Starší komentáře ke článku: korfu

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka

Datum vložení: 31.12.2003 0:52:05

dnes prvni? :?) .... od zacatku, .. hazeni hrachu na stenu ... opet dalsi ukazka naprosto nepristupneho webu, kolikrat uz to tady bylo opakovano ....

vizualni styl - grafika se mi docela libi, sic veskere menu a ost. tlacitka reseny pouze obrazkove, malinkym pismem (a subjektivne prilis lehkym/uzkym rezem pisma :), text na prave strane spatne citelny kvuli tomu pozadi s linkama v gradientu :)) modre vic nez dost, ale nejsem designer ...

obsahova stranka - dobry, dost dobry, informaci dostatek, ackoliv ty JS vyskakovaci okynka u odkazu :)) pekny, mozna ekfektni, ale malo efektivni :)) ale jinak po obsahove strance tam toho mate vic nez dost, vcetne moc peknych fotek ...

pouzitelnost webu - dalo by se rict dobra, IMO, aspon ja se na strankach orientuji, skoda jen ze nepoznam z jednotlivych odkazu na ktere strance jsem (absence jakyhokoliv AKTIV, HOVER, VISITED stavu u tlacitek me pri vasem "prejavascriptovani" lehce prekvapuje)

pristupnost webu - kod vasich stran je asi nejhorsi cast prace :) aspon podle me, zakladni skolacky chyby: absence doctype, tabulkovej bastl, pouzivani externiho stylu i vnorenych style="";bez jakehokoliv naznaku semanticke struktury, absolutni nevalidita ... etc. tisicekrat receny chyby.
na druhou stranu stranky k precteni i v mozille a opere :) coz je asi nejdulezitejsi .... aspon pro vas, na nas hnidopichy se nemusite ohlizet :))

podtrzeno secteno, me se vase stranky docela libi, pokud to delate pro sebe a svoji zabavu, vyborna prace
ale pokud budete pokracovat v tvorbe web. stran, doporucoval bych vybodnout se na tabulk. layout, koupil nejakou rozumnou knihu o CSS/XHTML a zacal znova :))
potom mozna prijdete na neuveritelny "kouzla", napr. ze misto opakovani 7 x   pro odpaleni prvni radky staci pouzit stylovy prepis pro p text-indent: 1em;

toliko v kratkosti vse
s pozdravem a pranim dalsich uspechu ...

Avatar

Autor komentáře: Libor Chaloupka

Datum vložení: 31.12.2003 0:56:29

samozrejme mi system vzal v zaveru tag pro element tvrde mezery, takze vy pouzivate pro odpal 7 x element, coz vypada asi takle :)
             

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 31.12.2003 1:28:52

Vpravde pri pohledu na jednu ze stranek jsem pocitil silne nutkani porovnat jeji text s jinou strankou jez mam prave v rukach a rekl bych ze je to bud zajimava nahoda nebo rekneme minimalne inspirace.

Co se tyce kvality stranky po strance kodu, vpodstate skoda hodnotit. Co se tyce obsahu, to je o mnoho lepsi. Nutno ovsem podotknout ze kontrast je priserny a cervena barva odkazum rozhodne nepridava.

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 2.1.2004 20:21:06

<I>pocitil silne nutkani porovnat jeji text s jinou strankou</I> , z jakou stránkou ?

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.1.2004 10:38:55

Vas text u Lefkady se strankami lefkada.cz - tusim s historii.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 1.1.2004 13:21:45

Jako vždycky: kašlu teď na hodnocení kódu, to je prostě bastl s vláčkem... ale budiž. Řekněme, že se teď úplně vykašlete na standardy a spokojíte se se slušným vzhledem v třech nejpoužívanějších moderních prohlížečích:
1) nevím, co máte za linku, ale mě osobně připadalo natahování stránek dlouhé i na kabelovce - nezlobte se na mě, ale 84467bajtů vřazených prvků (převážně obrázky), to je fakt trochu moc, mít obyč. dial-up, nečekal bych.
2) vzhledem k povaze stránky (dost informačních textů, fotografií, atd.) mně schází ošetření tiskového výstupu (vážně si totiž nehodlám tisknout menu)

sečteno podtrženo i s ostatními příspěvky - nic moc, trochu nedotažená práce, která má dobrý nápad, slušné uspořádání, relativně "netuctový" design, ale je holt trochu odfláknutá (pokud je to Vaše úplně 1.práce, tak před Vámi smekám, ale na druhou stranu nechápu, proč to cpete na Interval ke kritice)

Jinak PF 2004 :-)

Avatar

Autor komentáře: Hidden

Datum vložení: 1.1.2004 15:09:24

Mi ten web připadá moc orientovaný na design - kterému, ačkoliv není úplně bezchybný, není celkem co vytknout. Ale bohužel na druhou stranu to, co mu bylo přidáno na vzhledu mu chybí na funkčnosti. Stránky se poměrně dlouho načítají, chybí alternativní textová navigace, při tisku se tiskne i menu a text je přes ty modré pruhy špatně čitelný, navíc Arial je už velmi okoukané písmo - co třeba Helvetica nebo Tahoma? To už dnes přece umí zobrazit všechno od PC po handheldy.

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 1.1.2004 17:41:37

Zdravím,
děkují Vám všem za Vaši kritiku.
Je to moje prví práce a podle toho to i tak zřejmě vypadá. S tím načítáním stránek je to trochu choulostivé. Myslím si, že 84 KB není zase tak hodně. Stránky jsou umístěny na Webuzdarma a ten je dost často přetížen, někdy dokonce se tránka ani nezobrazí a je potřeba načtení obnovit.
Proč jsem to umístil do kritiky ? Protože si myslím, že jsem tady už viděl i horší práce.
Šťastný nový rok Vám všem.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 2.1.2004 16:02:43

<I>Myslím si, že 84 KB není zase tak hodně.</I>
- ehm! 84 Kb je sááákra hodně. Jsou sice horší věci ( <a href='http://www.ravak.cz' target='_blank'>http://www.ravak.cz</a> - cca 900Kb :-)), ale stejně!
<I>myslím, že jsem tady už viděl i horší práce.</I>
- to vám nikdo nebere, ale lepší si to rovnou všechno pročíst a poučit se tam… ty chyby jsou totiž pořád dokola…
- a pokud jste chtěl kritiku designu, dejte to radši do interfóra a oznamte, že chcete jen kritiku designu…

další věc:
zkoušel jste si zobrazit stránku s vypnutými obrázky? Krásně se po tom pohybuje, viďte?!

Jo a maximálně mě dostala věta:
<B>Optimalizace
Netscape 6
Explorer 5
Opera 6</B>
Paráda! Napište to třeba ve Photoshopu, uložte to jako gif, nezapomeňte to rozřezat a pak to "prdněte" rovnou do menu!

Tahle věta je taková dost ohraná, netřeba se tím chlubit, nehledě na to, že průměrný BFU ani neví, co to Netscape/Opera nebo snad "optimalizace" je…

<I>Šťastný nový rok Vám všem.</I>
Vám taky.

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 2.1.2004 20:15:11

Tak dobře, tu větu optimalizace jsem odstranil, když Vám to tak hodně vadilo, ale na druhou stranu máte pravdu proč se s tím chlubit.
Skoušel jsem si schválně ještě jednou vypnout obrázky a nechápu co se pohybovalo nebo spíš zdeformovalo. Zkoušel jsem to v IE a v Opeře 7.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 3.1.2004 10:37:10

Fajn, bez tý optimalizace to vypadá stejně líp a navíc to na informační hodnotě stránek nijak neubralo…
Nepohybuje ani nedeformuje se nic, ale uznejte, že je prostě stránka použitelnější, když má menu udělaný obyčejnym textem, kterej má pomocí css nějaké obrázkové pozadí. Ono číst alty není nic příjemnýho. Prostě je lepší textové menu s pozadím. Nehledě ne to, že tam nemáte nijak exotické písmo, takže prostě stačí udělat div (ve vašem případě td) hodit tomu to obrázkové pozadí a text nadefinovat v pixelech (stejně to tak máte po celém webu, tak co).

Avatar

Autor komentáře: Tomeek

Datum vložení: 4.1.2004 2:36:17

Tak v tomhle (ač v ostatním převážně ano) bych nesouhlasil. Stránka má na amatérskou záležitost hodně dobrou grafiku a obyčejnej text by to celkem pohřbil. Vždyť by to bylo nehezky pixlatý...a na tom vymazlenym grafickym podkladu by to bylo jako pěst na oko. Tahle varianta nebude mít smysl do tý doby než budou prohlížeče umět vyhlazovat TT fonty....o plynulym stínu nemluvě...jsou prostě věci který se zatim jinak než čistou grafikou vyřešit nedaj...

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.1.2004 2:55:56

Opravdu nedaji? Pokud vim tak vetsina systemu ovlada nejakou metodu vyhlazovani takze je spis chyba prohlizece ze to nepouzije. Vetsina jich to mimochodem pouziva.

Co se tyce stinu, to tez neni problem udelat. Jen to ma jednu negativni vlastnost v plaintextu coz se musi blbe obejit javascriptem - ale jde to.

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 4.1.2004 10:57:33

Samozdřejmě, že to jde udělat v JS. Ale kodu potom naskočí tolik, že to už jsou jednoduchší ty obrázky. A stejně to nikdy nebude vypadat tak dobře, už jenom proto, že to nebude vyhlazené. A kdo ví jak to budou zabrazovat ostatní prohlížeče.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 4.1.2004 12:04:01

Nemate pravdu. Jak to budou zobrazovat ostatni prohlizece je celkem jasne, prave proto by tam byl ten javascript. Bez nej by to fungovalo take ale v prohlizecich bez css by 'stinovany' nadpis byl dvakrat. S javascriptem byste proste jen vzal obsah elementu a vytvoril kopii s prirazenou tridou ktera by v css mela { position: absolute; top: 2px; left: 2px; color: black } - trivialni funkce na dva radky. Vysledny kod by mohl byt o 100-200 znaku delsi nez vas aktualni, css asi o padesat.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 5.1.2004 11:09:53

Souhlasim.

Pouzivam MyIE2 a s vypnutymi obrazky se mi v leve casti, kde jsem tusila menu objevil pouze bily podklad a nic vic, jak jsem pochopila z kritiky tak tam by meli byl obrazky s "alt" - kde nic tu nic.

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 5.1.2004 18:39:09

Obrázky z ALT tam jsou. Jenže obázky jsou moc malé a popis z ALTU se do nich nevleze. TITLE vám nestačí ? Dobře to zobrazuje Opera.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 6.1.2004 10:01:56

Staci, jenze mi musi napadnout, ze tam vlevo kde je bily flek je menu a ze kdyz tam zustanu chvilku stat s mysi tak se dozvim kudy dal. A to me neba. To neni ani kritika jako spis dobra rada, co udela uzivatel.

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 6.1.2004 15:57:25

Já si zase dovolím stát za svým názorem:
co se týče fontů, tak snad není rozdíl mezi menu a obyč. textem ne? Uživatelův počítač má určité vybavení, jeho OS je určitým způsobem vybaven a s tím je uživatel zvyklý pracovat ne? Tak proč by mu mělo vadit, že má na starých win95 s 256 barvami trochu "pixlatý" menu? Je na to zvyklý ne? Co když to má schválně? (přeháním)
Nehledě na to, že třeba vyhlazování písem ve WinXP je jedna z (mála) věcí, kterou udělal MS fakt dobře.
BTW., lepší "pixlatost" (tohle slovíčko mi moc nesedí :-P), nebo žádné menu s vyplými obrázky (viz příspěvek níže s MyIE) ???

PS: moje Opera 7.23 nemá s vyhlazováním TT fontů nejmenší problém...

Avatar

Autor komentáře: Jůůůra

Datum vložení: 7.1.2004 21:03:25

Ti z vás kdo tady posílal kritiky, můžete zde prosím uveřejnit ukázky vašich prací a v jakém editoru jste je dělali. Hrozně mě zajímá ta čistota kódu. Věnuji se tvorbě stránek profesionálně a moc by mě zajímalo, za kolik takové kodově čisté stránky prodáváte. Je to totiž kvantum práce něco takového napsat a nedovedu si představit dělat stránku "kodově čistou" s rozpočtem například 7500. To je u malých firem běžná cena za prezentace.

Avatar

Autor komentáře: Jirka

Datum vložení: 8.1.2004 8:22:22

No já teda nevim ale mě to nepřijde jako kvantum práce navíc! Prostě jsem se naučil CSS a dělat layout bez tabulek a proste mi to zalezlo pod kuzi a proste delam cistej kod automaticky. Spis bych rekl ze to cas jen usetri! Obzvlaste kdyz je pak nutno neco editovat. Jediné co zabere o trochu více času je rozvržení layoutu když nepoužívám nějaký klasický.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 8.1.2004 9:13:52

Co je kvantum prace? Vetssina lidi ktera si na to zvykla pise validni stranky stejne rychle jako ostatni nevalidni. Je to proste o zvyku. Navic pokud je nekde chyba kterou nemuzete najit tak u validni stranky staci validator a obvykle dohledate co je spatne temer hned (kombinace opery a jejiho ctrl+alt+v je na to jako delana)

Avatar

Autor komentáře: Jan Brasna

Datum vložení: 8.1.2004 23:41:27

Je to ulehceni vyvoje kodu, jedina prace je test kompatibility, semtam si nejaky NEJMENOVANY browser domysli renderovani css podle sveho a je potreba se tomu prizpusobit, ale jinak ve vysledku je prace rychlejsi, kod i obrazky mensi a je hned vicemene provedeno seo.
Jinak:
editor - pspad
weby - <a href='http://www.lesik.cz' target='_blank'>http://www.lesik.cz</a> , <a href='http://www.nakupzdomova.cz' target='_blank'>http://www.nakupzdomova.cz</a> , <a href='http://www.czechforum.net' target='_blank'>http://www.czechforum.net</a> (asi momentalne offline) , <a href='http://www.jump.cz' target='_blank'>http://www.jump.cz</a> , <a href='http://www.alphanumeric.cz' target='_blank'>http://www.alphanumeric.cz</a>
prix - 3k - 8k

Avatar

Autor komentáře: TimJ

Datum vložení: 11.1.2004 17:23:56

2 Jůůůra: zvyk psát kód čistě může být (i když vám/ti to připadá nepochopitelné) u někoho (vč. mé maličkosti) naprostým zvykem, stejně tak, jakože si po odchodu z toalety umyjete ruce…

Avatar

Autor komentáře: Jůůůra

Datum vložení: 14.1.2004 10:02:56

Jěště stále jste zde nenapsal odkazy na vaše čisté stránky.

Add. můj předchozí příspěvek: možná jsem špatně formuloval myšlenku, neslo mi o to zpochybnit validaci kodu, chtěl jsem upozornit na to, že kolega začátečník a tvůrce webu potřebuje něco jiného, než diskuzi na téma "čistý kod ano či ne???" nebo "používat pro formát tabulku nebo CSS???" on potřebuje konkrétní připomínky.

Úvahy nad prioritou čistoty kodu nad grafikou, obsahem apod.???

Dle mého názoru je důležité, aby se např. stránka korektně načetla uživatelům internetu, aby byla přehledná navigace a v konečném důsledku 95% uživatelů internetu nebude nikdy kontrolovat jak že je vlastně ta stránka napsaná a podle jakého standardu nebo jestli je vše "zbastlené" tabulkou.

Mnoho zákazníků také požaduje grafiku webu udělat naprosto přesně podle svých tiskových materiálů včetně spec. fontů apod. to jen tak na okraj. :-))

Preferuji OBSAH+GRAFIKA+FUNKČNOST WEBU+ZOBRAZITELNOST na většině prohlížečů vše na jedné rovině.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz