabral 15 řádek textu a výpad proti ostatním zúčastněným dvě řádky, nevěnoval jste kritizovanému webu řádek ani jeden. Tomu nemohu než zatleskat ;-)

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 21.4.2006 20:13:21

Divím se, že to tu ještě nezaznělo, ale byla to první věc, které jsem si všiml, když jsem na stránky zavítal: Myslím, že by nebylo na škodu udělat v menu "klikací" celý blok a nejen text. Napomohlo by to lepšímu ovládání ;)

Avatar

Autor komentáře: Bobík

Datum vložení: 22.4.2006 13:56:59

Jak by jste elegantně udělal klikací celý blok? Trochu jsem o tom přemýšlel a nenapadlo mě jak to udělat kompatibilně s různými prohlížeči a validně. Popostrčte mě trochu.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 14:33:30

Dalo by se to udělat například tak, že oblast, která má být "klikací", bude "překryta" jedním elementem <a>, redefinovaným pomocí CSS do požadovaných rozměrů, napozicovaným na požadovanou oblast a přeneseným do popředí pomocí z-indexu. Tak by to mohlo být validní a funkční všude, ale osobně nevidím důvod, proč takovou šaškárnu páchat ;-)

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 22.4.2006 15:14:56

A nebo by úplně stačilo v menu nadefinovat každý <a> jako "display: block" a udat mu pevnou šířku (která, pokud se nemýlím, nebude v tomto případě ničemu vadit) a nemusíte se zabývat podobnými šaškárnami, jako je pozicování a z-index. Validní i funkční to bude všude... a důvod? Např. aby se lépe klikalo? ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 15:19:06

To je totéž, co jsem psal já, ovšem jednodušeji řečeno, protože nedomyšleno do důsledků. V praxi se podobné hrátky neosvědčily - komfort běžného uživatele se tím nijak nezvýšil a v případě uživatelů ne-až-tak-běžných to mělo negativní následky v podobě různých neočekávaných chyb a disfunkcí stránky. Prostě výsledek je kontraproduktivní a nestojí za námahu...

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 22.4.2006 15:30:42

Tak to jsem vás asi špatně pochopil. Měl jsem pocit, že "překrytím" oblasti byste chtěl zavádět do stránky další nadbytečné elementy. Pokud máte vaše "katastrofické scénáře" podloženy konkrétními odkazy na články, popř. můžete rozvést osobní zkušenosti, rád se poučím (a předpokládám, že i ostatním to k něčemu bude). Jinak jsem s tím dosud žádný problém neměl a připsat dvě, tři definice do css mi jako námaha nepřijde... Díky předem ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 15:55:44

Článek by se asi určitě našel, ač nemám žádný po ruce. Osobní zkušenost mám - takto definovaná "klikací zóna" v několika případech překrývala důležité části stránky, například formulář dotazovacího rozhraní a podobně. Také v případě použití mírně nestandardně nastaveného prohlížeče (což může být třeba Firefox s nějakým plug-inem, třeba GreaseMonkey) dochází k neočekávaným efektům. A samozřejmě prohlížeče v PDA či mobilu, které CSS podporují selektivně, s tím mají občas problém - třeba ten můj zrovna roztáhne klikací oblast přes celou obrazovku do míst, kde je text stránky ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 17:13:37

Ještě bych možná dodal, že se mi příčí představa "prázdného prostoru", kdy kliknutí do jakési indeferentní plochy vede ke stejnému efektu, jako kliknutí na text odkazu, tedy naprosto odlišný objekt. Přijde mi to nelogické. Ale to je, samozřejmě, jen můj soukromý názor, založený na vlastní zkušenosti, která může být pro vás naprosto irelevantní ;-)

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 22.4.2006 19:12:33

Není nic jednoduššího, než indiferentní plochu mírně přibarvit, výsledný blok už pak bude logicky svázaný. Designu to neublíží, mně (a možná dalším pár "typickým" uživatelům) se bude lépe klikat, minoritu FF uživatelů s mastnou opičkou zanedbáme, pro vaše PDA uděláme speciální styl (kde bude <a> předefinováno zpět na "display: inline"), tato rubrika splní svůj účel a všem se nám bude dobře usínat ;) A mimochodem, vaše názory na lehkou váhu neberu, už několikrát mi pomohly nahlédnout na problém také z jiné strany. Jen byste za každou cenu nemusel vynakládat tolik snahy, abyste všem dokázal, že vůbec ničemu nerozumí ;)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 19:31:11

[i]...indiferentní plochu mírně přibarvit, výsledný blok už pak bude logicky svázaný...[/i] Ano, to je standardní řešení, které považuji za uspokojující. Je však nutné ho prostě otestovat v praxi na tom kterém konkrétním případu, nenavrhoval bych ho paušálně. [i]...Jen byste za každou cenu nemusel vynakládat tolik snahy, abyste všem dokázal, že vůbec ničemu nerozumí...[/i] Pokud působím tímto dojmem, rozhodně to není úmyslné. Možná už jsem prostě na webu příliš dlouho a jsem z toho příliš unavený. Všechno se pořád opakuje, lidé řeší tytéž problémy týmiž způsoby, stále stejné otázky a odpovědi atd. ;-)

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 22.4.2006 20:09:47

Už vím, proč mě hned napadla ta původní poznámka s "klikacím blokem". Každá položka menu má trendy přebarvovací proužek vlevo a také je zdola oddělena tenkou čárou. Výsledek na mě působí jako bloky, na které ale nejde klikat. Souhlasím, že cpát toto řešení všude není na místě, mluvil jsem ale o tomto webu ;)

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 22.4.2006 21:32:31

Tohle mě přesně taky napadlo - vždy když vidím alespoň náznak bloku, zkusím na něj kliknout - a zrovna v tomto případě neuspěji... Klikací celé bloky velmi napomáhají k použitelnosti - člověk se nemusí přesně strefovat na malé texty, ale stačí aby pohodlně kliknul na větší blok. Takovéto "tlačítkové" menu jde udělat velmi jednoduše pomocí jednoho UL seznamu a trošky CSS - a bude to funkční ve všech prohlížečích, které se alespoň trochu používají (včetně browseru na PDA pana Málka ;-)). Když nějaký prohlížeč prostě CSS nezvládne, zobrazí se mu klasický odrážkovaný seznam s normálními odkazy. Jak prosté. Tlačítkové menu sice opravdu není vhodné ve všech případech, ale je vhodné minimálně tam, kde má odkaz alespoň náznak podoby tlačítka. Některé uživatele to prostě mate, když vidí tlačítko a nejde na něj kliknout. Tlačítkové menu je také vhodné ke zvýraznění navigace - pokud se navigace ztrácí, může ji velké (i jednoduché) tlačítkové menu zvýraznit. A to je taky účel. No, doufám, že to trochu změnilo pohled na věc panu Málkovi ;-).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 22.4.2006 22:38:58

Můj pohled na věc samozřejmě takový ojedinělý příspěvek změnit nemůže, na to by byl potřeba dlouhodobý dialog - normální člověk nemění názory jako politik ;-) Nicméně, tento příspěvek může být rozhodujícím pro mínění někoho, kdo svůj názor ještě nemá utvořen nebo ustálen. Takovému člověku bych doporučil http://css.interval.cz/menu/, kde může vidět různé druhy menu, otestovat si je a posléze si vybrat to, které mu bude nejlépe vyhovovat ;-)

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 23.4.2006 10:47:04

No dobře, tak Vám to nezmění pohled na věc, ale alespoň Vám to něco dá a můžete nad tím přemýšlet ;-). http://css.interval.cz/menu/ bych Vám také doporučil...

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 21.4.2006 21:02:12

Vsiml jsem si ze u obrazku mate prazdne alty. To byl zamer, nebo jste jen opomel dopsat obsah?

Avatar

Autor komentáře: kvezt

Datum vložení: 22.4.2006 14:18:49

myslim ze v pravem sloupecku by bylo dobre zobrazovat informace v kontextu s aktuální stránkou na homepage bych v pravém sloupečku cekal malou mapku s upresnenim lokality v ramci CR a po rozkliknuti do sekce "mapa" podrobnou mapku regionu - ta soucasna mapa je dost nedostacujici v sekci rezervace odstrante tlacitko "vymazat formular" a oprogramujte odesilani formulare (<form method="post" action="mailto:penzion@kanec.cz?Sub... opravdu neni reseni - kazdy prece nema e-mail klienta a nerikejte ze vas hosting nepodporuje treba jen php) - taky by pomohla nejaka veta ve stylu "po odeslani formulare vas kontaktujeme" na strance "kontakt" je tak malo obsahu, ze by se klidne vmestnal do jednoho ze sidebaru - alespon by byl dostupny ze vsech stranek jinak grafika je celkem prijemna a ono tmave vyzneni ani moc nevadi celkove bych tedy vice web zameril a zoptimalizoval pro jeho primarni funkci - tzn odeslani rezervace

Avatar

Autor komentáře: Ján Varhol

Datum vložení: 23.4.2006 7:43:18

Takže môj názor: 1. veľmi malé a ťažko čitateľné písmenká 2. menu a celkovo grafické stvárnenie sa mi páči 3. Logo je zle čitateľné, je použitý font, pri ktorom musím doslova lúštiť text 4. ak som na úvodnej stránke, vždy sa dá klikúť na logo !?! prečo dávať odkaz na stránku, ktorá je práve otvorená?

Avatar

Autor komentáře: Sekec

Datum vložení: 23.4.2006 10:09:57

ad 4.- O tom se už myslím na intervalu několikrát diskutovalo. Existují dvě roviny, jak tento problém odůvodnit: 1. Jak vy tvrdíte(a teoreticky máte pravdu) odkaz na stránku, na které se nacházíte, je nepřípustný(nelogický) 2. Obecně ale pro uživatele je lepší když logo vždy vede na úvodní stránku.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.4.2006 10:30:14

Proč by okaz na stránku, na které se člověk zrovna nachází, byl nelogický? Stále dokola se všude opakuje, že návštěvník webu může přijít na stránku odkudkoli, aniž by znal její strukturu - pokud kliknutí na logo nebude "fungovat", nemusí tedy vůbec poznat, že je na titulní stránce webu (ne vždy se to dá zjistit z URL). A to nemluvím o situaci, kdy na jedné stránce je více obsahových sekcí, na něž se přeci také odkazuji... Prostě "neodkazovat na sebe" není pravidlo, ale pověra, která by měla být co nejrychleji zapomenuta ;-)

Avatar

Autor komentáře: Dalibor Jaroš

Datum vložení: 23.4.2006 14:23:34

V tomto s Vámi naprosto souhlasím, ale zajímal by mne Váš názor, zda-li je dobré zrušit hover efekt u položky v menu (předpokládám zvýrazněnou položku), pokud se na dané stránce nacházíte. Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 23.4.2006 18:01:42

Domnívám se, že objekty ve stránce by si v rámci webu měly, pokud možno, zachovávat jednotný vzhled a funkčnost. Z tohoto hlediska bych se spíše přikláněl k tomu, aby hover efekt byl zachován, pokud ho mají i ostatní položky a pokud není v rozporu s grafickým znázorněním "aktuálnosti" položky. Hodně zde ale záleží na symbióze estetických vlastností webu a jeho použitelnosti, což se nedá postihnout obecným popisem. Je vždy nutno rozhodovat v kontextu konkrétního webu. V některých případech je z hlediska majitele webu (a někdy i návštěvníka) výhodnější stránku pozměnit, aby návštěvník byl upoután na určitou specifickou záležitost. A někdy může být "jednota vzhledu a chování" dosažena tím, že se jednotlivé sekce webu budou při procházení predikovatelným, tedy "jednotným" způsobem proměňovat ;-)

Avatar

Autor komentáře: shteffi

Datum vložení: 24.4.2006 8:32:41

Sorry, že se nebudu vyjadřovat ke stránce samotné, ale k hotýlku samotnému. V loni v létě jsem měl (bohužel) tu čest, navštívit tuto restauraci a nemohu se vyjádřit nikterak lichotivě... přišli jsme splaveni v letním horku s vidinou dobře vychlazeného piva. Z počátku vše vypadalo nadějně... servírka k nám na terasu přišla pro objednávku, ale pak začlo utrpení. seděli jsme v tom horku s ulepenýma jazykama přesně půl hodiny, než jsme se toho piva dočkali. mezitím jsme pozorovali že personál toho neměl zase tolik na práci... Když jsme se toho piva konečně dočkali, tak díky horku a stavu v jakém byly naše hrdla, pivo v nás jenom zasyčelo a hned s obratem jsme objednávali další.... A světe div se situace se znovu opakovala... Patrně mají v tomto hotýlku standardní doručovací dobu piva ke stolu půl hodiny.. protože jinak si to vysvětlit nedovedu. Musím ještě podotknout, že za celý týdení pobyt nás už U kance neviděli.

Avatar

Autor komentáře: von Banhoff

Datum vložení: 25.4.2006 7:06:30

neklikatelná tlačítka menu beru rozhodně jako prohřešek proto uživatelské přítulnosti (to že na to uživatelé paskvilu od MS jsou zvyklí by nemělo omezovat uživatele normálních prohlížečů) stejně tak je hojně rozšířeným zlyzvykem otvírání velkých fotografií v galerii do nového okna, navíc bez možnosti pohodlně okno zavřít a v tomto případě jsou ty zvětšené obrázky dostatečně malé, aby šli otvírat do "dočasné" stránky ve stejném designu jako jsou ostatní stránky webu neměl by xhtml dokument začínat neklarací xml a pak deklarací doctype? ten copyright by měl být o něco níže IMHO ty údaje v patičce bych zobrazil spíše ve dvou řádcích

Avatar

Autor komentáře: Martin Nieč

Datum vložení: 27.4.2006 18:05:37

hmm s těmy překlady máte pravdu, opravdu je to handmade, ale na svoji obhajobu bych chtěl říct, že stránky jsme dělali v začátku podnikání a opravdu i rozpočet (8000kč) byl opravdu napnutý. Fotografie jsmem fotil všechny já, majitel dodal pouze texty, které stejně přepsala textařka.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz