Starší komentáře ke článku: knihovnabbb.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 24.11.2004 1:08:15

vypada to extremne rozsahle... co se tyce navigace, osobne mam radsi "kompaktnejsi" zpusoby, navic mnoztvi hyperlinku primo v textu me vydesilo (pravda na dnesnim webu si clovek odvykne ;o). jinak taky na muj vkus prilis graficky strohe - to ale neznamena ze jde o chybu... v takovem mnozstvi informaci je to asi nutnost. jo nejek jsem se proklikal az k "manustriptoriu" a na <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.memoria.cz/site_cz/download.asp' target='_blank'>http://www.memoria.cz/site_cz/download.asp</a> tady jsem mel cesky text a anglicke menu (mozna chyba?). Jinak velmi slusna prace, snad by me jeste zajimalo kolik lidi to plni obsahem... jestli to neni tajne?

Avatar

Autor komentáře: pepa(NE pEpA)

Datum vložení: 24.11.2004 3:46:50

V IE se mi to zobrazio dobře, ale v Opeře to bylo děsně rozházený...

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 24.11.2004 7:12:35

souhlas, chtělo by to oživit trochu vzhled, vymyslet lepší a kompaktnější navigaci a dát ji už na úvodní stránku (já si říkal: "čtyři stránky, proč to sem posílají?") do pruhu v hlavičce dát, že se jedná o tu a tu knihovnu, to se dozvíme jen z úvodní stránky, u toho menu se zanořením má člověk dojem, že je sklapovací, ale tak nefunguje (alespoň na mém FF) na tímto menu je otazník, ale nic nedělá

Avatar

Autor komentáře: Marks

Datum vložení: 24.11.2004 21:54:39

když si vypnu styly, lezou mo odrážky seznamu do obrázku....

Avatar

Autor komentáře: Denis

Datum vložení: 25.11.2004 10:57:17

Na první pohled to vypadá pěkně.
Kód je validní (xhtml-transitional), je to v utf-8, odkazy mají atribut title...

Druhý pohled vyvolává otázky:

- Proč je layout tabulkový?
- Proč nejsou odkazy podržené?
- Proč mají nadpisy stejnou barvu jako odkazy?

Jak říkala na přednáškách milá profesorka Nina Č.: správně položený duótaz je polovina správné odpovědi.

Zůstalo to někde v půli cesty - chvályhodná snaha o semantický web, kterou degraduje zapouzdřeni v tabulce.

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 25.11.2004 12:02:57

diky za vsechny poznamky, pokusim se reagovat

kolik lidi to plni obsahem? v soucasnosti 3, v budoucnosti dvacet a vic

tabulkovy layout - puvodne jsem chtel (a dokonce mel css layout), ale snazil jsem se ho rozchodit taky v NN4, coz bylo utrpeni - vim, ze tabulkovy layout neni v mode, nicmene svuj ucel plni a semantika webu nastesti neni zavisla na existenci/neexistenci tabulek

-nepodtrzene odkazy, jak najdu cas pokusim se to napravit
-napdisy stejna barva odkazu, opet diky za pripominku

>>co se tyce navigace, osobne mam radsi "kompaktnejsi" zpusoby, navic mnoztvi hyperlinku primo v textu me vydesilo
>>... v takovem mnozstvi informaci je to asi nutnost
-v pozadi se toho ve skutecnosti ukryva podstatne vic a vidite vrsek ledovce, presto uvazuji, ze chybou je mnozstvi informaci; jinak k tem odkazum - ma to take velmi kladny efekt (a vubec ta hierarchicka struktura, sekce apod.), hned po spusteni se "okamzite" zmenily vysledky vyhledavani napr. v Google nebo centrum, cely web ma vetsi navstevnost(podle log souboru apache vic nez 3x), samozrejme to neni dokonale a priznavam, ze web ma byt udelany pro lidi

>>V IE se mi to zobrazio dobře, ale v Opeře to bylo děsně rozházený..
dekuju, ja (hlupak) to testoval v Opere7, a taky v NN4 (hruza, ale aspon se da cist)

>>chtělo by to oživit trochu vzhled, - to je mozne, ale asi na to nemám, nemá někdo nějaky konkretnejsi napad?

>>vymyslet lepší a kompaktnější navigaci
- toto by mne opravdu zajimalo, mate na mysli treba navigaci, ktera obsahuje vsechny tri sekce a je neustale k dizpozici? Rozbalovaci menu, ktere si mohu prohlidnout treba jako mapu webu? (side-effect. v soucasnosti ukazuje na hlavni stranku 3xY odkazu, coz vyhledavace pocitaji; potom by ale ukazovalo 1xY odkazu)

Posledni poznámka z předchozí poznámky: "Zůstalo to někde v půli cesty ...."
myslim, ze v tabulkach problem neni (ostatne se to da jednoduse zmenit, ale tabulky se týkají semantiky jen velmi vzdáleně až vůbec); jinak v půli cesty to možná je, ale nemyslím, že to "stojí"

děkuji všem za poznamky, mate-li další, prosím dejte vědět, pomůže to webu i našim uživatelům

roman


Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 25.11.2004 13:27:26

<I>tabulkovy layout - puvodne jsem chtel (a dokonce mel css layout), ale snazil jsem se ho rozchodit taky v NN4, coz bylo utrpeni - vim, ze tabulkovy layout neni v mode, nicmene svuj ucel plni a semantika webu nastesti neni zavisla na existenci/neexistenci tabulek</I>

V citovaném textu se dopouštíte několika chyb a prozrazujete obdivuhodnou neznalost. Podstatné jsou ale dvě pochybení:

1. Tabulkový layout je v naprostém rozporu se sémantikou dokumentu - stránka s tabulkovým layoutem nikdy nemůže vyhovovat požadavkům sémantického webu.

2. Snaha o shodný vzhled v NN4 a zároveň v moderních prohlížečích je zcestná a nesmyslná. Moderní weby se tvoří tak, aby měly přibližně shodný vzhled v desktopových prohlížečích, to ale není cíl. Cílem je správná funkčnost a tu lze zajistit právě správným sémantickým strukturování dokumentu a použitím CSS pro vzhled. Pak totiž můžete web vytvořit tak, aby kontrolovaným způsobem měnil svůj vzhled (v závislosti na prohlížeči a platformě a zařízení) a přitom si vždy zachovával svou funkčnost!


A když už jsme u toho, moc by mě zajímalo, proč tak protěžujete Netscape 4, který již prakticky nikdo nepoužívá. Proč ignorujete ostatní zastaralé prohlížeče? Co prohlížeče, které neumí tabulky? A co teprve prohlížeče, které se na Vaše stránky ani nedostanou, protože neumí přistupovat na obsah prezentovaný virtuálními servery? A mohl bych pokračovat ;-)

Avatar

Autor komentáře: waffen ms

Datum vložení: 25.11.2004 13:39:05

ja na to nekoukal, ale nekdo prede mnou psal, ze to vidi v MSIE dobre, takze alespon jeden zastaraly prohlizec autor neignoruje

Avatar

Autor komentáře: Denis

Datum vložení: 25.11.2004 14:35:57

Děkuji p. Málkovi za doplnění a rozvedení mých připomínek. Ještě přidám malou drobnost k tabulce:

Tabulka určena pro maticovou (nenapadá mě jiný termín) prezentaci dat - do řádků a sloupců. Použití pro kompozici stránky je proto z pohledu sémantiky prostě nevhodné a nesouvisí to s módností CSS layoutu.
Žnout trávu lze i kuchyňským nožem, ale kosa je přeci jen kosa :))

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 29.11.2004 10:16:10

že by major?

Avatar

Autor komentáře: explorer

Datum vložení: 28.11.2004 11:58:59

Nina neni profesorka ale docentka a uci matiku.......

Avatar

Autor komentáře: Denis

Datum vložení: 28.11.2004 21:49:39

Absolvoval jsem před deseti lety, takže jsem předpokládal, že Nina povýšila:)) Ano učí matiku (analýzu), dobře si pamatuji na zkoušky v prváku a druháku, které začínaly po sedmé ráno a občas končily po 21. hodině.

Omlouvám se za OT, ale sentiment je sentiment...

Avatar

Autor komentáře: milan pohorelsky

Datum vložení: 29.11.2004 10:15:36

Na první dojem z Niny se nezapomíná...

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 25.11.2004 14:47:48

Po dlouhé době sem zas něco přispěju :o)

Jako největší chybu vidím asi v úvodní straně. Na tu prostě člověk přijde většinou jako první a čekal by tam nějaké informace. Mě přijde úvodní strana pustá nejen po grafické stránce ale hlavně po obsahové! Je tam všude spousta místa kde by se daly vytáhnout informace které jsou různě hluboko zanořené.

Tím se dostáváme k té zmiňované navigaci. Ta by se měla předělat zcela určitě. Také jsem prostě očekával nějaké 4stránky a najednou tam na mě vybafnul levý sloupec plný odkazů. Základem by asi mělo být navigaci rozčlenit do více sekcí a ty už rovnou dát do hlavní navigace. Pak postupně dle sekci zobrazovat další linky.

Hodně mi dále přijdou utopené odkazy na otvírací dobu, kontakty, apod .... Chtělo by to aby byli vidět hned a ne až po scrollování dolů. Objevil jsem je až po delší době.

Co se grafické strohosti týče tak to určité zas tak u tohoto webu nevadí. Zde jde především o informace. Pokud to budete chtít nějak oživit určitě to nebude na škodu. Jen ale v malé míře! Případně třeba odlišit jednotlivé sloupce barevně apod....

Jak již zmínil pan Málek, NN4 je už fakt prehistorický browser který skoro nikdo nepoužívá. Proto si myslím že je zcela zbytečná na něj brát ještě ohledy a kvůli tomu tam mít table-layout.

A to bude tak vše.

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 26.11.2004 9:55:27

díky všem za konstruktivní kritiku
no, zrovna jsem se chtěl zeptat, co mám udělat, aby web vykročil z půli cesty, ale naštěstí to tady už zní

svoji obdivuhodnou neznalost přiznávám, já si semantiku vykládal jako obsah a spojeni "semanticky web" jsem si přeložil evidentně jinak, než se termín používá

s připomínkami o navigaci/hlavní straně naprosto souhlasím, (že jsem blb, to vím taky).

Dejme tomu, že dostanu rozum a namísto tabulek použiju css, hlavní stránku změním (Jiří Šebek to myslím vysvětlil dostatečně jasně) - potom to bude zcela jistě všechno v úplném pořádku, nebo snad ne? ;)

roman

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 26.11.2004 10:21:25

<I>Pak totiž můžete web vytvořit tak, aby kontrolovaným způsobem měnil svůj vzhled (v závislosti na prohlížeči a platformě a zařízení) a přitom si vždy zachovával svou funkčnost!
</I>

No a právě tohle jsem chtěl dosáhnout taky - takže i když používáme jinou terminologii, tak se přece jen v něčem shodneme, kromě problému s js na uvodní stránce, se každému z vás ukazuje to samé (a v linksu vypadají i vaše stránky stejně jako tyto).

Můj problém tedy zní, jak vytvořit v css následující: (když jste tak chytří, tak to jistě budete vědět řešení. Stačí mi link na web, kde si to mohu prohlédnout v reálu, učebnice prosím vynechte)

-obsah vytváří několik lidí, admin to ohlídá jen omezeně - např. někdo vloží obrázek 1024x768 a prostřední sloupec je najednou 150 % 14' monitoru (samozřejmě jsem už taky slyšel o vlastnosti "clip", viz dál)
-myslel jsem, že pomocí plovoucích boxů a (clip|scroll) to půjde, ale to bych taky musel znát všech 150 fíglů, jak oklamat IE, a nebo zase nějaký jiný prohlížeč
-nechci absolutní pozicování, právě kvůli přizpůsobování vzhledu na různých zařízeních
-někdy mám jeden, někdy dva, někdy tři sloupce (čili boxy) na stránce a všechny chci dostat vedle sebe, když jsou přítomny všechny a nebo na stejné místo, když je tam jenom jeden (tohle je s plovoucími boxy problém v IE, a nebo by tam muselo být clip, a nebo scroll - > špatné)


čili, kompromis je určitě slovo, které jste taky poznali - CSS layout jsem neopustil kvůli NN, ale kvůli tomu, že tabulky fungují všude, narozdíl od CSS (jistě, kromě výjimek)

pánové (a dámy), to je přímo nahrávka na smeč. můžete okolí ukázat, jak jste dobří a já zase naopak :)))

roman

Avatar

Autor komentáře: Denis

Datum vložení: 27.11.2004 0:22:01

např. <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.wellstyled.com..' target='_blank'>http://www.wellstyled.com..</a>.
Tím že uvádím odkaz na pixyho css manufakturu, netvrdím, že najdeš recept na řešení tvého zadání. Mimochodem, tyto požadavky na vzhled dokumentují, jak nevhodné používání tabulek (sám jsem to dělal taky) deformovalo vnímání "sazby dokumentu". Dělá to na mě dojem, jakoby bylo cílem vytvořit tabulkový layout pomocí pomocí css.

<I>-obsah vytváří několik lidí, admin to ohlídá jen omezeně - např. někdo vloží obrázek 1024x768 a prostřední sloupec je najednou 150 % 14' monitoru...</I>
Není nic jednoduššího než stanovit pravidla - já na svém webu používám např. náhledy široké 180px, velký obr. šířka 500-600px. No a toto jsem despoticky vyhlásil jako pravidlo pro ostatní přispěvatele - pokud to nejsou ignoranti, netřeba tabulky:)).

<I>-někdy mám jeden, někdy dva, někdy tři sloupce (čili boxy) na stránce a všechny chci dostat vedle sebe...</I>

pokud generuješ stránky dynamicky, neměl by být problém nadefinovat v css jednotlivé varianty zobrazení podle počtu boxů (#jedenbox,#dvaboxy,#triboxy) a podle obsahu zvolit ten pravy.

Ale když o tom přemýšlím: někdy máš jeden, někdy dva, někdy tři a mají být vedle sebe? Nebylo to myšleno: mám 3 boxy, ale zaplněn obsahem bývá někdy jeden, někdy dva, někdy tři?


atakdáleatakpodobně...

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 28.11.2004 11:21:13

děkuju za link - podíval jsem se na druhou stránku, kde bylo několik obdélníčků s názvem "css hack", což mě upřímně rozesmálo (to je však drobnost:)

ty boxy ve skutečnosti nemám všechny na stránce a některé jsou prázdné (jak jsi to asi myslel) v poslední otázce, skutečnost je taková, že když obsah není, box není generován, ani odeslán - čili se ani nemohu spolehnout na pevný layout /ale to mi vyhovuje/

ještě jednou děkuju za link, článek <a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://www.wellstyled.com/css-2col-fluid-layout.html' target='_blank'>http://www.wellstyled.com/css-2col-fluid-layout.html</a> je zajímavý, uvidíme, jestli mi pomůže vyzrát na 3 sloupce

roman

Avatar

Autor komentáře: roman

Datum vložení: 28.11.2004 11:37:49

pro toho, koho by mohl trápit stejný problém
<a href='http://interval.cz/__redirect/redirect.asp?what=interval_discussion&url=http://glish.com/css/' target='_blank'>http://glish.com/css/</a>

ale stále bych byl skeptický, IE je prostě hrozně populární a v mém případě plovoucí boxy skládal při úzké obrazovce pod sebe

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 30.11.2004 0:55:05

Pridavam se k predchzoi kritice vstupni stranky a dodal bych jeste toto: Vstupni stranku bych zcela odstranil, jeji informacni hodnota je temer nulova. Naopak bych ji "zkomprimoval" do titulniho pruhu webu, ktery zustava prazdny a pritom to je misto, ktere si doslova rika o logo.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz