Starší komentáře ke článku: Kdo si J2ME, nezlobí - úvod hry

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin Rubes

Datum vložení: 2.6.2005 9:51:58

Bylo by lepší použít místo <b>Thread.sleep()</b> metodu <b>wait()</b> při stisknutí klávesy použít <b>notify()</b>, uvedený příklad by potom mohl vypadat takto: /* * Tato metoda počká 5 vteřin a pak spustí hru * nebo ji spustí ihned po stisku libovolné klávesy */ public synchronized void run(){  try{   // vlákno uspíme pouze, nahrál-li se obrázek v pořádku   if (splash != null) {    this.wait(5000);   }  } catch (InterruptedException e) {    e.printStackTrace();  }  // zrušení odkazu na obrázek  splash = null; } /* * Tuto metodu zavolá aplikační manažer, * nastane-li událost stisk klávesy */ protected synchronized void keyPressed(int key) {  this.notify() }

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 2.6.2005 11:02:52

To je jistě pravda. Já jsem však chtěla co nejméně zabíhat do používání vláken, protože to není zcela triviální záležitost a vyžádalo by si to delší výklad.

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 2.6.2005 9:57:50

Nejak nevidim odkaz na stazeni zminene tridy...

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 2.6.2005 10:18:13

a jeste neco: nezvetsi se vyrazne timto zpusobem delka souboru splashscreen.class?

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 2.6.2005 11:38:17

To je opravdu nevýhoda, že se délka souboru dost zvětší, ale nic není dokonalé :-)

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 2.6.2005 15:38:15

A jaka je vyhoda tohoto zpusobou vytvareni obrazku? :-)

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 2.6.2005 21:59:02

Výhoda je ta, že ten obrázek není v JARu jako obrázek, takže nejde vyměnit bez reverzního inženýrství (převod .class souborů zpět na .java soubory a jejich následná úprava a kompilace).

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 2.6.2005 11:32:01

Děkuji za upozornění, zapomněla jsem ji zabalit spolu s ostatními zdroji ke článku. Než bude na intervale příloha článku nahrazena novou, je tato třída zatím k dispozici na adrese http://rut.cz/interval/

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 2.6.2005 13:07:54

Nová verze je již v článku nasazena ;-)

Avatar

Autor komentáře: Ondra

Datum vložení: 2.6.2005 13:05:21

Ahoj, chtěl bych se zabívat vývojem aplikací nebo her pod J2ME, ale mám mob. Samsung sgh x-100. Pokoušel jsem se najít emulátor pro tento mobil ale marně. Lze vyvíjet aplikace pro tento mobil bez emulátoru? Je možné si někde stáhnout emulátor pro tento mobil? Prosím poraďte. Děkuji Ondra

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 2.6.2005 13:40:23

Adresa portálu pro vývoj aplikací na telefony Samsung je http://developer.samsungmobile.com/ a jsou tam ke stažení i emulátory. Je to už delší dobu, co jsem je zkoušela, ale nefungovaly moc dobře. Pro vývoj stačí obecný emulátor J2MEWTK, ve kterém je možnost udělat si vlatní skin telefonu a nastavit u něj velikost displeje.

Avatar

Autor komentáře: AZOR

Datum vložení: 3.6.2005 14:16:46

Ahoj Luco, jsem věčnej pesimista: Kolik dílu bude mít ten tvuj seriál? Líbí se mi a nechci o něj NIKDY přijít. :-) Super, diky.

Avatar

Autor komentáře: mike

Datum vložení: 8.6.2005 16:20:28

jak snizit velikost 69,7kb Blabouch.jar na 64kb, protoze muj mobil je nokia6100 ktery bere jenom 64kb .jar

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 9.6.2005 8:56:07

Omlouvám se, měla jsem na to myslet. Stačí vzít z JARu největší obrázek, v nějakém png editoru mu snížit počet barev a uložit jej zpět do JARu. Pak je potřeba v deskriptoru aplikace změnit velikost parametru MIDlet-JAR-Size na aktuální velikost JARu.

Avatar

Autor komentáře: mike

Datum vložení: 9.6.2005 9:52:44

lucie, jaky programy potrebujes na udelani hry nebo aplikaci na mobil. ja mam (J2ME Wireless toolkit, jEdit, Nokia developer's Suite v2.2, ted se divam na Netbeans IDE)

Avatar

Autor komentáře: Lucie Rút

Datum vložení: 14.6.2005 11:05:40

Používám J2MEWTK, Eclipse a občas speciální emulátory.

Avatar

Autor komentáře: Michal Novotný

Datum vložení: 14.6.2005 2:11:27

Ahoj Lucko, četl jsem si tento článek a upřímně mne velmi zaujal. Co se týče jednotlivých věcí ohledně WTK, tak si myslím, že nejlepší je generic přístup, tj. přístup dostupný pro všechny typy mobilních telefonů s podporou daného standardu (např. MIDP 2.0 či podobně). Sám mám Nokii 6100, která myslím podporuje jen standard MIDP 1.0, což mi osobně nijak nevadí. Co se vláken týče tak je pravdou, že nejsou triviální záležitostí, ale což se bez nich programátoři mohou obejít? Myslím si, že nikoli. Jsem do J2ME sice nový, ale přeci jen mám zkušenosti s různými jinými typy aplikací, včetně trochu síťařiny v J2SE. Hlavním problémem pro mobilní zařízení je velikost v paměti a omezení daných zařízení. Nyní jsem si stáhnul WTK 2.2 a zjistil podporu různých funkcí včetně IrDA OBEX (infraport) a Bluetooth, však jak vidno tak Bluetooth na mém mobilnim telefonu není k dispozici. Dále si myslím, že by bylo dobré časem zmínit alternativy připojení - např. právě přes IrDA a Bluetooth, či posílání SMS a MMS. IrDA lze využít např. i ve hrách pro pseudo-"síťovou" komunikaci. Bluetooth vlastně teoreticky také pro hru více hráčů (více než dvou), kteří jsou od sebe méně než 10 metrů. Nebylo by dobré toto zvážit? Já vím, musí se začít od začátku, ale byl to jen návrh...

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz