Starší komentáře ke článku: mb

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 8.6.2005 1:32:30

Myslím že stránka je celkom dobre spravená, čo sa týka kódu, grafiky i obsahu. Len pár chybyčiek: - na podstránkach Kontakt a Fotogalerie nesedí kódovanie - zišla by sa jazyková korektúra - viď novinky 10.04.2005 - nemenný Title v druhej časti menu - veľa vzdušnosti v kóde - biele znaky (cca 1,1kB), komentáre (300B), to iste platí pre súbor štýlov

Avatar

Autor komentáře: vfb

Datum vložení: 8.6.2005 7:02:27

hlavní výtku bych měl k hodně jednoduché grafice, kromě loga tam téměř nic není, všechno je v jedné barvě, chtělo by to trochu (dost) oživit také fotogalerie se mi zdá nešikovně udělaná, mně spíš vyhovuje, když kliknu na malý obrázek zvětší se, kliknu na velký zmenší se, ty formulářový prvky tam nevapadají moc pěkně

Avatar

Autor komentáře: Čeněk

Datum vložení: 8.6.2005 7:43:35

Jenom taková drobnost, která mě zaujala při nahlédnutí do kódu, kde se vyskytuje např.: <a href="./foto.php">Fotogalerie</a> Ta tečka s lomítkem v URL je tam zbytečná.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 8.6.2005 12:19:51

??? podle RFC jsou si oba zápisy rovné, jak bez tečky a lomítka tak i s, takže je to na libovůli autora a jinak při souborových operacích v php - include/require je zápis s odkazem na aktuální adresář(tečka-lomítko) preferován, především kvůli rychlosti ... takže pokud autor používá tento druh zápisu všude, budiž pochválen

Avatar

Autor komentáře: Čeněk

Datum vložení: 8.6.2005 13:17:56

Ano, zápisy "./soubor.html" a "soubor.html" si jsou rovné, psal jsem pouze, že je to zbytečné, protože "./soubor.html" se převede na "soubor.html". Nejsem expert přes PHP, ale když napíšu v PHP "./soubor", tak píšu relativní cestu k souboru na disku, kdežto v HTML se jedná o relativní URL adresu, tudíž zápis bez tečky a lomítka nic nezrychluje (ale ani nevadí) -- alespoň tak to vnímám, možná se pletu?

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 8.6.2005 21:35:41

v podstatě se nepletete, já jsem také psal o dvou různých věcech, kde se však používá stejná syntaxe pro vyjádření stavu, v kterém se nachází = aktuální adresář a i v php je běžný zápis bez "./"

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.6.2005 9:29:31

1. V menu sú zoznamy [b]<ul>[/b] obalené v [b]<p>[/b], čo sa moc nepáči ani mne a ani validátoru. 2. Text je moc nalepený na sebe, zišlo by sa ho porozdelovať do odstavcov, poprípade pooznačovať dôležité a podstatné slová. Človek ak má prečítať také dlhé texty lepšie sa mu to bude čítať. 3. Návštevná kniha nie je ošetrená na vkladanie dlhých reťažcov... a určite nebude ošetrená ani ná iné somarinky 4. Pri fotogalerii sa mi stratilo menu, prečo? 5. nadpis [b]Možná hledáš...[/b] je len pri podstránke o videách? 6. v CSS je pekne na začiatku vynulovaný margin a padding a aj napriek tomu margin stále nulujete pri jednotlivých deklaráciách. 7. line 2 column 1 - Warning: removing whitespace preceding XML Declaration 8. Nezaškodilo by nahradiť '&' za '&' pomohlo by to validite o ktorú tu bol očividne záujem. 9. čo sa týka celkovo kódu je to na celkom dobrej úrovni, aj ked sem tam sa nájde ešte chybička (somarinka)

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 8.6.2005 11:03:02

a) modro-modrý design - nevýrazný, nudný, ty stránky na "nj" mají podle mne podstatně lepší a výraznější provedení b) hustý text - špatně se čte, doporučoval bych použít "line-height" c)modré menu a text na modrém pozadí na notebooku úplně splývá - velmi špatně čitelné d) pevný layout - při 1024x768 a nižším a liště historie se musí rolovat vodorovně a ta svislá lišta prapodivně zalézá pod obsah stránky - to je tvůrčí záměr? e) chválím obsah - dozvěděl jsem se o tomto umění vše, co jsem jsem jako úplný laik chtěl dozvědět

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 8.6.2005 14:11:54

ad a) s tou první částí bych souhlasil, ale že mají nj lepší provedení, tím si teda nejsem vůbec jistý. Je to asi jako porovnávat hodně ojetý světle modrý trabant s vytuningovanou červenou škodou 120 s kožíškem nalepeným na palubovce :-). Takže výraznější a u toho bych zůstal. ad b,c) plně souhlasím, rozhodně by ten text potřeboval víc zformátovat a položky menu zvýraznit Jinak teda ty seznamy v odstavcích a trochu mě udivilo, že je stránka s video soubory na wz, kde mimochodem vrazí reklamu ještě před úvodní deklaraci a tím jde celá snaha o validní kód do kytek, nemluvě o vizuální stránce blikající potvory :-). Myslím, že i přes ty výhrady patří stránka k tomu lepšímu, co tady v poslední době bylo.

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 8.6.2005 14:42:57

Děkuji za kritiku. Jak teda koukám, tak na stránkách budu muset ještě hodně zapracovat. - title u stránek jsem už opravil. - <p> z menu odstraněno - bílé mezery ve zdrojovém kódu jsou pro přehlednost, ale asi máte pravdu že je jich tam moc - s přehledností a výrazností textu si pohraju - grafika se mi docela líbí, je to takový čistý a přehledný (ale ještě doladim)

Avatar

Autor komentáře: pmasarik

Datum vložení: 8.6.2005 15:11:34

Odstráň aj tú medzeru v DOCTYPE

Avatar

Autor komentáře: Goblich

Datum vložení: 8.6.2005 16:18:19

Nevím jestli je použití UTF-8 dobrá volba, myslím že by bylo rozhodně lepší ISO-8859-2, taky bych doporučil se podívat na stránky v ostatních prohlížečích, třebaže to jsou jen malé rozdíly, můžou být méně estetické.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 8.6.2005 17:14:23

Tak to vážně netuším, proč je utf-8 špatná volba, už aby bylo všechno v utf-8 :-).

Avatar

Autor komentáře: McHead

Datum vložení: 8.6.2005 17:15:06

Mam pocit, ze je to dneska jedna z mala dobrych voleb.

Avatar

Autor komentáře: Goblich

Datum vložení: 8.6.2005 17:49:12

Proč by měl definovat celý web se všeznakovou podporou, když by mohl použít jen středoevropské kódování? Navíc po pár řádcích definuje, že jde vlastně jen o češtinu..

Avatar

Autor komentáře: Rychi

Datum vložení: 8.6.2005 20:36:06

Souhlasim, stacilo by proste ISO 8859-2

Avatar

Autor komentáře: carnero

Datum vložení: 9.6.2005 10:29:35

Myslím, že kódování je vestavěno do prohlížeče a tudíž je šum a fuk zda se "aktivuje" UTF nebo nějaké čistě-české kódování. A těch pár bajtů navíc, které se stáhnou si myslím, že ani GPRS připojení nezabijí. Navíc z mé zkušenosti plyne, že UTF ma naprosto každé zařízení (včetně WAP prohlížečů čtyři roky starých Alcatelů), kdežto ISO-8859-2 už uplně každé ne (a to mluvim i o moderních zařízeních). Myslím, že to do budoucna přispěje k tomu, že sice bude všeznakové kódování... ale stále si myslím, že je lepší jedno dvě obsáhle než miliony národních. Co UTF-64 :D Musí Vám dělat vyloženě radost.

Avatar

Autor komentáře: Pachollini

Datum vložení: 10.6.2005 20:07:06

Palmy bohužel UTF-8 vůbec nezvládají. Sám ovšem přesto UTF-8 všude používám, ač kde to jde, nabízím i alternativní kódování.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz