Starší komentáře ke článku: maserstvo.sk

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Dawe

Datum vložení: 4.8.2006 8:30:05

Stránky jsou jednoduše zpracovány a tudíž tam nelze nasekat moc chyb a není moc co kritiovat. To ale vůbec neznamená že jsou špatné. Co bych určitě vytknul je velký obrázek na úvodní stránce - na menších rozlišeních bude přes celou obrazovku. Spodní tři nabídky (kontakt, doba, ceník) nevypadají moc hezky, dal bych je asi na samotnou stránku nebo zpracoval jinak. Poslední výtka - tyto tři nabídky se mi ve FF zobrazují všude krom první stránky nekorektně.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 15:29:09

Jednoduchost bola jednou z priorit pri tvorbe tejto stranky. Co sa tyka tej grafickej hlavicky - predpokladal som, ze k nej budu vyhrady. Preto ju mam v plane v najblizsom case zmenit tak, aby nezaberala tolko miesta. K tym trom tabulkam (kontakt, prac. doba a cennik) - preco ste napisali, ze su spodne? Stranka bola primarne dizajnovana pre najpouzivanejsie prehliadace, co su IE a FF a v nich sa tieto tri ponuky zobrazuju korektne vpravo a to aj na vsetkych podstrankach. Vdaka za kritiku. S pozdravom Martin Ille.

Avatar

Autor komentáře: Bohumír Bednařík (BoboCop)

Datum vložení: 4.8.2006 8:31:23

Je to pěkný web. Trošku vadí to, že hlavní nadpis každé stránky je zarovnán doprava. Přesci jen jsme evropané, kteří čtou zleva, proto by asi bylo lepší, kdyby ten nadpis byl zarovnán doleva (alespoň u těch podstranek, na hlavní stránce nechť je klidně vpravo). Pak bych měl možná ještě malou výtku k tomu, jak je udělán ceník. Jsou to přeci jen tabulkové údaje a tak v tomto případě by použití tabulky nebylo od věci, ale to je věc názoru. Seznam UL LI je dostatečně přístupný a dá se zřejmě lépe nastylovat. Taky by možná nebylo špatné, kdyby ten obrázek v záhlaví byl o něco menší, ale to už je detail. Rovněž bych nezavrhoval zkusit layout, který by byl alespoň trošku fluidní (tedy v rozmezí 800x600 - 1024x768), protože přeci jen na větších monitorech při zobrazení stránky přes celou obrazovku je to jen takový úzký pruh uprostřed. Ale i to je otázka názoru. Web se mi opravdu líbí, takže to neberte jako kritiku, ale jen jako připomínky a náměty pro případné budoucí úpravy webu.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 15:48:15

Nadpis som skusal zarovnavat aj dolava, ci na stred, ale vzhladom na tvar a styl hlavicky to nebolo prilis esteticke. Aspon nie pri takom rozmiestneni jednotlivych elementov ako je to teraz, pretoze nasledne sa zdal byt vsetok text nahromadeny vlavo a naopak v tej pravej casti sa vytvaral "hluchy" priestor. Cennik som, samozrejme, tiez povodne chcel vyriesit pomocou tabulky, avsak kedze som robil styl aj pre tlac, nakoniec som sa rozhodol pre neocislovany zoznam (UL). (Ano, viem, ze z hladiska semantiky to moze byt rozporuplne, ale na druhej strane to az taky velky priestupok nie je.) Co sa tyka tej flexibility sirky (velkosti) stranky, nemyslim si, ze by bolo potrebne sa tym zaoberat. Ak by bola sirka stranky prisposobiva vzhladom na rozlisenie obrazovky, mohlo by ju to zneprehladnit. Preto si myslim, ze je to takto v poriadku. Dakujem za konstruktivnu kritiku. S pozdravom Martin Ille.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Černý

Datum vložení: 4.8.2006 11:32:38

Pěkný web, příjemný design akorát bych vytkl "iné druhy masáží:", které jsou natlačené na okraji a zarovnání v pravo

Avatar

Autor komentáře: Pavel Černý

Datum vložení: 4.8.2006 11:34:26

Pouze v Opeře

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 15:49:00

Vďaka za upozornenie. Čo najskôr to opravím.

Avatar

Autor komentáře: Ice

Datum vložení: 4.8.2006 11:34:21

Po klepnutí na odkaz - info o masáží, jsou určité části textu - nadpisy nalepeny moc na kraji.(Opera) Jinak je to pěkné jednoduché, ale zmenšit tu hlavičku.

Avatar

Autor komentáře: Ice

Datum vložení: 4.8.2006 11:34:21

Po klepnutí na odkaz - info o masáží, jsou určité části textu - nadpisy nalepeny moc na kraji.(Opera) Jinak je to pěkné jednoduché, ale zmenšit tu hlavičku.

Avatar

Autor komentáře: Ali

Datum vložení: 4.8.2006 14:53:46

» 23 výskyt 7.90%hustota 18.68 prominence není zrovna dvakrát SEO friendly {big class="print"}{small}» {/small}{/big}{span class="left"}50,- Sk{/span} je taky zajímavé, jinak jednoduché , líbivé, validní.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 10.8.2006 20:07:56

Mohl byste prosím doporučit nástroj pro zjišťování těch prvních tří údajů?

Avatar

Autor komentáře: Samuraj

Datum vložení: 4.8.2006 16:14:54

Osobně se mi vzhled opravdu velmi libí, a to včetně velkého obrázku nahoře. Na mém rozlišení 1600x1200 vypadá celá stránka vyváženě a pěkně. V kódu mě připadají trošku zvláštní věci jako <p class="italic">Okrem klasickej masáže sú Vám k dispozícii aj iné druhy masáží:</p>, jinak dobré.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 17:19:37

Som veľmi rád, že sa Vám design páči a navyše ma teší, že sa zobrazuje korektne i pri takých rozlíšeniach. Mimochodom, čo je zvláštne na tom úryvku kódu? S pozdravom M. Ille.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 4.8.2006 17:40:04

Možná by bylo vhodnější použít element jiný. EM nebo I.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 17:54:48

Tag EM alebo I by som pouzil, samozrejme, ak by islo iba o to, aby bol ten text vypisany kurzivou. Ak si prezriete pripojene kaskadove styly, zaiste si vsimnete, ze som potreboval upravit aj ine atributy, ako styl pisma. Viem, ze na tuto temu by sa dalo polemizovat dlho a to najma z hladiska semantiky. Nemyslim si ale, ze by to bolo predmetne prave v tejto rubrike, kedze by sme sa, ako je to vyssie uvedene, mali zamerat na design, pristupnost a prehladnost tohto webu. Dakujem. S pozdravom M. Ille.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2006 17:50:10

Jestliže šlo autorovi o přístupnost, pak bych se ho rád zeptal, co ho vedlo k použití XHTML 1.1, které přístupné není. Proč si vybral normu, kterou následně musí porušovat, aby obsah zpřístupnil klientům?

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 18:04:00

Zdravím pán Malék. Čo ma viedlo práve k norme 1.1? Už si ani nespomínam. Je menej prístupná ako napríklad norma 1.0 strict? Ak áno, spomeňte, prosím, nejaké príklady. Na prístupnosti mi totiž záleží a ak môžem ešte nejakým spôsobom prispieť k jej zlepšeniu, rád tak urobím. Zatiaľ som ale o žiadnych objektívnych príčinách neprístupnosti normy XHTML 1.1 nepočul, preto mi nepripadalo nijak zvláštne ju uplatniť. Mimochodom, kde presne som podľa Vás bol nútený porušiť normu na tom webe? (Ktorý je, mimochodom, validný.) Vďaka, Martin Ille.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2006 18:14:01

Dokument deklarujete jako XHTML 1.1, nicméně klienty nutíte prostřednictvím http hlaviček pracovat s dokumentem jako s HTML, čímž porušujete odpovídající normu. Více viz http://interval.cz/serialy/rozprava-o-xhtml-a-html/. Pokud nevíte, proč jste vlastně použil XHTML 1.1, pak nejspíš nepoužíváte žádnou z jejích vlastností, kterou jiné normy neobsahují. Doporučil bych vám tedy změnit deklaraci na XHTML 1.0. Pak bude web v naprostém pořádku.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 18:24:38

OK. Deklaraciu som zmenil na XHTML 1.0 strict.

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 5.8.2006 17:55:51

XHTML 1.1 se [b]smí[/b] posílat s hlavičkou text/html (kvůli zpětné kompatibilitě).

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 5.8.2006 17:58:23

Aha, ona už je na to níže diskuse. Omlouvám se za zbytečný příspěvek ;-).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.8.2006 19:50:31

Režim zpětné kompatibility platí pro XHTML 1.0 a v tomto režimu se skutečně může posílat hlavička "text/html". XHTML 1.1 žádný režim zpětné kompatibility nemá. Pročtěte si dokumenty, které níže v této diskusi odkazuje Lukáš Havrlant.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Havrlant

Datum vložení: 5.8.2006 12:11:25

[i]"Proč si vybral normu, kterou následně musí porušovat, aby obsah zpřístupnil klientům?"[/i] A kde vlastně norma XHTML 1.1 zakazuje používání text/html? Já myslím, že dokument splňuje všechny náležitosti (http://www.w3.org/TR/xhtml11/conformance.html#strict), abychom to mohli nazývat XHTML 1.1. Poslané hlavičky už přece nezmění na tom, že se jedná o strikně shodný XHTML 1.1 dokument.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.8.2006 12:45:13

Budeme se opět dohadovat? XHTML 1.1 nesmí být podle doporučení W3C posíláno s text/html. To znamená, že docházelo k porušování normy. Ke [i]zbytečnému[/i] porušování - autor to nedělal z nějakých promyšlených důvodů. Kdyby to dělal z nějakého rozumného důvodu, pak bych se neozval, ale takto nemohu souhlasit. Webdesignéři by se už konečně měli naučit, že tolerantní přístup desktopových prohlížečů k velmi tolerantní technologii není důvod k bezmyšlenkovému a bezdůvodnému zneužívání a pokřivování systému.

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Havrlant

Datum vložení: 5.8.2006 13:09:06

Já se nechci dohadovat, já bych to rád vyřešil, protože - přijde mi - je v tom trochu nepořádek. Stále jste neodkázal, kterou normu porušuji, když pošlu XHTML 1.1 jako text/html. Já jsem odkázal část specifikace, kterou když splníte, tak máte "strictly conforming XHTML 1.1 document", což bohatě stačí. A v těch bodech nic o text/html psáno není. I na této stránce (http://www.w3.org/TR/xhtml-media-types/#summary) je pouze "SHOULD NOT" (nikoli "MUST NOT") nehledě na to, že tato stránka je pouze poznámka, není to žádný standard, takže i kdyby tam bylo "MUST NOT" tak je to vlastně irelevantní. A ještě si dovolím citovat Jirku Koska: [i]"Zasílané HTTP hlavičky obsah souboru nezmění, slouží jen jako identifikace typu dokumentu, aby se vědělo, co s ním, aniž by se musel obsah souboru zkoumat. Jak jsem tu už někde psal, z toho že se prohlásíte za blondýnu, vám fousy neopadají. "[/i] [i]"Koneckonců ani specifikace XHTML neříká, že by se pro XHTML musel nějaký konkréktní MIME používat. Všechno jsou to jen doporučení typy, které je samozřejmě lepší používat než text/plain."[/i] Omlouvám se, že jsem s tím zase začal tady, můžeme se klidně přesunout jinde (Interforum, email).

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 5.8.2006 13:16:16

Ano, tu debatu s Jirkou Koskem si pamatuju, stejně jako debatu o tom, jak se do češtiny překládá "must not" a "should not" a podobné výrazy, které jsou v doporučeních používány, a jak se mají v praxi chápat. Těch debat byla celá řada... Nechci to tu znovu evokovat, protože to spěje jedině ke dvěma možným výsledkům - buď se budou doporučení dodržovat nebo bude zmatek. A protože anarchie vede k informační smrti, tvrdím, že doporučení se jednoduše dodržovat mají a pokusy o jejich různé výklady jsou nesmyslné.

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 6.8.2006 19:20:51

jen pro informaci, preklad 'must' => musí, ale 'must not' => nemusí kdezto 'should' => může, ale 'should not' => nemůže tedy se zastavam pana Malka. Pro priste doporucuji argumentovat s veci, se kterymi si jsem naprosto jist ;-)

Avatar

Autor komentáře: Ivan

Datum vložení: 6.8.2006 19:54:46

Tak s týmto určite nesúhlasím, tieto výrazy sa prekladajú must not = nesmie, should not = nemal by

Avatar

Autor komentáře: Lukáš Havrlant

Datum vložení: 6.8.2006 20:11:40

[i]"tedy se zastavam pana Malka. Pro priste doporucuji argumentovat s veci, se kterymi si jsem naprosto jist ;-)"[/i] Neargumetnoval jsem tou stránkou, dokonce jsem říkal, že ta stránka je naprosto irelevantní, neboť to není žádný standard. Pro příště tedy doporučuji lépe číst mé komentáře ;-).

Avatar

Autor komentáře: Ali

Datum vložení: 7.8.2006 10:05:31

must = musí needn't = nemusí ( nebo také doesnt have to) may = smí mustn't = nesmí should = měl by shouldn't = neměl by čili jste si sám naprosto jist ?

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 7.8.2006 17:19:24

jup, mate pravdu, trochu se mi to pomotalo, omlouvam se.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2006 18:32:11

Aby nedošlo k mýlce, předesílám, že se mi web velmi zamlouvá. Jen bych si dovolil ještě jedno rýpnutí - ve slovenštině už zrušili psaní velkých písmen na začátku věty? A to vždy, nebo jen v případě, že onou větou začíná odstavec? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 4.8.2006 18:51:32

Hehe, ste detailista, ale na správnom mieste, pretože máte pravdu v tom, že na viacerých miestach máju byť iniciály a nie malé písmená. Ja sám sa slovenčinou zaoberám aktívne, takže tiež viem o čom je reč. Nuž ale náš zákazník - náš pán, a tak keď sa to objednávateľovi (resp. objednávateľke) takto páči, tak nie je dôvod to meniť. Ale prekonzultovať to s ňou ešte môžem, ak to považujete za srdcervúce :-) Prajem pekný zvyšok večera, Martin Ille

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 4.8.2006 19:20:41

Já to za "srdcervoucí" nepovažuji, nicméně některé lidi to může odradit. Pokud to takto zákaznice požaduje, bylo by dobré to s ní zkonzultovat (ve smyslu "nezvládnutí pravopisu vzbuzuje pochyby o zvládnutí masáže", což je fakt) a pokud by na tomto vzhledu trvala, pak bych hledal cestu, jak věc obejít - například prostřednictvím CSS, kde lze převést na malá písmena celé slovo, nebo jen první písmeno odstavce, a podobně ;-) Myslím, že profesionální webdesignér se musí tak trochu řídit heslem "aby se vlk nažral a koza zůstala celá" a hledat cesty, jak splnit přání zákazníků, aniž by při tom musel znásilňovat dobrý vkus a překračovat zákony ;-)

Avatar

Autor komentáře: Peter

Datum vložení: 5.8.2006 11:06:46

vyzera to dobre ale mne osobne tam nesedi ta zelena. Skusil by som pouzit nieco tmavsie Inak chvalim ;-)

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 5.8.2006 12:16:31

Pochopiteľne, farba písma a vlastne celková farebná schéma je vecou subjektívneho názoru, pričom možno polemizovať akurát o tom, aké farby sa ku akému typu webstránky (firemná prezentácia, e-zine, blog a pod.) hodia a aké nie. Myslím si, že mnou navrhnutá farebná schéma nie je zlá, ale na druhej strane ma, samozrejme, zaujímajú aj názory iných, možno skúsenejších (kedže webdesign nie je moja hlavná parketa). Takže ďakujem za pripomienku, názor a za pochvalu :) Prajem pekný zvyšok víkendu, Martin Ille.

Avatar

Autor komentáře: P

Datum vložení: 5.8.2006 13:21:05

Nahodou som si vsimol malu chybicku: <link rel="home" href="http://www.example.com/" /> len na hlavnej stranke je spravne www.maserstvo.sk.

Avatar

Autor komentáře: Martin Ille

Datum vložení: 5.8.2006 14:03:09

Opravené. Vďaka za upozornenie. S pozdravom M. Ille

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz