Starší komentáře ke článku: milyjezisku.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Radim ek

Datum vložení: 12.12.2003 2:29:37

Pěkný nápad, zajímavá grafika, nenápadný kód.

Avatar

Autor komentáře: Kozeny.Viktor

Datum vložení: 12.12.2003 6:59:57

Super nápad a pěkné provedení, hned toho využiji, jen se bojím, aby ty kvanta dárků, co si přeju, příbuzní stihli do Vánoc obstarat:)

Avatar

Autor komentáře: T.O.M

Datum vložení: 12.12.2003 8:28:14

Hmmm stranky jako takove s mi moc libi i ten napad a hodne se mi libi, ze tam tykate a vsechno je psane velmi osobne a prijemne coz sem vazne ocenil a verim ze i mladsi deti(pokud se na ty stranky dostanou:) ) to oceni, i kdyz si to vubec neuvedomi...

akorat mal vitka k tomu hornimu menu zaprve by vuebc neskodilo nejak zvyraznit lehce se prekoukne, minimalne udelat tucne kdyz uz nic jineho, a pri nastavne normalni velikosti pisma je presto tak velke, ze se nevejde na jeden radek (MSIE).

Tot asi vse, stranky se mi proste libi a designove a barvene jsou poveden nenasilne a vyvazene a tak do kodu ani nebudu rypat.

jen ta paticka, ktera se da chapat pokud jde o nekomercni projekt, je kontraste prakticky prilis necitelna.

PS: omlouvam se Panu Malkovi za svou zhovadilost, ze pisu bez diakritiky.
PPS: nesouhlasim se zhovadilosti Intervalu a jeho prezentace kompletni IP a clovekem, ktery ma tuto zhovadilost na svedomi.

Timto koncim svuj zhovadily prispevek.

Avatar

Autor komentáře: Goerge

Datum vložení: 12.12.2003 10:19:08

Dost dobrý, možná si interval uvědomí, že je pro čtenáře a ne že jsou čtenáři pro interval. Zhovadilostí už bylo dost, viďte p.Málek?

A něco ke kritice :

Prostě se mi to líbí, určitě chybky by se našli, ale je to pro děti, jinak super nápad.Už jsem ho využil, a doporučím určitě i známým a kolegům z práce.
Dobrá práce.
Chyby, které tam jsou už komentovali moji předchůdci.

P.S. Já píšu z diakritikou, to je čo?

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 12.12.2003 10:32:39

<a href='http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=2573' target='_blank'>http://interforum.interval.cz/ShowPost.aspx?PostID=2573</a>
Nebylo odpovězeno, tudíž důvod pro zavedení zobrazení IP adres, resp. proč nejsou maskovány některé číslice jsme se nedozvěděli. Takže zbývá prostor jen pro spekulace :-/ =konec OT, přesun případně do Interfóra=

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 11:31:43

Děkuji za pochvalu.

Je to rozděleno tak, že v částech, které jsou určené primárně pro "děti" se tyká a tam, kde se budou pohybovat primárně "rodiče" se vyká.

Horní navigační menu nemá být moc vidět - celý website je udělán tak, aby byl člověk veden pokyny v těle stránky. Podobné je to s patičkou - nemá moc přitahovat pozornost. Důležité je, aby se oko člověka plně soustředilo na obsah (tělo) a nic jiného nepoutalo jeho pozornost.

Avatar

Autor komentáře: MedvídekPú

Datum vložení: 12.12.2003 12:52:12

Roberte, vy si vážně myslíže, že se dítě "soustředí" na vyplnění toho několik metrů dlouhého formuláře?

Ten web je graficky hezký, relativně promyšlený, ale je udělaný DOSPĚLÝMI a jenom pro DOSPÉLÉ.

A to radši ani nemluvím o neošetřených chybách:

="Arial" size=2>error '80020009'</font>
<P>
<font face="Arial" size=2>Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.</font>
<P>
<font face="Arial" size=2>/moje-prani.asp</font><font face="Arial" size=2>, line 0</font>

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 13:26:40

Budete se divit, ale děti to používají celkem hodně. Ve formuláři se uvádí i věk, takže to víme. Samozřejmě, je možné, jsme spoustu dětí nenalákali.

V databázi můžete jasně pozorovat rozdíly mezi tím, kdy to vyplňují děti a kdy dospělí. Děti všechno narvou do dopisu Ježíškovi, dospělí to vypíší.

Hodně jsme se nad tou strukturou dohadovali. Ideální by bylo udělat tři varianty, od dummies až po technoidy. Tohle je zlatá střední cesta.

Ad chyby: díky, nikdo není dokonalý. :_)

Avatar

Autor komentáře: MedvídekPú

Datum vložení: 12.12.2003 17:02:34

Samozřejmě že děti všechno narvou do dopisu ježíškovi :)

Vy jste nikdy Roberte dopis ježíškovi nepsal?

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 17:40:24

Třikrát jsme to na základě chování návštěvníků upravovali. Nyní jsme docílili toho, že většina to už používá správně. Bez ohledu na věk.

Právě, že jsem chtěl letos po letech zase napsat Ježíškovi - a z toho se zrodil MilyJezisku.cz. :-)

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 13:50:01

Teď jsem si vyjel databázi a věk 0 až 15 má zastoupení 40 %.

Avatar

Autor komentáře: Daniel.Peder@infoset.cz

Datum vložení: 19.12.2003 4:03:00

treba to s nima vyplnujou rodice, ...

Avatar

Autor komentáře: GEe

Datum vložení: 12.12.2003 10:20:45

Jako nápad se mi to velice líbí, grafika je nápaditá, ale ta komprese!, to je děs!!! Hned na úvodní stránce: Podle tvého přání ++ Žádný dárek dvakrát ++jak funguje (číslování) ,, myslím, že GIF s vyšší kvalitou by jen prospěl!

Modré nadpisy by mohly být výraznější. Vlastně, všechny modré texty, chudák barvoslepý návštěvník.

Buttony: Občas používáte modré jiny šedé, proč?

Žluté orámování + text: poslat Ježíškovi ,, nějaxe to k tomu webu nehodí.

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 11:36:55

Víte, to je website primárně pro děti. Děti jsou extrémně neposedné a když by se jim stránka načítala moc dlouho, už by asi šly jinam.

Máte pravdu, šedé buttony by tam neměly být. Žluté orámování je tam, kde je to nejdůležitější, kam člověk "musí" kliknout. Prostě to nejdůležitější.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 12.12.2003 11:57:06

Musím přiznat, že na první pohlédnutí je to velmi roztomilý webík, sám bych ho lépe nenakreslil. Myšlenka skvělá, grafické zpracování uměrné zaměření webu. Přesto ale bych měl pár designérských výhrad, respektive názorů, pokud autor dovolí.

Především jsou trochu utopené nadpisy na hlavní stránce (Jak funguje MilyJezisku.cz - Napiš Ježíškovi, jaké chceš dárky - Podívejte se,
jaké chce dárky). Já osobně bych se vůbec nebál je zvýraznit, koneckonců slouží k jednoduché orientaci na celém webu. Myslím, že bílé písmo (nebo ještě lépe pěkné žluté odpovídající žlutému obarvení ilustračních obrázků) by celou stránku více zvýraznilo a nejdůležitější sekce webíku by vynikly. Ale to je jenom drobnost a navíc vyplývající z mého osobního pohledu. Jak na to koukám, vlastně všem nadpisům (i odkazům kupříkladu na stránce Nápověda) bych dopřál většího kontrastu.

Co je ale horší je sémanticky nelogicky postavený kód. Hlavní nadpis H1 by měl celou stránku uvozovat a ne se umně skrývat kdesi na konci dokumentu. Také tato konstrukce je evidentně pozůstatek z tabulkového myšlení.

<img src="_obry/nic.gif" width="200" height="1" alt="" border="0">

Lze konstatovat, že z hlediska kódu se jedná o práci průměrnou, bohužel.
Zkrátka, mám pocit, že CSS nemá autor ještě pevně zažité a zvládnuté, ale to chce cvik.

A jedno malé dloubnutí, v patičce tohoto webu by možná bohatě stačilo uvést odkaz na stránky autora. Ten přehled služeb mi přijde zbytečný.

Jinak, mám-li tuto práci vyhodnotit matematicky, dal bych po zvážení všech relefantních okolností nějakých 75% (což je dost).

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 13:30:40

Beru, v CSS se Marek Moškoř stále ještě vylepšuje. Ale věřím, že jednou bude jako Pixy. :-)

Ten přehled služeb je kvůli optimalizaci pro vyhledávače. :-)

Avatar

Autor komentáře: GEe

Datum vložení: 13.12.2003 18:16:59

Je mi jasné, že web je hlavně pro děti, ale použítím GIFu nic nezkazíte. Myslím, že při optimalizaci na 30-40% ztrátě kvality ze zdrojového obrázku, by jste měli dosáhnout lepší kvality obrázku a ještě menší velikosti - chce to vyzkoušet několik variant komprese -

Pokud je žlutá použita jako výstražní barva (důležité), pak bych nechal spíš jen to orámování a testopět nechal modrý.

Validitu stránek snad časem doženete :o)

Na konci: Opět pochválím nápad i způsob realizace. Hodně štěstí při případném rozvíjení projetku nebo realizaci podobných.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 12.12.2003 10:58:58

1) Modrá je dobrá, i když už hodně stránek je navržených tímto, skoro všude stejným odstínem. Každopádně zrovna na tyto stránky se myslím tato barva i tento odstín hodí.

2) Kontrast světle modré a tmavě modré dost nedostatečný, ještě o řád hůř je na tom patička s bílou na světlemodrém pozadí.

3) Formulář na přihlášení - tragédie. Neošetřené vstupy (při žádném zadání vyskočí jakési chybové hlášení ASP), při najetí "ručně" na hlavní stránku mám vpravo nahoře odkaz "Odhlásit se" (i když jsem se nepřihlásil). Odhlásím se, "Byl(a) jsi odhlášen(a)" a nic. Stále je tam odkaz "Odhlásit se". A tak pořád dokola.

4) Některé odkazy řešené jen JavaScriptem - hrubá chyba.

5) Sématika nikde. [br][br], CENTER, nadpis H1 až za nadpisem H2, seznamy nebo strongy také nikde.

6) V Mozille rozhozené levé menu, horní menu bez obrázků...

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 12.12.2003 11:58:59

Dobrý den,
v rámci portfolia robertnemec.com nabízíte mimojiné i audity přístupnosti (byť nesmyslně podle WCAG 2.0 :-)). Letmo jsem projel titulní stránku milyjezisku.com a napočítal minimálně pět prohřeškům proti zásadám přístupného webu (konkrétně WCAG 1.0).
Byla vám přístupnost při tvorbě tohoto webu ukradená, nebo mám prohřešky jmenovat?

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 12.12.2003 12:00:10

milyjezisku.cz, nikoliv .com. promiňte

Avatar

Autor komentáře: helena k

Datum vložení: 12.12.2003 12:52:41

taky jsem tam byla a hned na titulni strance je do oci bijici rozhozeny rozhozeny design a nejen v Opere ale i v Mozille
jinak ke strankam, vycentrovani celeho obsahu funguje jenom v MSIE, u odkazu nahore neni moc videt, ze to jsou odkazy, cislice v levem slopecku by snad sly udelat jinak nez obrazkem, boxiky informujte... a do vanoc... "vylezaji" z rodicovskeho boxu, tlacitko napsat prani je moc "namackle" na obrazek nad nim, teke ty barvy u toho tlacitka mi tam moc nesedi, v paticce bych ty texty asi zarovnal na stred
no a v kodu a v css bych i kdyz to u "stareho dobreho" html neni chyba, radeji pouzival mala pismena, clovek si alespon osvoji "dobre" navyky pro prechod k xhtml a xml

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 13:39:19

Stručně: byla.

Podrobně: MilyJezisku.cz vznikl během šesti dnů (od nápadu po finální spuštění). Věděli jsme, že to musíme spustit pět týdnů před Vánocema, jinak se to nechytí.

Vše tedy bylo podřízeno rychlosti. Co bylo zbytečné, šlo okamžitě do koše. Audit přístupnosti, vylaďování pro alternativní prohlížeče, všechno.

Navíc tohle není žádný státní website, kde bych si s tím musel nějak hrát. Je to pro většinové obecenstvo. Pro užívání, ne pro dloubání se v kódu. Nejsem posedlý různými standarty. Jsem posedlý výsledkem.

Btw MS IE za tento měsíc dělá 95,3 %, dneska tam naběhalo trochu alternativců (už jsou započítaní). Paradoxně ale nejvíce z alternativců dělají AOL a Netscape.

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 12.12.2003 14:26:53

<I>Navíc tohle není žádný státní website, kde bych si s tím musel nějak hrát. Je to pro většinové obecenstvo. Pro užívání, ne pro dloubání se v kódu.</I>

Uff, Roberte, čekal jsem cokoliv, ale takovou odpověď rozhodně ne. To, co jste napsal, naprosto jasně ukazuje, že vůbec nerozumíte tomu, o čem mluvíte. V tom případě ale nechápu, jak se na Vás mohou firmy obracet jako na konzultanta v oblasti tvorby www stránek. Jak můžete nabízet jako firma audit přístupnosti, když vůbec netušíte, co to přístupnost je, k čemu je vůbec dobrá a jaké jsou její zásady?

Váše "alibi" ve formě krátkého času je navíc naprosto liché. Např. napsat #FFCC99 zabere stejně času jako #FF99CC. Uvádět u formulářů label také zabere čas v řádu několika vteřin. Formátovat významové seznamy jako seznamy i ve zdrojovém kódu to samé. A mohl bych pokračovat.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Novák

Datum vložení: 12.12.2003 14:41:56

Já jsem tedy v tom případě nepochopil, proč jsou tyto stránky dávány ke Kritice...

Avatar

Autor komentáře: Michal P

Datum vložení: 13.12.2003 15:23:49

Pravděpodobně kvůli reklamě.

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 12.12.2003 16:48:59

V něčem jste určitě lepší. Děkuji za připomínky. Všichni, kdo se na tomto projektu podíleli, dnes bedlivě sledují tuto kritiku.

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.12.2003 12:09:09

<I>Uff, Roberte, čekal jsem cokoliv, ale takovou odpověď rozhodně ne.</I>

asi tak, tahle reakce me osobne take mrzi

ke kritice samotne: osobne me tesi samotny napad, ktery je minimalne zajimavy, grafika taktez, takze tady spokojenost.

S tim formularem, to je jaksi slepenec, nevim, co ma byt cilem, ale tohle je kockopes - pro deti je to na pisu, pro dospely taky, imho by neskodilo to trosku to prehodnotit, osobne bych vyhodil vsechno krome tech prvni tri/ctyr poli ...

kod je udesny a pokud odmyslim specifikace pristupnosti, tak i tak ... myslim, ze konkretne asi nemusim

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 31.1.2005 0:12:36

No já teda taky zírám! Jak tohle vůbec může napsat někdo, kdo se webdesignem živí?! To je úplně neuvěřitelné. Dovolím si citovat ze stránek Roberta Němce, kde slibuje zákazníkům opravdové hory doly. Ve skutečnosti to jsou jen a jen prázdné řeči a bláboly. A ještě to dokáže stvrdit. Ten člověk má ale hroší kůži!
<I>
-Co náš webdesign automaticky zahrnuje:webdesign je vytvořen podle nejnovějších psychologických studií,
-součástí je vždy i základní optimalizace pro vyhledávače (SEO),
-rychlé načítání webových stránek,
-webdesign splňuje pravidla přístupnosti.
-Na vaše webové stránky se dostanou lidé z takřka jakéhokoli prohlížeče, operačního systému nebo zařízení
-je validní podle norem konsorcia W3C,
-je dobře vidět ve všech hlavních prohlížečích.</I>

Já nevím jak ostatní, ale na mě to působí jako výsměch.

Avatar

Autor komentáře: Pepa

Datum vložení: 12.12.2003 12:09:23

Myslim, ze je to jedna z nejlepsich praci, ktere jsem tady posledni dobou videl! Fakt cool! Jen tak dal...
-P-

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 13.12.2003 12:10:00

miluju vecne a konkretni, navic pochvalne kritiky

Avatar

Autor komentáře: Jiří Adámek

Datum vložení: 12.12.2003 14:34:37

Mno protože nemám ani čas ani náladu chodit do technických podrobností, můžu zhodnotit akorat muj subjektivní dojem z celéo webu :o).

Předně jsem rád, že se na internetu objevil nějaký originální projekt, který ocení nejen ti nejmeněí :o) Jen tak dále..

Co ovšem musím vytknout a mě osobně vadí, že dole v patičce píšete o tom, že je vše nekomerční, ale přitom tam bije reklama jako hrom. Je to napsáno neotřele a až drze, popravdě ty děti nebude zajímat, že prodáváte nějaké inetové služby. ROdiče dost pravděpodobně také ne. Každopádně jsem si vědom, že prezentovat se je nutné, spíše bych Vám doporučil to nějak splachnout jednou jednoduchou větou s odkazem na web (ktery tam ted stejne je). Věčte, že web pak bud ještě lepší ;o)

Avatar

Autor komentáře: Kei

Datum vložení: 13.12.2003 12:50:37

Je to velmi půvabný web, moc se mně líbí, kód moc hodnotit nebudu, akorát bych doplnila alty ke všem odklikům, kladně hodnotím zvětšování písma a také při zmenšení zůstává čitelné. Trochu mně vadí pozadí těch pěkných obrázků, přece jen je o tón tmavší než pozadí stránky a dobře je to vidět na číslování, kde je navíc použito formátu jpg , spíš by se hodil gif. Pak je to dost vidět na těch vločkách, obrázku na HomePage Kluk u schránky a kluk u dárku. Tyhle chybky by mně u mých webů celkem dost týraly. Ale pro mně je to jeden z lepších webu - dávám pochvalu

Avatar

Autor komentáře: zdenek

Datum vložení: 13.12.2003 20:49:02

Dobrý nápad, ale pokud to dělám rychle za nějakým cílem, potom nechápu proč to dávat ke kritice.

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 14.12.2003 2:56:14

Mám takový sen: dospět do stádia, kdy uděláme první (a pak druhý, třetí...) projekt, který bude totálně dokonalý. Dokonalý kód, dokonalá grafika, dokonalá psychologie... Prostě nikdo tomu nebude moci nic vytknout. Jenom pět chválu. :-)

Myslíte si, že takový stav je možný?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.12.2003 12:15:45

Takový stav zajisté je možný. Zbývá jen otázka, kde ;-)

Avatar

Autor komentáře: Roman

Datum vložení: 14.12.2003 15:04:37

Není to možné. Vždy se najde někdo co bude do všeho rýpat už jenom se závisti.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 14.12.2003 16:29:48

To je sice pravda, ale v celej diskusii som si nevsimol ani jeden prispevok, ktory by rypal len tak, zo zavisti. A myslim si, ze je skoda, ked projekt s perfektnym napadom a vybornou grafikou niekto na urovni kodu odflakne.
Tak len tolko som chcel.

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 15.12.2003 12:07:22

Je rozdil mezi rypanim ze zavisti a opodstatnenym komentarem, nemyslite?

Avatar

Autor komentáře: David Špinar

Datum vložení: 15.12.2003 12:22:02

<I>Mám takový sen: dospět do stádia, kdy uděláme první (a pak druhý, třetí...) projekt, který bude totálně dokonalý.</I>

Totální dokonalost je nesmysl. Co člověk to názor. Existují ale určité metody, který je třeba se držet. Míním tím třeba zásady použitelnosti, přístupnosti, viditelnosti pro vyhledavače atp. A takové weby dělat lze bez větších obtíží. Stačí jen vědět, jak na to, a držet se toho.

Právě proto mě mrzelo, Roberte, že jste při tvorbě tohoto webu na některé zásady, které sami propagujete a profesionálně nabízíte jako konzultační společnosti, naprosto rezignovali.

Avatar

Autor komentáře: Vlad_

Datum vložení: 15.12.2003 3:27:57

vytvarna stranka zustala na konformni urovni. Pop kulturu Zmatlikove neni treba rozsirovat, domnivam se.
Jinak vyborny napad, a to i z marketingoveho hlediska (nebo prave proto?). Jako u politiku - kdyz snahou o prosazeni sama sebe bude cinit i kousek vseobecneho dobra, nest.
A co se tyce vzhledu, dobre, ac nic objevneho - coz prispiva ke srozumitelnosti, ja vim. Presto mam radeji nove napady, zvlast kdyz se jedna o deti, ktere "jsou velmi chytre" :-)

Avatar

Autor komentáře: joejoe

Datum vložení: 18.12.2003 13:41:51

docela cool zpusob jak si vytvorit databazi emailovych adres na rozesilani spamu :-(

Avatar

Autor komentáře: Robert Němec

Datum vložení: 18.12.2003 18:30:48

To je samozřejmě nesmysl. Přečtěte si prosím <a href='http://www.milyjezisku.cz/navod.asp#reklamy' target='_blank'>http://www.milyjezisku.cz/navod.asp#reklamy</a>, případně <a href='http://www.milyjezisku.cz/dolozka.asp' target='_blank'>http://www.milyjezisku.cz/dolozka.asp</a>, než začnete hovořit o takovýchto blbostech.

Avatar

Autor komentáře: a

Datum vložení: 12.11.2004 1:11:36

a

Avatar

Autor komentáře: Iveta Fricová

Datum vložení: 9.10.2005 15:59:20

Tato stránka je Užasná

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz