Starší komentáře ke článku: magnumjazzbigband.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: DFly

Datum vložení: 7.4.2006 0:29:51

doporucil bych udelat klikaci cely obdelnik vybraneho menu a ne jen nazev, a kazdopadne by se melo takhle jednoduche menu predelat z tabulek na UL/LI, jako je v obsahu stranek

Avatar

Autor komentáře: Jan Hommer

Datum vložení: 7.4.2006 5:56:47

Souhlasím, menu není pěkně provedeno a dát ho do css zabere i začátečníkovi málo času. (http://interval.cz/?idcategory=14)

Avatar

Autor komentáře: Bohumír Bednařík (BoboCop)

Datum vložení: 7.4.2006 8:32:13

Každopádně bych nezapomněl na nastavení barvy pozadí stránky, protože ne každý uživatel má nastaveno bílé pozadí v systému a pak se mu stránky zobrazují jinak, než autor zamýšlel. Nastavení background-color pro element body by přece v css neměl být takový problém. Jinak souhlasím s předchozími názory.

Avatar

Autor komentáře: Zdenda - autor

Datum vložení: 7.4.2006 10:30:46

To DFly a Jan Hommer: Jasně, menu v tabulce se v dnešní době nenosí, ale já používám přímo WebControl ASP.NET - prvek [b]asp:menu[/b] - a ten se prostě takto renderuje. Samozřejmě bych si mohl napsat vlastní prvek, který by menu renderoval do seznamů, ale na to nemám moc času. To BoboCop: Pozadí nastavím, díky.

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 7.4.2006 11:06:49

"Nemám moc času" - skvelá výhovorka... Osobne si myslím že použiť ASP.NET na 8-stránkový web + fotogalériu nie je najvhodnejšie riešenie... Už len kvôli tomu bordelu čo ASP.NET generuje... Nehovorím o table menu, ale aj o zbytočnom Javascripte (pre hover), form, CSS v ramci XHTML, divné názvy tried... Ručne sa to dá spraviť oveľa lepšie. Graficky je to OK, prehľadné, ale ten kód...

Avatar

Autor komentáře: Zdenda - autor

Datum vložení: 7.4.2006 12:42:14

Dobrá, dobrá [b]menu[/b] opravdu lze udělat jednoduššeji a pro tento web je zmíněný webcontrol (asp:menu) opravdu asi zbytečný - právě on generuje i ty javascripty atd... [b]Bordel[/b] - asi máte na mysli viewstate, ten je nafouklý právě díky tomu menu, jinak ho vlastně na většině stránek mohu zakázat. [b]Divné názvy tříd[/b] - a koho to zajímá... to je prostě konvence čistě a jen uvnitř asp.net, já s ní do styku nepřicházím [b]Proč jsem použil ASP.NET[/b] - alternativa co se týče serverových skriptů pro mě neexistuje, php prostě nedělám. Dynamicky ošetřuji koncerty, aktuality, fotogalerie a registraci pomocí domorobo CMS. Dělám to v asp.net proto, že se mi ta technologie prostě líbí a učím se ji při tom.

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 7.4.2006 14:28:18

ASP.NET a PHP: všetko čo je treba ide spraviť v oboch... V oboch si viem predstaviť dobrý i zlý výsledok, pri PHP viem ako by sa ten dobrý dal jednoducho a rýchlo spraviť - trochu rozmýšľania a vlastného pogramovania. S ASP.NET som nič nerobil, osobne sa mi nepáči spôsob <body><form>...</form></body>, či sa s tým dá niečo robiť neviem, ale s tým menu treba niečo robiť, nie sa spoliehať na už pripravené prvky. Učiť sa ASP.NET je dobrý nápad, ale učiť sa ho s takýmto výsledkom - to je ako dnes pustiť do sveta stránku vo framoch... Nič v zlom, ale som za "krajšie" riešenia...

Avatar

Autor komentáře: Zdenda

Datum vložení: 7.4.2006 14:58:56

Obhajovat ASP.NET před Vámi nemá smysl, pokud jste v něm nikdy nedělal. Vaše poslední přirovnání je úsměvné, mě se ovšem nedotklo:-) Prostě jsem jen zbytečně použil vychytaný prvek asp:menu.

Avatar

Autor komentáře: Jaro

Datum vložení: 7.4.2006 16:06:48

Pouzivate prvok asp:menu, pretoze podla Vasho nazoru nemate cas na napisanie vlastneho menu pomoocu ul a li. Nemate cas alebo schopnosti na napisanie tak trivialnej veci? Mate cas na prehrabavanie sa v komponentoch ASP? Ste produkt microsheetnych klikacich technologii, pan programator-klikator.

Avatar

Autor komentáře: Zdenda - autor

Datum vložení: 7.4.2006 21:19:46

Špatně jste mě asi pochopil, samozřejmě že napsat jednoduché menu pomocí ul, li je opravdu triviální, je i triviální toto menu generovat z datového zdroje. Není ovšem tak triviální napsat resp. přepsat web control, který bude dědit vlastnosti a metody z prvku menu, jenom se bude renderovat jinak... to se mi v danou chvíli zdálo zbytečné. Vaší poslední větu ponechám bez komentáře, prostě melete z vody...

Avatar

Autor komentáře: jakubb

Datum vložení: 7.4.2006 20:54:45

[i]How High The Moon (Morgan Lewis) – mp3[/i] ...trochu nechápu to mp3 zatím...první mě napadlo, že tam najdu odkaz ke stažení a ono nic...po posunutí níž sem to již pochopil...ale myslím, že je to matoucí!

Avatar

Autor komentáře: Ondřej Hadač

Datum vložení: 8.4.2006 15:01:57

1) Technologii ASP.NET opravdu neholduji avsak nemam k ni zadnych vyhrad. JENZE mi neni jasne, proc je pouzita na velikostne takto malem webu jako Magnum Jazz Bigband. Aniz bych zdrojovy kod nejak zvlastne zkoumal, prijde mi jako ohromny chaoz - zbytecne rozsahly na to, co ma vlastne vykreslovat. 2) Polozka "Registrace". Odkaz ani popisek shodny s nazvem odkazu nic nenapovida. Premyslel jsem, co to asi bude. Ze by pro cleny orchestru? Nebo ja se mam registrovat kvuli nejakym vyhodam? Mozna jsem omezeny, ale urcite bych s touto polozkou neasocioval moznost odebirani novinek pres email...

Avatar

Autor komentáře: Zdenda - autor

Datum vložení: 9.4.2006 12:03:30

ad 1) Neexistuje žádný důvod, proč bych ASP.NET nemohl použít na jakkoli malý web. Já ASP.NET použil kvůli následujícímu - jednoduchá fotogalerie (directory browser generující náhledy z originálů), aktuality a koncerty v DB, registrace. Chaos ve zdrojovém kódu je to možná pro Vás, vězte, že prohlížeči je to buřt. "Chaos" je tvořen Viewstatem a menucontrolem, to zřejmě předělám, jak jsem již výše psal. 2) Co si představit pod pojmem registrace je napsáno na úvodní stránce, dále pak na samotné stránce pro registraci - to by mělo snad stačit.

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 9.4.2006 16:44:48

...takže to opäť skončilo na: mám málo času... Málo času spraviť to poriadne, použijem toto, tamto, stačí keď to browser zobrazí ako chcem... Trochu zvláštny prístup... Keď Ti pôjde pri tvorbe webov aj o niečo viac ako len "funguje to - hotovo" tak bude mať význam kritika Tvojej práce.. Dovtedy je úplne zbytočná...

Avatar

Autor komentáře: Lamicz

Datum vložení: 9.4.2006 23:25:42

Verte, ze to neni "burt", browseru ano, ale minimalne uzivateli leze daleko vic dat. K tomu ASP.NET - RS napr. pro e-shop, proc ne, ale oduvodneni, ze v tom jde lehce udelat galerie naklikanim cehosi odkudsi, ne, toto fakt ne. To mi pripomina MS Access, kde se pak vsichni ptaji, misto SQL dotazu "jak bylo to tlacitko"... Prominte, ale MS neuci programovat ale klikat.

Avatar

Autor komentáře: Zdenda

Datum vložení: 10.4.2006 9:13:21

Nejsem si jist, že jsem psal něco o [i]naklikání[/i] galerie atd. Pokud vím, zdrojové kódy aplikační části jste neviděli, takže o tom nemůžete říct zhola nic. Fotogalerii jsem například udělal hybridně - v databázi jsou název a adresář, ten se prohledá a náhledy se pak generují přes http handler. Toto opravdu naklikat nešlo. Viewstate je v řádu kB, to zas tak hrozné není.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 10.4.2006 7:46:12

Myslím, že je zcela jedno, zda jsou stránky udělané v PHP, ASP.NET či JSP. Použitá technologie je přece neprosto nepodstatná. Důležitý je výsledek. Ostatně web má být udělaný tak, že URL nemají být nijak svázána s technologií generování view. Po kliknutí na Úvod v menu bychom se neměli dostat na http://www.magnumjazzbigband.cz/Default.aspx ale na http://www.magnumjazzbigband.cz/. XHTML kód stránek je patrně díky použití ASP.NET hodně úsměvný. To ponechávám stranou. Chyba je například použití tagu "h1" 2x například na úvodní stránce. Neboli za největší chyby považuji právě ty sémantické.

Avatar

Autor komentáře: Zdenda

Datum vložení: 10.4.2006 9:18:48

Uznávám, url úvodní části předělám. Tag h1 mohu použít na stránce kolikrát chci, to není žádná sémantická chyba - pokud přece, uveďte prosím odkaz.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta

Datum vložení: 10.4.2006 18:57:03

Já jsem vždycky žil v tom, že co stránka to jeden tag "title" a logicky jsem si odvodil, že mám význam i jeden výskyt tagu "h1". Cituji W3 - "There are six levels of headings in HTML with H1 as the most important and H6 as the least". Myslím, že nedává smysl, aby byly stejně "important" dva headliny...To je jako kdybych chtěl dávat webové stránce dva tagy "title".

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 10.4.2006 19:03:07

Myslím, že je zbytečně zde znovu rozviřovat debatu o nadpisových elementech. Stránka může být složena z vícero sekcí o stejné důležitosti a ty pak mohou být uvedeny vícero elementy h1. Pokud to má svou vnitřní logiku, tak to není chyba ani námět k diskusi.

Avatar

Autor komentáře: Zdenda - autor

Datum vložení: 10.4.2006 11:30:56

Za kritiku děkuji, vysledoval jsem následující hlavní body, či oblasti kritiky: 1) [b]menu[/b] - tabulkové menu opravdu zabíralo zbytečné místo, je to zastaralý přístup. OK, předělal jsem na seznam. 2) [b]Místy zbytečný kód[/b] - Ano, ASP.NET uchovává viewstate ve skrytých formulářových polích, aby se tak nedělo, na prezentační části webu jsem viewstate zakázal. Nyní už velikostí nepřesáhne 1kB. 3) [b]Irelevantní připomínky[/b] typu "osobne sa mi nepáči spôsob <body><form>...</form> (Tibor)" - toto je filosofie ASP.NET - (jeden formulář na stránku, zapomeňte na GET atd.) - mně se ta filosofie líbí, proto používám ASP.NET 4) Nesmyslné invektivy typu, jsi klikač, produkt Microsheetných technologií ... z toho si hlavu nedělám, to se objevuje ve všech diskuzích.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz