Starší komentáře ke článku: mojecisteradosti

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jonko

Datum vložení: 27.2.2006 9:39:42

Musím povedať, že sa mi to páči. Jednoduché, čisté. Celkový dojem z webu mi ale kazí hlavička, ktorá na mňa jediná pôsobí nedotiahnutým dojmom. Skúsil by som určite zmeniť font písma a určite by som nepoužíval grafický prvok, mozaika?, ktorú som nepoužil nikde inde na webe. Kód je pekný, prehľadný tam nieje čo vytýkať. Celkovo na "amatéra" ;-) veľmi dobrá práca.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 12:01:36

Přeju dobrý den! Jako každý den prohlížím své oblíbené stránky včetně Intervalu a překvapen tu vidím svůj webík, který jsem přihlásil do kritiky snad již před několika měsíci(?). Pan Málek mi zřejmě zapomněl poslat upozornění ;-). Díky za pochvalu a za připomínky. Font je Verdana (patří k mým oblíbeným pro svou dobrou čitelnost a jistou eleganci), ale jistě by slušelo i jiné písmo. Hlavička je opravdu jednodušší, popřemýšlím. Moc díky a těším se na další připomínky.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 27.2.2006 15:02:39

Od: Interval.cz - kritika [kritikawebu@interval.cz] Odesláno: 12. února 2006 19:26 Komu: 'Pavel Piha' Předmět: FW: http://mojecisteradosti.unas.cz Dobrý den, Váš web byl zařazen na 27. 2. 2006. S úctou Vilém Málek šéfredaktor Interval.cz P. S.: Ocenili bychom, kdybyste mohli na svých stránkách uvést textový odkaz na Interval.cz (http://interval.cz) nebo na nich umístit naši ikonu (http://interval.cz/redakce/ikona/). > -----Original Message----- > From: Interval.cz - kritika [mailto:kritikawebu@interval.cz] > Sent: Friday, January 27, 2006 6:06 AM > To: 'Pavel Piha' > Subject: RE: http://mojecisteradosti.unas.cz > > Dobrý den, > > Váš web byl zařazen do našeho výběru na další měsíc. O úspěchu či > neúspěchu Vás vyrozumíme e-mailem. S úctou > > > Vilém Málek > šéfredaktor Interval.cz > > > P. S.: Tento e-mail neznamená, že Váš server skutečně bude zveřejněn. > > > > > -----Original Message----- > > From: Pavel Piha [mailto:ppiha@zuskomzaka.cz] > > Sent: Friday, January 13, 2006 5:19 PM > > To: 'Interval.cz - kritika' > > Subject: RE: http://mojecisteradosti.unas.cz > > > > Dobrý den, > > > > zasílám informace o svém webu: > > > > 1) Adresa projektu: http://mojecisteradosti.unas.cz > > 2) Účel a zadání: osobní stránky > > 3) Cílová skupina: zejm. amatérští hudebníci a hudební pedagogové > > 4) Typ projektu: amatérská tvorba > > 5) Použité technologie: HTML, CSS > > 6) Předmět kritiky: celý web > > 7) Autor: Pavel Píha > > > > S přáním hezkého dne Pavel Píha > > > > > > > > -----Original Message----- > > From: Interval.cz - kritika [mailto:kritikawebu@interval.cz] > > Sent: Saturday, December 03, 2005 9:26 PM > > To: ppiha@zuskomzaka.cz > > Subject: RE: http://mojecisteradosti.unas.cz > > > > Dobrý den, > > > > > > děkujeme za zájem o zařazení do rubriky "Kritika webu" na > Interval.cz. > > Rádi bychom, aby byla rubrika zajímavá a informačně hodnotná, proto > > bychom potřebovali několik dalších > > informací: > > > > 1) Adresa projektu (aby nedošlo k omylu). > > 2) Účel a zadání (čemu web slouží, příčina vzniku). > > 3) Cílová skupina (komu web slouží). > > 4) Typ projektu (amatérská, poloprofesionální, > profesionální tvorba). > > 5) Použité technologie (frontend - např. HTML, CSS; backend - např. > > PHP, MySQL). > > 6) Předmět kritiky (celý web nebo některá specifická část či > > hledisko). > > 7) Autor (kdo je autorem aplikace a designu - podmínkou > přijetí webu > > je zveřejnění občanských jmen autorů, přezdívky a názvy firem jsou > > nepřípustné). > > > > Viz též http://interval.cz/serialy/kritika-webu-na-interval-cz/. > > > > > > S úctou, > > > > Vilém Málek > > šéfredaktor Interval.cz > > > > > > >

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 15:56:10

Poslední mail z 12. února 2006 s informaci o zveřejnění webu ke mně nedorazil, ale nic se nestalo. Občas zkrátka něco nedojde, kam má.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 12:28:22

Á, četl jsem nepozorně - tím nevhodným fontem jste myslel font v hlaviččce. Tak to máte tedy pravdu :)

Avatar

Autor komentáře: jonko

Datum vložení: 27.2.2006 12:46:07

Ano myslel som iba hlavičku. :)

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Hurdes

Datum vložení: 27.2.2006 12:52:16

Stranky jsou vzhledove jednoduche a to se mi libi. Ale preci je tu jen videt že design zvitezil nad pouzitelnosti. Nelibi se mi, ze pro samotnou informaci zbyde s bidou 1/3 sirky obrazovky. Ninimalne bych udelal layout, ktery lepe vyuzije sirku obrazovky. Jinak se mi to libi.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 13:04:40

Díky za připomínku a uznávám ji. Původně jsem nepočítal s takovým objemem textu (stránka Hudba je nyní opravdu dlouhá), spíše jsem se soustředil na vytvoření zajímavého, ale jednoduchého a čistého vzhledu. Až později mi text trochu "narostl", takže teď je Vaše připomínka namístě. Určitě by se minimálně dala nynější šířka webu (750px) rozšířit na 770px. Moc díky :)!!

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 27.2.2006 13:11:37

já bych nerozšiřoval ten web celý, protože šířka nad 750 px už může působit problémy v 800x600... spíš zmenšit sloupec s fotografií...

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Hurdes

Datum vložení: 27.2.2006 13:24:14

Ja bych opustil myslenku pevne sirky a spise bych udal sirku dynamicky, tak, abych napr na monitorech s rozlisenim 1280 a vyssim nemel jenom prouzek, kde si ani nemuzu zvetsit velikost textu, protoze by mi na nej nezbylo misto diky pevne sirce. Takze sirka v % + mozne zmenseni grafickeho sloupce, ci uzsi okraje.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 13:49:49

Variant je hodně a určitě by se našla možnost, která by byla lepší, než mé dosavadní řešení. Jistojistě podumám a vyzkouším různé možnosti. Moc děkuju :)

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 27.2.2006 13:10:31

- Logo by klidně mohlo být textové, Courier je dneska všude... - Sloupec s fotografií je podle mě úplně zbytečný - obsahuje jen jednu fotku a zabírá téměř půlku stránky... - "NEMÁM RÁD REKLAMU!" - opravdu to tam musí být? ;) - odkaz na hlavní stránku by měl být / - hlavičku udělat klikací... (BTW, proč je v komentáři u hlavičky "neklikací hlavička"? ;))

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 13:35:11

Dobrý den a díky za připomínky! Textové logo není problém, ale grafická forma myslím také ničemu nepřekáží :). Sloupec s fotografií z hlediska obsahu zbytečný opravdu je. Na druhou stranu jsou to ale jen jednoduché osobní stránky a ta fotka je jedinou grafikou, takže bych se jí nerad vzdal :). Ale jistě máte pravdu, že zabírá mnoho místa. "NEMÁM RÁD REKLAMU!" být jistě nemusí, ale na tomto hostingu je reklama poskytovatele povinná, takže se od ní takto nepatrně "distancuji". Na nějaké oficiální nebo komerční stránky bych "NEMÁM RÁD REKLAMU!" jistě nedal :). "Odkaz na hlavní stránku by měl být /" - je to jistě správnější postup, uznávám. Odkaz na hlavní stránku (klikací logo) na webu je, ovšem na hlavní stránce je odkaz na hlavní stránku zbytečný a obvykle se nepoužívá. Děkuju, moc si cením Vašich připomínek!

Avatar

Autor komentáře: Mirrel

Datum vložení: 27.2.2006 14:17:25

Nechci tu diskuzi tahat někam jinam, ale pokud se chcete "nepatrně" distancovat od reklamy na WZ, máte možnost si hosting platit někde jinde a mít ho zcela bez reklamy. Předpokládám, že jako ředitel školy také nepracujete zadara. Jediné, co se mi nelíbí je ten polský znak nahoře. Ostatní je otázka různých názorů a různých pohledů. Díval jsem se i na jiné Vaše projekty a poradil bych u obrázkových pozadí menu si prostudovat u Pixyho doporučení jak se zbavit probliknutí u IE.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 14:32:36

Ano, souhlasím a už jsem provedl - mám už pár dní zaregistrovanou novou doménu i webhostingem bez reklam, jen jsem tam ještě nestačil stránky převést a provést novou registraci do katalogů. "Polský znak" je opravdu polský, ač být polský nemá - teprve teď jsem si uvědomil tu podobnost :-)). Za tip s řešením probliknutí pozadí u IE jsem velice vděčný - nevěděl jsem, že se to dá nějak eliminovat. Určitě prostuduju a moc děkuju!!!

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 16:56:53

Ještě moc prosím - nemáte někde po ruce odkaz na ono "Pixyho doporučení jak se zbavit probliknutí u IE"? Zkoušel jsem vyhledávání na Intervalu, na http://www.pixy.cz/ i Google, ale nenašel jsem. Byl bych vděčný. Moc díky :)

Avatar

Autor komentáře: mirrel

Datum vložení: 27.2.2006 20:24:59

http://wellstyled.com/css-nopreload-rollovers.html hlavně UPDATE na konci článku.

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 28.2.2006 11:16:43

báječné, díky :)

Avatar

Autor komentáře: jonko

Datum vložení: 27.2.2006 14:45:30

Mňa zasa hláška "NEMÁM RÁD REKLAMU!" dosť pobavila. Nechal by som ju tak ako je ;-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha - autor

Datum vložení: 27.2.2006 18:20:12

Ačkoliv se zdá, že diskuse na téma kritiky mých stránek již poněkud "utichla", ujišťuji vás ostatní, že budu tuto stránku dále sledovat a že tedy můžete psát další kritické připomínky. DĚKUJI VŠEM, KTEŘÍ MÉMU WEBU VĚNOVALI A VĚNUJÍ SVOU POZORNOST A ČAS - VÁŽÍM SI KAŽDÉ PŘIPOMÍNKY A RADY. DÍKY a přeju vám všem hezký den, plný samých čistých radostí :)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.3.2006 0:23:38

Mimochodem, ke sledování nových příspěvků lze využít exporty v RSS, Atom nebo RDF ;-)

Avatar

Autor komentáře: griffin

Datum vložení: 1.3.2006 0:25:59

ad text ze zalozky "webdesign" -- Zdrojový kód webu musí být vždy 100% validní. -- TiDy (rozisireni Mozilly pro offline HTML validaci, vrele doporucuji) mi hazi jednu chybu na radce: <h1><a href="index.htm">Moje čisté radosti<span title="Na hlavní stránku"></span></a>... chybove hlaseni: trimming empty <span> jde o to, ze se validatoru nelibi, ze je element <span> prazdny. svete div se, ale jde to jednoduse vyresit tim, ze se do spanu da komentar "<span><!-- --></span>". koza se nazrala a vlk zustal celej ;-] jinak ten obrazek (nejspise lezici "vy") by se mohl menit. pro kazdou zalozku jiny. web se mi celkove libi a pusobi na me prijemnym nepreplacanym dojmem. bohuzel az na tu hlavicku, kde je placnuty text Courierem, ten se tam vazne velmi nehodi. dale, zkuste si zobrazit stranku s vypnutymi css. nesouvisejici bloky (obsah/menu/paticka/...) by mely byt opticky oddeleny horizontalni carou <hr> ktera by byla pri zapnutych stylech neviditelna (uplne vyjmuta z toku). ja sam bych zobrazoval bloky v poradi "text z hlavicky <hr> nadpis aktualne otevrene stranky + obsah stranky <hr> menu <hr> paticka <hr> reklama" .. puvodne jsem xtel napsat asi jen tak tri vety, ale nejak se mi to rozepsalo

Avatar

Autor komentáře: griffin

Datum vložení: 1.3.2006 0:30:34

jezis on uz je brezen... rychle za kamna

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.3.2006 0:55:43

Obvykle se do toho "prázdného" spanu přidává nedělitelná mezera ;-) Je otázkou, zda prázdný bezvýznamový element je chybou. Tidy a některé další nástroje ho za chybný považují, oficiální validátor W3C nikoli. Validita XHTML je přitom v samotném standardu redefinována jako "to, co za validní považuje validátor W3C", což by znamenalo, že ostatní nástroje se mýlí. Podle mého názoru prázdný bezvýznamový element (v tomto případě span) invalidní není, nikoli ovšem kvůli oné tautologické redefinici validity ve standardu XHTML, ale ze sémantické logiky - když je element bezvýznamový, není nutné, aby měl obsah (nese pouze nezávislou doplňkovou vizuální informaci). Nástroje jako Tidy a podobné by měly rozlišovat, zda jde o prázdný element bezvýznamový (div, span) nebo významový (a, p, li a další). V prvním případě by byl na místě jen "warning", tedy upozornění na možný problém, v druhém případě "error", tedy prohřešek vůči validitě ;-)

Avatar

Autor komentáře: griffin

Datum vložení: 1.3.2006 9:09:13

myslim, ze s vami muzu souhlasit. mozna jsem chybne uvedl, ze mi to chazi chybu, ale hazi to jen upozorneni. pro me jde spise o to, ze mi TiDy nezobrazi hezkou zelenou fajfku, ale zluty trojuhelnik s vykricnikem. coz neni pro me uplne koser. pritom by stacilo tak malo a ... k tomu vyplnovani spanu tvrdou mezerou: tomu jsem se prave chtel vyhnout, protoze nbsp uz "neco" je, kdezto kometar, jeste ke vsemu zcela prazdny, neni nic (z pohledu vystupu) bohuzel uplnou validitu prezentace nici potom uz jen webz reklama, ktera je nevalidni (pamatuji-li se, je tam 5 varovani) s kterou autor asi nic neudela.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 1.3.2006 9:39:55

Myslíte "&nbsp;"? Ano, tvrdá mezera už skutečně "něco" je. O řešení s komentářem jsem uvažoval, ale nějak nedomyslel - nakonec je možná i logičtější ;-)

Avatar

Autor komentáře: griffin

Datum vložení: 1.3.2006 9:50:38

ano mel jsem namysli samozrejme  , nevedel jsem jaksi s tim vlkadaci formular poradi, tak jsem to nechal tak jakoze neentitne (to je teda fuj slovo)

Avatar

Autor komentáře: griffin

Datum vložení: 1.3.2006 9:51:49

no.. eh, tak se stalo prave to co jsem nechtel. mel jsem namysli &nbsp; asi bych mel vice sledovat nahledy, pardon

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha

Datum vložení: 1.3.2006 11:19:41

Díky za nové příspěvky a postřehy, pokusím se reagovat na všechny najednou: "Zdrojový kód musí být vždy 100% validní": Tidy používám také a i mně hází varování (tedy ne chybu) na element <span> - o tom problému vím. Řídím se spíše validátorem W3C, takže se v problematice validátorů a chyb x varování spíše přikláním k názoru pana Málka. Vaše příspěvky k tomuto problému si ale důkladněji prostuduju a určitě se z nich poučím - moc za ně děkuju! Změna obrázku na každé stránce je jistě dobrý nápad (mimochodem - na obrázku nejsem já, ale můj kamarád :). Písmo v hlavičce se nezdá optimální ani mně, takže s výhradou souhlasím (ostatně už tu zazněla) a zkusím vylepšit. Oddělení bloků čarou při vypnutých stylech je jistě dobrý nápad a přiznám se, že mě to ještě nenapadlo. Vyzkouším si to :) Díky za připomínky, jsem za ně vděčný!

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 1.3.2006 13:27:00

[i]"mimochodem - na obrázku nejsem já, ale můj kamarád"[/i] Hodně lidem dělá problém vystavovat někde svoji fotku, za tímto účelem nějakou vybrat nebo zhotovit. Vyhnout se tomu fotkou kamaráda není příliš častý tah, zkuste hádat proč. :-)

Avatar

Autor komentáře: Pavel Píha

Datum vložení: 1.3.2006 11:35:13

"uplnou validitu prezentace nici potom uz jen webz reklama, ktera je nevalidni" S tím se dá opravdu těžko něco dělat :), ale už to řeším změnou webhostingu, který je bez reklam.

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz