Starší komentáře ke článku: knihy.idnes.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 1:03:07

Vubec nepouzivate dedeni.
Vyber rubrik by mel byt v seznamu.
Zrejme mate neco spatne u definice knih, cena je v odstavci ale nasledujici text jiz nikoli.
Paticka by mohla byt zarovnana na stred
No vubec, ten titul knihy mate zmateny. IMHO bych pouzil neco jako
<div class='kniha'>
<h2><a href=''>nazev knihy</a></h2>
<strong>cena</strong>
<img src='' alt='' />
<P>popis knihy</P>
</div>
Vetsina tech classu vevnitr je zbytecna. Tomuhle nadefinujete dedeni pro polozky (btw. slo by odstranit i h2 ale kvuli strukture to nema smysl.

Cena by mohla byt vpravo...
Tlacitka a inputy jsou prilis nevyrazne, zkuste jim dat nejake pozadi. Nebo trosku vyraznejsi. Hledani je jednou z veci po ktere spousta uzivatelu saha jako po prvni, zaslouzi si byt videt
(byt hnidopich je super ;) az sem dam ja svuj tak to take pekne sliznu ;)
v paticce vam chybi mezera mezi tel. a samotnym cislem
Nemusite vsude davat br, nekdy se vyplati nekterym elementum dat display: block ;)
Divam se ze mate v textu pekne nahrazene mezery pred jednopismennymi predlozkami, nicmene jednopismenna spojka na konci radku taky nic moc (p.s. muzete sem hodit ten ereg co na to mate?)

Um ja nevim, mate to dobre ;)))) to ja jen rejpu aby rec nestala :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 1:03:53

Krucinal, ten popis knihy ma byt pochopitelne mezi <p>, odpornej zrout ;)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 6:04:40

Mate pravdu, CSS kod jedne knihy jde udelat lepe.

Rubriky v seznamu? Opět mate pravdu. Osobne toto ovsem nepouzivam, pokud jsou rubriky jako obrazky - jsou s tim totiz nevyresitelne problemy, zde ovsem rubriky jako obrazky nejsou, takze bych to mohl pouzit.

CSS nerika nic o tom, ze posledni odstavec musi byt v odstavci :-)

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 28.4.2003 11:03:10

Myslím že stránky jsou pěkné...
toť vše co o tom mohu říci
Dobrý den přeji

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 11:11:23

Urcite by se ale naslo neco, co by se dalo zkritizovat, ne? :)

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 28.4.2003 11:49:48

no to asi bude pravda...
jen mě nic nenapadá ;-)

(možná to písmo je poněkud větší než jsem zvyklý - pokud se to zmenší stane se celá stránka přehlednější - vyzkoušejte... - ale to je čistě subjektivní názor...)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 11:59:28

Zdravim,

to pismo ma velikost 80%, prijde mi tak akorat. Samozrejme - pokud mate v IE velikost Medium :)

Avatar

Autor komentáře: Radek

Datum vložení: 28.4.2003 12:19:44

jak jsem napsal je to čistě subjektivní názor, připadne mi to přehlednější a lepší s menším písmem...
A v IE mám velikost medium ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 13:14:07

No nic, ocividne po tom porad touzite.
Takze test z prace: sice tam mate cosi co se tvari jako podpora NN, nicmene v IE 5.0 se nezobrazuje horni pruh. Patrne klasicky bug kdy IE6.0- ignoruje prazdne bunky a ani se nezatezuje je vykreslit. Mozna je to chyba prohlizece nebo nastaveni. Nicmene jednim ze zajimavych reseni je trosku to kombinovat - cely ten horni zaobleny vrsek dat jako jpeg na pozadi a na nej placnout ty ikony ktere budou mit pruhledne pozadi a v mistech kde je potreba proste jen blendovane do spravne barvy.

Rypnuti za formulare: pouzivejte label :)
Rypnuti za kodovani (v IE 5 je to domrsene kvuli absenci meta-tagu)
Rypnuti za expires - funguje to, ale jste si skutecne jisty ze -1 je korektni hodnota? Obavam se ze nikoli, nedavno jsem o tom neco cetl (cert to vem, FUNGUJE to)
U telefonni objednavky mate datum napsane ve formatu +420-724604513, dole pak prozmenu 724 604 513. Spravne je spodni, cisla se pisi po trojcislich (jeste porad tam chybi ta mezera ;))
Maly margin nad nadpiskem, trosku to opticky splyva
Obrazky knizek maji prazdny alt, neni tam ani title
V ankete taky mohl byt label
Po posledni knize tam mate dvakrat <br />, mohl tam byt padding nebo margin

Ja nevim, proste me nic dalsiho nenapada. I tohle uz je hodne cucane. Mate to proste dobre a je toho prilis malo na kritiku :)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 13:33:02

Zdravim,

horni pruh? Ktery presne myslite?

Kodovani se dela na strane serveru, tedy v tomto pripade, az v ostrem provozu. S expires nevim, pouzivam jednu hlavicku uz nekolik let :-). Cisla opravim. Label nepouzivam :-)

Mam tam dvakrat BR, mam pocit, ze margin mi nefunngoval, ale asi jsem to mel nejak spatne definovany.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 13:40:25

Imho by tam mel byt spis padding-bottom pro ten prostredno-levy sloupec nez margin. Podle vseho dochazi v horizontalnim smeru ke kolapsu marginu (aspon by melo) takze je lepsi obcas pouzit padding ;)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 13:43:46

hornim pruhem myslim ta modra a svetle modra s nadpisem.

IMHO zacinam mit pocit ze zdejsi numericke hodnoceni webu slouzi jen par raplum co si leci sve mindraky. Skutecne zde byvaji podstatne tragictejsi kousky s hodnocenim kolem 2, vam to leti az ke 4... nechapu

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 13:38:34

Sakra, interval mi zahodil odpoved :(

- co se tyce pruhu, kupodivu to dela i IE6.0 u me v praci.
- v ie 5.0 ma treti pruh zleva odsazeni odstavcu, nikde jinde to neni (eh? ze by zas nejaka auto-ie feature?)
- bylo by fajn kdyby tam bylo nastavene max-width a min-width, takhle jsou ty sloupce misty opravdu krizove uzke
- update na telefony. hehe vy tam mate tri cisla a pokazde jinak ;) 1. sloupec je chybne, 3. je ok (ovsem ktera republika je +45 fakt nevim ;)). Ten v paticce je dobre, ale mohla by ta cisla byt vsude stejne
- kvuli sirce natvrdo je zmrseny tisk, navic jsou tam nahore ty ikony (k tomu jste se ovsem asi jeste nedostal). Neni tam ovsem nazev obchodu (v tomhle ma asi pixy pravdu, ono to prekryvani nadpisu ma neco do sebe

Nic vic me nenapada, jdu vam dat jednicky na hodnoceni a dal na to dlabu :)))

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 14:17:37

Muzete mi poslat screen? Me to totiz IE 6 nedela, miroslav.kucera@idnes.cz

Tisk jeste nereste, k tomu jsem se vubec nedostal :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 28.4.2003 18:58:59

Hm mimochodem ted tam ten pruh chybi i z domu, tak nevim :)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 20:34:24

viz nize. na webu se ocitl jiz upraveny CSS soubor s jinymi cestami k obrazkum. Uz je vse v poradku.

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 28.4.2003 19:35:36

...no mozna na tom jeste pracujete...treba ladite ty uvedene nedostatky, ale v IE6, Mozille 1.3, i v Opere 7 je to naprosto stejne - to je vyborny, bohuzel to vypada uplne jinak nez na uvedenem nahledu ;-)

viz <a href='http://1studio.cz/samples/knihy.gif' target='_blank'>http://1studio.cz/samples/knihy.gif</a>

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 28.4.2003 20:32:57

Ja trdlo. Uz vim, v cem je problem. Po celou dobu jsem to ladil a zrovna pripravoval k prevodu do sablon spolecne s kolegou s idnesu. A samozrejme, tam jsou JINE CESTY K OBRAZKUM! TRAPAS :)

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 28.4.2003 22:32:08

Vypada to dobre, akorat me (resp. moji Opere) tam docela chybi meta tag <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> .
petr

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 7:16:50

Dobry den,

mate pravdu - on tam puvodne byl. Design se ted prevadi do sablon Genesis a tam uz neni a tak jsem to aktualizoval i u sebe.

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 29.4.2003 11:46:32

S usctou dobry den,
nebudu Vam brat Vasi neutuchajci pychu.
Ale design Vasich projektu me nezaujal, mam ted na mysli
i reference na Vasem webu vcetne jeho samotneho.
Co se tyce prace s kodem, nemohu posoudit, nejsem
programator. Jen Vase dilka hodnotim libivym okem a tam
bohuzel nechazim nic noveho a inspirativniho, zajimaveho.
S pozdravem
Petr

ps. neni to urazka, ci zle rypnuti...pouze jsem zde chtel zminit,
nedilnou soucat webu a to mi doufam prominete, ale tou grafika
beze sporu zatim je

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 12:23:00

Vis ony tady jsou trosicku problemy porovnavat
a) klasickou grafiku
b) grafiku statickych stranek
c) grafiku dynamickych stranek

Kdyztak zkuste nadhodit ukazku dynamicky generovanych serveru ktere se vam libi, at se poucime :)

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 29.4.2003 12:29:17

co moje dílko ? (ať si šplhnu :)) <a href='http://www.pension-florian.cz' target='_blank'>http://www.pension-florian.cz</a> .

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 29.4.2003 12:36:34

Ne.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 14:40:16

Zbytecne tam pouzivas ty spany na prvni pismeno v odstavci, na to je pseudo-element :first-letter

Takze by stacilo p:first-letter { font-size: 200%; font-weight: bold } a dosahl byste toho sameho - jen s mensim usilim :)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 14:40:38

Ehm sorry za tykani :)

Avatar

Autor komentáře: petr from www.1studio.cz

Datum vložení: 29.4.2003 16:33:05

sice validni kod, ale invalidni grafika ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 23:49:06

heh to je hlaska. Lituju tve rodice, nekolik milionu spermii, z nich se vybere ta nejlepsi a takhle to skonci ;))))

Avatar

Autor komentáře: Elvis

Datum vložení: 29.4.2003 13:24:17

Ja s Petrem naprosto souhlasim.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 13:30:18

Zdravim,

a jaky typ designu se vam libi? Uvedte nejaky priklad :)

Avatar

Autor komentáře: Jan Zich

Datum vložení: 29.4.2003 14:03:07

Nerikam, ze to je spatne, ale ...

Chtelo by to trochu ozivit, jsou pouzity studene odstiny modre. Bylo by vhodne zakomponovat jeste nejake jine barvy - dobry naznak je v te zlute ikone klicu nahore vlevo.

Tak bych nahoru nedaval ten kostkaty vzor, vypada to potom jak stranky na zarizeni do koupelen. Vim, ze kdyz se to vyhodi, tak to hodne ztrati - je to jeden z tech prvku, ktere vzdycky zachrani navrh, ale ktery nema zadny smysl sam o sobe.

Zasadne bych nesouhlasil s kompozici statickeho sloupecku: Rychlost a dodání, Rychlá objednávka atp. V prvni chvili to vypada, ze to jsou dalsi kniny nez si uzivatel uvedomi, ze to je jen dalsi staticky balast. Takze je nevhodne pouzivat fotky (a to dokonce v kombinaci s obrazky). Chtelo by to nejake ikony nebo neco, co by sedelo v designu stranek.

Vim, ze obrazky vetsinou toho dost zachrani, ale musi se myslet na to, aby to take melo nejaky smysl.

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 14:14:01

Dobry den,

ten treti sloupec, rychlost dodani atd., povede na jednotlive casti napovedy, aby uzivatel vedel jak nakoupit, nasel si rychle informace o dodani zbozi, moznostech reklamace atd.

Avatar

Autor komentáře: Jan Zich

Datum vložení: 29.4.2003 15:32:25

To jsem samozrejme pochopil, ale nic to nemeni na tom, ze ten sloupec tam bude vicemene staticky. Proto se mi nelibi vyber obrazku - ke vsemu kazdy pes jina ves a navic jsou to takove ty uplne nejproflaknutejsi motivy, ktere se daji stahnou na kazdem druhem webu, coz ted moc nesvedci profesionalite stranek.

Hloupy priklad ... vemte si treba <a href='http://www.microsoft.com' target='_blank'>http://www.microsoft.com</a>, na uvodni strane maji take profkaknute motity, ale maji je hezky barevne vyvazene, kvalitni, celkove sladene a je videt, ze nekdo tomu venovat usili nez je tam dali ... a navic, urcite na ne maji copyright :-)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 15:52:08

A ja si dal takovou praci, aby se kazdy obrazek vztahoval k textu, kde je umisten :(

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 29.4.2003 18:18:36

jeste k tem obrazkum, nevidim duvod, aby byly se stiny...

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 29.4.2003 14:46:10

Design webu i z pracovani se mi libi. Zadna zasadni chyba, rychle se nacita, ... Ono kdyby to bylo jinak, tak by si asi pan Kucera udelal peknou ostudu :)

Jenom by me zajimalo, proc je tady v kritice prave tento, ciste komercni web? A podle jakych vnitrnich smernic byl vybran prave tenhle, a jak dlouho trvalo jaho zverejneni?

Je potreba, aby nekdo radil zrovna panu Kucerovi, ktery tvorbe bezesporu rozumi?

Nic proti tomu osobne nemam, ale napadlo me to pri procitani starsich prispevku, kde si nemalo prispevatelu ztezuje, ze cakaji strasne dlouho a mnohdy se stava, ze se ani nedockaji.

Avatar

Autor komentáře: hermit

Datum vložení: 29.4.2003 14:52:38

jeste dodatek I presto, ze to zatim projekt. To jen tak aby to pochopili vsichni :))

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 14:56:37

Hermite... ja bych k tomu neco rekl. Uprimne receno jsem rad ze nastala aspon DROBNA zmena. Ono to ze sem nekdo da web ktery vykazuje stejne chyby jako deset pred nim (a deset po nem) znamena ze ten clovek na to spis dlabe.

'Je potreba aby nekdo radil...'
No uprimne receno zrejme ne. Ale kdyz se podivate, i zde najdete ze je prece jen co vytknout. A to se bavime o single-strance. Mozna ne pro vas, ale na me to ma pozitivni vliv. Vidim jak to nekdo resil a sam si beru ponauceni z kazdeho webu ktery zde vidim.

VH

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 29.4.2003 16:39:27

Samozrejme to ma nejen pro vas pozitivni vliv, konkretni reseni pro konkretni situace to urcite je. V tom se asi schodnem, ale nejsem si jist, ze to pomuze zacinajicim tvurcum (nektere weby, ktere se zde ukazaly o tom svedci)

Me to spis zaujalo, ze tady vidim dobre vypadajici (i kdyz test) stranku, a to od pana Kucery

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 16:44:43

Dobry den,

ja tu kritiku chapu tak,ze ma predevsim pomoci tomu, kdo kritizuje. Kdybych si myslel, ze je to dokonale, nezadal bych i kritiku.

Vase posledni veta ma nekolik vyznamu a nevim, ktery jste myslel:
- prekvapilo vas, ze zde vidite peknou stranku od Miroslava Kucera (ve smyslu, ze vsechny jeho predchozi stranky byly spatne).
- prekvapilo vas, ze tu vidite peknou stranku od Miroslav Kucera (ve smyslu, ze on kritiku nepotrebuje)
- anebo vas prekvapilo, ze tu vidite - v kritice - nejakou peknou stranku, ktera tak byla diky jmenu Miroslava Kucera (ktery pracoval v intervalu) uprednostnena pred ostatnimi, horsimi strankami?

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 29.4.2003 20:47:06

ja to chapu, ze nic nemuze nikdo udelat dokonale

- abych rek pravdu tak nevim jak vypadli/vypadaji ostatni vase projekty, me se web bud libi a nebo, a nezkoumam autory

- myslim si , ze kritiku potrebuje kazdy, protoze nikdo a nic neni dokonaly

- spis me napadlo, jak dlouho jste cekal na to zverejneni, jak dlouho mate takhle rozpracovane stranky a cekate az se to bude zverejneno na intervalu
- abych rek pravdu tak me ta vase posledni myslenka napadla, precijenom podle ohlasu jak jsem si precet, zverejneni stranky trva i nekolik mesicu (sam nemam zkusenost)

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 21:05:20

Nepredpokladam ze by se webova fronta vztahovala i na tvurce intervalu takze bych spis rekl ze je to aktualni prace...

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 29.4.2003 22:56:05

Presne to jsem si myslel :)

Mozna by proto mely byt dve rubriky
1. <B>profi + komerce</B> (tech by moc nebylo - predpokladam) - zde by mohli byt prave test verze, a urcitym zpusobem by se zkratila cekaci doba nadsencu, kteri zbytecne dlouho cekaji
2. <B>ostatni</B>

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 23:47:42

Uprimne Hermite, ja si zase myslim ze by se
a) melo zrusit hodnoceni webu pomoci cisel (proc? podivej se nekdy na vysledky. Pan Kucera zde mel svuj weblog. Jo, bylo tomu neco malo co vytknout ale opravdu to zrejme byl prvni a temer jediny prispevek zde ktery byl beztabulkovy. A cisla nesedi. kolikrat uplna tragedie a bastl skonci s ohodnocenim 2 a pekne weby konci kolem 4. Me to hodnoceni nic nerika a uprimne na nej dlabu. Kdyz sem dam svuj web, nebude to proto abych byl poplacanej po rameni nebo mi nekdo rekl '2'. Ke stesti mi staci kdyz nekdo napise 'jsi idiot a na 15tem radku to mas domrsene protoze...'
b) melo by se zavest bud castejsi hodnoceni (vetsina webu sklidi kritiku behem prvnich 12ti hodin a to i presto ze vetsina z toho je noc). Po 24 hodinach uz jsou prispevky temer vyhradne off-topic, alespon pro autora
c) mel by se zavest nejaky FAQ. Obcas mam proste chut napsat RTFM. Je trapne kdyz u deseti webu vytknes ze tam neni doctype a kodovani a hadej co muzes vytknout u jedenacteho? Je zrejme ze takovy autor mnoho ohlasu nesklidi ;)

Avatar

Autor komentáře: JN

Datum vložení: 30.4.2003 9:23:34

No, tak náš web se tu přece jenom objeví, už za pár dní (doslova), takže mi můžete dát co proto :-) I když mám plno dalších věcí v plánu dodělat a kritika bude asi drsná (rád ale odpovím, proč jsem udělal tuhle tohle a tamhle tamto), tak na DOCTYPE a kódování mě snad nedostanete (pokud Vám nebude vadit win-1250) ;-)

Této "Jámě lvové" zdar a chybám zmar :-)

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 29.4.2003 15:49:10

Dobry den,

ja tomu sice rozumim, ale to neznamena, ze je vse udelano dokonale. Viz. treba prispevky Vita, ze formatovani knih by slo udelat jinak anebo problem s tiskovou verzi ci zvetsenim pisma, ktere vedlo k rozhozeni sloupcu.

Proste - jestli je v kritice nejaky "tragicky web", s nadsazkou dokaze kazdy uzivatel napsat, ze se mu nelibi design, ze chybi ALTy, ze tam neni DOCTYPE atd. Pokud je ovsem v diskusi "dobry web s CSS, validni", pak uz kazdy nedokaze vyjmenovat chyby, to uz dokaze jenom malo lidi a proto se tem ostatnim zda, ze je bezchybny, resp. ze neobsahuje zadne zasadni chyby. :)

Ono jde proste vsechno udelat lepe a osobne zastavam nazor, ze u lidi, kteri si daji praci s tim, aby byl web validni a CSS, je mnohem vetsi pravdepodobnost, ze si pripominky - byt urcite ne vsechny - vezmou k srdci a opravi je. To IMHO neplati u webu nevalidnich a bez CSS. Jeho tvurci totiz pripominky typu "web neni validni", "chybi DOCTYPE", "nejsou ALTy", "tabulkovy design" nic nerikaji - jemu totiz web funguje a nema duvod to opravovat, protoze tyto chyby nevytvari jiny design, nez on chtel sam.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 29.4.2003 16:37:34

Co se tyce duvodu zverejneni, pravdepodobne proto ze pan Kucera se podili na intervalu a dela projekt. A tak pochopitelne rad uvita moznost na serveru na kterem pracuje to zrecenzovat.

Kdybych si zalozil marabuval.cz tak bych to udelal take :) Duvod je jednoduse proto, ze v urcitych okamzicich jedna osoba dela vetsinu/celou praci pocinaje navrhem designu a grafikou konce programovanim. Je zrejme ze clovek ktery se zivi programovanim nechce delat chyby - je proto snazsi udelat si 'globalni' sablonu a s tou pak pracovat. Nema smysl neco ubastlit bez rozumu, to je cesta do pekel...

Avatar

Autor komentáře: Adam

Datum vložení: 29.4.2003 17:20:02

pred par tydny, jsem zasilal web ke kritice :) zajimalo by me kolik webu a v jake mozne dohledne dobe se muze objevit v kritice
pro autory intervalu, nebylo by vhodne udelat nejakou jednoduchou stranku, kde by to bylo aktualne napsano

Avatar

Autor komentáře: Petr

Datum vložení: 1.5.2003 1:00:10

A zhodnotim veci zde si blyzke, ale vim proc prave nevolim Vas design...ale napriklad z teto diskuse volim <a href='http://www.1studio.cz/...duvod' target='_blank'>http://www.1studio.cz/...duvod</a> ma to stavu....tod vse

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz