Starší komentáře ke článku: Měnící se barvy scrollbarů

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: S4T4N1K

Datum vložení: 1.9.2002 9:30:23

je vidět že už nemáte o čem psát a tak píšete o kravinách. Děláte v tom akorát bordel. Kurva ne všichni používaji ten pořád padající Mrkvosoft Errornet Exploder.

Avatar

Autor komentáře: humppa

Datum vložení: 1.9.2002 10:10:49

Souhlas. Doufam, ze ted nekdo namitne, ze podle statistik tech a tech je 99 procent pristupu z MSIE5+.

Ma to ale chybicku. Kdyz nekdo nekam zabrouzda treba pod Mozillou, stranky mu nefunguji, tak uz se tam vickrat nevrati!

Krome povedene zmenene barvy scrollbaru jsem videl za cely zivot snad jednou mozna dvakrat. Vetsinou to bylo vice neprehledne nez cokoliv jineho.

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 11:36:34

Kdyby na stránky se scriptem Měnící se barvy scrollbarů přišel někdo s Mozzilou, Netscapem, nebo Operou, určitě by zavítal na stránky znovu. Důvodem je to, že by script hned přestal běžet a návštěvník by ani nic nepoznal.

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 2.9.2002 8:38:19

1) Pokud jsou na nich informace, které jinde nenalezne, vrátí se na ně tak jako tak

2) Tento skript u Mozilly se neprovede (to už tu bylo psáno a je to naprosto jasné i ze článku), a pokud jde o barvu statickýho scrollbaru, Mozilla i jakýkoliv jiný prohlížeč kromě MSIE 5.5+ jí ignorují (mimochodem, <B>jedna z velmi důležitých vlastností prohlížečů je, že pokud nějaký kód, parametr, CSS vlastnost či element neznají, IGNORUJÍ JI - vzhledem k tomu, že autor může na stránce používat kód již standardizovaný, ale který tento třeba starší prohlížeč ještě nezná - na tom je např. založen element NOSCRIPT, který starším prohlížečům nic neřekne a proto ho ignorují</B>). A já musím říct i opak: většina stránek s definovanou barvou scrollbaru je udělána přiměřeně a někdy dokonce i opravdu hezky.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Terber

Datum vložení: 2.9.2002 8:54:04

Ano, hlavne kdyz toho obarvovani nejaky webmaster pouzije a nastavi vsechny barvy posuvniku na bilou. To pak vypada opravdu velmi hezky a ta pouzitelnost!

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 2.9.2002 11:23:34

Jak to s tím souvisí? :-o TO JE VĚC WEBMASTERA (pitomýho) A NE UMOŽNĚNÍ OBARVENÍ, proboha! To je stejné, jako kdybyste nadával na vlastnost "display", když by "webmaster" tuto vlastnost přiřadil celému elementu BODY - neboli display="none";

Avatar

Autor komentáře: miroslav.kucera

Datum vložení: 1.9.2002 10:15:08

Zdravim,

zajimalo by me, proc svoji zkusenonost zevseobecnujete. Me napriklad ten "Mrkvosoft Errornet Exploder" VUBEC nepada a jsem s nim naprosto spokojen. Spise, jak je obvykle, rypete do MS, coz je v posledni dobe velka moda.

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 11:16:32

Souhlasím s M. Kučerou, "Mrkvosoft Errornet Exploder" mi taky ještě snad nikdy nespadnul.

Přiklonil bych se (a byl bych rád) kdyby i ostytní prohlížeče, jako je Netscape, Mozzila a Opera začaly používat barevnost scrollbarů. Někdy je ta šedá barva k nevydržení ...

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 1.9.2002 11:27:31

Scrollbar je vecou GUI, nie browseru. Aj ta to vacsinou skonci ako zeleny scrolbar na zelenom pozadi, aby ho tam clovek nahodou nenasiel :)

A to je taky problem vo win si nastavit ine farby, ale potom k nevydzaniu bude uz asi ina farba ze??? Nezrusime teda vsetky farby??? :))))

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 11:42:28

Je to věc webmastera, jestli chce, aby člověk scrollbar nenašel. Mě se barevnost scrollbarů líbí a snažím se zpestřit stránky pro MSIE. Jestli někdo používá jiný prohlížeč (nebo "starý" MSIE) je to jeho věc.

Avatar

Autor komentáře: Roman Pichlík

Datum vložení: 3.9.2002 8:28:17

Muj IE 5.0 verze 5.00.3315.1000 + SP2 a patche q319182;q321232;q323759
pada celkem pravidelne pri vyhledavni na googlu(prechod mezi strankami s vysledky)

Avatar

Autor komentáře: fifolog

Datum vložení: 22.5.2003 14:47:19

mas vira a ne ze ne!

Jinak ste fakt uplne vyplacli, na alternativni prohlizece sere pes, a kdyz se vam to nelibi, uvedomte si, ze tim ze jako budete drsny pankaci anebudte prece pouzivat takovou komercarnu jako MSIE proste prijdte o urciteou cast internetu, ostantim normlane dostupnou..ale to za to stoji, kamaradovi pak v hospe reknu "..tamten je debil, poiziva MSIE a to ja sem "IN" mam mozzilu fuck off Mrkvosoft.."

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 1.9.2002 10:33:56

1) document.write('<body onload="scroll()">' nie je lepsie window.onload = scroll;

2) Autor este asi nepocul ze existuje pole preto pouziva ab, ac, ad, ...
3) cely ten hnusny if() a with() sa da tiez napisat lepsie

napr takto:

var v = 0;
var style;
var colors = new Array(6);
// tak nad tymto sa mi uz voubec rozmyslat nechcelo, ale aj toto by sa dal napisat lepsie. (Myslim iba tie hodnoty)
colors[0] = new Array(aa, aa, fa, aa, aa, fa, ta);
colors[1] = new Array(ab, sb, fb, sb, sb, fb, tb);
colors[2] = new Array(ac, sc, fc, sc, sc, fc, tc);
colors[3] = new Array(ad, sd, fd, sd, sd, fd, td);
colors[4] = new Array(ae, se, fe, se, se, fe, te);
colors[5] = new Array(wh, sf, ff, sf, sf, ff, '#3ea4c6');


function scroll()
{
style = document.body.style;
if(typeof(style.scrollbarArrowColor)) {
var mod = v % 14;
switch(mod) {
case 0, 10, 11, 12, 13: setScrollbarStyle(style, colors[0]);break;
case 1, 9: setScrollbarStyle(style, colors[1]);break;
case 2, 8: setScrollbarStyle(style, colors[2]);break;
case 3, 7: setScrollbarStyle(style, colors[3]);break;
case 4, 6: setScrollbarStyle(style, colors[4]);break;
case 5: setScrollbarStyle(style, colors[5]);break;
}
}
v++;
}

function setScrollbarStyle(style, colors)
{
style.scrollbarArrowColor = colors[0];
style.scrollbarShadowColor = colors[1];
style.scrollbarFaceColor = colors[2];
style.scrollbarHighlightColor = colors[3];
style.scrollbar3dLightColor = colors[4];
style.scrollbarDarkShadowColor = colors[5];
style.scrollbarTrackColor = colors[6];
}

window.onload=scroll;
window.setInterval("scroll()",100);

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 11:26:49

Ten window.onload=scroll; jsem tam měl dát, to je pravda, ale ten hnusný příkaz if() a with() se mě osobně zamlouvá více.

Vaše pole barev je nejspíš také lepší (možná).

Pravda ale je, že celkově script zabírá více místa u Vašeho postupu, a to není pro Internet příliš vhodné ...

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 1.9.2002 11:56:57

tak trosku som ho prepisal, vynechal som kluc slovo var, skratil style -> s, colors -> c,
zmenil meno funkcie na setColor a prestal som ju volat po kazdom case ale az na konci. Man to kratsie!!!. Hura!!!!
PS. povodny script bol cca o 200B vasci

v = 0;
c = new Array(6);
c[0] = new Array('#ff0000','#ff0000','#00008b','#ff0000','#ff0000','#00008b','#add8e6');
c[1] = new Array('#f85507','#f40000','#0000b0','#0000b0','#f40000','#0000b0','#95cddf');
c[2] = new Array('#f97906','#e80000','#0000d7','#e80000','#e80000','#0000d7','#80c2d9');
c[3] = new Array('#fc9803','#d50000','#0000f9','#d50000','#d50000','#0000f9','#65b7d1');
c[4] = new Array('#fcc00c','#c60000','#c60000','#2020ff','#c60000','#c60000','#4fabca');
c[5] = new Array('#ffffff','#9f0004','#4a4aff','#9f0004','#9f0004','#9f0004','#3ea4c6');

function scroll() {
s = document.body.style;
if(typeof(s.scrollbarArrowColor)) {
mod = v++ % 14;
switch(mod) {
case 0, 10, 11, 12, 13: i = 0;break;
case 1, 9: i = 1;break;
case 2, 8: i = 2;break;
case 3, 7: i = 3;break;
case 4, 6: i = 4;break;
case 5: i = 5;break;
}
setColor(s, c[i]);
}
}

function setColor(s, c) {
s.scrollbarArrowColor = c[0];
s.scrollbarShadowColor = c[1];
s.scrollbarFaceColor = c[2];
s.scrollbarHighlightColor = c[3];
s.scrollbar3dLightColor = c[4];
s.scrollbarDarkShadowColor = c[5];
s.scrollbarTrackColor = c[6];
}

window.onload=scroll;
window.setInterval("scroll()",100);

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 12:17:15

Obsah Tvého scriptu má cca. 1150 písmen a můj cca. 1060 písmen, neboli 1,19kb Tvůj a 1,11kb můj (bez zbytečných mezer).

HURÁ !!!

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 1.9.2002 12:40:59

Asi som to mal povedat inac:

Posudzovat kvalitu skriptu podla velkosti je divne, aspon pre mna.
A uz vobec nemam rad taketo konstrukcie, kde je na riadku 100 prikazov:
if (v==1||v==9) {a=ab; s=sb; f=fb; h=sb; l=sb; d=fb; t=tb;}
A tie if() su ako stvorene na switch(++v % 14) {}

Inac je to ok, aspon ze tie ostatne veci tam boli lepsie vysvetlene (detekcia, with, ..., nme to sice nieje treba ale ostatnych to potesi). Jeto jeden z tych lesich clankov na intervale kde sa pouzil JS a aspon sa vysvetlil.

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 1.9.2002 15:42:31

Hele lidi nejste vy fakt trochu divny??? Nebo spis autor clanku.... Co je to za kravinu posuzovat skript podle velikosti. Jestli má 1 kb nbo 5 kb, tak je to přeci jen docela zanedbatelný, ne??? Vždyť to cílovej uživatel ani nepostřehne!!!! Jinak musim se přidat na stranu pana Ivanice, protože skript bych taky posuzoval podle jeho přehlednosti, než podle velikosti.

Avatar

Autor komentáře: Marty

Datum vložení: 1.9.2002 11:22:47

A neslo by to jednodusejc?Treba:
<script>
//by dilenger, <a href='http://dilenger.org' target='_blank'>http://dilenger.org</a>
function selectCode(f){
document.forms[f].elements[0].focus();
document.forms[f].elements[0].select();
}
var rate = 333;
var DoIt = true
var Color1 = "#FF0000"
var Color2 = "#00FF00"
var Color3 = "#0000FF"
var ColorX = "#6E6650"
var i = 0;
function doTriStateRainbow(){
if (document.all){
if (DoIt){
i++;
if (i==1) C = Color1
if (i==2) C = Color2
if (i==3) C = Color3
document.body.style.scrollbarBaseColor = C
if (i>2) i=0;
timer=setTimeout('doTriStateRainbow()', rate)
}else{
document.body.style.scrollbarBaseColor = ColorX
}
}
}
</script>
Do <body . . .
onload="doTriStateRainbow()">
Neni to ode me,tak tam nechej ten copyright!
Ukázka:<a href='http://www.martyfoto.kbx.cz/blinkscroll.htm' target='_blank'>http://www.martyfoto.kbx.cz/blinkscroll.htm</a>

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 11:32:14

Máte pravdu, jednodušší to je, ale barvy se mění v celém rozsahu scrollbaru a není tam více barev (bolí z toho oči). Na můj příklad se podívejte lépe, je tam více barev v jedné chvíli a taky se jedna zesvětluje, druhá ztmavuje, atd.

Avatar

Autor komentáře: Jan Dudek

Datum vložení: 1.9.2002 12:23:32

Proč tady řešíte s prominutím naprostou kravinu. Řekněte mi, kolikrát asi použijete blikající scrollbar? Nač přidávat naprosto zbytečnou část kodu, navíc jenom pro IE 5.0+. Ano samozřejmě, pokud jste ten typ, na jehož stránkách se vyskytne aspoň 5x za sebou <blink><marquee>buď to bliká nebo se hýbe</marquee></blink>, tak z uvedého postupu musíte mít orgasmus. Já přijít na stránku, na které na mě bude blikat scrollbar, tak se už tam nikdy nevrátím...

Ach jo...

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 12:31:45

Už podle názvu poznáš, že scrollbar nebliká (jinak by se to jmenovalo Blikající barvy scrollbarů) !!!

Pokud máš MSIE 5.5+, tak vidíš, že se barvy !přelévájí! a návštěvníkovi tím vůbec nevadí. Oči z toho nebolí a je to efektní !!!

Avatar

Autor komentáře: Ondrej Ivanic

Datum vložení: 1.9.2002 12:43:37

Oci z toho nebolia, ale po hodine by som sa uz vedel pozerat len do prava.
Stale mi tam ubiehali oci...

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 14:17:57

Já jsem do toho koukal pěkně dlouho a oči mě tam ujely max. 2-krát. A to ještě když máš na nějakým webu co číst ...

PS: Barvy se mohou nastavit tak, abys viděl tento script jen tehdy, když se na scrollbar zaměříž. Ale mě stejně vyhovuje již toto nastavení ...

Avatar

Autor komentáře: b.are

Datum vložení: 19.1.2006 21:29:34

bohužel ty chytraku, prani klienta je svate, a kdyz holt chce blikajici scrollbar, tak mu ho tam musis udelat, jestli chces zaplaceno, a za druhe vubec nechapu co chces zrovna v tomhle foru, kdyz te to nezajima :))

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 1.9.2002 15:50:21

Jinak koukal jsem na ten příklad a teda ty musíš mít asi zajímavej vkus, co??? Takovej kýčovitej posuvník... tak na tuhle stránku bych už asi v životě nevlez.

Avatar

Autor komentáře: kuk

Datum vložení: 1.9.2002 16:22:06

Snad uplne v podstate nejde o to, ze je to opravdu osklive (prvni co me napadlo: tohle fakt nepouziju), asi jde o to ukazat moznosti, ktere nabizeji scripty a jak ty scripty vlastne spravne psat (viz nektere plodne prispevky).

Autorovi to jiste nejaky ten cas zabralo, ukazal neco noveho a byl za to nazezite sepsut. Je to pekna volovina, ale nevedel jsem o ni a ted uz vim.

Avatar

Autor komentáře: Hana Holoubková

Datum vložení: 1.9.2002 17:26:37

Nelze autorovi upřít určitou hravost a snahu ukázat, co vše lze s barvami dělat, nicméně z hlediska designu je to děsná "prasárna".

Ještě chápu ty, kteří chtějí této možnosti využít tak, aby jejich stránky byly celkově barevně sladěné - a to i včetně scrollbaru.

Na webu, který by na svých stránkách provozoval něco takového, co nevrhl autor článku, bych čekala buď porno nebo bulvár nejhoršího ražení. Seriózní firma by něco takového nikdy ve své prezentaci nepoužila.

Jinak se kloním k použití polí (ať autor nepochybuje, že jsou přehlednější a vhodnější).

PS.: Pane Kučero ... mě ten !MSIE! padá taky.

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 1.9.2002 20:10:55

Souhlasím, že barvy scrollbarů v ukázce <U>ne</U>jsou hezké (ale ukázka je jen od toho, aby <B>předvedla</B> možnosti JavaScriptu zkombinovaným s <B>CSS</B> a ne od <B>poučování o desingu</B> stránek). Já bych tyto barvy na své stránky také nedal.

Představte si ale barvy, které by k desingu nějakého webu <B>dobře pasovaly</B> a nebyly by <B>křiklavé</B>, či jinak nepřípustné. Až potom by tento script nabyl alespoň nějakého uznání ...

<U>PS</U>:
Paní Holoubková, už nepochybuji o větší přehlednosti polí. Prostě je to lepší než ta moje verze. :o(
Pane Fišere, mě velikost scriptů také tolik nezajímá (pokud nemá 10MB :o), šlo jen o princip.

Avatar

Autor komentáře: Dominik Fišer

Datum vložení: 1.9.2002 22:51:00

OK, OK tu velikost chápu.
Jinak když už dělám nějakej příklad, tak JÁ osobně bych to udělal aspoň pěkný. Příjde mě to pro čtenáře potom zajímavější....
Jinak musím souhlasit, že takovýto posuvník bych si na stránky v žádnejch barvách nedal. Opravdu blikajíci a nejlépe výrazně barevné stránky fakt nemusim, ten kdo psal, že je to tak na bulvár či porno, to odhad úplně přesně.
Rád používám barvy u posuvníků, ale tak aby ladili ke stránce.
viz. např. <a href='http://doser.hyperlink.cz' target='_blank'>http://doser.hyperlink.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Nothing

Datum vložení: 2.9.2002 9:13:16

No nezlobte se na mne, ale kdo si tohle dá na web taj je minimalne magor.

Avatar

Autor komentáře: Webmaster

Datum vložení: 2.9.2002 11:29:34

To je úroveň... Osobně to taky používám a vím, že jak klientům tak návštěvníkům se to z drtivé většiny líbí (když je to použito "sladěně") - mluvím o statických scrollbarech. Takže komu se to nelíbí, ať si nadává a na tyto stránky třeba i nechodí, je to jeho věc, ale to je asi tak všechno, co s tím může dělat, protože je v menšině.

Avatar

Autor komentáře: mutr

Datum vložení: 2.9.2002 11:19:51

super, tohle určitě využiju! ještě by se mi líbil skript, který by klepal oknem exploreru, ale jen tak decentně... a ještě aby to náhodně zavíralo okno... a možná, aby to občas přesměrovalo na pornostránky... tak by se možná uživatel cítil maximálně komfortně...

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 23.9.2002 18:19:00

A obsluhoval by v rozkroku!!! Hurá, Kdo napýše takový skrypt?

Avatar

Autor komentáře: Pavel Král

Datum vložení: 3.9.2002 13:19:11

Bud jsem divnej ja nebo moje IEcko, ale at delam co delam, scrollbar se mi ani neobarvi, natoz aby se barvy menily. Verze 5.50.4807

Avatar

Autor komentáře: milan pohořelský

Datum vložení: 4.9.2002 23:07:24

Tak tenhle článek mi přinesl asi jen vykoulené oční bulvy a zástavu dechu - ale trochu vážněji. Připomíná mi to začátky pascalu a ne WEBDESIGN.

Avatar

Autor komentáře: bonetka

Datum vložení: 14.5.2003 15:15:47

Zdravim, jak tak čtu o těch rolovátkach, tak by mne zajímalo, zda jde rolovátko zakázat na stránce, kde by se dělat nemuselo. Respektive prázdná lišta bez vlastního rolovátka.

Avatar

Autor komentáře: Vojtěch Vítek

Datum vložení: 14.5.2003 19:36:01

Scrollbary jde vypnout atributem scrolling="no", ale pozor, není to validní !

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz