Starší komentáře ke článku: Mezinárodní konference Svět informačních systémů 2007

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: P. Štěpánek

Datum vložení: 20.4.2007 10:58:12

"SOA servisně orientovaná architektura" - to musí být překlad od nějakého dalšího anglo-magora...

Avatar

Autor komentáře: Eva Sušňová

Datum vložení: 20.4.2007 11:12:15

:-) Service Oriented Architekture je skutečně ve sborníku z konference (v příspěvku o Oracle) překládána jako servisně orientovaná architektura, a protože to tak používali i jiní, asi se nám to v češtině opravdu zabydluje. Architektura orientovaná na služby by se mi taky líbila víc.

Avatar

Autor komentáře: P. Štěpánek

Datum vložení: 20.4.2007 13:50:45

Ony ty pomrvené překlady jsou způsobeny hlavně leností a tohou po doslovných margetingově zajímavých překladech. Než toto, tak radši originální anglické termíny. Pokud se Vám to taky moc nelíbí, tak to tak všude nemusíte psát :o) Jinak jak drazí ti IT konzultanti jsou? Podle JOBSu od programátorů zase tak vzdálení nejsou.

Avatar

Autor komentáře: Eva Sušňová

Datum vložení: 20.4.2007 14:23:32

Z mé strany to nebyl překlad - na té konferenci to běžně používali takto. To, jestli se mi to líbí nebo ne, je jiná věc, ale nahrazení běžného odborného výrazu (byť češtinářsky podezřelého) něčím jiným, by mohlo snížit srozumitelnost. Neorientuji se v zrovna v tomhle natolik, abych dokázala posoudit, co je rozšířenější, proto jsem použila to, co se tam vyskytovalo, v důvěře v místní odborníky :-) Nicméně jsem si po vaší námitce udělala takový malý internetový průzkum, a skoro to vypadá, že nakonec to dospěje k SOA architektuře, podobně jako jsou LCD monitory či CD disky ... IT konzultanti: tam byl dotaz, proč práce IT konzultanta je tak drahá (fakturovaná 10000-30000/den), a v odpovědích kromě jiného zaznělo, že je potřeba ho školit, že na konzultace jede tak 3 dny v týdnu, a také že cena práce se za posledních pár let zdvojnásobila. Částky platů, pokud si matně vzpomínám, tam byly od 30000 (malé dodavatelské firmy) až po 70000 u špičkových odborníků. U těch konzultantů je problém vyhoření - protože když má den za dnem přesvědčovat zákazníky, že "systém není blbý, ono to funguje, jen musíte dodržet tohle a tohle dělat takhle", tak za 10 let s tím sekne a jde dělat něco jiného. Když už jsem u té práce, tak tam na závěr mluvili ke studentům (ten pán z Microsoftu), že vlastně od nich nečekají, že budou odborníci, když vyjdou ze školy, ale že budou schopni přijímat nové věci a nezapadnou do rutiny, že budou schopni se učit pořád, na rozdíl od nás, starých konzerv :-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz