Starší komentáře ke článku: odvarko.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 14.9.2005 9:53:15

Moc pěkné, přehledné, decentní. Možná bych jenom zvážil nastavení maximální šířky stránky (při 1280x102 jsou řádky přeci jenom dost dlouhé a hýbat s oknem prohlížeče mě nebaví). Možná by lepší čitelnosti pomohlo i o fous větší line-height. A přestože jsem zastáncem obloučků a mírných grafických vylomenin, tento design se mi líbí.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 14.9.2005 13:42:55

Po pravdě řečeno, nechápu z čeho jste tak unešen. Toto veskrze minimalistické řešení, které rozhodně neoplývá originalitou (symetrický kontrast černá-bílá je trochu ohrané téma), ve mne bohužel nevyvolává přemíru estetického cítění. Technická dokonalost, validita ap. je hezká věc, ale z mého pohledu patří k dobrému designu i grafika. Zachování přehlednosti nebylo při daném rozsahu webu až tak velkým problémem. A ještě málé rýpnutí na závěr ? Mohl by se autor vyjádřit, co si představuje pod pojmem "poloprofesionální" ?

Avatar

Autor komentáře: Plaváček

Datum vložení: 14.9.2005 14:20:04

No, já jsem si zapnul zelenou a ta je příjemná na oči. Souhlasím, že jde o minimalismus, ale je na tom snad něco špatného? Podle mě svůj účel web plní naprosto vzorně.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 14.9.2005 15:42:11

Já netvrdím, že bych si po návštěvě stránek neudělal dostatečný obrázek o autorovi, ale stránky rozhodně nepovažují za výrazně pěkné. Web je funkční, s dostatkem informací, v žádném případě není ošklivý, ovšem s trendem 'žádná grafika, hlavně, aby se korektně zobrazovaly v Lynxu' se nemůžu smířit.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 14.9.2005 17:48:53

A co "klasický" produktový design? Ten má přeci také zastánce jednoduchosti a "načančanosti" - a v užitém designu je převaha minimalistických řešení jasně vidět...

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 15.9.2005 13:21:18

Nesrovnávejte jablka a hrušky. Hledat souvislosti mezi uměleckým minimalismem a jednoduchou webovou stránkou je poněkud scestné. Když Malevič nakreslil černý čtverec na bílé plátno, všichni rozkoší, kterou v nich tento obraz vyvolával, ani nedýchali. Berte to tak, že vyjímeční lidé vytvářejí vyjímečné věci. A v takovém případě ustupuje samotná materiální podstata do pozadí, důležitějším prostředkem se stává myšlenka, duchovní obsah. Navíc klasický design poskytuje autorovi širší pole působnosti než má k dispozici "pouhý" webdesigner. Nejenom tvar, barva, ale především pak i dobře zvolený materiál udělají z jednoduchého objektu luxusní bytový doplňek. Návštevníka webu oslovuje v zásadě jenom grafický layout a samotné informace, které jsou prezentovány ve formě obyčejného textu. Takže nevidím jediný důvod, proč se raději nevydat cestou graficky přitažlivých designů.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.9.2005 13:28:16

Jablka a hrušky? IMHO produktový design je vždy produktový design. Kde berete přesvědčení, že zrovna WWW stránky nesmějí být jednoduché, přehledné a funkční? Vaše přesvědčení, že jednoduchý design není přitažlivý, je, ujišťuji vás, pouze vaše - nikdo vám ho nebere, ale také s ním nikdo nebude souhlasit ;-) [i]...Když Malevič nakreslil černý čtverec na bílé plátno, všichni rozkoší, kterou v nich tento obraz vyvolával, ani nedýchali. Berte to tak, že vyjímeční lidé vytvářejí vyjímečné věci...[/i] Ano, názor, že jakákoli blbost je hodna obdivu, vytvoří-li ji osoba v politickém kursu, je mi znám. Rozhodně ho však nehodlám uznat ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 15.9.2005 16:44:33

Začínáme se ubíram tam, kam jsme asi nechtěli. Za prvé bych rád veděl, kde Vy berete přesvědčení, že jsem něco podobného tvrdil ? :) Pouze jsem zmiňoval, že grafika k webu neodmyslitelně patří. Jde to i bez ní a výsledek je leckdy dokonalý (viz. můj odkaz v některém z předešlých příspěvků), ale konkrétně web pana Odvarka není až na přehlednost a mírně nadprůměrný design ničím vyjímečný. Za druhé, ani já se nepodřizuji nesmyslným módním trendům, bohužel se nemůžu ubránit pocitu, že v tuto chvíli je v politickém kurzu fádní, ale zato validní a xx manifestů dodržující web.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.9.2005 18:13:20

[i]...Za druhé, ani já se nepodřizuji nesmyslným módním trendům, bohužel se nemůžu ubránit pocitu, že v tuto chvíli je v politickém kurzu fádní, ale zato validní a xx manifestů dodržující web...[/i] Kyby v předchozích letech páni grafici fušující do webdesignu neignorovali technické normy, nemohly by se dnes stát módním doplňkem. Pokud hodláte klást proti sobě "graficky načinčaný" web a web technicky správný, vždy zvolím ten druhý. Nemám zájem se nechat přizabít konvicí na kávu jen proto, že designérovi nevyhovovala technická norma o provozu takového zařízení.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 16.9.2005 13:52:10

[i]"Nemám zájem se nechat přizabít konvicí na kávu jen proto, že designérovi nevyhovovala technická norma o provozu takového zařízení." [/i] Pane Málek, ve vší úctě, Vaše srovnání jsou doopravdy úsměvné.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Klement

Datum vložení: 17.9.2005 12:50:03

Přijde mi, že pan Málek je příkladem fenoménu posledních let - lidí normo-milců, kteří u mě budí dojem, že jsou tak trochu odtržení od reality. Pokud přivedu několik náhodně vybraných uživatelů internetu, tak vám většina z nich řekne, že je tyto stránky nezaujaly nebo se jim přímo nelíbí. Proboha, web děláme pro lidi a ne pro normo-milce. Toto je spíš obecný postřeh. Uznávám, že konkrétně tyto stránky svým charakterem nevyžadují zrovna oslnivou grafiku.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.9.2005 18:57:50

Uznávám, že jsem technomil a rozhodně mám respekt ke všem normám. Většina z nich byla vymyšlena lidmi mnohem inteligentnějšími a zkušenějšími, než jsem já, nikoli proto, aby bylo čím buzerovat svobodomilné polistopadové východní demokraty, ale proto, aby méně zkušení lidé byli uchráněni bolestných a často velmi nebezpečných omylů. Ve své kariéře už jsem mnohokrát viděl důsledky nerespektování norem a některé byly smrtící. Ujišťuji vás, že by vám stačil jediný pohled na člověka s mozkem v podpaždí a hned byste změnil názor, zvlášť kdyby bylo na vás toho člověka posbírat do plachty...

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 18.9.2005 18:58:38

Jak se říká, princip je princip. Pokud ho jednou porušíte...

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 19.9.2005 3:02:04

Studuji medicínu, takže nejenom, že jsem měl možnost setkat se s různými případy, ale především vím, co to znamená dodržování zavedených norem a pravidel. Vemte si kupříkladu chirurga. Před operací musí projít sérií hygienických úkonů a i samotný zákrok pak doopravdy provádí podle určitých standardů. Myslíte si ale, že existují technické postupy pro všechny nečekaně vyvstalé situace ? Pochopitelně neexistují a tehdy nezbývá operatérovi než se spolehnout na chladnou rozvahu, zkušenosti a notnou dávku intuice. Lidský život nemůžete nalinkovat manifestem nesoucím prapodivné kódové značení. Každý jsme individualitou, která je povinna akceptovat principy demokracie a svůj úsudek řídit zdravým rozumem tak, abychom nenarušovali práva druhého. Jinými slovy řečeno, bez pravidel nelze existovat, ovšem ne vždy je žádoucí na nich tvrdošíjně bazírovat. Teď jsme se již ale definitivně dostali mimo rámec diskuze na Intervalu. Proto Vás, pane Málek, ještě jednou poprosím, používejte trochu smysluplnější přirovnání. Konec konců jde jenom o webovou problematiku.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 19.9.2005 6:07:05

Jestliže si myslíte, že normy a pravidla jsou tu proto, aby se jimi řídili ostatní ve váš prospěch, nikoli však vy ve prospěch ostatních, pochybuji, že přijmete jakékoli mé přirovnání. Diskutovat s vámi na toto téma tím pádem považuji za ztrátu času.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 19.9.2005 11:11:52

Páne Málek, doposud jsem Vás považoval za rozumnou bytost, se kterou se dá věcně diskutovat. Nyní mě bohužel přesvědčujete o opaku. [i]...tak, abychom nenarušovali práva druhého.[/i] Jestli jste toto nepochopil, tak ztrácím chuť s Vámi debatovat na jakékoliv téma.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 14.9.2005 15:49:07

Abych se ale stále neprezentoval jako odpůrce light designů, kupříkladu http://www.clip-n-seal.com/ považují za stránky dokonalé ve všech směrech.

Avatar

Autor komentáře: Palmic

Datum vložení: 3.10.2005 12:49:58

http://www.rifers.org/ http://www.jetbrains.com/ http://cenqua.com/

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 14.9.2005 15:14:38

Pod pojmem "poloprofesionální" si představuji web, který dobře plní svůj účel, což je v tomto případě prezentace osobní tvorby. Nemyslím, že o profesionalitě webu nějak výrazně vypovídá jeho rozsah (pokud nejde o extrém), protože to je při správné konstrukci aplikace už jen rutinní záležitost. Pokud má uživatel získat to, co hledá, pak není důvod minimalistickou aplikaci nějak zesložiťovat. Souhlasím s tím, že po grafické stránce nejde o žádnou pecku, nicméně při použití pružného layoutu jsou grafické možnosti značně omezené. Rád bych věděl, jestli pojem "poloprofesionální" v mém případě považujete za příliš neskromný.

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 14.9.2005 15:31:35

Zmiňovaná "poloprofesionalita" nebyla dávána do souvislosti s rozsahem webu šlo mi spíše o hloupé slovičkaření. Jestli si pod tímto výrazem představujete web, který si klade za cíl prezentovat osobní tvorbu, bez úmyslů cokoliv zpeněžit, jde o osobitý výklad, ale v zásadě proti němu nelze nic namítat. Asi už jsem jenom alergický na ty spousty "poloprofesionálních webdesignerů".

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 14.9.2005 15:44:24

Když jsem psal do Intervalu žádost o vystavení webu, tak jsem nejprve použil pojem "amatérská tvorba", ale ten mi později přišel příliš skromný a nechtěl jsem ho používat jen proto, že se jedná o osobní stránky. Ovšem prohlašovat to za profesionální tvorbu by bylo skutečně provokativní a namyšlené, takže výraz "poloprofesionální" mi přišel jako vhodný kompromis a svou žádost jsem poopravil.

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 15.9.2005 8:33:04

zdravím, musím souhlasit s panem Novotným ohledně názoru na design. Já nevím, ale dle mého skromného názoru, když už to je osobní stránka, tak proč se na ni pořádně graficky nevyřádit? Zde přeci neplatí žádné omezení...Dočetl jsem se, že autor má v oblibě malování a 3d scénu, fajn, tak proč si podle těchto zájmů nevytvořit design, který by byl originální a neokoukaný. Takhle to ztrácí šmrnc....a je to nuda. Sice obsahově a technologicky je to ok, ale já osobně si radši chvíli počkám, než se web načte a pak se kochám grafikou, než když mě to sice najede za necelou vteřinu a grafika tam není v podsatě žádná...Až jednou z toho věčného sezení u počítače oslepnu a začnu používat JAWS, tak budu trvat jenom na výborném technologickém zpracování, ale ještě si chci užít nějakou tu grafiku, protože ještě vidím ;-) Takže, nebojte se grafiky, zkuste se na tom vyřádit....určitě to bude stát za to ;-) Vím, že někdy méně je více - nejsem přímo zastáncem, že co web, to grafický unikát, který má stránku velkou půl mega, ale tady si myslím, že trošku okořenit by to neškodilo... přeji pěkný den, dymik

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 15.9.2005 10:50:53

Ten design, to byl takový pokus, jak při minimu grafiky dát webu atraktivní vzhled. V jednoduchosti je krása. Jak je vidět z příspěvků, názory se v tomto směru výrazně liší. Snažil jsem se co nejstriktněji dodržovat zásady přístupnosti a upřednostňovat strukturu obsahu, což v kombinaci s pružným layoutem moc velké grafické možnosti nedává. Stávající design ponechám, protože kladných ohlasů už získal dostatek, nicméně motivován Vaším názorem i názory ostatních, zařadím do stránek co nejdříve nový alternativní vzhled, na kterém se graficky vyřádím ;-)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 15.9.2005 13:23:59

Mně se stránky vcelku líbí. Grafický efekt dvoubarevného kontrastu sice je možno pokládat za jednoduchý a ohraný, ale pouhý letmý pohled do reálného světa mi dosvědčuje, že je stále atraktivní a účinný. Navíc jsou stránky také funkční - co víc bych si mohl přát? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 15.9.2005 15:24:53

Jen malá poznámka k tomu "vyřádění se". Já myslím, že po pár prezentacích, které chce mít zadavatel plné flashe, barviček, hejblátek atakdál, může slovo "vyřádit" znamenat právě čb design osobních věcí. IMHO :-) P.S. Osobně upřednostňuji jednoduchost takže web má moje VELKÉ sympatie ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 15.9.2005 15:49:54

Naprosto souhlasím, trefná poznámka!

Avatar

Autor komentáře: Jaroslav Novotný

Datum vložení: 15.9.2005 16:51:21

Proboha, proč sem pořád taháte ty nesmysly s flashem, blikajícíma gifama atp. Právě to, že Vám grafik vytvoří líbivou prezentaci, při zachování rozumné velikosti, hovoří o jeho schopnostech.

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 15.9.2005 17:33:17

To jistě, ale musíme rozlišovat mezi tvorbou osobní a komerční. Komerční projekty se řídí požadavky zadavetele, a ty jsou mnohdy náročné, protože grafika musí uživatele oslnit. Všimněte si, že o tomto postupu netvrdím nic špatného. Když dělám osobní stránky, mám naprosto volné možnosti, chci jim vdechnout něco nového, a tím je pro mě jednoduchost a přímočarost.

Avatar

Autor komentáře: Akaiman

Datum vložení: 15.9.2005 17:52:29

Nějak úplně nechápu co jste myslel tím "pořád taháte". Prostě jsem napsal autorovi svůj názor. Povšimněte si, prosím velkého "IMHO". Nikomu nic nevnucuji a rozhodně tu nehodlám provolávat co hovoří o čem a jaký styl je lepší atakdál. Ok?

Avatar

Autor komentáře: dymik

Datum vložení: 15.9.2005 17:34:51

Jasně všeho s mírou, stránky musí být v prvé řadě použitelné. Ale myslím si, že stránky mohou být použitelné i bez toho aby obsahovali jenom pár sloupců plus pár ikonek validátoru nebo něčeho podobného. Prostě troška té grafiky by neškodila. Ale každému se líbí něco jiného ;-)

Avatar

Autor komentáře: Daniel Kulhánek

Datum vložení: 15.9.2005 22:13:27

Pane Novotný, na webové stránky se chodí za účelem informací, nebo designu? Chodíte na se www.interval.cz koukat na modré tabulky a říkat, chtělo by to zlepšit? Nebo sem chodíte proto, abyste se něco nového dočetl? [b]Já myslím, že na web se chodí kvůli informacím ...[/b]

Avatar

Autor komentáře: Filip

Datum vložení: 15.9.2005 23:23:20

Já si naopak myslím, že Váš příspěvek je dost úsměvný :) Já souhlasím s tím, že na web se chodí kvůli obsahu ale to přece nevylučuje, aby i forma měla úroveň, navozovala atmosféru. Nakonec, je tato diskuse pouze o obsahu nebo technickém řešení? Je i o formě, designu a proto se to zde řeší. U tohoto webu, myslím, že by nějaký odvážnější graf. počin neškodil. Autor přeci něco takového tvoří... třeba trochu rozpracovat tu myšlenku s karetními symboly. Neříkám, že je to špatné, má to podle mně opravdu úroveň, ale podle mně, by se tento vzhled hodil spíš k blogu nejakého hráče pokru, nebo Michala Horáčka :D(subjektivně)

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.9.2005 5:35:50

Troufám si tvrdit, že na www.interval.cz nechodí nikdo ;-(

Avatar

Autor komentáře: Daniel Kulhánek

Datum vložení: 16.9.2005 15:12:21

http://interval.cz/ ;-)

Avatar

Autor komentáře: geuin

Datum vložení: 14.9.2005 10:11:36

trochu jsem se vylekal, když jsem přešel z úvodu dolů. Překvapila mě změna rozložení stránek, myslím, že to je škoda. Představoval bych si je kompaktně i v tomto směru- buď kontrast barev půl na půl, nebo varianta u jak u dalších odkazů. A možná bych zrušil link na mejl v nadpisu u všech stránek (není link pouze v úvodu). Jinak jsem fanda takových jednoduchých a výrazných designů. Dobrý!

Avatar

Autor komentáře: Teon

Datum vložení: 14.9.2005 10:24:12

bych mohl vytknout. Tou je opravdu hodně nevýrazná změna ve zvýraznění odkazu v pravé cásti.

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 14.9.2005 17:41:37

Jasně, opravil jsem. Díky.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 14.9.2005 10:29:49

Plaváček mne "předběhl" :-)) takže se budu opakovat: a) pěkné, pružné, elastické (to aby ti, co dodnes nepochopili jak může být udělaný pružný layout a pořád se tu naváželi do mé kritiky vodorovného rolování) b)větší line-height - částečně to i vyřeší problém čitelnosti při dlouhých řádkách, takže nebude potřeba ihned hledat řešení pro max-width c) design - mimořádně se osobně vyjádřím - fakt dobré a změna šířky levého pruhu při zachování layoutu ovládání - je přínosem = výrazná úvodní stránka - a při zúžení více prostoru pro vlastní obsah v jednotlivých sekcích (nabídkách)

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 14.9.2005 15:26:55

b) line-height jsem zvětšil na 150% a už je to jiný kafe

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 14.9.2005 18:56:38

tak, tak, asi to bude znít rouhavě, ale už na tom nic nepředělávejte, dalších výtek k designu nedbejte - přiznám se, že mne to svým způsobem inspirovalo, protože je to vyvážené - forma je v souladu s obsahem ... a právě ta čb kombinace působí tak jak má - impozantně, jednoznačně, nevím, zda jsem odhalil vaši tvůrčí myšlenku, ale ve mně to jednoznačně evokuje pohled na otevřenou knihu o dvou stranách - a osobní stránky jsou "knihou" - vašeho profesního i osobního života .. fakt dobrý

Avatar

Autor komentáře: jméno a příjmení

Datum vložení: 14.9.2005 11:23:04

to jako že se autor inspiroval u něho pěkný a decentní, možná až moc :) jediný co mi trošku nesedí (ale to nemám rád obecně) je použití tagu br na oddělování příspěvků jo písmo by mohlo být větší, ale není problém ho zvětšit

Avatar

Autor komentáře: Martin

Datum vložení: 14.9.2005 20:36:36

Většinou se zde nevyjadřuji, ale dnes mi to nedá, i když budu opakovat... Mně Vaše stránky oslovily jak náplní tak zpracováním (a nejen proto, že jste Linuxák... :-)). Myslím, že v době přemrštěnosti grafiky na každém webu (nemluvě o flashi) se takovýto web musí pochválit.

Avatar

Autor komentáře: Korektor

Datum vložení: 15.9.2005 0:37:08

Když si tu stránku otrevřu, vidím velmi slabý odvar. Nezlobte se, ale ta stránka je naprosto nezajímavá a nudná. A co se týče obsahu. Ten koresponduje s kvalitou "designu".

Avatar

Autor komentáře: Railbot

Datum vložení: 15.9.2005 9:54:51

Bohuzel musim souhlasit s nazorem, ze stranka je po vizualni strance naprosto o nicem. Je to nuda. Nic zajimaveho pro oko a to je chyba. Obsah to muze mit jaky chce, ale divat se na to dlouho neda, usnul bych u toho. A jak uz tu nekdo rekl - na osobnich strankach se da prece vyradit, cekal bych od nich teda neco vic, nez je videt v tomto pripade.

Avatar

Autor komentáře: Teon

Datum vložení: 15.9.2005 10:49:27

Nesouhlasim s vami. Po vizualni strance je to pekna paradicka.

Avatar

Autor komentáře: Roland

Datum vložení: 15.9.2005 16:56:37

Černá a bílá kombinace je skvělá, já ale raději stříbrnou. Na webu ale stříbrná vypadá odporně (šedá není stříbrná), takže buďme vděčni za tu bílou s možností změny vzhledu na zeleno (červeno) bílou :) [b]Co bych vytkl:[/b] Osobně nemám rád zvýrazňování pozadí u odkazů, je to ale čistě subjektivní názor. Druhou výhradou je úvodní stránka, kdy je na začátku rozdělena odhadem na dvě poloviny a na dalších sekcích se menu zůží odhadem na čtvrtinu. Ten skok mi vadí, ale je to opět čistě subjektivní.

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 15.9.2005 17:12:30

[b]Zvýrazňování odkazů:[/b] Pokud mají aktivní odkazy ladit k barvě pozadí stránky, která se v závislosti na zvolených barvách také mění, pak mě nenapadá jiná možnost :-( [b]Změna šířky menu:[/b] Pro obsah musí být vpravo dostatek místa, takže je bohužel nutné změnit na ostatních stránkách rozložení. Úvodní stránka zase musí být půl na půl, aby působila požadovaným dojmem.

Avatar

Autor komentáře: franta

Datum vložení: 15.9.2005 18:25:41

pěkná diskuze, ale trochu se kamsi zvrtla, založil jsem nový příspěvěk, protože chci reagovat na tu spoustu již napsaných slov ve vícero příspěvcích ... bohužel zde se často podle mého soudu projevuje nepochopení autorova (ať chtěného, či pouze docíleného) úmyslu, stvořit stránky, které budou mít svoji formu v souladu s obsahem, a to myslím, že se mu podařilo na výbornou, v okamžiku, kdy bude reagovat na volání po grafice, na které se "vyřádí", bude obsah potlačen na úkor formy, pokud autor chce prezentovat především tu formu, pak se musí vrhnout na novou grafiku pokud chce však prezentovat obsah je stávající grafika právě tím, co je v harmonii s očekávaným obsahem obecné posuzování vzhledu je natolik subjektivní záležitost, že se nepodaří vytvořit "cosi", co se bude líbit všem, tak jako se někomu nelíbí krychle a líbí se mu koule, tak u jiného je to naopak .... bohužel často platí, že lidí, kteří preferují vnější atributy a pomíjejí podstatu, mají nevýraznou až plochou osobnostní charakteristiku (pokud se tu někdo teď z diskutujících urazí, je to jenom jeho problém :-) ...), takže se vracíme na počátek a mohu použít jednu sekci tohoto webu - a to básničky - tak zde je krásně vidět soulad a souměrnost, kterou autor docílil, další grafika by potlačila vlastní text a odváděla by od něj pozornost - samozřejmě pokud by byla součástí tématická ilustrace, ta by měla jiný význam ... to však nelze pak považovat za "grafiku" stránek, ale autor by musel zcela cíleně tvořit tématicky zaměřené "objekty" ... což asi není předmětem této diskuze ...

Avatar

Autor komentáře: Jan Odvárko

Datum vložení: 19.9.2005 0:15:56

Všem vám moc děkuju za kritiku, rozhodně pro mě byla přínosem. Ačkoli Franta má pravdu, že jsem se snažil propojit obsah s designem, vytvořím, jak už jsem psal, alternativní styl, který bude graficky zdobnější. Výchozí design ale zůstane stejný. Ještě jednou díky!

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz