Starší komentáře ke článku: nosd.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Květoš

Datum vložení: 27.1.2006 8:48:08

1/ Web si mně líbí jako celek včetně designu, tedy grafiky a uspořádání. Navigace perfektní. Až na to, že se neví, co je vlastně HomePage. Zda se vracet na Úvod, či kde. Celý kód např. HomePage v CSS, což je super. 2/ Reference ovšem má tabulkový layout, s obrázky je to těžké, vím. Ale dalo by se to udělat přes OL,LI.. No, tato stránka není pěkná, je příliš začátečnická, hlavně s těmi popisy Občam Sdružení. To určitě předělejte

Avatar

Autor komentáře: Dundee

Datum vložení: 28.1.2006 19:41:19

Reference co mozna nejdrive predelam, dekuji. h1 uz jsem opravil, to podtrhavani nemelo moc vyznam. Odkazy jsem take opravil. Title jeste dnes dodelam. Acronymy tam necham, jelikoz jsou zde spravne. (ABBR IE stejne nebere) Mluvi se zde o tymu, protoze jsme tym:) V kotaktu je uveden kontakt pouze na kontaktni osobu, ostatni clenove chteji zustat v anonymite. Menu jsou dve, protoze jedno je hlavni a druhe pouze vedlejsi. Odkaz na Counter smazu.

Avatar

Autor komentáře: Tomcat009

Datum vložení: 27.1.2006 11:13:50

1) Design se mi na první pohled zalíbíl, kombinace barev se mi líbí. Na druhý pohled mi trošku vadí hranaté pole pro text, když zbytek je zaoblen. Celkově nic převratného a překvapivého, ale je to decetní a reprezentativní. Předpokládám, že to byl účel. 2)Trošku mě zarazilo, že všude se mluví o týmu a v množném čísle a v kontaktu je fotka jedné osoby a kontakt na ni. Nevypadá to podle mého názoru nejlépe (vím, to moc nesouvisi s designem :)) 3) Zdrojový kód mi přišel v pořádku, tam asi nemám co vytknout. Takže celkově si myslím zdařilý web.

Avatar

Autor komentáře: zelgaris

Datum vložení: 27.1.2006 11:36:46

Musim souhlasit s predeslymi komentari. Web jako takovy se mi libi. Ty reference by chtelo opravit, takhle to vypada strasne "nedospele" oproti ostatnim castem webu. A bily ramecek kolem hlavniho textu je kapitola sama o sobe ^_^ Ad logo) Clovek by cekal, ze i logo samotne bude klikaci a vracet na uvod. Odkazy by mohly byt defaultne podtrzene nebo mit alespon vyraznejsi barvu. Takhle hodne splyvaji s obyc textem. Akorat chudaci 800x600kari budou muset scrollovat horizontalne. Mozna by stalo za to trosku to zuzit i pro ne. Neni tam prehnane grafiky, takze bych v tom nevidel problem. A hezky "preoptimalizovany" title ^_^ BTW nadpis h1 by se mel pouzivat jen jednou na jedne strance.

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 27.1.2006 12:11:08

[i]BTW nadpis h1 by se mel pouzivat jen jednou na jedne strance.[/i] Nemusí, ale nemusí.

Avatar

Autor komentáře: zelgaris

Datum vložení: 27.1.2006 12:15:59

Ano, prave proto jsem napsal "by mel" a ne "musi", protoze jsem presne takovou reakci od nekoho cekal ^_^

Avatar

Autor komentáře: petr

Datum vložení: 27.1.2006 11:43:16

Proc se mi v sekci "sluzby" pri najeti na titulek "Webdesign - Tvorba www stránek" nebo "Databázové služby" tento podtrhne, je to odkaz? pak ale nefunguje. Pokud to neni odkaz, tak proc?

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 27.1.2006 12:32:15

- špatný titulek. Občas se nemění podle zvolené stránky a pak je příliš dlouhý. Když už, tak bych ho napsal naopak, tj. nejprve SEO a potom název webu. Ve Firefoxu v panelu vidím pořád jedno a to samé - moc jsem nepochopil smysl dvou menu - už po jednom zvětšení se ztrácí položka kontakt (FF) - ty odkazy skutečně podtrhnout - CSS ani HTML nepatří do acronymu ale do abbr

Avatar

Autor komentáře: zelgaris

Datum vložení: 27.1.2006 12:37:32

Asi ted budu vypadat jako blbec, ale co jste chtel rict tim: [i]CSS ani HTML nepatří do acronymu ale do abbr[/i] Fakt si nedelam srandu, zajima me to :/

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 27.1.2006 12:42:14

Myslel jsem jako slova v textu, možná to vyznělo trochu divně... <acronym title="hypertext markup language">HTML</acronym> --> správně je to <abbr title="hypertext markup language">HTML</abbr>

Avatar

Autor komentáře: zelgaris

Datum vložení: 27.1.2006 12:56:39

Dekuji za osvetleni.

Avatar

Autor komentáře: materfaker

Datum vložení: 27.1.2006 22:18:51

Naopak! Ide o akronym - ale aj ja by som použil <abbr> - ale z iných dôvodov.

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 27.1.2006 22:46:52

[i]"Naopak! Ide o akronym"[/i] Pro vyznačení zkratek slouží <abbr>. Pro vyznačení zkratových slov slouží <acronym>. HTML je zkratka, zkratové slovo je třeba NATO. [i]"ale aj ja by som použil <abbr> - ale z iných dôvodov."[/i] A z jakých tedy?

Avatar

Autor komentáře: Tom

Datum vložení: 27.1.2006 16:41:01

Nevýrazné grafické vyznění. Mdlé barevné kombinace. Neostré logo. Typografie bez nápadu. Tabulkový layout patří do školky. Věci jako statistika přístupů jsou pro uživatele bezcenné. Pozitiva hledat nebudu, kritika je od toho, aby se posílila autorova profesní úroveň, nikoli ego :)).

Avatar

Autor komentáře: Dundee

Datum vložení: 27.1.2006 22:48:15

Vsem prispevatelum velmi dekuji! Co mozna nejdrive se pokusim odpovedet na vsechny dotazy a opravit nedostatky.

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 11:00:27

ved je sice validny, ale semanticky sa vyznat v kode sa fakt neda. tagy nezapadaju do jednej roviny odsekov, pouzivat medzerniky je fakt zufalstvo. dalej nachapem co ma znamenat toto v <head> <!-- --> co sa objavuje za kazdym meta tagom

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 29.1.2006 12:00:06

Nemyslím si, že sémantika znamená, že všechny značky musí zapadat do jedné roviny odsekov.

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 29.1.2006 13:05:18

Komentáře v hlavičce jsem odstranil. Neměli hlubší smysl. Buhužel nevím co znamená jedna rovina odsekov. Myslíte tím jednu rovinu úseků? Ani tomuto termínu nerozumím. Je pravda, že budu muset změnit strukturu HTML. Aby byl první nadpis, pak hlavní obsah a až pak bude navigace. Zatím jsem na to neměl čas.

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 15:51:28

ja som nenerazal na rozlozenie casti stranky. tu som narazal na to, ze tagy maju rozdielnu uroven zaciatku a konca. a semantika tusim hovori aj o tom, aby zaciatocny a koncovy tag bol v rovnakej hladine zanorenia. je to dobre vidiet v menu kde to je vidiet u <ul id="menu"> cize ukoncovaci tag nieje v rovnakej urovni zaciatocneho. ale to je normalny fakt, ked sa na odsadzenie pouzivaju medzerniky a tabulatory, tak ako by sa mali

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 29.1.2006 16:20:14

Tak prave jsem predelal rozlozeni prvku stranky, podle jejich dulezitosti. Co se tyce polohy pocatecnich a koncovych tagu, tak to bohuzel nezmenim, protoze je stanka dynamicky generovana a delat v PHP odsazeni je dost slozite. Hlavni je, abych mel spravne odsazovane svoje zdrojaky...A to mam. BTW: Myslim si, ze struktura dokumentu je dulezitejsi nez odsazeni tagu.

Avatar

Autor komentáře: Tibor

Datum vložení: 29.1.2006 16:59:18

Možno pomôže tento "článok": http://tiso.blog.sk/detail-php-a-(x)html.html

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 17:22:49

ano struktura dokumentu je dolezita. obycajne nedodrzania neprehladnosti je v tom, ze kazdu chvilu mate echo a potom netusite kde to treba ako odsadit. existuju aj zlozitejsie weby a maju to prehladne. naco je potom \t ? odsadenie o jeden tabulator a vy namiesto toho pouzivate medzery ? nechapem

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 29.1.2006 17:47:52

[i]ano struktura dokumentu je dolezita.[/i] To možná ano, ale se sémantikou nemá pranic společného.

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 17:32:06

a este maly dadatok. stranka nieje vobec graficky zlozita. nechapem co je tazke na tom spravit prehladne XHTML jedine co sa furt meni je hlava cast stranky. takze aspon okraje sa daju spravit prehladne. zoberiem si vase slova zo stranky: "Při vývoji aplikací dbáme na validitu a čistotu kódu, rozšiřitelnost, přenositelnost a důkladnou dokumentaci." nejako sa ich nesnazite splnit, hlavne ta cistota. ked je volaco ciste, tak je to aj prehladne, jak zo vnutra, tak z vonku.

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 29.1.2006 18:25:23

Jen počkejte, on na vás za chvíli přijde Vilém a vysvětlí vám, že odsazování html je na nic. Mně už to kdysi vysvětlil a musel jsem mu dát za pravdu -- od té doby na \t při dynamickém generování html kašlu ;)

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 29.1.2006 18:47:45

Tak to bych si rad precetl...Vysvetloval ti to nekde v diskuzi?(da se to dohledat?) Je pravda, ze mi to taky prijde na nic.Zbytecne se zaplacavaji zdrojaky ruznymi upravami typu echo "\n";

Avatar

Autor komentáře: naluc

Datum vložení: 29.1.2006 19:46:36

Ano, bylo to tu někde v diskuzi, ale opravdu si nepamatuju kde přesně, je už to delší dobu. V principu jde o to, že html zpracovává prohlížeč a ten si stejně nadbytečné znaky ořeže. Pokud se chce člověk kouknout na přehledný zdroják, jsou na to specializované auto-formátovací nástroje ;)

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 29.1.2006 18:43:11

Cela stranka je postavena na Redakcnim systemu, takze to celkem problem je. Menu jsem uz usporadal. Obsah menit nebudu, edituje se pres webformular, takze se tam odsazeni da delat jen natvrdo.

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 19:13:38

hned to vyzera lepsie nie ? :) len nejako ste nedal na moju pripomienku pouzivat taby namiesto medzernikov. to sa robilo kedysi, dnes vsetko s tabmi ;) hovorim to preto, lebo jeden tag <p> je posunuty o jednu medzeru. co by sa pri pouzivani tabulatorov nikdy nestalo lebo zarovnavaju vzdy presne. toz tolko. je mi jasne, ze obsahovy kod sa neda zarovnat. ten mi nevadi. ja som narazal na to co je vzdy staticke, cize menu, hlavicka, paticka, bocne listy. jednoducho veci, ktora sa dlhu dobu nemenia. a tie by mali byt prehladne napisane.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 29.1.2006 22:51:12

1. Pletete si sémantiku s typografickou úpravou kódu stránky. Sémantika je něco úplně jiného, než co tady plácáte. 2. Typografická úprava kódu stránky je výhradní věcí nástroje, který používáte ke čtení tohoto kódu. Programátor nemá důvod kód jakkoli upravovat - je to nesmyslný požadavek z dob, kdy neexistovaly vhodné nástroje pro práci s kódem. 3. Typograficky upravovat kód stránky vkládáním nadbytečných bílých znaků, nenesoucích informaci, je nesmysl. Bílé znaky zbytečně zvyšují objem přenášených dat - u jedné jediné stránky to nejhraje roli, u mnoha stránek frekventovaného webu to může znamenat ztráty až několika gigabytů denně!

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 30.1.2006 8:25:32

ano. priznavam pomylil som si vyrazi slov. ale odsadenie ma jednu velku vyhodu a to pri uprave urciteho dokumentu, pretoze sa podla toho odsadenia viete lepsie zorientovat v kode ako neodsadzovaneho. a este k tym tabulatorom. urcite zaberaju menej bajtov ako medzery. to je dalsia vyhoda tabulatorov

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 30.1.2006 8:48:54

Odsazení je zbytečné. Prohlížeč ho nepotřebuje. Ani vy ho nepotřebujete - opatřete si profesionální nástroj pro práci s kódem, který vám libovolnou stránku upraví automaticky, kupříkladu PSPad.

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 30.1.2006 17:25:31

Ne, ze bych tu chtel delat nejakou reklamu, ale: At zije Honza Fiala a jeho PSPad!:-)

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 30.1.2006 17:22:37

Presne jak pisete: odsazeni je dulezite pro upravy kodu, lepe se v nem orientuje. Moje zdrojove kody toto pravidlo cti, generovany vystup ne.

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 29.1.2006 16:29:52

Myslíte toto: <ul>      </ul> Jako že by mělo být takto? <ul> </ul> Chápu to již správně? Jsem nějak zmaten.

Avatar

Autor komentáře: uzivatel

Datum vložení: 29.1.2006 19:14:07

ano, na to som reagoval

Avatar

Autor komentáře: Timy

Datum vložení: 29.1.2006 20:41:24

Já už na to sice reagoval, ale ztratilo se to ve struktuře diskuse. Takže ještě jednou: S formátováním kódu, tabelátory a mezerníky [b]nemá sémantika vůbec nic společného[/b].

Avatar

Autor komentáře: DJ Miky

Datum vložení: 2.2.2006 15:30:20

myslím, že "uvod" nebo "tvorba-www-stranek" v adrese nic angličanovi neřekne... když už tam jsou cool uris, tak by aspoňohly být v tom jazyce... a taky: v levém menu bych udělal klikací celé položky, ne jen ten text (např. u položky Aktualitky to tak jde, ale u ostatních ne. proč?)

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 2.2.2006 15:38:57

Bohuzel to zmenit nemuzu, protoze by bylo dost slozite udelat to prepinani jazyku. Mam to delany pres RS a musel bych ho kvuli tomu predelavat. Klikaci jsou cele polozky...bohuzel IE to ignoruje.

Avatar

Autor komentáře: um

Datum vložení: 2.2.2006 21:36:33

Možná to víte, přesto, kdybyste zadal u menu šířku v absolutních jednotkách např. px (což by u tohoto designu určitě šlo) IE by to neignoroval.

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 3.2.2006 23:14:07

Sirka u menu ([ul]) je v absolutnich jednotkach. A prvek [a] ma nastavenu vlastnost display:block. Takze by se mel roztahnout na celou sirku...proc tohle IE nedela nevim.

Avatar

Autor komentáře: Autor

Datum vložení: 4.2.2006 9:43:25

Pro klid svedomi jsem to ale radeji pro IE opravil...:-)

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz