Starší komentáře ke článku: pa

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 16.2.2004 1:27:46

- cekal bych lepe vyreseny tisk (paticka, barva, uvodni strana)
- nepochopil jsem ikonu "pripraveno k tisku" - cekla bych alespon jednoduchy JS "javascript: onclick=print()"
- navigace na strankach se leckdy jevi jako velky chaos napr. <a href='http://www.czso.cz/kraje/pa/cisla/1/13/5302033q/1353033q.htm' target='_blank'>http://www.czso.cz/kraje/pa/cisla/1/13/5302033q/1353033q.htm</a>
- pomerne snadno prehlednutelny odkaz na domovskou stranku pardubickeho statickeho uradu - osobne bych ho necekal v paticce a v pravo nahore jako maly erb, to spis jako vetsi cast hlavicky
- i presto ze je web beztabulkovy, tak mi prijde ze divy supluji komplentni tabulkuvy layout
- hover efekty cini odkazy spatne citelnymi

pokud mate v CSS
- padding/margin:0px 0px 0px 0px; je naprosto zbytecne opakovat stejne hodnoty staci jednou

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 7:42:46

ad 1) máte pravdu, hlavní stránka je z hlediska tisku problematická. Mírně jsem ji upravil - ono je otázkou, co z hlavní stránky vlastně tisknout.
Jinak ostatní stránky se tisknou bez navigace.
ad 2) na té ikonce je v Titlu, že je stránka k tisku připravena. Myslel jsem, že je to dostatečné.
ad 3) chaos v navigaci - prosil bych více slov, takto nevím co konkrétně.
ad 4) více jsem se bál, že budete proti použití znaku Pardubickéo kraje. Domníval jsem se, že to místo vpravo naoře je tak obvyklé, že velikost stačí.
ad 5) ?
ad 6) hover efekty na hlavní straně, či uvnitř
ad CSS - máte pravdu, škoda místa (opakování není vždy matkou moudrosti:-)

Avatar

Autor komentáře: Hermit

Datum vložení: 16.2.2004 12:14:26

ad3) zkousel se to prochazet s vypnutymi styly pomoci klavesnice a reknu vam ze to je utrpeni, ale to je detail
- urcite bych doplnil "preskocit navigaci", normalne by bylo skryto

ad6) tak jako ze vseobecne, malo kontrastni text vs. background

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 16.2.2004 8:05:34

Je to celkem slusna stranka, ale ve stavajici podobe mam nekolik vyhrad k celkovemu vzezreni a ovladani.
Hlavni dojem z celeho webu je necelistvost a neusporadanost. Chtelo by to nejak lepe graficky sjednotit souvisejici casti stranky. Nemusi jit nutne o spoustu bitmapove grafiky, ale vhodne barvy ramecku, podkladu apod. by tomu mozna docela prospely.
Naopak prilis barevnosti (podle me zbytecne) se clovek docka v odkazech a v jejich 'hover' podobach - ruzne varianty modre se zlutou/bezovou, cervena na modre... i to se pridava k celkovemu dojmu nejednotnosti.
Dale mi pak neni jasne, proc je v jednotlivych sekcich hlavni menu na opacne strane nez na hlavni strance - to docela mate.

Jinak pri pohledu do vlastniho kodu stranky to vypada slusne, jen mozna takova malickost: pouzivate prilis mnoho klicovych slov, v modernich vyhledavacich muze spise uskodit.

Takze shrnuto: kod cisty a solidni, vylepsil bych ovladani a doladil, ci mozna jeste lepe predelal celkovy design.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 8:32:12

Příliš barevnosti - jedná se vlastně jen o hlavní stránku, kde jsem k výraznějšímu označení novinek použil červenou.
Hlavní stránka odpovídá svým rozložením stránkám ostatních krajů (viz <a href='http://www.czso.cz/kraje' target='_blank'>http://www.czso.cz/kraje</a> ). Ostatní stránky jsou již na mě a já se domnívám, že většina návštěvníků jsou praváci. Proto menu vpravo.
Metainformace - ano zde vidím problém k řešení ale při cca 2,5 tis. stránkách je to dlouhodobější práce (při současném stavu).

Avatar

Autor komentáře: Marek Moškoř

Datum vložení: 16.2.2004 12:23:07

ad - praváci

Zde musím oponovat. Právě kvůli pravákům by mělo být menu umístěno vlevo. Zde by vám nejspíše lékaři sdělili, že vše je dáno hemisférami mozku a praváci lépe vnímají informace umístěné nalevo. Pár příkladů ze života:
- pravák držící myš v pravé ruce kliká levým tlačítkem myši
- pravák - střelec - má pouzdro svého koltu umístěno nalevo
- obsah tiskovin (noviny, reklamy, časopisy) čteme od levého horného rohu - počáteční orientační bod

Proto se mi nezdá nejvhodnější umístění menu napravo - leváci jistě ocení, ale pro majoritní praváky to není příliš pohodlné řešení - pokud ovšem nejsou z Izraele anebo Jemenu :-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 12:36:30

Potom nechápu, proč jsou rolovací lišty všech programů vpravo a ne nalevo ;-)

Avatar

Autor komentáře: le-on

Datum vložení: 16.2.2004 14:06:02

protoze to tak vymyslel velky bill gates :o) od verze Win2000 uz ale mohou byt i vlevo... zalezi na autorovi aplikace.

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.2.2004 12:47:50

A já musím oponovat Vám, protože Vámi uváděné příklady jsou nesmyslné - levým tlačítkem myši se kliká, protože vlevo je na pravé ruce umístěn nejšikovnější prst, kolt se (ne vždy) umisťuje doleva kvůli snadnějšímu tasení - to vše má objektivní anatomické příčiny, které lze ověřit. Jedinou námitkou, kterou lze připustit, je čtení tištěných materiálů zleva doprava a shora dolů - zde ovšem jde o kulturní úzus, který, byť i on je podpořen fyziologicky, lze návykem snadno překonat ;-)

Avatar

Autor komentáře: Marek Moškoř

Datum vložení: 16.2.2004 16:58:30

No jo, beru, že má přirovnání trochu pokulhávají (ostatně které přirovnání je dokonalé, že?), ale na druhou stranu já dávám přednost "kulturnímu úzu" a menu vpravo (teď nemluvím o webech, kde se to naprosto hodí) mi opravdu nepřirostlo k srdci, zejména jsem-li zvyklý klikat vlevo :-)
A propo: Mým nejšikovnějším prstem je palec ;-)

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 16.2.2004 13:45:07

" - pravák - střelec - má pouzdro svého koltu umístěno nalevo"
ehm ehm... vetsina pravaku ma pouzdra VPRAVO... pletete si to s pochvama mecu a ty jsou vlevo ne kvuli "lepsimu vnimani informace", ale aby se z nich vubec mec dal pravackou vytahnout ven (zkuste si to). Jen par strelcu-pravaku nosi pouzdro vlevo krizem.

Avatar

Autor komentáře: Jaromir Kuzma

Datum vložení: 16.2.2004 16:41:50

Mate pravdu. Pravaci aj pusku nosia na pravom pleci :-)

Avatar

Autor komentáře: Tomas Peciva

Datum vložení: 16.2.2004 19:57:02

To ano, ale podpazni pouzdro maji nalevo :-)

Avatar

Autor komentáře: Viktor Janeba

Datum vložení: 16.2.2004 22:48:42

Nojo, jenze pan autor nejspis myslel klasicke pouzdro na revolvery. Podpazni pouzdra jsou stejny pripad jako pochvy na mec.... pravak proste NETASI z pouzdra vpravo, to je otazka anatomie.

Avatar

Autor komentáře: Marek Moškoř

Datum vložení: 17.2.2004 9:54:03

přesně tak :-)

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 16.2.2004 8:43:14

celkově mi to přijde takové spláclé dohromady. Chtělo by to trochu ovzdušnit, přijde mi to vše moc nahuštěné k sobě.

Dále je to v Mozille trošku rozházené
-okno pro vyhledávání zaplouvá pod ten graf
-pozadí prostředního sloupce nelícuje s okrajema

Jinak si ale myslím že je to docela v pohodě. Přece jenom na tomto webu jde hlavně o statistiky takže po grafice se nikdo shánět nebude.
Určitě to chce ale jěště stávající věci dodělat.

namátkou:
-logo ČSU by mělo být ostřejší
-odkazy v novinkách nemají hover stav
-normální odkazy jsou přo hoveru(žlutá barva) nečitelné
-normální odkazy bych možná od textu odlišil i barevně, je to lépe rozpoznatelné než jen podtržení
-ted koukám že některé odkazy mají nadefinovaný background a některé ne, z toho jsem trošku zmatený a nevím proč to ???
-odkazy s backgoundem jsou také špatně čitelné (tmavě žlutá na tmavě modré)

a to je asi tak vše co jsem objevil

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 17.2.2004 7:58:03

Novinky
Nevím, procházel jsem a co bylo odkazem hover mělo :-(
Barevná kombinace - domníval jsem se, že je dost kontrastní ku čtení

Avatar

Autor komentáře: Vita

Datum vložení: 16.2.2004 9:03:32

Musim souhlasit. Az se stranka pysni tim ze je validni po vsech koutech, co se tyce vzhledu tak v opere vypada jak kdybyste za misto na obrazovce platil najem - vse je namackane na sebe snad krom hlavicky ktera je cela odskocena.

Opera 7.11

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 9:45:22

Máte pravdu. Sám používám Operu (7.23) jako svůj výchozí prohlížeč. Trochu jsem proto upravil hlavní stránku - nahradil jsem Tantek Çelik hack Matrjoškou a vypadá trochu líp. Neřešil jsem ale zatím problém hlavičky a odstupu položek menu.
Nová verze je s grafem inflace (bohužel jsem závislý na tom, až mi ji nahrají na web v Praze ;-)
Na druhou stranu Opera 7.11 je kapitola sama pro sebe.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 9:45:59

Dobrý den,

k tomu, co řekli mí kolegové přede mnou, se víceméně připojuji - pouze u keywords bych si s počtem klíčových slov nedělal takové starosti. Pokud jich máte více, vyhledávač prostě některá odřízne. Navíc význam metaelementu KEYWORDS je mírně řečeno sporný - když vyhledávám na Googlu svoji stránku podle klíčových slov, stejně má moje stránka tak rozdílná umístění ve výsledcích vyhledávání, že pochybuji, zda se obsahem tohoto metaelementu Google vůbec řídí.

Více podle mého názoru vadí, že nemáte na stránce metaelement DESCRIPTION. Obsah tohoto elementu zobrazuje například české Jyxo. Metaelementy s atributy ROBOTS a GOOGLEBOT na stránce rovněž nemáte. Zejména ten druhý mi přijde dost důležitý.

Informace jsou na stránce poněkud zhuštěné - s tím souhlasím také. Klidně je roztáhněte na výšku - údajně by neměl být problém, když bude stránka dlouhá na tři obrazovky monitoru. Zvláště titulní stránce by to pomohlo.

Mám pocit, že jste si hodně vyhrál ve směru zpřístupnění vašeho webu co nejvíce uživatelům (validita, sémantická struktura, atributy alt apod.). Projel jsem 2 stránky Vašeho webu nástrojem Cynthia online a nástroj nevyhodil žádné chyby při validaci stránky proti WCAG 1.0, úroveň AA. To je plus. Nicméně nějaké chyby by přece jen byly:

a) tabulky - používáte zbytečně cellpadding a cellspacing, naopak chybí caption a description. U obsahových buněk tabulky potom není zřejmé, ke kterým buňkám hlavičky vlastně patří, což stíží orientaci slepci. Přitom jde o jednu z priorit WCAG, úroveň AA.

b) Nelze přeskočit navigaci - to omezuje de facto všechny uživatele bez myši a některé handicapované.

c) Obrázky v rubrice věnované zemědělství mají chybné popisky typu "Tematický obrázek" v atributu ALT. V ALT má být to, co se zobrazí, pokud není obrázek vidět - tedyy alternativní text (např. "kráva pasoucí se na zelené louce").

d) Odkaz na rozcestník s adresami defaultních stránek jednotlivých krajských reprezentací ČSÚ je nazván "Zpět". Jde o nevhodně volený název. Já jsem odtamtud nepřišel. Chyba spíše kosmetická.

e) Odkaz "WWW website" v patičce by neměl být na výchozí stránce, protože stránka by neměla odkazovat sama na sebe.

f) Šipky pro návrat na počátek stránky nejsou po přejetí myši díky rolloveru vůbec vidět.

g) Na stránkách Vám chybí NOSCRIPT, který by vyhodil nějakou smysluplnou hlášku v případě, že by byl prohlížeč bez podpory javascriptu nebo s javascriptem vypnutým.

h) Už to tu tuším někdo říkal - zápis typu "margin:0px 0px 0px 0px; " je opravdu zbytečný - stačí "margin: 0;". Navíc, ve stylu máte požehnané množství box model hacků. Hack je podle mého názoru dosti nejistá cesta, a to i přesto, že to s dalším vývojem Exploreru není až tak jisté. Hacky je třeba používat minimálně.

i) W3C validátory nevypadají tak, jak mají. Myslím, že ikonky stažitelné na W3C vypadají nejen lépe, ale především se drží jistého "standardu". Textové popisky typu "Valid CSS, Valid XHTML" (i když pěkně ostylované) neplní ve striktním slova smyslu funkci ikon W3C, neboť jednotný vzhled ikon je je přesně to, o co W3C jde. Nemají-li validační ikony jednotný vzhled, neplní stoprocentně svou funkci, jelikož uživatel je zmaten. Mimochodem, už jsem se ve státní správě setkal s názorem (byť možná podivným), že textový odkaz "Valid XHTML 1.0", který spousta autorů na Interval.cz používá, není ekvivalentní ikoně W3C.

j) Chybí mapa webu.

Jinak stránka vypadá víceméně stejně v prohlížečích MSIE 6.0, NN 6.2 a Opera 7.2. Občas něco není přesně tam, kde by to asi mělo být, ale jde opravdu jen o kosmetické chyby.

Mám-li celkově shrnout, stránky jsou slušné. Vzhledově střídmé (jednoduché), ale přístupné a plnící kupodivu i dosti přísná hodnotící kritéria. Kéž by takových stránek bylo ve státní správě více.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 16.2.2004 10:16:18

Měl bych jeden dotaz na to description u Jyxa??? Opravdu vám to tak funguje? Mě se teda totiž právě u Jyxa stává že to nezobrazuje description ale prostě vyhazuje to slovo které jsem hledal. Prostě to ukaže všechny jeho umístění v dané stránce.

Avatar

Autor komentáře: Jméno a příjmení

Datum vložení: 16.2.2004 10:29:44

Dobrý den,

ano, pokud je na stránce description, pak mi Jyxo vyhazuje právě jeho obsah. Pokud stránka nemá metaelement description, pak mi Jyxo vyhodí slovo, které jsem hledal a jeho nejbližší okolí (tedy obvykle kontext ve větě).

Zdravím Vás.

Avatar

Autor komentáře: Jiří Šebek

Datum vložení: 16.2.2004 10:50:32

No mě se ale stávalo to že já tam description mám a přesto mi ho to neukázalo. Já idiot, už asi vím v čem je nejspíš chyba, samozřejmě že v mojí blbosti :o) Mám tám totiž description s velkým D, no a jyxo to nejpíš nevezme. V goolu to ale šlo tak jsem se tím nějak moc nezaobírál. Až ťed jsem si toho všimnul :o)

no chybama se člověk učí, takže díky, jinam bych si toho nějak nevšiml!

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 10:57:33

metainfo - pokud se situace nezměnila, pak nás JYXO vůbec nevidí (problém záznamů v DNS :-(

délka úvodní stránky - nevím, ty 3 stránky mi přijdou moc (na úvodní stránku). Z vlastní zkušenosti vím, že mě na úvodní stránce rolování nepotěší.

ad a) cellspacing používám, protože ne ve všech prohlížečích je funkční CSS řešení (cellpadding by tam být neměl - zjistím a zlikviduji). Caption - ano, asi bych nadpisy tabulek měl zkusit takto. Description -

ad b) trochu nechápu jak přeskočit a kterou navigaci

ad c) ano, měl jsem dlouho hokej a altech a titlech - postupně se snažím o správné použití. I když zrovna v tomto případě jsem dlouho přemýšlel, zda jako alternativní obsah použít popis krávy, či informaci, že jde o nevýznamný obrázek.

ad d) ano, opravím (místa je tam dost :-)

ad e) ano, opravím (nahoře jsem opravil a dole zapomněl)

ad f) prověřím

ad g) vzhledem k tomu, že pomocí skriptu doplňuji na stránkách hlavně obsah abbr, nepovažoval jsem za nutné (nefunkčnost JS neomezuje zásadně uživatele)

ad h) omezuji

ad i) nevím; viz použití u PIXY-ho <a href='http://www.pixy.cz/blog/' target='_blank'>http://www.pixy.cz/blog/</a> navíc originální ikony jsou moc velké a nepěkné

ad j) ano, považuji za velký úkol do budoucna




Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 12:24:56

ad a) Copak cellspacing - to je snad ještě OK, ale colgroup, thead, tbody, tfoot - to IMHO dělá rozdíl.

ad b) Přejít přes hlavní navigaci stránky může být užitečné právě třeba pro uživatele bez myši nebo pro slepce. Vezmu to na příkladu slepce.

Screenreader čte stránku tak, že vlastně čte zdroják. Nejprve tudíž narazí na Vaší stránce na navigaci, kterou celou přečte a až potom přejde k vlastnímu obsahu stránky. To člověka zdrží, když se musí na každé stránce nejprve prokousat navigací.

Proto je dobré před navigaci vložit ještě jeden odkaz, který odkáže na nějakou kotvu přímo před začátkem vlastního obsahu stránky. Před obsah stránky tudíž vložíte <a id="obsah" name="obsah"></a> a na tuto kotvu se pak odkážete odkazem vloženým ještě před navigací. Tento odkaz pak pojmenujete např. "přeskočit navigaci", tedy <a href="#obsah" title="Přeskočit navigaci">Přeskoči navigaci</a>. Tento odkaz potom pomocí pravidla media a vlastnosti display v CSS šabloně můžete skrýt, čímž jej de facto zpřístupníte pouze slepci. Pokud jej neskryjete, vidí jej např. i uživatel byz myši a může jej použít.

ad i) Pixy to imho používá trochu zcestně. Nicméně profesionálovi je smysl jeho značení jasný i tak a amatérovi je to stejně jedno :)

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 12:47:59

ad a) o thead a tbody se u posledních tabulek už snažím
ad b) domnival jsem se, že když mám na stránkách hlavní menu (navigaci) úplně dole, pro zobrazení bez stylů to stačí pro rychlejší pohyb po stránkách?

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 13:19:45

ad b) aha, máte pravdu. Na stránkách jednotlivých rubrik máte navigaci opravdu řazenou až za hlavní obsah. Nicméně na hlavní stránce tomu tak není, takže alespoň tam bych ten přeskok navigace dal. Nicméně, je to už opravdu jen detail ...

Jinak jak říkám, stránka je celkem fajn, já bych jako uživatel byl asi spokojen.

Avatar

Autor komentáře: le-on

Datum vložení: 16.2.2004 14:37:33

ad h) "margin: 0;" mozna opravdu staci, ale "margin: 0px;" je srozumitelnejsi a tusim, ze pro "strict" dokumenty i vyzadovane.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 16:19:15

Není tomu tak. Definici "margin: 0;" W3C validátor CSS spolkne naprosto bez problémů i s DTD XHTML 1.1, které je jedině striktní.

Avatar

Autor komentáře: Bochi

Datum vložení: 17.2.2004 2:36:28

Presne tak, nula je proste nula, na jednotkach nezalezi. U nenulovych hodnot je samozrejme podle normy jednotka nutna.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 11:02:20

Nevíte někdo, proč mi CSS Vlidátor hlásí chybu, když mu dá zvalidovat hlavní stránku. U vnořených stránek je to v pohodě, jen ta hlavní :-(
Děkuji

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 12:27:07

No, mě hlásí validátor bezchybnou hlavní stránku Vašeho webu ...

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 12:34:02

Mě jde o validaci CSS:

<a href='http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=www.czso.cz%2Fkraje%2Fpa%2Fhlavni.htm&warning=1&profile=css2&usermedium=all' target='_blank'>http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=www.czso.cz%2Fkraje%2Fpa%2Fhlavni.htm&warning=1&profile=css2&usermedium=all</a>

Diky

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 13:29:08

Hm, není problém v tom, že jste do CSS validátoru zadal adresu defaultní stránky webu? Vypadá to tak. Musíte tam dát cestu k Vašemu CSS stylu, tedy <a href='http://www.czso.cz/kraje/pa/pa_cssi.css' target='_blank'>http://www.czso.cz/kraje/pa/pa_cssi.css</a>. Toť vše. Mimochodem - Váš styl je validní. Congratulations!

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.2.2004 14:10:43

Správně upravený web by měl CSS validátorem projít přímo, bez zadávání odkazů na externí styly. Validátor CSS totiž validuje stránku jako celek (tedy včetně vložených stylů a podobně), není určen pouze ke kontrole jakýchsi od reality odtržených souborů (abychom si mohli poplácávat po ramenou, jak jsme dobří, přestože výsledkem je styl neaplikovatelný na danou stránku ;-)

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 16.2.2004 15:18:27

A o o tom to je. Proč jsou neaplikovatelné.
Děkuji za každé nakopnutí

Avatar

Autor komentáře: Marek Vidtman

Datum vložení: 16.2.2004 16:25:51

Tohle je vypis validatoru:

Target: <a href='http://www.czso.cz/kraje/pa/hlavni.htm' target='_blank'>http://www.czso.cz/kraje/pa/hlavni.htm</a>
Please, validate your XML document first!
Line 67
Column 114
Element type "null" must be followed by either attribute specifications, ">" or "/>".

Řádek 67:

<span class="b">Graf pro tento týden:</span><a href="<a href='http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/inflace"title="Vše' target='_blank'>http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/inflace"title="Vše</a> o inflaci"><img src="obr/gr/graf4.gif" width="300" height="179" alt="Vývoj inflace" title="Vývoj míry inflace 1994 - 2003" /></a><br />

mezi ...inflace"title="Vše o... očividně chybí mezera. Stačí si pořádně přečíst chybovou hlášku ;)

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 17.2.2004 7:40:27

Děkuji, vyzkouším. Copak o to, hlášku jsem si četl, ale chytrý jsem z ní nebyl. Proto moc děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 17.2.2004 7:40:52

Děkuji, vyzkouším. Copak o to, hlášku jsem si četl, ale chytrý jsem z ní nebyl. Proto moc děkuji.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 16:23:51

Tak nevím - validátor CSS W3C říká "Enter the URI of a document (HTML with CSS or CSS only) you would like validated". Čili podle mě chce buď adresu čistého CSS souboru (tedy dokumentu "vytrženého z kontextu", nebo adresu HTML dokumentu s CSS stylem <B>přímo</B> zapsaným v těle HTML souboru ...

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 17.2.2004 8:14:15

Výhodou takto validovaného CSS je i to, že vám jednotlivé css soubory pospojuje v jeden.

Avatar

Autor komentáře: p.j.

Datum vložení: 16.2.2004 11:42:29

zdravim, potreboval bych poradit a tady se schazeji lidi ktery tomu rozumeji. proc proboha pri relativni pozici v divu lze oznacovat text normalne a kdyz mu nastavim pozici absolutni tak se text oznacovat temer neda?nechapu pricinu. dik za cokoliv.,btw. autorovi pa to funguje a nevidim odlisnost od meho zdroje nebo nevaliditu...

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 12:32:15

Hm, nemohl byste někde vystavit stránku se zdrojákem? Takhle nevím ...

Avatar

Autor komentáře: p.j.

Datum vložení: 16.2.2004 17:56:48

zkus treba <a href='http://www.straziste.cz' target='_blank'>http://www.straziste.cz</a>

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 23:06:42

No, já nemám s vybíráním textu problém, i když jsou boxy absolutně pozicované ...

Upřímně řečeno ale nechápu, proč jsou ty boxy absolutně pozicované - vždyt je to hlavička, vodorovná navigace a obsah a tyto tři boxy jsou POD sebou - zde není podle mého názoru třeba nic pozicovat. Hlavička, navigace a obsah se normálně zařadí pod sebe a pokud jde o rozdělení obsahu na dva sloupce, využil bych CSS vlastnosti float a její hodnoty left, která zajistí zarovnání dvou sloupců v obsahovém DIVu vedle sebe. Absolutní pozicování a hlavně stanovování výšky elementu DIV opravdu není dobrá cesta - vždyť nevíte, jak bude mít uživatel nastavenou velikost textu. Je možné, že se text do boxu při větší velikosti textu nevejde (což sice lze obejít CSS vlastností overflow, ale stejně to není IMHO dobré řešení).

Šel bych na to tedy asi takto:

CSS:

body {text-align: center; }

#header {margin: 0 auto;
padding: 0;
text-align: left;
width: 780px; }

#navigation {margin: 0 auto;
padding: 0;
text-align: left;
width: 780px; }

#content {margin: 0 auto;
padding: 0;
text-align: left;
width: 780px; }

#content-left {float: left;
margin: 0 auto;
padding: 0;
text-align: left;
width: 280px; }

#content-right {float: left;
margin: 0 auto;
padding: 0;
text-align: left;
width: 500px; }

#break {height: 1px;
clear: both;
margin: 0;
padding: 0; }


HTML:

<html>
<head></head>
<body>
<div id="header">Obsah hlavičky - např. obrázek</div>
<div id="navigation">Navigace</div>
<div id="content">
<div id="content-left">Levý sloupec -text</div>
<div id="content-right">Pravý sloupec-např. image-mapa</div>
</div>
</body>
</html>

Avatar

Autor komentáře: p.j.

Datum vložení: 17.2.2004 0:10:42

dik za radu. absolutni pozicovani sem volil v tomhle pripade kvuli nevalne zkusenosti s tabulkama, chtel jsem to mit proste presne tam kam si urcim. takhle ovsem dosahnu stejneho vysledku. jeste jednou dik. btw. mam dojem ze to oznacovani je muj lokalni problem ale nechapu stale cim je to zpusobene.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 12:34:35

Mimochodem, za jak dlouho po vznesení žádosti na zařazení Vašeho webu do kritiky jste se dočkal jeho zařazení? Dozvěděl jste se předem, že Váš web bude zařazen ten a ted den?

Avatar

Autor komentáře: Vilém Málek

Datum vložení: 16.2.2004 12:48:10

A co takhle směřovat dotaz přímo ke zdroji? ;-)

Avatar

Autor komentáře: Jakub Truneček

Datum vložení: 16.2.2004 13:01:26

Ale mě to by to zajímalo také.

Avatar

Autor komentáře: Civilkář

Datum vložení: 16.2.2004 13:23:05

OK, je to v Interforu v sekci Interval ...

Avatar

Autor komentáře: harkonnen

Datum vložení: 16.2.2004 14:14:28

Matouci. Velmi. Hlavni stranka menu vlevo, ostatni vpravo. Podtrhavane veci vypadaji divne. Zvlast dvakrat !!! podtrhnute (jo, vim ze je to odkaz a help, ale stejne to vypada divne). Je to cele nejake neprehlende. Co takhle pod nadpisy dat jinou barvu pozadi a graficky oddelit oblasti. (ramecek ??).
Mozna by to chtelo, poradit se s nekym, kdo ma cit pro design. BTW.. dival jsem se na ostatni kraje a uznavam, ze jste chteli byt jini nez ten sedy koncept pouzivany asi polovinou kraju. Budiz, ale on neni zase tak spatny pokud se doplni ten obsah ve stejnem duchu. Napr. Ostrava je vcelku pekne vyvazena i kdyz menu neni nic moc.

Ale zustante u toho sveho ...jen vice prehlednosti.

Avatar

Autor komentáře: Petr Mikan - autor

Datum vložení: 17.2.2004 7:47:53

Matoucí - Pokusil jsem se udělat alternativu s menu vpravo. Najdete ji (alespoň doufám) na <a href='http://www.czso.cz/kraje/pa/hlavni2.htm' target='_blank'>http://www.czso.cz/kraje/pa/hlavni2.htm</a>

Design - účelem byl střídmý, jednoduchý design. Navíc nejsem grafik (a ani ve svém okolí žádného nemám).

Ostatní kraje - účelem nebylo se odlišit, ale udělat beztabulkový validní a snad i přístupný web. Změna vzhledu z toho nakonec vyšla sama

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz