Starší komentáře ke článku: Kontrola formuláře trochu jinak

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Martin Hauge

Datum vložení: 8.1.2003 0:11:13

Priklad (odkaz) jaksi nefunguje ...

Avatar

Autor komentáře: Shark

Datum vložení: 8.1.2003 6:58:02

Taky jsem si vsim. Mohli by jste to co nejdrive spravit?

Avatar

Autor komentáře: ill

Datum vložení: 8.1.2003 7:37:04

nejake je to tu cele chybne - v minulom clanku obrazky, teraz priklad nejde....
do Noveho roku ste urcite nevstupili tou pravou nohou...

Avatar

Autor komentáře: Fczbkk

Datum vložení: 8.1.2003 7:38:49

Nehnevajte sa, ale toto je katastrofa. Odhliadnuc od toho, ze priklad nefunguje.

V prvom rade, uz len letmy pohlad na prvu ukazku zdrojaku mi prezradil, ze tento clanok bude opat pre totalne lamy. Tag FONT, vsetko v tabulke, dokonca bunky maju zadanu vysku na pevno. To sa nehambite? Preslo to vobec cez nejakeho odborneho redaktora/korektora?

V druhom rade, ten skript je neuniverzalny, skaredy, kostrbaty a vobec... Keby mi ho niekto ukazal pred par rokmi, tak by sa mi pacil. Ale v sucasnosti uz nieco take patri do stareho zeleza.

Ale aby som len bezdovodne nepindal... Takto nejako som validaciu formularov pojal ja: <a href='http://js.fczbkk.sk/check_form/' target='_blank'>http://js.fczbkk.sk/check_form/</a>

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.1.2003 8:33:50

Pěkné dopoledne,

takže si tu vlastně děláte reklamu sám na sebe a přitom naprosto bezostyšně urážíte kdekoho. A také naprosto bezpředmětně - Vaše argumenty nelze přijmout v takovém podání za žádných okolností.

Avatar

Autor komentáře: Emka

Datum vložení: 8.1.2003 8:44:35

Ne, Mr. Fczbkk spravne kritizoval chybny pristup a nabidl vlastni lepsi reseni...a jestli jste si nevsiml, tak odkaz smeruje na nekomercni stranku, takze reci o reklame jsou irelevantni (respektive o urcitou formu reklamy jde, ale vydela na ni jen ctenar Intervalu). Fczbkk pouze podal pomocnou ruku.

Avatar

Autor komentáře: Fczbkk

Datum vložení: 8.1.2003 8:54:08

1. Nerobím si reklamu. Len ukazujem, ako urobiť JavaScriptovú kontrolu formulárov poriadne. Nemám totiž rád, keď kritika nie je konštruktívna (t.j. všetko zprdnúť bez toho, aby sa navrhli nejaké lepšie riešenia).

2. Spôsob, ktorý je popisovaný v tomto článku, sa mi zdá byť dosť nevhodný a zastaralý. Pokiaľ chcete moje argumenty v príjemnejšom podaní, nech sa páči:

- Pripadá mi trápne, keď na serveri, ktorý sa zaoberá "tvorbou webov a e-commerce" panuje stredovek. Príklad je totálne nevalidný, nemá definovaný doctype, používa zakázané tagy (font) a mieša vzhľad s obsahom. Zdrojový kód príkladu je pre mňa proste ukážkou ťažkého amatérizmu.

- Požadovať od užívateľa, aby vkladal do HTML kódu skript, ktorý niečo generuje pomocou document.write sa mi tiež nepáči. Skript pracuje v moderných browseroch (podporujúcich getElementById), takže keby som nebol dostatočne zdatný na to, aby som pochopil vytváranie elementov dynamicky, použil by napríklad innerHTML pri zavedení dokumentu. Každopádne by som sa snažil oddeliť skripty od dokumentu (tak, aby sa dali vytiahnuť do externého JS súboru).

- Zobrazovať chybovú hlášku tak, že niekde absolútne napozicujem nejaký obrázok a pod neho absolútne napozicujem nejaký odstavec, to mi tiež pripadá ako praktika naučená niekedy pred troma rokmi. Načo máme CSS, preboha? Nedalo by sa to urobiť ako jednoduchý DIV, kde je výstražný obrázok umiestnený na pozadí?

Hmm... ako si to tak po sebe čítam, tie argumenty nie sú podané o nič príjemnejšie. Asi fak chcem kdekoho bezostyšne uraziť. Je mi to ľúto, ale v tomto prípade to ani inak nejde:
Vážený autor, týmto vás verejne urážam, pretože ten článok je hrozný.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.1.2003 9:04:46

Pěkné dopoledne,

aha :o) Tedy autor má řešení A zaměřené na JavaScript. Vy máte řešení B, které je do jisté míry komplexnější. Opravdu zde nevidím prostor pro urážení, ale jsem rád, že zmiňujete řešení B. Jen bych prosil příště bez těch zbytečných emocí, nejsou opravdu vůbec na místě. Snad komentáře píší lidé, nebo se už mýlím a zaspal jsem dobu?

Avatar

Autor komentáře: Fczbkk

Datum vložení: 8.1.2003 9:35:13

Asi vám celkom dobre nerozumel. Riešenie A je zamerané na JS. Riešenie B je zamerané na čo? Mne sa zdá, že tiež na JS. No nič...

A teraz pozor, budem chvíľu urážať: Ako tak pozerám, ste momentálne šéfredaktor Intervalu. Hmm... Komentáre síce ešte stále píšu ľudia. Ale ak cez vás dokážu do publikácie prejsť články takejto úrovne, tak ste asi dobu naozaj zaspali.

Myslím si, že tak známy a zavedený server ako je Interval by mal publikovať trochu profesionálnejšie a odbornejšie články. Inak robí tuzemskému webdesignu medvediu službu, keď webdesignerov učí chybám a zastaralým praktikám. Myslím si, že pre lamy je tu dosť amatérskych kváziportálov (napr. <a href='http://www.javascript.sk/)' target='_blank'>http://www.javascript.sk/)</a>.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.1.2003 9:48:19

Pěkné dopoledne,

webdesignu? Pak zde ale můžeme vést velmi rozsáhlou diskusi o tom, kam JavaScript patří. Je to webdesign? Ale to je podružné.

Víte, autoři Intervalu nabízejí poměrně kvalitní obsah. Věřím jejich práci a věřím práci kolegů odborných redaktorů. Vážím si jejich času a jejich přínosu.

Každý článek zde publikovaný je okamžitě napadnutelný. Nabízí vždy jedno řešení a ze své podstaty jich ani více nabízet nemůže, neboť on je o tom jednom řešení. Diskuse pak často článek doplní a rozšíří, děkuji za ni. Vidím Interval jako týmovou práci všech, rozhodně ne jako one-man-show.

Avatar

Autor komentáře: Fczbkk

Datum vložení: 8.1.2003 10:21:42

Ja netvrdím, že Interval je one-man-show. Ja nekritizujem konkrétne autora. Navážam sa totiž do celého teamu:

- autor prišiel s nekvalitným článkom,
- odborný redaktor nedokázal nekvalitný článok odchytiť alebo ho niekoľkými kolami korektúr upraviť tak, aby ho urobil kvalitným,
- šéfredaktor tým pádom asi precenil odbornosť odborného redaktora.

Chyba teda má pôvod v autorovi, ale v procese publikácie zlyhal celý team. A ten práve kritizujem.

Avatar

Autor komentáře: Štěpán Horák

Datum vložení: 8.1.2003 9:45:35

Dobrý den,
nechci nijak zvlášť zasahovat do vašeho sporu, ale musím se trochu Fczbkk zastat - nepřipadá mi, že by někoho urážel. Jen kritizoval, sice tvrdě, ale s pádnými argumenty a s návrhem svého (možná lepšího) řešení. A to se mi líbí, že to nebyla jen prázdná kritika a odsuzování, jako kdyby třeba napsal "Nestojí to za nic". Tečka.
Nebudu hodnotit zdrojový kód, nejsem odborník na JS, proto chodím sem na Interval abych se něco naučil :o) Ale i podle toho mála, co o JS vím, se přikláním na stranu Fczbkk.

Avatar

Autor komentáře: Lojza

Datum vložení: 9.1.2003 5:45:23

Nic proti vážený pane, Váš formulář je pěkný, to jo, ale email "fjhfhffhfhh@zdzdz" myslím odporuje jakýmsi standardům. Když chcete uklízet před sousedovic prahem, zameťte si napřed před vlastním. Až vám bude kontrola probíhat korektně, tak tady takhle sprostě nadávejte. Oba dva způsoby jsou ale hezké, a kdyby se zkombinovali, bylo by to dokonalé. Váš alert prostě nestojí zanic (jako všechny klasické alerty). Ano, možná máte pravdu v některých případech je asi nevhodné použít postup, který v článku je použit, ale bylo by spíše lepší, kdybyste napsal jak na to...
Víte, já jsem zrovna ten lama, co se to chce naučit a Váš příspěvek mě nic nenaučil, jenom jste mi vnesl do duše chaos. Kdybyste byl tak hodný a přivedl to na pravou míru, určitě byste pomohl nejenom mě.

Lojza

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 9.1.2003 8:50:08

Možná vás to překvapí, ale příklad, který jste uvedl, je zcela korektní e-mailová adresa. Jediné, co je na ní špatné, je fakt, že zdzdz <B>v tuto chvíli</B> není <B>na Internetu</B> registrovaná top-level doména. Teoreticky to už za pár měsíců ale nemusí být pravda. Kontrola, zda se jedná o správný formát e-mailové adresy, možná je a dá se popsat regulárním výrazem (pouze by byl nepříjemně dlouhý). Kontrola, zda se jedná o platnou adresu, je možná pouze tak, že na ni zkusíte poslat e-mail (a ani to, striktně, vzato nemusí fungovat).

Avatar

Autor komentáře: Lojza

Datum vložení: 9.1.2003 11:31:53

Chcete mi říct, že adresa <B>lojza@cz</B> odpovídá standardům? <B>@cokoliv</B> je snad málo ne? Byl jsem přesvědčen, že je zapotřebí <B>@cokoliv.téměř cokoliv</B> (téměř cokoliv = platné top-level domény).
Pokud sem se pletl, odvolávám dotčenou část svého příspěvku...

Avatar

Autor komentáře: Michal Kubeček

Datum vložení: 9.1.2003 11:46:38

Pokud TLD <B>cz</B> bude mít MX, A nebo CNAME záznam a na příslušném stroji bude existovat mailbox (nebo alias) jménem <B>lojza</B>, bude to zcela normální e-mailová adresa a půjde na ni poslat e-mail. Dokonce by nemuselo jít ani o doménu, stačilo by do kořenové zóny přidat

zdzdz in mx 0 nejaky.mail.server

a adresa, kterou jste zmiňoval původně, by fungovala. V praxi se samozřejmě nic takového nestane (i když mám pocit, že kdysi se reálně používala nejméně jedna adresa tvaru xy@cs), ale teoreticky to možné je. V lokální síti (s lokálním DNS) jsou takové adresy naprosto běžné. Naopak, teček může být samozřejmě i víc.

Poučení: někdy je lepší přečíst si RFC než spoléhat na odpozorované zvyklosti.

Avatar

Autor komentáře: Radim Hampel

Datum vložení: 8.1.2003 12:24:34

O jakem urazeni je rec? "To sa nehambite? Preslo to vobec cez nejakeho odborneho redaktora/korektora?" O tomto? Zadnou urazku tam nevidim. Navic po obsahove strance je to vsechno pravda, je usmevne, kdyz se spousta clanku venuju css2, a tady se to takto "napraska" dohromady. Nemelo by to takto byt, interval by mel alespon napr. rozeslat externim dopisovatelum nejaky mailik s nejakou stabni kulturou.

Radim Hampel

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.1.2003 12:54:19

Pěkné odpoledne pane Hampele,

v tom s Vámi musím souhlasit. Bylo to také jedním z témat redakční porady, která také navrhla řešení. Tedy na něm pracujeme a jediné, co potřebujeme, je trpělivost. Vše bude komplikovat moje neplánovaná nepřítomnost, ale předpkládám, že během února by čtenáři měli pocítit již první výrazné změny.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Růžička

Datum vložení: 8.1.2003 10:36:06

Zdravím Vás,

příklady již fungují. V článku šlo především o to ukázat jiný přístup v JavaScriptu, uznávám, že HTML kód (o který zde ale v první řadě nejde) je napsán poněkud postaru. Každopádně ale články pana Halamíčka o JavaScriptu patří již od počátků vzniku Intervalu k tomu nejužitečnějšímu a nejčtenějšímu, co zde je. Promiňte mu proto, že pro demonstraci svého JavaScriptu nepoužil nejstriktnější standardizaci XHTML 1.1, o to v článku nešlo - na každém článku a příkladu byste tak mohl najít něco, co lze vylepšit nebo napsat jinak a lépe, to už tak je. A my samozřejmě chceme i tyto vylepšení a inovace publikovat. Proto Vám děkuji za cennou připomínku a věřím, že také vy se stanete jedním z našich hodnotných autorů, aby články byly stále lepší a lepší - my v redakci jsme také jen lidé a ne encyklopedie, z kterých na požádání vypadne kód, který je po všech stránkách správný na 100% :)

Avatar

Autor komentáře: Roman Pichlík

Datum vložení: 9.1.2003 7:42:19

<I>Každopádně ale články pana Halamíčka o JavaScriptu patří již od počátků vzniku Intervalu k tomu nejužitečnějšímu a nejčtenějšímu, co zde je</I>
Ted jste me tedy mirne receno poradne nadzvednul ze zidle, to si tu jen tak znas utahujete? Cetl jste vsecyhny clanky pana Halamicka, ja zrejme narozdil od Vas ano pokusy typu dietni kalkulacka a tohoto ve mne vyvolavaji pouze usmev na rtech. Vetu co jste vyrknul ste ani snad nemyslel vazne! Clankly pana Halamicka jsou opravdu na velice nbizke technicke urovni, snad o tom nechcte polemizovat.
Ano na kazdem clanku se daji najit mouchy a vzdy nebo temer vzdy je to o jednom reseni. Pominuli michani aplikacni a prezentacni vrsvy coz jste omluvil tim, ze oto prece nejde me taky rozesmala, pokud argumentujete nejen vy i pan Salanda tim, ze by mely vychazet clanky rekneme pro zacatecniky, tak pak se ptam kde se to ti zacatecnici maji naucit? Nechce se mi verit, ze byste takovihle clanek nekomu doporucil nebo se milim? Reseni pan Fridricha je velice pekne, kdyz se podivate na zdrojovy kod toho skriptu je celkem dobre okomentovany, pominuli to, ze je v anglictine, proto kdyz nic jineho tak si uvedomte, ze clanky pana Halamicka jsou trochu OT, nemam proti Vam ani panu Halamickovi nic osobne jen se zkuste nad tim zamyslet. Taky me zarazi, ze pan Halamicek se nikdy v diksusi k clanku nevyjadruje. Zrejmu mu to enstoji ani za namahu. Nechci tu vypadat jako prudil, ale bohuzel je to tak. Tema kvality clanku, jsem cca. pred ctrnacti dny probiral v diskusy k intervalu s panem Salandou, jak je videt zrejme setrvacnosti se na nas vali jeste takovito clanek. Jsme rad, ze nejen ja, ale i plno dalsich ma stejny nazor na kvalitu clanku.

Avatar

Autor komentáře: Marek Šalanda

Datum vložení: 8.1.2003 8:31:46

Pěkné dopoledne,

omlouvám se, mám hlavu plnou jiných starostí (zdraví si tak nějak dny nevybírá) a zapomněl jsem příklady a obrázky u dnešních článků nahrát na server.

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 8.1.2003 16:56:12

Hm, tak jsem koukal na ten Váš příklad, pane Fczbkk, a na to, jak je ta JS kontrola formuláře košatá, tak je rozhodně nedokonalá - já jen, abyste moc neryl do pana Halamíčka, když sám máte zase pro změnu chyby v té svojí kontrole formuláře.

1) Jen pro zajímavost jsem zkusil 2 řádky:

URL: ftp://www.a.cz
e-mail: info@a.cz

Oboje neprojde. Nevím, proč v URL by mělo být jen http, a proč je u e-mailu omezena délka (jinak by prošel). A všimněte si, že jednopísmenné stránky opravdu existují (např. ono a.cz).

2) Používat v kontrole pole se znaky je také velmi zastaralé. Nejenom vzhledem k diakritice, ale také vzhledem k různému kódování apod.

3) ... a možná i z toho důvodu, že ať už se člověk snaží sebevíc udělat dokonalý regulérní výraz, většinou se mu to u složitějších věcí nepovede a často se najde prostě nějaký vstup, který tímto výrazem neprojde a přitom je regulérní... A naopak. Jak třeba ta Vaše kontrola zabezpečí napsání do jména: "Zfdbhsfsfsh". Nijak.

4) Osobně jsem pro jednoduchost, jestli uživatel políčko vyplnil a jestli jakžtakž souhlasí - v emailu tečka a zavináč apod. Nedělejme z uživatelů a)úplné pitomce a b) kdo by chtěl, tu kontrolu stejně obejde, i kdyby byla dělána v PHP a sebelíp- viz výše. Dokonalost neexistuje.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Sekera

Datum vložení: 8.1.2003 17:45:10

1) Skript je plně modifikovatelný - nic vám nebrání v opravě regulárních výrazů.
2 a 3) Pokud vím, umělou inteligenci zatím nikdo nenaprogramoval. Do té doby budu u vyžadovaného jména kontrolovat jestli obsahuje nějaký znak, u přihlašovacího jména, jestli obsahuje nějaké znaky a jestli jsou bezpečné. Přizpůsobení viz 1.
4) V emailu tečka a zavináč? Čeho je to kontrola? Statistický průzkum kolik procent astmatiků se při záchvatu dokáže strefit do dvou kláves?
Když ve formuláři vyžaduji email, většinou mu chci něco poslat. Nevím jak vy, já si nemůžu dovolit při každém poslaném hromadném mailu kvantum nedoručitelných vrácených mailů, eventuelně ukládat do databáze nekorektní informace. Proto se tvar emailu řídí několika pravidly, díky nimž lze jeho tvar (ovšem, že ne existenci) kontrolovat. Nikdo vám nebrání regulární výrazy opravit - viz bod 1.

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 8.1.2003 18:42:24

1) Udělat dokonalou modifikaci POLÍ vzhledem k diakritice a možnostem kódování je řekl bych nemožné...

2) Kontrolovat existenci řetězce, tečku a zavináč je akorát nižší forma regulérního výrazu, který může být chybně definovaný. A pokud je uživatel opravdu "blbec" (nepočítám překlepy "normálních" uživatelů, ty se dají z 99% vyloučit kontrolou vyplněného formuláře před odesláním - právě třeba oním jednoduchým alert nebo confirm apod. - nebo nepoužijeme-li JS pomocí PHP) a nebo by to udělal záměrně, žádný regulérní výraz Vám nepomůže a kvanta nedoručitelných emailů máte stejně. Opravdu nevidím rozdíl, je mi líto...

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 8.1.2003 18:45:51

a) Je pravda, ze ten jeho skript samozrejme ma taky svoje mouchy, ve srovnani s clankem je vsak kvalitou bohuzel (pro interval) nekde jinde.

b) skript nemel demonstrovat moznost jak kontrolovat emailovou adresu a vlastne obsahy poli vubec, autor zde napadl zpusob oznamovani tohoto uzivateli a zdrojovy kod

c) co ja vim, tak kodovani lze natvrdo urcit, navic vzhledem k lokalnim podminkam staci iso-8859-2 a win-1250 ;)

d) Nic proti, ale ten bod 4) - to snad ani nema smysl komentovat. Presto: to snad uz zadnou kontrolu (btw tomas@marny.cz, josef@novak.cz - to je jasny, nicmene kontrola ma uzivateli zabranit treba i v nechtenem zapsani nevalidni adresy - napriklad aby se dockal odpovedi)

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 8.1.2003 21:36:52

Fczbkk se chlubil svým výtvorem, jak je patrně "moderní" a mnohem lepší, ale pole jsou zpátečnická a k dokonalosti to má taky hodně daleko.
A vzhledem k mnohým si myslím také opak, že to byl dost tvrdý útok na autora - ke slušnému podání argumentů nebo komentáři to má hodně daleko.

Add_c) To je relativní pravda a měnit skript jenom kvůli změně kódování stránky - to je tedy opravdu moderna a oddělení skriptu od obsahu, jen co je pravda.

Add_d) Už jsem zmínil zběžnou kontrolu skriptem (JS nebo lépe PHP) a kontrolu uživatelem při náhledu.
A pokud jde o čekání na odpověď na důležité věci, je to velice jednoduché - PHP skript pošle nejprve automatické potvrzení o přijetí zprávy a tím se vyzkouší, jestli uživatel zadal adresu opravdu správnou - o čemž se může právě on přesvědčit v nové poště, a může klidně spát...
Regulérní výraz sám rozhodně neřeší překlepy a ještě může být chybně definovaný, kór v kombinaci s poli...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 9.1.2003 2:23:47

ok, tak znovu:
ad prvni odstavec - Osobne mi to tak strasny neprijde a asi to bude otazka precitlivelosti.
ad add_c)
1) mozna bychom si meli ujasnit kodovani ceho Vy mate na mysli - ja mam komplet zdrojaky v ISU a je to
2) ja naprosto souhlasim s oddelenim obsahu od skriptu, o tom se jiz ani nezminuji

ad add_d) ja osobne take davam prednost kontrole na strane serveru, s tim, ze kdo ma zapntuy js, tak nemusi cekat na odpoved ze serveru, ale dostane ji ihned. Regexp nemaji resit vsechno, to je samozrejmy, nicmene se mi taky osobne stane, ze napisu dve tecky za sebou a je to hned. jak je nadefinovany regexp je ciste Vase zalezitost.

ja tvrdim tri veci:

1) reseni fczbkk je lepsi nez autorem uvadene (jakkoli ma vlastni chyby)
2) rict, ze staci kontrolovat tecku a zavinac - dle meho je lepsi nekontrolovat vubec, ponevadz to vyjde nastejno
3)proc nemit ten samy regexp jak na strane serveru, tak v js - nevidim zadny problem - problem s kodovanim je stejny jak u klienta tak na serveru (v mailu diakritika ani dalsi balast neni, takze je to uplne jedno)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.1.2003 2:31:38

sorry, to byl ja ;)

ted jeste jedna vec: rekneme ze tabulka - dobre, jiz kontroverzni reseni na server, ktery by mel jit v cele, ale budi, nicmene neco jako FONT???? - nezlobte se (nebo klidne zlobte), ja si prisadim - tohle je budto lenost nebo fakt nevim); me by taky prislo udelat to elegantnim divem (jsem sice vdecny za <I>chcete-li navíc použít i umělecky "vysoce hodnotný" obrázek</I> ;))), ale ...)

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 9.1.2003 2:34:31

uff, sorry za hrubky, ale uz je rano

OT: dve veci - ocenil bych defaultne zaskrtnutej checkbox "informovat mě na můj email ..." a kontrolu zadaneho jmena a emailu (jestli neodesilam defaultni) takze, tot pro dnesek vse

Avatar

Autor komentáře: fczbkk

Datum vložení: 9.1.2003 7:23:36

Dakujem za bugreport. Priznam sa, ze v regExp-och niesom velmi dobry a tak som tie vyrazy na kontrolu URL a e-mailu prebral z <a href='http://www.regexp.cz/' target='_blank'>http://www.regexp.cz/</a> a dalsich zdrojov. Pokial by ste boli ochotny poslat mi tie spravne regExp-y, bol by som vam vemli vdacny.

Co sa tyka ostatnych pripomienok, vlastne sa k nim uz vyjadrili ini (a ja s nimi vacsinou suhlasim).

Este ku kontrole znakov... Tie typy policok, ktore su zadefinovane v tom skripte, su tam len kvoli demonstracii a testovaniu. Myslim si, ze je celkom dobre, ak si uzivatel moze zadefinovat znaky, ktore chce testovat. Dajme tomu, ze budete mat pole "vodicsky preukaz typu:" a donho mozete napisat A, B, C, D, T a co ja viem ake este existuju. Napisat tieto pismena ako retazec mi pripada dost jednoduche a uzivatelsky pritulne.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz