Starší komentáře ke článku: Mějme v kódu uklizeno

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kocman

Datum vložení: 23.8.2002 8:16:00

Pokud člověk používá při programování nějakého vývojového prostředí, tak samozřejmě problémy se závorkami odpadají, jelikož každé slušné vývojové prostředí je v případě umístění kurzoru jedné ze závorek výrazně označí, případně také - pokud se jedná o koncovou závorku, jejiž počáteční kolegině je mimo viditelný kód, tak se zobrazí v "popup" liště řádek, na kterém začíná (u funkcí například i s definicí funkce). Zvýrazňují se jak obyčejné, tak hranaté či složené závorky, uvozovky, apostrofy apod... Pak se člověk nemusí bát závorkových orgií z počítání kolik závorek je do páru a zda náhodou nějaká nepřebývá (přebývající závorky, uvozovky.. jsou samozřejmě také zvýrazněny, ovšem odlišnou barvou než ty správné).

Takto například funguje Zend Studio 2.5. a určitě další spousty vývojových prostředí.

Mimochodem co má autor za problémy se zápisy typu: (podmínka) ? funct1() : func2(); mě to příjde velice elegantní a přehledné...

Avatar

Autor komentáře: Franta Laama

Datum vložení: 23.8.2002 10:45:04

presne - takovahle lama nam tak bude neco radit...

at si prasi svoje programy sam a blbe neradi ostatnim.

Avatar

Autor komentáře: Jarda Jirava

Datum vložení: 23.8.2002 9:33:53

Musim nez souhlasit s predchozim prispevkem. Slusne vyvojove prostredi nabizi takovy komfort, ze je mozna i lepsi pouzivat oteviraci zavorky na stejnem radku nez na novem. Preci jen obsah obrazovky je omezena na nejakych 30-40 radku (pokud nepouzivam titerna pismenka) a radeji uvidim vetsi cast kodu nez jen oteviraci a uzaviraci zavorky.
Myslim, ze je dulezitejsi odsazovani nez zavorkovani, ono vyznat se v uzavorkovani, kdyz nekdo pise vse od kraje je silenost. Zvlaste pokud pouzije nekolik rozhodovacich bloku a vsune do toho cyklus.
To jen moje poznamka. Pekny den.

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kocman

Datum vložení: 23.8.2002 9:50:28

Take souhlas... doma mam 17"palcovy monitor, mam na nem rozliseni 1600x1200 (nastesti refres 75Hz je na 17" monitor hodne dobry - v tomto rozliseni), takze vlastne vse je na nem hodne maly... ale je to nutnost ... pracovni 19" zvlada rozliseni 2048 ale bohuzel nepouzitelnem refreshi :-( Chce to jeste jeden monitor... (doma mam nastesti druhej 15" s rozlisenim 1024, takze se tam daj hazet alespn drobnosti jako paletky z photoshopu apod).

Omlouvam se za castecnou nesrozumitelnost meho prvniho prispevku... 24 hodin v praci jde uz citit ;-)

Avatar

Autor komentáře: Mareg

Datum vložení: 23.8.2002 10:18:12

Mno, myslim si ze mluvit o "nejlepsim reseni" u tak subjektivni veci jako je zapis kod je dost problematicke.
Spis bych to definoval souborem nejakych doporuceni , nez striktnim "prikazem" napr. kazdou zavorku na novy radek.
Napr. kdyz mam za podminkou jen jeden prikaz tak to bezne pisi na jeden radek bez zavorek :
--> if (aa == bb) proved_neco;
--> else proved_neco_jineho;

nebo
--> if (aa == bb) {
--> proved_neco;
--> proved_neco;
--> proved_neco;
--> }
--> else proved_neco_jineho;

myslim, ze je to dostatecne prehledne.

Neocenitelnou sluzbu v zacatcich programovani mi prokazal serial od R.Pecinovskeho ktery vychazel nekdy v letech 91-93 v Computer Worldu (? - takove ty "obycejen noviny"). Vydel jsem veru hodne ucebnic programovani a manualu ale tenhle serial je IMHO naprosto neprekonatelny a je jen skoda ze se mu nedostalo vetsi propagace. Myslim, ze prvni cast vysla dokonce i knizne, ale tim uz si nejsem jisty. Kdyz se nekdy divam na kody ktere jsou nekteri lide schopni vyprodukovat, tak by prostudovani tohoto kursu potrebovali jako soli.
Mozna by nebylo od veci zkusit kontaktovat pana Pecinovskeho a zkusit se s nim domluvit na zverejneni tohoto kurzu na internetu.

Avatar

Autor komentáře: Mareg

Datum vložení: 23.8.2002 10:20:44

Ovsemze to melo byt :
nebo
--> if (aa == bb) {
------> proved_neco;
------> proved_neco;
------> proved_neco;
--> }
--> else proved_neco_jineho;

Avatar

Autor komentáře: Jindra Hucek

Datum vložení: 24.8.2002 16:31:47

Škoda, že jste věru "nevydel" také nějakou učebnici češtiny.

Jindra Hucek

Avatar

Autor komentáře: Jan Stodůlka

Datum vložení: 23.8.2002 11:24:17

Při programování používám několik editorů a ne všechny ukazují konec závorek. Proto také doporučuji u delších "konstrukcí" zobrazovat závorky na nový řádek:

if ( ( ( a = 2) or
( b = 1)
) and
c = funkce( x)
)
then
...
end if;

Zde je různá šířka znaků, tak to není tak dobře poznat, ale je to hrozně přehledný, zvlášť je-li v podmínce místo "a" volaná funkce s hodně parametry.

Další nápad je při opakování stejných příkazů. Místo
if ( a = 1 ) then
funkce( i, ii , 'T');
elsif ( a = 2 ) then
funkce( i, ii + 5, 'T');
elsif ( a = 2 ) then
funkce( i, ii + 12, 'T');
elsif ( a = 2 ) then
funkce( i, ii + 7, 'T');
end if;

napište

if ( a = 1 ) then funkce( i, ii , 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 5, 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 12, 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 7, 'T');
end if;


Při volání funkce s více parametry:

funkc( packT.funkce2( 45, delka, pack.vazba( druh), transformace( sirka, dart_a, drat_b), 'T');

přepište jako:

funkc( packT.funkce2( 45,
delka,
pack.vazba( druh),
transformace( sirka, dart_a, drat_b),
'T'
);

nebo

funkc( packT.funkce2( 45,
delka,
pack.vazba( druh),
transformace( sirka,
dart_a,
drat_b
),
'T'
);

No uznejte není to teď prehlednejsi.

V programech co delam mam volani i pres 2-3 radky ("vystizna" dlouha jmena funkci a promennych).


Honza

Avatar

Autor komentáře: Jan Stodůlka

Datum vložení: 23.8.2002 11:27:42

Aha, už vím proč je předchozí příspěvek vložen dvakrát :-)))

Opravené ukázky (tečky představují mezery):



if ( ( ( a = 2) or
.......( b = 1)
.....) and
.....c = funkce( x)
...)
then
...
end if;

if ( a = 1 ) then
...funkce( i, ii , 'T');
elsif ( a = 2 ) then
...funkce( i, ii + 5, 'T');
elsif ( a = 2 ) then
...funkce( i, ii + 12, 'T');
elsif ( a = 2 ) then
...funkce( i, ii + 7, 'T');
end if;


if .....( a = 1 ) then funkce( i, ii , 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 5, 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 12, 'T');
elsif ( a = 2 ) then funkce( i, ii + 7, 'T');
end if;


funkc( packT.funkce2( 45, delka, pack.vazba( druh), transformace( sirka, dart_a, drat_b), 'T');


funkc( packT.funkce2( 45,
...........delka,
...........pack.vazba( druh),
...........transformace( sirka, dart_a, drat_b),
...........'T'
);


funkc( packT.funkce2( 45,
...........delka,
...........pack.vazba( druh),
...........transformace( sirka,
..................................dart_a,
..................................drat_b
................................),
...........'T'
);

Avatar

Autor komentáře: Tamo

Datum vložení: 23.8.2002 13:53:32

S uzaviracimi zavorkami na dalsim radku po hlavice funkce nemuzu souhlasit, je to plytvani mistem. Navic je to styl ktery pouzivaji snad vsichni programatori v Jave a doporucuje ho i Bruce Eckel ve sve knize o C++. Samozrejme je to ale otazka zvyku a pokud se dusledne pouzije jeden ci druhy zpusob, je to celkem jedno, mnohem dulezitejsi je odsazeni.

Avatar

Autor komentáře: Jirka Kocman

Datum vložení: 23.8.2002 14:10:06

Osobne nemam ad kod ve stylu

fonkce() {
bla bla....
}

kdyz upravuju cizi kody tak si to prepisu na
funk()
{
bla bla...
}

prijde mi to prehlednejsi...

Avatar

Autor komentáře: Tamo

Datum vložení: 23.8.2002 14:31:19

To me zas prijde prehlednejsi ten prvni styl... ale to jen od te doby, co jsem se seznamil s Javou, predtim jsem taky pouzival to co Vy. Jak rikam, je to otazka zvyku, a hodne tomu pomaha odsazeni. Btw predpokladam, ze odsazeni Vam odstranil redakcni system :-)

Avatar

Autor komentáře: Rick

Datum vložení: 29.8.2002 16:43:27

Neznam DOBREHO programatora, ktery by psal
zavorky prvnim zpusobem :

funkce () {
...

}

nebo
if (...) {
...
}

Je to jakysi novy zpusob, ktery se popisuje v novych knihach, a pouzivaji
ho zacatecnici. Kdyz vydim takovyto kod, okamzite autora hazim odsouvam
na druhou kolej.




Avatar

Autor komentáře: pixy

Datum vložení: 2.9.2002 9:43:35

Netvrdim, ze jsem DOBRY programator, ale taky se nepovazuju za spatneho programatora ani za zacatecnika. Osobne jsem si ale nejvic oblibil zapis, ktery vicemene odpovida prvnimu zpusobu - i kdyz se od nej mirne lisi. Pisu to sem proto, ze se tady jeste nikde neobjevil a muze to nekoho inspirovat, protoze mne prijde jako vubec nejprehlednejsi:

funkce () {
..........proved XYZ;
..........if (podminka) {
....................proved ABC;
....................proved DEF;
....................}
..........while (neco) {
....................proved GHI;
....................}
..........proved UVW;
..........}

Tedy telo nove urovne je vzdy odsazeno (tabelatorem) a uzaviraci zavorka je na stejne urovni jako prvni prikaz bloku. Pro vetsinu je to mozna nezvykle, ale ja si na to zvykl a vyznam se takhle v kodu i pri velmi hlubokych vnorenich - prava zavorka } totiz vzdycky uzavira nejblizsi prechozi predsazeny radek...

Navic vytecny textak, ktery pouzivam, mi to usnadnuje tim, ze po enteru udela sam prislusne tabelatory, takze novy radek zacina vzdy na stejne urovni jako radek predchozi...

Ale kazdemu jeho Podebrady... Hodnotit kvalitu programatora podle stylu zapisu kodu dokaze asi jen opravdovy mistr a guru.

Avatar

Autor komentáře: pot@pnik

Datum vložení: 2.9.2002 15:52:26

Ja preferuji stejny zapis jako pixy. Prijde mi to uplne nejlepsi a uplne nejprehlednejsi. Tenhle styl zapisu aplikuji i na XML potazmo XHTML kod.

[!DOCTYPE ...]
[html]
[head]
[meta...]
[title]Titulek[/title]
[link rel="stylesheet" ... ]
[/head]
[body]
[div id="main"]
[div id="hlavicka"]neco v hlavicce[/div]
.
.
.
[/div]
[/body]
[/html]

Avatar

Autor komentáře: pot@pnik

Datum vložení: 2.9.2002 15:55:59

Tak jinak :)

[?xml ...]
[!DOCTYPE ...]
[html]
[head]
..... [meta...]
..... [title]Titulek[/title]
..... [link rel="stylesheet" ... ]
[/head]
[body]
..... [div id="main"]
..... ..... [div id="hlavicka"]neco v hlavicce[/div]
..... ..... [div id="telo"]neco v tele[/div]
..... ..... [div id="paticka"]neco v paticce[/div]
..... [/div]
[/body]
[/html]

Avatar

Autor komentáře: kalafuna

Datum vložení: 29.9.2004 16:20:30

taky prihodim svou.

ja to resim tak, ze odsazuju VSECHNY vnorene casti. a staci mi k tomu jedna mezera. Kdyz hledam zacatek a konec, tak bud (kdyz je kod delsi) se podivam na cislo pozice od leveho okraje (zobrazuje i notepad ve statusbaru) a kdyz je to jen par radku, tak proste pouziji sipky na klavesnici a tzv. sjedu si dokud nenarazim na stejne odsazeni.
+ samozrejme velke bloky odkomentovam, svym vlastnim stylem, tzv "od A do Z".

lepsi bude priklad (nejlepe html)


[?xml ...]
[!DOCTYPE ...]
[html]
.[head]
..[meta]
..[title]Titulek[/title]
..[link rel="stylesheet"]
.[/head]
.[body]
[!-- aaaaaaaaaaaaaaaa...main.............aaaaaa --]
..[div id="main"]
[!-- aaaaaaaaaaaaaaaa...hlavicka......aaaaaa --]
...[div id="hlavicka"]
....[h1]neco v hlavicce[/h1]
...[/div]
[!-- ZZZZZZZZZZZZ.../hlavicka.....ZZZZZ --]
[!-- aaaaaaaaaaaaaaaa...telo...............aaaaaa --]
...[div id="telo"]
....[h2]neco v tele[/h2]
....[p]text text[/p]
....[ul]
.....[li]polozka[/li]
.....[li]polozka[/li]
....[/ul]
...[/div]
[!-- ZZZZZZZZZZZZ.../telo............ZZZZZ --]
[!-- aaaaaaaaaaaaaaa...paticka.........aaaaaa --]
...[div id="paticka"]neco v paticce[/div]
[!-- ZZZZZZZZZZZZ.../paticka......ZZZZZ --]
..[/div]
[!-- ZZZZZZZZZZZZ.../main...........ZZZZZ --]
.[/body]
[/html]

No, ono to v takhle kratkym kodu vypada mozna neprehledne, musite pouzit trochu fantazie. Me to takhle vyhovuje, zejmena proto, ze jsem dlouha leta zvykly jen na notepad. Ruzne editory mi prisli hrozne pomale a neohrabane. A hlavne, zvyk je zelezna kosile a take se mi nechtelo stahovat z webu stovky editoru a zkouset ktery by mi sedel. Me sedel notepad. Kazdopadne, konecne jsem se odhodlal a zkousim asi tyden PSPad a zatim docela dobry.

Avatar

Autor komentáře: Martin Š.

Datum vložení: 2.9.2004 2:27:26

Nevim jak někdo může posuzovat kvalitu programátora dle toho kde píše závorky...

Asi se tedy smířím s tím, že pro Ricka budu vždy "na druhé koleji", ale osobně používám styl psaní prvního způsobu s kombinací odsazení (které mi pak i určuje konec bloku)... zdá se mi to lepší... vidím pak na monitoru více funkčních řádek čím mám lepší přehled o konkrétní části programu namísto toho, abych hledal v příliš roztahaném kódu co k čemu patří a jak to spolu souvisí.

Je to jen nepatrná úprava, která nemá na čitelnosti programu nijak zvlášť vliv (dle mne spíše naopak).

Btw: Netvrdím, že je ten či onen způsob lepší. Je to asi otázkou zvyku, komu co lépe vyhovuje. Nepokládám se též za mistra programátora (nezabívám se programováním až tak dlouho - i když za začátečníka se už také nepovažuji). Ale máte pravdu. Je to nejspíše jakýsi nový způsob... Také mnoho začínajících dnešních programatorů jej užívá. Dokonce i spousta lidí (o kterých si myslím, že jsou podstatně lepší než jsem já a o nichž si myslím, že ve světě programování jistě ještě spousty dokážou) ho užívá. S psaním kódu vaším vyzdvihovaným způsobem jsem se setkal zatím jen velmi zřídka (spíše vůbec, pokud pominu své úplné začátky, kdy jsem zkoušel jaký zápis je pro mě přehlednější). Možná, že obliba tohoto stylu psaní je dána tím, že se objevuje v nových knihách o programování. Možná tím, že je tento způsob preferován i u lidí kteří programování dnes učí. Možná, že spoustě lidí stejně jako mě přijde tento kód přehlednější. Možná si společnost jako je např. Borland dovolila moc dát tento styl psaní pro svůj produkt JBuilder9 jako základní styl psaní programu (i když ponechává možnost přepnutí i do vámi preferované podoby)... Asi též tato společnost oplývá spoustou ŠPATÝCH programatorů vzhledem k tomu, že všechny učební (ukázkové) příklady k tomuto produktu jsou psány tímto stylem. :))

Osobně proti vám ani vašemu stylu psaní nic nemám... Já osobně bych ale nikdy netvrdil, že člověk který píše kód jiným způsobem je horší nebo lepší jak já...

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 6.1.2008 12:28:19

Dobrý programátor umí také dobře česky a nenapíše "vydim". Takže takový jde také na druhou kolej, protože nejdříve musí vychodit alespoň základku. Jinak dobrému programátorovi nevadí styl psaní jiného člověka, protože se dívá na obsah a ne na formu. Kultura člověka je také v tolerantnosti.

Avatar

Autor komentáře: ZMO

Datum vložení: 23.8.2002 14:10:34

Po pravdě řečeno nevím jak formátování 3 a 4 souvisí s Pascalem.

Avatar

Autor komentáře: Tamo

Datum vložení: 23.8.2002 14:33:12

Souvisi to tak, ze takovy styl pouziva hodne paskalistu - zacatecniku. Asi to nebylo mysleno tak, ze to delaji vsichni, ti zkuseni urcite ne. Pekna ukazka toho, jak ma kod v Pascalu vypadat, jsou zdrojaky RTL Delphi.

Avatar

Autor komentáře: Jan Koska

Datum vložení: 27.8.2002 7:48:58

Je mi docela líto, že autor nezmínil nejdůležitější způsob, jak zpřehlednit kód, a to je <B>psaní poznámek</B>. Jinak sice vidíte, kde který blok začíná, ale co jste tím chtěl říct, nebo proč to proboha je naprogramovaný zrovna takhle, už nezjistíte.

Kromě toho můžete s psaním poznámek už začít - tedy napsat si kostru programu v poznámkách a pak to teprve vyprogramovat.

Musím souhlasit s některými příspěvky. Otázka, zda dávat { na stejný řádek jako if (začátek funkce a pod.) je silně subjektivní a záleží na tom, na co je člověk zvyklý. Pokud budu deset let psát programy tak, že vždy dám závorku na stejný řádek, bude mi kód obsahující závorky striktně na novém řádku připadat strašně nepřehledný.
A naopak.

K prvnímu příkladu z textu článku.
Jsou případy, kdy je typ 4, tj.
if (podmínka) {prikaz;}
else {prikaz2;}
mnohem přehlednější a nezabírá tolik místa.

Avatar

Autor komentáře: Hekerle Vitezslav

Datum vložení: 24.12.2002 19:21:32

Zvlast kdyz tam nemusi byt ani to {} pac je tam jen jeden prikaz. ;)

Ja zas pisu takto - zavorka na dalsi radek jiz s kodem:

function file_upload_handling ($ifile_name, $inew_name, $dir = '')
{ // povolene koncovky souboru, kontrola
..$allowed = array ('.jpg','.gif','.jpeg','.bmp');
..$extenze=strrchr($ifile_name['name'], ".");
..if (in_array (strtolower ($extenze), $allowed))
..{ // vytvoreni noveho nazvu, zjisteni zda je z disku nebo netu
....$filename = $dir.$inew_name.$extenze;
....if (substr($ifile_name['name'],0,7) != "<a href='http://")' target='_blank'>http://")</a>
......move_uploaded_file ($ifile_name['tmp_name'], $filename);
....else
....{ // zalozime, zapiseme, zavreme
......$file1 = FOpen ($filename, "w+");
......$file2 = FOpen ($ifile_name['name'], "r");
......while (!feof ($file2))
........$obsah .= fgetc ($file2);
......fwrite ($file1, $obsah);
......fclose ($file1);
....}
....// zmenime vyslednemu souboru prava
....chmod ($filename, 0666);
....return $inew_name.$extenze;
..}
}

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:09:52

Tedy promiňte, ale toto je naprosto hrůzné. Neoddělovat bloky je dle mého názoru programátorská prasečina. (Ostatně podobně jako celý Váš kód.)


Nejhrůznější jsou asi řádky 6 a 11:

..{ // vytvoreni noveho nazvu, zjisteni zda je z disku nebo netu
....{ // zalozime, zapiseme, zavreme


Poznámky hned za počátečním oddělovačem bloku. Děs.


Co ho přepsat například takto?


function file_upload_handling ( $ifile_name , $inew_name , $dir = '"' )
{
..... // povolene koncovky souboru, kontrola
......$allowed = array ( '.jpg' , '.gif' , '.jpeg' , '.bmp' );
......$extenze = strrchr( $ifile_name[ 'name' ] , "." );
.
......if ( in_array( strtolower($extenze) , $allowed) )
.....{
...........// vytvoreni noveho nazvu, zjisteni zda je z disku nebo netu
...........$filename = $dir . $inew_name . $extenze ;
.
...........if ( substr( $ifile_name['name'] , 0 , 7) != "<a href='http://"' target='_blank'>http://"</a> )
...........{
..................move_uploaded_file ($ifile_name['tmp_name'], $filename);
...........}
...........else
...........{
..................// zalozime, zapiseme, zavreme
..................$file1 = FOpen ( $filename , "w+" );
..................$file2 = FOpen ( $ifile_name['name'] , "r" );
.
..................while ( ! feof($file2) )
..................{
.........................$obsah .= fgetc ($file2);
.........................fwrite ( $file1 , $obsah );
.........................fclose ($file1);
..................}
.
..................// zmenime vyslednemu souboru prava
.................chmod ($filename, 0666);
.................return $inew_name . $extenze ;
..........}
....}
}




Zdraví
Martin Kozák

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 14:11:43

Nebo spíše takto:




function file_upload_handling ( $ifile_name , $inew_name , $dir = '"' )
{
..... // povolene koncovky souboru, kontrola
......$allowed = array ( '.jpg' , '.gif' , '.jpeg' , '.bmp' );
......$extenze = strrchr( $ifile_name[ 'name' ] , "." );
.
......if ( in_array( strtolower($extenze) , $allowed) )
.....{
.
...........// vytvoreni noveho nazvu, zjisteni zda je z disku nebo netu
...........$filename = $dir . $inew_name . $extenze ;
.
...........if ( substr( $ifile_name['name'] , 0 , 7) != "<a href='http://"' target='_blank'>http://"</a> )
...........{
..................move_uploaded_file ($ifile_name['tmp_name'], $filename);
...........}
...........else
...........{
.
..................// zalozime, zapiseme, zavreme
..................$file1 = FOpen ( $filename , "w+" );
..................$file2 = FOpen ( $ifile_name['name'] , "r" );
.
..................while ( ! feof($file2) )
..................{
.........................$obsah .= fgetc ($file2);
.........................fwrite ( $file1 , $obsah );
.........................fclose ($file1);
..................}
.
..................// zmenime vyslednemu souboru prava
.................chmod ($filename, 0666);
.................return $inew_name . $extenze ;
.
..........}
.
....}
.
}

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 13:56:02

Musím s Vámi jen souhlasit. A s koncem obvzláště.

Napsat například v PHP:



//Byl-li nalezen záznam uživatele

if( mysql_num_rows($Results) )
{
//Uživatel nalogován
include( "Login.inc.php" );
}


je dle mého daleko méně přehledné, složitější a krom toho i náročnější na místo než když napíši:



//Byl-li nalezen záznam uživatele, uživatel je nalogován

if( mysql_num_rows($Results) )
{ include( "Login.inc.php" ); }




Samozřejmě pouze v editorech majících kvalitně zvýrazněnou syntaxi a oddělovače bloku.

Přílišná "vzdušnost" zdrojového kódu také škodí.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 24.4.2003 13:57:32

Měl jsem na mysli:


//Byl-li nalezen záznam uživatele

if( mysql_num_rows($Results) )
{
//Uživatel nalogován
include( "Login.inc.php" );
}



V mém předchozím příspěvku bohužel došlo k odstranění tabelátorů.

Avatar

Autor komentáře: Vlasta Hopjan

Datum vložení: 12.1.2004 11:18:01

Jsou poznámky a poznámky :) Například komentovat co vrací metoda style javadoc je OK, ale komentovat každý řádek kódu, případně nějakou složitou část... to mi přijde neúnosné na udržení souvislostí mezi komentářem a realitou ( tedy kódem ).

Další pravdou je že pokud je program nečitelný pak(=je špatně napsaný). Měl by jeho nečitelnou část někdo přepsat. Tuším že v této době začíná převládat znovupoužitelnost.

Pokud programátor programuje 10 let stejně tak nestíhá nové technologie v oblasti zvané softwarové inženýrství.

Co znamená zabírá hodně místa? Překladač ty mezery stejně vyseká...
Styl

if (neco) prikaz;

má podle mně smysl jenom tehdy, pokud to opakuju 5x pod sebou (např. kontrola vyplnění všech položek )

Avatar

Autor komentáře: Paladin

Datum vložení: 10.3.2003 12:43:42

Podle me je kazdeho vec, jaky kod pise.
Chcete-li poslechnout mou radu, tady je:

if (a == b)
neco;
else
neco;

nebo pro slozeny prikaz:

if (a == b) {
neco;
}
else {
neco;
}

Pripada mi to docela usporne a prehledne zaroven.
Mejte se vsichni super

Avatar

Autor komentáře: Arnie

Datum vložení: 13.3.2003 14:29:17

Pro ty, kdo dělají v PHP by se mohla jevit užitečnou pomůcka na :

<a href='http://www.phpedit.net/products/phpCodeBeautifier/download.php#branch-devel' target='_blank'>http://www.phpedit.net/products/phpCodeBeautifier/download.php#branch-devel</a>

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 6.8.2003 11:20:37

Diskuse o tom, zda je lepší psát

if (podminka) {
....příkaz
}

nebo

if (podminka)
{
....příkaz
}

se mi zdá být poněkud nesmyslná.
Stejně tak může někdo používat konstrukci

if (podminka) :
....příkaz
end if;

a tvrdit, že tohle je zdaleka to nejpřehlednější a nejsprávnější.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 6.8.2003 23:45:04

No jo, někomu se to zdá nesmyslný, někdo si přečte argumenty v článku a někdo dokonce ví, jak formátují kód současné moderní nástroje jako je třeba Zend Studio nebo MS Visual Studio, to je tak... zvláště u těch co nesledují trendy

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 7.8.2003 8:39:41

Tu nesmyslnost vidím v tom, že ani jedna skupina nemůže tu druhou přesvědčit o své pravdě. Argumenty v diskusi jsem samozřejmě četl a všichni (až na výjimky) mají pravdu. Jde o to, že pokud programuju projekt sám, tak čistě teoreticky může být kód jako prase. Pokud se programuje v týmech, tak se členové týmu dozajista dohodnou na nějakých pravidlech.

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 10.8.2003 10:55:35

> Tu nesmyslnost vidím v tom, že ani jedna skupina nemůže tu druhou přesvědčit o své pravdě.

I takové diskuze existují a myslím že smysl mají. Jen při nich trvá poněkud déle, než jeden názor zvítězí.

> Jde o to, že pokud programuju projekt sám, tak čistě teoreticky může být kód jako prase.

Jistě, samozřejmě. Tohle je totiž primárně diskuze o jakési "programátorské morálce" a ta existuje tým netým.



Zdraví
Martin Kozák

Avatar

Autor komentáře: Martin Kozák

Datum vložení: 6.8.2003 23:52:31

Ano. Každý může tvrdit cokoliv. A právě PROTO je tato diskuze vedena. Tato diskuze je toho následek, nikoliv příčina jak v podstatě tvrdíte vy.

Zdraví
Martin Kozák

Avatar

Autor komentáře: Erika Šukalová

Datum vložení: 18.4.2004 18:13:48

Pořádek byste měli mít i v chlapech a s*e*x*u ale to stačí udělat šuka je to.

Avatar

Autor komentáře: FReeZ

Datum vložení: 2.12.2005 8:56:18

TENTO FORMULAR PRO VKLADANI PRISPEVKU JE K NICEMU, KTERY LAMER TO NAVRHOVAL? S VETSIM SHITEM JSEM SE DOPOSUD NESETKAL 1. Toto je obsazeno v diskusi "nastesti refres 75Hz je na 17" monitor hodne dobry" - jedna se o rozliseni 1600x1200. Podle meho nazoru je refresh rate 75 Hz neprijatelny na jakemkoli rozliseni, kazis si tim zbytecne zrak. Je lepsi pouzivat jine rozliseni protoze minimum je 85Hz, doporucil bych 100Hz, to dnes umi snad kazdy novy 17" CRT monitor v rozliseni 1024x768. Kvalitni monitory zvladaji 100Hz i ve vyssim. To znamena ze Ti doporucuji 1024x768x100Hz 2.Vsichni jste magori kdyz se tu dohadujete o spravnem zapisu kodu. Kazdy programator ma vlastni "rukopis". Pokud je nekdo debil, pise jako prase a bez mezer. Dobry programator pise s mezerami a prehledne. Dobry programator nespoleha na to, ze nejaky editor barevne odlisuje slova. Zdrojovy kod by mel byt citelny i v notepadu, jenze prasecina naplacana dohromady... Je mi z tech co neumi psat cisty kod na bliti. Ale zpet k tematu: Kazdy clovek ma svuj vlastni rukopis, tezko budeme nutit nekoho aby psal jinak. Pokud ma nekdo necitelny rukopis, nic ho nedonuti aby zacal psat jinak. Pokud ma (ne)programator spatny rukopis (ten na PC) take ho nic nedonuti ke zmene. Jedine ze by si stezovali sefovi jeho kolegove. Lidi prestante diskutovat o tom, co si kazdy dela podle sveho. Idelani reseni proste neni. Faktem zustava ze nejdulezitejsi jsou mezery na spravnych mistech, ale do toho nikomu kecat nebudu, at si to dal kazdy dela podle sveho. Na zaver podotykam ze zdrojak typu uses crt; var a,b,c,d:word; def: string; begin writeln (a*b+sgn(c-d/2*4)); readln(def); writeln('napsal jsi: ',def); end. nikdy nedoctu do konce a nikdy ho nebudu upravovat ani vylepsovat, takze lidi nebudte prasata. ja pisu napr. takto: Uses Crt; Var a : Word; b : Word; c : Word; d : Word; def : String; Begin WriteLn (a * b + Sgn (c - d / 2 * 4)); ReadLn (def); WriteLn ('Napsal jsi: ', def); End. Doufam ze se nenajdou taci, kteri budou trvat na prvni forme zapisu, pokud ano tak "BLBCI NEPISTE, KAZDY MA SVOU FORMU ZAPISU" PS: Prvni metoda skutecne funguje take.

Avatar

Autor komentáře: FReeZ

Datum vložení: 2.12.2005 9:03:36

Tento formulář je zasraně skurvenej, kterej kokot ho takhle dojebal? -Vynechava mezery -Nepracuje spravne odradkovani -Musim psat prispevek v malem okenku, proc to blbce neudelas pres celou stranku a nezrusis nahled? To jsi takovy debil ze to nesvedes? -Uz tady na techto strankach nebudu diskutovat na tema WEB ale budu jen chodit nadavat na tema "Interval.Cz tvori LAMERI" jedina moznost pro vas blbce ktery jste to posraly je okamzite dat tento zasrane skurveny formular doporadku !!! TAK UZ MNE NESERTE A KOUKEJTE S TIM NECO DELAT! Blbci blby

Avatar

Autor komentáře: FReeZ

Datum vložení: 2.12.2005 9:04:58

Vy neschopni idioti!

Avatar

Autor komentáře: FReeZ

Datum vložení: 2.12.2005 9:10:02

Proc kurva zverejnujete moji IP vy debilove? A jestlize mi ji za nadavky bloknete, nemyslete si ze neznam anonymni proxy, pres ktere vas prechciju. V pripade bloku IP si nemyslete ze neznam generator nadavek, pres ktery vam vygeneruju tolik radku, ze se poserete a jeste k tomu tyto nadavky rozhazim vsemozne na Interval.Cz Jedina prevence je udelat z tohoto hnusneho shitu skutecny formular (staci jej roztahnout) a vyhodit pryc to slucovani mezer, chapu ze chcete setrit v SQL mistem ale za jakou cenu??? Se tady pisu jak debil s mezerama ve zdrojaku a nakonec to vypada jako ze pisu bez mezer.

Avatar

Autor komentáře: FReeZ

Datum vložení: 2.12.2005 9:17:11

Pokud bych cely svuj prispevek napsal slusne a uctive nikdo by se tim ani minutu nezabyval

Avatar

Autor komentáře: sdfsd

Datum vložení: 2.1.2006 5:42:54

Vy zmrdi vy se tim nezabyvate ani kdyz to pisu sproste. Tak jdete do prdele !

Avatar

Autor komentáře: klidek

Datum vložení: 17.5.2006 10:03:56

[I]KLIDNI HORMONY!!!![/i] JESTLI SI PUBERTÁK TAK TÁHNI... TADY SE SNAŽÍME NECO NAUČIT A NECHCI SLYŠET NEJAKÉ VAŠE DEBILNÍ NARÁŽKY.... MYSLIM SI ŽE NÁM VŠEM TO POMOHLO TO CO TU PÍŠE TEN UPLNE NAHOŘE...[i]TAK SE KLIDNI!!!!![/i]

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz