Starší komentáře ke článku: penize.cz

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz

Avatar

Autor komentáře: jam

Datum vložení: 10.12.2002 10:09:09

Web peníze.cz je barevný. Uchvátil mě svou barevnou grafikou, která na první pohled vypadá jako corelovské cliparty převedené do jpegu.

Navíc na mě působí přeplácaným dojmem, který je v konečném výsledku nepřehledný. Možná to mají na svědomí právě ty obrázky. Nezdají se mi přijatelné pro tento typ prezentace.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Prouza

Datum vložení: 11.12.2002 8:44:21

Dobrý den,

barevnost je opravdu záměrná - při přípravě Peníze.CZ, které jsou zaměřeny na mnohem šiřší cílovou skupinu než "klasické" finanční servery typu Patria, jsme chtěli web co nejvíce zpřístupnit právě laikům, které by přílišná "finančnost" děsila. A pokud mohu soudit z častých ohlasů právě laických návštěvníků, barevnost a ikonky jim vyhovují.

S přáním hezkého dne,

Tomáš Prouza, Peníze.CZ

Avatar

Autor komentáře: freeba

Datum vložení: 12.12.2002 2:15:45

S tim souhlasim (az nato ze nejde o jpeg ale gify). Mozna by tomu pomohlo jeste rozsireni webu - 780 je na dnesni pomery zatracene malo. 1000 by dost pomohla. Nebo by to slo nastavit na 100% sirky a pri dobrem rozvreni by to fungovalo dobre (viz napr. mobil.cz nebo me stranky). I kdyz v pripade "nabiteho" imagu bych se nebal udelat stranku s horizon. posuvnikem i v rozl. 1024*768. Barvy ubrat, sjednotit, sladit a kliparty vyhazet. Taky banner na hore stranky majici 780 * 260 je doooost VELKY. Reklamy je tam moc. Co se tyce optimalizace: IE ano, mozilla si s menu neporadila. Jinak web je asi obsáhlý a jeho iformační hodnota velmi slusna.

Avatar

Autor komentáře: innercity

Datum vložení: 10.12.2002 12:22:46

jojo hodně barevný a hodně nepřehledný. Někdy méně je více, ale je to samozřejmě otázka vkusu wedesignera + zadavatele ...

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 10.12.2002 17:32:02

Nevím proč je server penize.cz dáván do hodnocení mezi dílka, která zde byla doposud prezentována. Vždyť se jedná o léta fungující finanční portál, který by měl spíš být předhozen k auditu, než zde. Co od hodnocení zdejších laiků (ve většině případů) očekáváte?

To že se jedná o vysoce profesionální dílo s propracovaným systémem informací je zřejmé na první pohled. Pokud ovšem chcete číst nesmysly (viz. předchozí příspěvky), tak to chápu. To by mohl být jediný důvod.

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 10.12.2002 18:26:24

A co kdyz treba autory zajima nazor verejnosti (navic verejnosti, ktera se bezne pohybuje na webu a tedy vi o cem mluvi)? To Vas nenapadlo?

(BTW to ze je web udelany v ASP a nad M$SQL (=komercni produkty nejmenovane firmy) jeste neznamena ze se jedna o "vysoce profesionalni dilo" ;o) (a mnohdy tomu je prave naopak))

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 10.12.2002 18:56:35

Odst 1) To je těžké komentovat :o)) Snad jen, že zdejší rádoby profesionály (někteří hodnotitelé) bych nepovažoval za běžnou veřejnost ani za odborníky...

Odst 2) U projektu se nejedná o to, že byl vypracován v ASP s použitím databáze. Je třeba se dívat na strukturu informací, jejich aktuálnost, rozsah... Těch prvků, které by měl takový web mít je opravdu mnoho. Proto "vysoce profesionalni dilo"...

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 10.12.2002 19:16:49

ad1. no, ja bych rek, ze ti podle_vas_radoby_profesionalove (nekteri hodnotitele) rozumi webu mnohdy vice nez tak_receni_opravdovi_profesionalove ...

ad2. to ";o)" nebylo v mem druhem odstavci jen tak ;o)) Ale musim s Vama slouhlasit, ze penize.cz jsou "profesionalni dilo" (vysoce jsem vynechal zamerne), predevsim pak po strance obsahove.

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 10.12.2002 18:22:09

Jako vzdy jsem ani dnes nemel moc casu na hlubsi zkoumani webu (a myslim ze u tohoto ani nema obsahovou stranku cenu hodnotit), mrknul jsem se tedy aspon na zdrojak a vyzkousel kompatibilitu s ruznymi browsery.

Kombatibilita:
Abych pravdu rek, docela mne prekvapilo jak dobre stranky vypadaji i v ne-M$ prohlizecich (necekal jsem to uz pote co jsem videl pouzite technologie (ASP, VB a M$SQL mluvi za vse ;o)). V Opere je vse naprosto perfektni, v Mozille az prekvapive pouzitelne (=> stejnetak ve Phoenixu). Horsi je to uz v textovych browserech - v Lynxu ani Linksu neni zadna pohoda po tomto webu browzdat (cemuz podstatne napomaha hlavne horni menu). O "prohlizeci" Amaya asi ani nema cenu psat .. tam web vypada o dost jinak nez autori zamysleli ;o)

Kod:
Podstatne hure nez v kombatibilite s prohlizeci je na tom web s vyprodukovanym kodem. Jakoby autorum ani nic "korektni HTML" nerikalo. Nejen ze v hlavicce vubec nemaji <!DOCTYPE ..>, ale docela mne dostalo i mnoho jineho:<script> umisteny jeste pred <head>, michani tagu s velkymi a malymi pismeny (na radcich bezprostredne za sebou je napriklad IMG a img), neuvozovani parametru do " atd. (na druhou stranu mne treba docela pobavil komentar PRD_DNE (kde PRD je zkratka pro produkt ;o)

Avatar

Autor komentáře: Jiri Plistil

Datum vložení: 10.12.2002 21:35:54

Muzete mi rict jaky vliv maji pouzite technologie na vysledny kod stranky? Jak treba MSSQL muze tento kod ovlivnit?

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 10.12.2002 22:17:44

Muzu: ke svemu tvrzeni jsem dosel sadou implikaci:

clovek pouziva M$SQL => musi s M$ jistym zpusobem sympatizovat (coz se da vyloucit jedine v pripade, ze byl nad danou db. donucen pracovat vedenim, coz je ale bohuzel varianta kterou jsem neuvazil, za coz se omlouvam) => jiste pouziva take M$ Windows jako primarni (ne-li jediny system) => pouziva take M$ IE jako primarni browser => nic ho nenuti udrzovat cistotu kodu => kod nebude zcela cisty.

A musim rict, ze vysledek teto jednoduche serie implikaci pomerne presne pasuje na vysledny kod vyprodukovany na webu penize.cz

P.S.: jedna se o ciste muj vlastni a subjektivni nazor se kterym nemusi kazdy souhlasit (a asi ani nebude ;o) (doufam ze svym nazorem nevyvolam flamewar)

Avatar

Autor komentáře: Koka

Datum vložení: 11.12.2002 11:26:34

Jak jste sam psal v prispevku "Kod a kompatibilita":
"V Opere je vse naprosto perfektni, v Mozille az prekvapive pouzitelne (=> stejnetak ve Phoenixu)." - takze ani tyto browsery cloveka nenuti udrzovat cistotu kodu?

Pokud web jede pro IE, Mozillu, Operu a popripade jeste pro Netscape, neni co resit, at si je technologie *SQL, asp, php,...

"pouziva take M$ IE jako primarni browser => nic ho nenuti udrzovat cistotu kodu"

- docela vrtkame tvrdit, ze kdyz nekdo pouziva primarni (primarni neznamena jedinecne) browser IE, nenuti ho nic udrzovat cistotu kodu... Jaky browser doporucujete primarne pouzivat, aby byl clovek donucen udrzovat "cistotu kodu"?

Dale cituji:
"A musim rict, ze vysledek teto jednoduche serie implikaci pomerne presne pasuje na vysledny kod vyprodukovany na webu penize.cz"
- co dodat?
Verte, ze pouzite technologie nemaji vliv na ty chyby, ktere jste uvedl (nemaj v hlavicce <!DOCTYPE>, michaj velky a maly pismena v tagu a podobne...) Tyto "nesvary" (no nevim asi jsem to pojmenovani netrefil presne...) maj servery i kdyz jedou na php s MySQL, ci cemkoliv jinem...

PS: taky nechci flamewar...

Avatar

Autor komentáře: Srakyi

Datum vložení: 11.12.2002 13:08:13

Ach yo .. vidim ze jsem nebyl pochopen ;o(mym cilem rozhodne nebylo flamewarovat, nybrz jen s nadsazkou a humorem komentovat pouzite technologie, ktere bohuzel nejsou me nejoblibenejsi), ale nechme uz toho, stejne diskuze tohoto typu k zadnemu rozumnemu zaveru vest nemuze ..

Jen pro upresneni: tim ze jsou stranky pouzitelne v Mozille i Opere jsem rozhodne nechtel rict, ze jsou zobrazeny naprosto bezchybne (i kdyz jsem to tak nechtic u Opery napsal) .. a rozhodne jsem nechtel rict, ze web bezici v PHP (nebo treba Perlu) ma nejake lepsi predpoklady na cistotu kodu (i kdyz na druhou stranu, kdyby byly stranky v aspx, bylo by vse uplne jinak) ..

A posledni poznamka: jestli chcete udrzovat opravdu dokonalou cistotu kodu, nemuzu Vam nedoporucit browser Amaya ;o), ktery je vyvijen primo ve W3C a jeho prisnost tomu taky odpovida.

howg

Avatar

Autor komentáře: Václav Ševčík

Datum vložení: 10.12.2002 21:11:07

Myslím si, že všeho moc škodí a reklamní bannerů, upoutávek, i maxi-bannerů je na této stránce více než hodně. Člověk pak neví, jestli to patří do obsahu webu nebo už kliká na nějaký odkaz úplně jinam.

Hezký den všem,

Ševčík

Avatar

Autor komentáře: Petr Staníček

Datum vložení: 11.12.2002 10:20:08

To je - řekl bych - úmysl... Reklama zaměnitelná s redakčním obsahem je přece snem každého inzerenta... :/

Avatar

Autor komentáře: freeba

Datum vložení: 12.12.2002 2:25:58

To sice ano, ale webmastrovi by to melo vadit.

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Posker

Datum vložení: 11.12.2002 10:16:39

Hned jak jsem se poprvé objevil na webu jsem byl mimo. Myslím, že by se dalo řídit základním "grafickým křížem" a použít max. 2 nebo 2+1 (2+2) barvy, což by značně ulehčilo orientaci. Použití stejných barev např. u Kurzu a ankety, akcií, fondů atd. je podle mě dost matoucí. Odpadá tím první možné raflexivní chování návštěvníka.
Kreslené loga a obrázky do tohoto barvného zmatku ještě přidají své. Jsem raději zastáncem pěkných "fotokoláží" anebo obrázků jednoho barevného nádechu (viz interval.cz).

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 11.12.2002 16:52:16

Těšil jsem se, že uslyším konečně solidní názory, ale zase nic.

Že je na stránce hodně reklamy? Tak ten co tento příspěvek napsal mi připadá jak divák televize nova, který i po 8-mi letech vysílání nechápe, proč je film přerušován reklamou. Říká vám něco marketingová strategie komerčně zaměřených serverů?? Asi moc ne... Takže jednoduše: Aby server solidně fungoval, je třeba do něj investovat. A co je třeba investovat? Například peníze z reklamy na něm umístěné... Ale to je jen část. Server by mohl taky vydělávat... atd. atd.

Barevnost a ikony? Učte se od peníze.cz... Pak možná bude internet co k čemu a ne jak nyní přeplácaný zrůdnými výsledky prací webamatérů.
Dle mého je systém barevných záhlaví jeden z nejpromyšlenějších a nejzdařilejších, co jsem kdy na internetu u informačních serverů viděl...

Kód? Ano... Tady to tápe, ale jako webmaster to chápu. Vzhledem k tomu, kdy stránky vznikaly, je to omluvitelné a věřím, že tvůrci se již nyní minimálně zamýšlí nad tím, jak to napravit. Předpokládám, že chuť by byla, problém bude s časem...

Poznámka 1) neznám tvůrce ani team lidí kolem serveru peníze. Jen si myslím, že by měli dostat poděkování za skvělej příspěvek do českého internetu...

Poznámka 2) každý má právo na názor, to nikomu ze zdejších autorů příspěvku nechci brát...

Avatar

Autor komentáře: freeba

Datum vložení: 12.12.2002 2:47:15

Pane Kouril,
tak hloupy jak pisete sice nejsme a marketingovy zamer obdobnych serveru je nam velmi dobre znam, ale presto muzeme tvrdit ze reklamy je proste prilis. Mimoto dobry webdesigner si s reklamou poradi lepe, nez napr. dat uplne nahoru banner siroky jak cely web a vysoky cca 260px. Reklama se da zakomponovat vkusne a presto plni svuj ucel.
To ze je internet <I>"přeplácaný zrůdnými výsledky prací webamatérů"</I> je sice mozne, ale nemyslite ze v tom je prave jeho sila? Zda se mi ze jste nepochopil zakladni principy internetu. Neni to jen o penezich ale i chuti neco tvorit. Vas prispevek na mne pusobi dojmem, ze prave Vy jste (spokojeny) divak NOVY ktery se na reklamu tesi uz z toho duvodu ze za ni nekdo dostal slusny obnos. To ze se Vam barevny, vesely a hravy design jinak dobreho webu libi to jen potvrzuje. Nic proti, ale <I>"každý má právo na názor, to nikomu ze zdejších autorů příspěvku nechci brát"</I> a ja s tim Vasim nesouhlasim.

Avatar

Autor komentáře: Aleš Kouřil

Datum vložení: 12.12.2002 10:42:20

Tu hloupost si neberte osobně. Přesto mi Vaš, sice pěkně napsaný příspěvek, připadá jako jeden velký blábol. Je fakt, že jsem si načetl stránku několikrát a žádný banner výšky 260px jsem nenašel. Možná se jednalo o nějakou jednorázovou záležitost. Další reklama je vkusně zakomponovaná do designu a je opravdu velmi střízlivě použita (vzhledem k určení serveru). Podle mého rozboru úvodní stránky zabírají reklamy 9-10% z celkové plochy stránky (využitá plocha pro informace), a to není opravdu "přeplácané".

To že je internet "přeplácaný zrůdnými výsledky prací webamatérů" je konstatování, které je diskutabilní... Má to svá pro i proti... To je ale mimo téma.

Reklamu v médiích chápu jako mutný prostředek k získání prostředků na jejich provoz. Jsem spokojený divák NOVY. Mám radost, když za reklamu dostane někdo slušný obnos za který koupí skvělej film... A už teď se těším, že se v klidu mrknu v sobotu večer na film "Statečné srdce". :o))

Váš příspěvek svědčí o jednom. Patříte do armády jedinců, kterým moc neříkají principy trhu. Krátkozrakost Vašich názorů o tom svědčí...

Avatar

Autor komentáře: Miloslav Lešetický

Datum vložení: 11.12.2002 19:19:53

Pěkný a účelný web.

Někomu tady vadilo velké množství barev... na první pohled to vážně vypadá jako změť barev, ve skutečnosti při bližším zkoumání zjistíte, že členění barev má svou logiku (čest a chvála autorům). Pro každé téma je zvolen jiný barevný podklad (Informace, Život, Produkty atd.), takže už na první stránce u každého příspěvku zřetelně vidíte, do jaké oblasti daný příspěvek patří (připomínka bokem: sám jsem podobný systém použil u serveru <a href='http://www.autocentrala.cz' target='_blank'>http://www.autocentrala.cz</a>, čímž se celý web zpřehlednil, a návštěvník v každý okamžik přesně ví, v jaké části serveru se nachází).

Zkrátka, tomuto webu vážně není co vytknout... snad jenom, jako profesionál bych si hlídal čistotu výsledného kódu (zejména malá - velká písmena tagů), což dělá čest každému profesionálovi.

Možná jediná myšlenka, jejíž smysl mi uniká, je logo serveru - peníze opatřené závějí a ledem... nevím, co tím autoři mysleli :)) Nenechte peníze doma ležet chladem?

Avatar

Autor komentáře: Lukas Kunc

Datum vložení: 11.12.2002 23:07:58

<I>Možná jediná myšlenka, jejíž smysl mi uniká, je logo serveru - peníze opatřené závějí a ledem... nevím, co tím autoři mysleli :)) Nenechte peníze doma ležet chladem? </I>

Nebude to tim, ze je zima, Vanoce a jine nesmysly ?

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Posker

Datum vložení: 12.12.2002 0:58:47

Musím říct, že se mi sice nelíbí barevné schéma, ovšem zasněžené písmo má svůj jasný smysl, ne ... selský rozum napiví, že je zima - a dokonce je i venku vidět "kosa jak z nosa".

Avatar

Autor komentáře: Jack Fear

Datum vložení: 12.12.2002 7:31:33

Jak to tak vypadá, tak zdravý selský rozum asi všechno nenapoví. <B>;-)</B>

Avatar

Autor komentáře: Lady

Datum vložení: 12.12.2002 9:57:58

No vzhledem k tomu, že se nám blíží Vánoce, tak mi to tak nelogické nepřijde :-). Jen je škoda, že venku se k té zimě nepřidal taky takový snížek s rampouchy.

Avatar

Autor komentáře: m.volek

Datum vložení: 12.12.2002 20:29:45

Co se týče zasněženého loga: že to na těch písmenech je sníh, mi došlo až za nějakou dobu, ale z toho asi nemůžu nikoho vinit...

Avatar

Autor komentáře: gogo

Datum vložení: 12.12.2002 9:49:40

Rychly, dorbe udelane, ale totalne preplacane barvickama

Avatar

Autor komentáře: Honza Mihelko

Datum vložení: 12.12.2002 17:27:40

<P>Přeji dobrý den,<br>
dovolím si reagovat na několik názorů v jednom příspěvku a zároveň se hned v úvodu omlouvám za délku této "kumulativní" odpovědi.</P>

<P><B>Ikonky a fotokoláže:</B> Na základě vlastních zkušeností se domnívám, že používání ikonek nám poskytuje větší pružnost a volnost při tvorbě obsahu, než využívání fotografií. Jsem totiž schopen vytvořit ikonku dle potřeby nebo požadavků, případně ji dodatečně upravit pro další použití (např. tisk). U fotografií nelze na podobné možnosti spoléhat. Použití ikonek se neomezuje pouze na Home Page Penize.CZ. Jako velmi názorný přiklad bych uvedl vstupní stránku sekce online prodeje - <a href='http://transakce.penize.cz/' target='_blank'>http://transakce.penize.cz/</a>. Další velkou výhodou je poměrně malá datová velikost výstupního souboru. V průměru 1,5 kB oproti případným fotokolážím. Mimochodem nikoliv jpg ale gif a nikoliv Corel, ale originál tvorba. ;o) Pro úplnost dodám, že fotokoláže jsou v současnosti pravidelně používány pouze k ilustraci Zaostřeno na... (viz Home Page Penize.CZ).</P>

<P><B>Barvy:</B> Barevné schéma je skutečně využívané v souvislosti s navigací na našem serveru. Například: modrá - Zpravodajství, tmavě zelená - Produkty, červená - Nástroje atd.. Snadno se to pozná, pokud kliknete na některou z položek v navigační liště pod logem. Kromě bočního menu je barva sekce konzistentně dále použitá v tabulkách, nadpisech, doplňkové grafice atd... Pokud se v bočním menu objeví box odlišné barvy, jedná se o odkazy na související informace v jiné sekci (barva odpovídá cílové sekci). Je jasné, že pokud je návštěvník na našem serveru poprvé, nemusí mu souvislost barev a obsahu dojít, ale u pravidelných uživatelů je orintace na serveru celkem bez problémů.</P>

<P>Několikrát zmiňovaná pestrost Home Page (potažmo serveru) je záměrná. Je pochopitelné, že varianty s menším počtem barev (nejlépe odstíny jedné plus bílá) jsou všeobecně přijatelnější, ale poměrně snadno se pak "utopíte v davu".<br>
O použití barev se dá diskutovat velmi dlouho a pokud by se větší počet lidí (v řádech desetitisíců) jednoznačně shodl, považoval bych to za zázrak. Proto tiše, i když s nevolí předpokládám, že vzhled (jakéhokoli) serveru nemůže sednout všem.</P>

<P><B>Alternatívní browsery:</B> Rád bych poděkoval za zmínky/připomínky k optimalizaci menšinových browserů. Základním (raději to zdůrazním) parametrem je procentuální zastoupení jednotlivých prohlížečů. V současnosti se pouze Mozila/Netscape a Opera dostanou pravidelně přes 1%! Všechny ostatní varianty menšinových browserů dohromady dají stěží další procento. Z toho pak plyne i důležitost podpory/optimalizace pro další prohlížeče.
V současnosti se snažíme zlepšovat podporu právě pro zmiňovanou Mozillu a Operu. Velice dobře vím že je stále co zlepšovat proto uvítám případná upozornění na chyby či "nevzhlednosti". K dispozici je můj e-mail honza.mihelko@penize.cz, případně doporučím Lampárnu - sekci serveru určenou pro stížnosti, názory, reakce. Kontakty platí i pro ty, kdo, cítí potřebu rozvinout další/delší diskuzi.</P>

<P><B>ledové logo:</B> Smysl je jasný: Jsme cool! ;o)</P>

Honza Mihelko, grafik serveru Peníze.CZ

Avatar

Autor komentáře: jakub

Datum vložení: 12.12.2002 19:53:36

<I>ledové logo: Smysl je jasný: Jsme cool! ;o)</I>

... co budete v lete? ;))

Avatar

Autor komentáře: Tomáš Prouza

Datum vložení: 13.12.2002 11:46:37

Hot, co jiného :-)))

Zpět na článek | Úvodní stránka Interval.cz